Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

En nu zal ik eens echt gaan bijlezen hier. Ikwilognietnaarbed, ikwilnognietnaarbed, wantikwilnietvoelendatikdaarweerinmijnuppielig.
Ik stort me niet in een relatie, maar heb inmiddels bijna 2 jaar een relatie met mijn ventje... En met m'n ex had ik zo'n 3 jaar een relatie voor ik met hem trouwde, wist ik veel dat ie na het huwelijk losse handjes zou krijgen. Toen ik met hem trouwde, werkte ik trouwens fulltime en met een illegale gehandicapte marokkaan ter mijner laste, kon ik de maand niet rondkomen... Waardoor trouwen toen de beste oplossing leek... En 2 maanden na huwelijk begon de HEL en daar ben ik nu binnenkort gelukkig van af. Dit is ff kort het verhaal rond m'n huwelijk en scheiding en huidige relatie.

EN... je ligt niet in je uppie, want de kat houdt je gezelschap, gelukzak. Ik moet het met een warmwaterkruik doen.
Ha, maar die knort niet als een ouwe tractor!

Heb bijgelezen (nu pas klaar! Jesses, wat schrijven jullie veel zeg). En nu wil ik naar bed want mijn ogen vallen dicht. Morgen schrijf ik echt heus waar.
quote:Etosha schreef op 30 januari 2008 @ 19:52:

Het was heel raar om afscheid te nemen gisteren. We hebben de avond van tevoren gepraat over trouwen. En nu moest ik hem weer gedag zeggen, niet wetend wanneer we elkaar weer zien. Het is ook zo verdomde ver en duur! Het klopt gewoon niet, voelt tegennatuurlijk, mijn betere helft is van me afgesneden.

het is voor mij gelukkig verleden tijd, maar door deze post weet ik weer precies hoe dat voelde, die onzekerheid, dat afscheid, die afstand en hoe je van een leven samen opeens weer 'uit elkaar gerukt wordt'.

Niet dat wij concrete trouwplannen hebben gehad, maar hoe jij 't beschrijft, brengt mij weer in één klap terug bij dat gevoel.

Verder weet ik niet zoveel te zeggen, behalve fijn dat 't leuk was, goed dat je voor 't visum gaat (met frisse moed, sommige mensen krijgen 't supersnel voor elkaar, bv. Biebeltje die hier op 't forum schrijft!) en nouja, I feel you girl
Ook goeiemorgen. Wat vaag allemaal. Het gaat duidelijk over mij, dus ik neem aan dat een reactie verwacht wordt? Ik wil één ding duidelijk stellen: ik ben niet van de steken onder water, ik denk dat dat ook in de beleving van de andere persoon zit.

Tja. Waarom de ene keer wel op iemand reageren en de andere keer niet? Geen idee. Als je met iemand wat minder hebt (ook door eerdere ervaringen), dan reageer je daar toch minder op? Boeiend, het is een openbaar forum.

Hoe ik tegen jou aankijk Taromit, heeft Etosha goed verwoord. En je beseft waarschijnlijk zelf niet altijd dat je vooral m.b.t. dingen in Marokko waar ik over schrijf heel betweterig over komt.

Mijn mening: haal jezelf niet zo naar beneden, en trek 't je niet zo persoonlijk aan. Termen als naief, laaggeschoold, etc, komen uit jouw toetsenbord en heeft niemand (incl. ikzelf) hier ooit geschreven.

Wat betreft mijn posting gister: ik vroeg op basis van wat je je verblijfsvergunning wilde aanvragen omdat er vorige week een vriendin van me langskwam die in Marokko heeft gewoond en een hele hoop gedoe heeft gehad met 'n visum aanvragen daar. That's it.
Hallootjes allen,

Etosha, welcome back! Partir c'est mourir un peu.

En je hebt gelijk, in ZA is denk ik geen toekomst. Zag van de week Adriaan van Dis met een reportage over dat land( en hij is Afrikakenner bij uitstek) en het land is nog verder aan het afglijden dan het al was.

Ik hoop dat je snel met de visumperikelen kunt beginnen! Hoewel het voor een Afrikaner die de vrije natuur gewend is, moeilijk zal zijn om te wennen in Europa.

Maar als de liefde goed zit, sal alles reg kom.

La Moon, hele normale gevoelens, hoor, cold feet

Geen ruzie maken maisjes, er komt al storm vanmiddag.
Ja dat wou ik ook kijken op uitzendinggemist Yasmijn, was 't wat?
Als je dan toch schokkende dingen gaat kijken moet je ook Netwerk van gisteravond meenemen. Of meteen de complete documentaire van dat kindertehuis in Bulgarije. Onbeschrijflijk afgrijselijk, en gegarandeerd janken.

Docu staat ook op 3fm.nl (weet niet of dat de korte of lange versie is).
Adriaan is elke zondagavond op Ned 2, met zijn serie over Zuidelijk Afrika.
Het ging om vluchtelingen van Zimbabwe naar ZA.

Echt heftig.

Elke keer weer. Ik vind het zo heftig als mensen huis en haard moeten verlaten. En onderweg zoveel tegenstand en misbruik tegenkomen.

En dat van Bulgarije was ook erg.

Het was als de weeshuizen in Roemenie uit de tijd van communistische Caucesku (ik weet nooit hoe je die meneer zijn naar schrijft), maar dan in een land van de moderne EU.
Vandaag kwam er journaal. In Istanbul was een textielfabriek ontploft...

Eerste Nederlandse nieuws: terroristische aanslag (is in Turkije niet zo gemeld in het nieuws). Bleek 'gewoon' om een vuurwerkfabriek te gaan. De meeste slachtoffers zijn ramptoeristen.

En wéer schoot er door mijn hoofd: als je nu dood bent, dan weet ik het niet.
Hoi Etosha, daar ben je weer.

Taromit.

Als je een relatie van 3 jaar had met meneer 1 vóor je ging trouwen, en nu alweer 2jaar bij meneer 2 gezellig zit te zijn, begon je dan te daten op je 13de?
Ik heb het gezien, van die vuurwerkramp. Omdat ik in Enschede woon, volg ik dat soort dingen want meegemaakt.

Heb je al wat van je meneer gehoord?

In Kenia hebben zo'n 300.000 mensen hun huis moeten verlaten.....allemaal vluchtelingen nu. Verschrikkelijk. Ontheemd. Dat kun je je toch niet voorstellen.

Het meest democratische land van Afrika, afgelopen.

Ik ben nog steeds verbijsterd en volg alles op de voet. Veel contact met Gert en de vrijwilliger in ons weeshuis. Zaterdag gaat er nog eentje, een andere heeft afgezegd.
Hoi allemaal, ik ben er nog

Gesprek ging redelijk, ben niet helemaal tevreden, dank voor jullie vragen! Zal hier zsm meer over vertellen. Heb vandaag een beetje een rotdag, dus moet er even uit. Vandaar maar even een kort berichtje en geen reacties, dat komt later
quote:kjong schreef op 31 januari 2008 @ 23:56:

Hoi Etosha, daar ben je weer.

Taromit.

Als je een relatie van 3 jaar had met meneer 1 vóor je ging trouwen, en nu alweer 2jaar bij meneer 2 gezellig zit te zijn, begon je dan te daten op je 13de?Waarom?? Ben ik dan pas 18 ofzo???
19 toch?
Goedemorgen allemaal,

Even geen ruzie maken aub, heb al genoeg geruzied de laatste dagen.. (ook al vind ik het wel fascinerend om te horen dat je met je 18e/19e al 2 keer getrouwd kunt zijn.. maar kom misschien uit een te beschermd christelijk dorp waar nooit iets gebeurd)

Ruzie met collega's gisteren (ik heb ook weer een keer gewerkt, meteen technische storing en chagerijnige collega's die samen pauze wilden houden en ik kon daarvoor opdraaien, had ik dus geen zin in) en de dag ervoor een soort van halve ruzie met lief gehad.

Ben momenteel zo ontzettend gefrustreerd door dat hele ***skype.. Allemaal heel leuk en aardig dat je elkaar kunt spreken, maar ben het zo zat dat ik vaak maar half begrepen wordt (en hij mij maar half begrijpt).. en dat de verbinding elke keer wegvalt, en alle dingen die normaal grappig of leuk zijn niet overkomen, er van elke mug even tijdelijk een olifant wordt gemaakt.. *zucht*

Sow.. dat moet ik even kwijt, hier thuis en om me heen begrijpt toch niemand dat. Vinden heel skype al een fantastische uitvinding waar ik alleen maar blij mee moet zijn, maar dat ben ik nu even niet.

Ook al was ie afgelopen weekend pas hier, en moet ik wat dat betreft dus niet klagen, ik wil ook gewoon dat ie NU HIER IS, net als iedereen om me heen nu gewoon leuk met vriendlief op vakantie gaan/carnaval gaan vieren (wat ie helemaal niet leuk vind, maar dat doet er even niet toe)/leuke dingen gaat doen..

Genoeg geklaagd weer voor vandaag, ben weer even uitgeraasd, was even nodig. Ga nu dus weer fanatiek aan de studie en over een uurtje of 3 naar de tandarts.

Wat betreft nieuws heb ik eigenlijk niet veel meegekregen. Kjong, is jouw meneer alweer boven water?

Dikke knuffel allemaal
Ja, mijn meneer nam na een tijdje wel de telefoon op.

Gezellig.

Ik snap de ballen van Skype.

Heb het geinstalleerd. Kman ook. Nu kunnen we elkaar niet vinden als contactpersoon??
Kjong: hebben jullie je wel allebei aangemeld als gebruiker van skype?

en niks raar ingesteld als: 'ik wil niet dat iemand mij vind'?

iets anders kan ik ook niet bedenken eigenlijk.. :-S

Ben trouwens weer erg goed in studie-ontwijken vandaag.. Al koffie gedronken met broertje (= weer terug uit belgie waar ie stage liep), de libelle van m'n moeder uitgelezen en al tig keer dat stomme bubbles-spelletje gespeeld.. maar nog geen groepsopdracht afgemaakt.. Dus, wie geeft er mij even een schop onder m'n kont?
Ow, ik heb ook nog even leuk nieuws.. Ook al is het nog absoluut niet zeker en kan het plan nog 100 keer veranderen..

Heel misschien ga ik (met lief!) ergens in oktober naar de VS om 2 exchange-vriendinnen van me in Seattle op te zoeken. En dan daarna een auto te huren (correctie, lief een auto te laten huren, ik ben voor veel autoverhuurbedrijven te jong en dus levensgevaarlijk op de weg..) en dan helemaal naar het zuiden te rijden. Of naar het noorden (lees: Canada) da's nog niet helemaal duidelijk..

(Jooles, jij wist dit al half, idee om rond herfstvakantie te gaan is positief ontvangen.. bedankt voor het idee!)

Maar goed, is allemaal nog erg vaag en onduidelijk, maar toch.. weer iets om naar uit te kijken!
Kjong: fijn dat je wat van Kman gehoord hebt.

Skype weet ik ook niet veel van. Vriend moet altijd naar internetcafe en daar is het niet altijd geinstaleerd. Dus we houden het lekker ouderwets bij msn.

Spees: leuk vooruitzicht de reis naar de VS!

Hier trouwens ook ontwijkend gedrag, maar dan opruim-ontwijkend. Moet eigenlijk hier de hele boel opruimen en eens wat kasten en kleding sorteren/weggooien, want het kan echt niet allemaal mee. Maarja, tot nu nog niet veel van terecht gekomen (oa. bubbles-spelletje). Ga zo toch maar eens aan de gang....

Oja, morgen ga ik twee dagen naar Brussel. Ben er nog nooit geweest en meen me te herinneren dat ik er eigenlijk niet veel goeds over heb gehoord (maar heb de bestemming ook niet zelf uitgezocht). Dus iemand hier die wèl weet wat leuk is om te doen daar? (Isiss?)

Ik heb er trouwens wel zin in hoor, even eruit en het hotel is iig wel mooi .
Kjong: fijn dat je Kman hebt gesproken! Echt een van de kutdingen van zo'n lange afstandsrelatie he?

Miss Spees: hou vol! Ik doe niet aan Skype. Ik vind het ingewikkeld en ik vind de kwaliteit bagger. Bovendien kan ik B niet Skypen want dat trekt zijn computer niet (internet via een 28.8k telefoonmodem). Ik bel via 1609, kost me 4 cent per minuut naar zijn vaste lijn en 8 cent naar zijn mobiel waarbij ik hem dus altijd en overal kan bereiken. Van de week belde ik naar een vriendin in Israel zelfs voor maar 1 cent per minuut! Vanaf mijn mobiel, that is!

En het vooruitzicht van de VS lijkt me toch errug leuk.

Yas: Kenya is vreselijk. En vooral dat het nu alweer zo uit het nieuws is. Als ik zag om welke reden ze nu mensen zomaar mogen dood schieten! Zelfs als je de weg verspert! Hallo zeg, bananenrepubliek?!

Zelf ben ik, ondanks mijn geamputeerde status en struisvogelmodus, in een waanzinnige stuiter- en jubelstemming. Ik heb per maandag al mijn nieuwe baan en ik ga (durf het bijna niet te zeggen) 900 euro bruto meer verdienen! En ik krijg een leaseauto en het is echt veel en veel leuker. Bovendien krijg ik een half jaar contract en willen ze me dan van de zomer al in vaste dienst nemen als het van twee kanten bevalt. Dan gaat mijn salaris ook meteen weer omhoog. Dat is visumtechnisch natuurlijk ook waanzinnig handig. Maandag krijg ik bovendien een gratis vrije dag want dan is mijn baas er niet, dus was het handiger als ik dinsdag pas kom. Ik ga dus welgeteld drie hele dagen werkloos zijn, waarvan vandaag de eerste dag is. Ik ben zo waanzinnig blij dat ik het allemaal heb gedaan zoals het gegaan is en dat ik nu deze waanzinnige mazzel heb!

En ja, ik mis B heel heel erg, maar ben ook heel blij dat het zo goed zit tussen ons. Hoe sneller ik aan het werk kan (en hoe meer ik verdien), hoe sneller de tijd gaat, hoe minder kans om hem te missen en hoe eerder ik echt leuke dingen met mijn geld kan gaan doen. Het wordt wel een zware baan, weinig thuiswerken, veel naar klanten, veel ver weg (Heerlen, Leeuwarden, Zwolle o.a.) dus ook veel nachten van huis. Maar met dit salaris kan ik dan stoppen of sterk minderen met alle extra baantjes zoals het oppassen en mystery shoppen. Eén ding om me volledig op te concentreren en that's it.

Dus...
quote:kjong schreef op 01 februari 2008 @ 10:43:

19 toch?Ik word er 22.
Aaaah vrouwen.....

Je kan je kont niet lichten of er is een half chickfight uitgebroken.

Wow, Etosha! Goed man! Zie je wel, alles sal reg kom!

Ik deed ook altijd skypen met Gert, soms ging het heel goed en vaak viel bij hem de stroom uit, of kutverbinding, maar het ging. Het ging.

Kjong, fijn dat je meneer zich gemeld heeft!

Spees, gaaf, naar de US!

Mijn grote kleine zoon gaat volgende week zaterdag voor 2 weken naar San Fransisco, naar een vriend en zijn vrouw van mij en mijn exmannie.

Gadverdamme, ik vind het allemaal maar niks. Het kind is net uit Kenya terug eigenlijk. En toen zat ik 2 maanden in de stress.

Ze worden zo snel groot.

En hij moet op de heen en terugweg ook nog overstappen. Vindt ie stoer, hij had ook een rechtstreekse vlucht kunnen nemen, vind ik dan.

Hij niet. Want dat scheelde hem ¤ 70 en dat is veel geld als je 19 bent.

Ik zei nog: dan doe ik het verschil er wel bij.

Wilde hij niet aannemen.

Toch wel stoer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven