Gelijktijdig daten!?

23-08-2011 00:27 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, niet exact op hetzelfde moment natuurlijk... maar ik zit nu al een tijdje te mailen met twee manschepsels, de één is wat rustiger en we gaan na een paar weken mailen binnenkort voor het eerst afspreken. Bij de ander ging het wat sneller en daar heb ik een dag later een date mee.

Dat heb ik wel eens niet gedaan, een date laten schieten omdat ik er net eentje gepland had. Dan blijkt die date natuurlijk heel erg tegen te vallen, zul je altijd zien. Zeggen van "ik heb net een date met een ander staan, maar als dat niets wordt mail ik je"... vind ik ook lastig.

Maar goed, twee dates dus deze week en dat is nieuw voor mij. Wat niet nieuw voor me is is allemaal scenario's bedenken en wat als ik ze nou alletwee leuk vind, wanneer is dan het moment om tegen de één toch te zeggen dat er geen klik is. Na de eerste date? Twee? 't Is natuurlijk altijd lastig, nu al meteen en misschien zijn ze allebei mijn type wel niet... pfffff

Anyone hier hetzelfde al eens meegemaakt?
quote:Substanza_ schreef op 23 augustus 2011 @ 13:32:

Dta is het in feite toch ook? Dat men elkaar keurt?

In zekere zin. Maar misschien ligt het aan waarom iemand date. Als ik met iemand een date heb, dan doe ik dat omdat die persoon me leuk lijkt, om wat voor reden dan ook. Dan heb ik op dat moment geen behoefte aan een date met iemand anders, ook al vind ik die persoon ook persoon leuk.

En waarom moet je nou twee dates plannen op twee dagen die elkaar opvolgen? Bang dat ie anders geen zin meer heeft? Waarom zou je dan überhaupt nog willen daten. Dat gaat toch helemaal nergens over.

De vraag aan TO is eigenlijk simpel: hoe zou jij het vinden als je date ook nog met andere vrouwen zou daten, een dag eerder of een dag later. Vind jij dat leuk dan?
Ik denk dat als je wil keuren dat je naar een singleparty moet gaan. Dan kan je elkaar keuren en weet iedereen wat je aan het doen bent.

En volgens mij moet je niet vergeten dat je al een tijdje over en weer mailt (ga er vanuit dat je dat gedaan hebt). Mijn ervaring is dat je dan best veel over jezelf verteld en snel open bent. Heb je toen laten weten dat je met een andere man af spreekt? Of voelt dat juist niet helemaal prettig om dat te melden?
quote:blokjekaas schreef op 23 augustus 2011 @ 16:01:

[...]

En waarom moet je nou twee dates plannen op twee dagen die elkaar opvolgen? Bang dat ie anders geen zin meer heeft? Waarom zou je dan überhaupt nog willen daten. Dat gaat toch helemaal nergens over.

Nee, natuurlijk niet. Nooit op zo'n manier er aan gedacht, dat ie niet meer zou willen.

[...]

De vraag aan TO is eigenlijk simpel: hoe zou jij het vinden als je date ook nog met andere vrouwen zou daten, een dag eerder of een dag later. Vind jij dat leuk dan?Dat zou mij persoonlijk niks uitmaken. Echt niet.
quote:Roland1971 schreef op 23 augustus 2011 @ 14:04:

Maar een vergelijk trekken met een sollicitatieprocedure klopt naar mijn idee niet helemaal

Oh! Je was zelf de eerste die die vergelijking maakte! En het dan tegen me gebruiken; ontzettende man!

[...]De vraag aan TO is eigenlijk simpel: hoe zou jij het vinden als je date ook nog met andere vrouwen zou daten, een dag eerder of een dag later. Vind jij dat leuk dan?

Ik denk niet dat ik er veel moeite mee heb als ik er iets langer over nadenk. In eerste instantie zou ik zeggen van niet en dat je eigenlijk wilt dat de manschappen rijendik met oogkleppen op voor jou in de rij staan en met niemand anders mailen of daten.

Maar... ik zoek de man die ik leuk genoeg vind om mijn profiel voor te sluiten en die datzelfde van mij vindt. Tot het zover is zijn we daar allebei naar op zoek en heel eerlijk gezegd:

Het is het mooiste als hij met alle vrouwen van de wereld gemaild en gedate heeft en mij dan kiest.

Als hij net na mij nog met een ander heeft afgesproken en haar leuker vindt? Beter maar meteen dan dat hij daar na een paar maanden achterkomt toch? ;)

Ik ben er in elk geval wel uit ondertussen en maak er niet meer zo'n groot probleem van. Dank allemaal Morgen de eerste van de twee dates in elk geval. Wish me luck!
Inderdaad. Wat denk je van de mensen die je dumpen na een paar maanden of een paar jaar, omdat ze ineens een ander leuker vinden....
Ik zie het internet gewoon als een manier om met iemand in contact te komen. Vervolgens ga ik in het echt een kopje koffie of glas wijn drinken.

Vergelijk het met een kroeg waar je wordt aangesproken door een man waar je dan een babbeltje mee maakt.

Dat eerste babbeltje vindt pas plaats als je de persoon in het echt ziet, alleen het voortraject is een stuk langer via internet. Maar dat is ook het moeilijke want je kunt via berichtjes een sfeer en idee van iemand hebben opgebouwd die bij de eerste handdruk als je iemand echt ziet als een ballon uit elkaar kan spatten.

Ik heb er dus geen enkel probleem mee om met meerdere mannen tegelijk te daten.

Andersom zou ik dat wellicht niet leuk vinden om te horen en daarom voel ik me ook niet verplicht mijn dates erover in te lichten.

Dat heeft niets te maken met stiekem doen, maar met het feit dat je in de liefde altijd speciaal, uniek en de enige wil zijn en soms houdt je daarbij de ander bewust in die waan. Ik wil ook niet weten met hoeveel partners iemand het bed heeft gedeeld en hoe dat was, ook al weet ik dat het is gebeurd en normaal is.

Zodra ik een iemand in het echt leuk begin te vinden en hoop op meer, houd ik anderen op afstand. Niet omdat dat netjes is, maar omdat ik dan zelf in mijn hoofd geen ruimte en behoefte heb om ook met een andere vrijgezel op een terras te gaan zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven