haarkraaltjes

24-08-2011 08:59 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi!

Ik heb twee dochters van gemixte afkomst, papa uit Congo ikzelf NL, dus ze hebben sterk krullend haar maar geen kroes. Nu heb ik vlechtjes gemaakt bij de oudste maar die kralen blijven er niet inzitten. En als ze er al inzitten rollen ze eruit als ze door het huis heen rent dus je kan je voorstellen hoe leuk de jongste van 9 maanden haar grote zus vindt, en vooral de rondvliegende kralen die ze op wil eten. Ik heb ze nu vastgemaakt met een klein elastiekje maar die hebben de neiging kapot te gaan. Kan iemand mij uitleggen hoe ik die kralen erin moet doen en vooral hoe ze erin blijven zitten?

Dank.
Kraaltje aan het einde van het plukje een beetje omhoog duwen (terug het haar in), dan het haar dubbelslaan en met een extra en klein elastiekje het uiteinde en het 'gewone' haar bóven de kraal vastzetten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ja dat heb ik gedaan, maar dat houdt geen stand tegen mijn wildebras. Of de elastiekjes gaan kapot.
Vlechtje maken, aan het eind 2 plukjes samenvoegen, daar het kraaltje over doen, laatste plukje over het kraaltje, elastiekje erom heen en klaar is kees .
(Of evt. Na het kraaltje nog een stukje doorvlechten. Je kunt zo ook meerdere kraaltjes erin doen, en dan bij de laatste het plukje erover heen)
En anders:

Van die dikkere, stevige elastiekjes nemen (niet van die dunne beugelelastiekjes), vlechtje maken, elastiekje aanzetten en 1x dubbel doen, kraaltje over het elastiekje+haar (niet over de aanzet vh elastiekje), elastiekje over het haar+kraaltje doen (zit nu dus aan de bovenkant, boven het kraaltje), en dan boven het kraaltje vastzetten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven