Geld & Recht alle pijlers

Even een domme vraag

24-08-2011 14:43 14 berichten
Het is weer eens zover. Ik heb het huis opgeruimd en nu ben ik een factuur kwijtgeraakt van mijn zorgverzekering.

Ik wil het maandelijke bedrag overmaken maar nu heb ik het factuurnummer dus niet, dus ik weet niet of het dan goed aankomt.

Natuuuurlijk zou ik even kunnen bellen, maar dat duurt altijd zo lang.

Weet iemand of je ook gewoon je verzekerdennummer kuntopgeven ipv het factuurnummer?
Alle reacties Link kopieren
Nee; het factuurnummer is nodig voor de administratie. Als je meerdere facturen hebt openstaan weten ze niet meer welke je nu wel/niet betaald hebt. Alleen het verzekerdennummer volstaat dus niet.
Als je idd je klantnummer opgeeft en je zet in de omschrijving om wat het gaat en welke maand dan moeten zij er wel uit komen hoor.
Ja? Nou ik probeer het wel en als ik dan een herinnering krijg dan bel ik ze wel op (grr stomme telefoonangst haha + duurt lang en kost veel)
Bel even met je zorgverzekeraar, dan geven ze je een nummer dat je kunt gebruiken.
Ik moet helemaal niks!
Ow ik zie nu dat je ook kunt chatten met een medewerker (Anderzorg) Jeej! Nou dat was even een nutteloos topic zo op de woensdagmiddag

Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Bij sommige instanties blijft het factuurnummer hetzelfde met een kleine mutatie aan het eind dus 123456 en dan bij 3 voor maart.

Kan je dat nakijken in je admnistratie?

Of kijk even op de site of je kan inloggen en dan iets kan vinden van nog te betalen?

Ben zelf ook altijd alles kwijt dus ken het gevoel
Behalve chatten kun je tegenwoordig toch ook een berichtje sturen? Kan ik bij de Friesland wel. En dan kun je aangeven of je gebeld of gemaild wil worden.
Oh ik was hier echt een beetje te voorbarig.

Ik heb in 2 zinnen mijn situatie uitgelegd op de chat met verzekerdennummer en toen gaf de medewerker mij een nummer wat ik kon vermelden bij omschrijving. Echt super handig!

Veel prettiger dan aan de telefoon
Volgens mij zijn je NAW gegevens voldoende, hoor.

Je zult niet veel facturen hebben met hetzelfde bedrag.

Ik doe dit zo vaak, ook voor mijn dochters van mijn bankrekening.

Komt altijd goed.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Opgelost !!!!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Het tegenrekeningnummer en het bedrag kun je toch terugvinden op je bankafschrift/telebanken? En waarom zet je 'n maandelijks terugkerende betaling niet op automatisch?
@ EN

Omdat ik soms een beetje moet schuiven qua hoe het uitkomt met betalen. Ik betaal wel altijd voor de herinneringen aan gelukkig, maar de ene keer net wat later dan de ander, afhankelijk van mijn studieuitgaven. Soms kunnen 3 dagen bijvoorbeeld al schelen
En het tegenrekeningnummer kun je wel vinden, dat is het probleem niet. Ging mij meer om het factuurnummer. Dat is elke maand anders dus als je het 'random' overmaakt weten ze niet voor welke maand je hebt betaald. Nu maakt dat in principe niet zo heel veel uit voor dat bedrijf denk ik, want het openstaande bedrag wordt er niet anders om. Maar goed problem solved!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven