wettelijke verlofdagen
woensdag 24 augustus 2011 om 18:28
mijn zusje gaat half okt trouwen en volgens mijn baas heb ik dan geen recht op een verlofdag hiervoor.
Ik heb geen cao maar kom er niet helemaal achter welke verlofdagen er wettelijk geregelend zijn.
Ik kan alleen vinden dat zwangerschaps/beval verlof, zorgverlof en calamiteiten verlof wettelijk zijn.
De rest zou ik dus geen recht op hebben?
Ik heb geen cao maar kom er niet helemaal achter welke verlofdagen er wettelijk geregelend zijn.
Ik kan alleen vinden dat zwangerschaps/beval verlof, zorgverlof en calamiteiten verlof wettelijk zijn.
De rest zou ik dus geen recht op hebben?
woensdag 24 augustus 2011 om 18:47
Wettelijk heb je inderdaad geen recht op een extra verlofdag voor het trouwen van een familielid. Hebben jullie echter geen arbeidsvoorwaarden? Daar zou het precies in moeten staan, want er zijn wél heel veel bedrijven (ook zonder CAO) die hier wel in voorzien.
Zo niet, dan moet je inderdaad een verlofdag opnemen, en het lijkt me niet dat je baas daar bezwaar tegen kan maken.
Zo niet, dan moet je inderdaad een verlofdag opnemen, en het lijkt me niet dat je baas daar bezwaar tegen kan maken.
woensdag 24 augustus 2011 om 18:56
woensdag 24 augustus 2011 om 18:56
In de wet is alleen bevallings-, kraam-, ouderschaps- en zorgverlof geregeld. Daarnaast is er nog een artikel over calamiteitenverlof. Daar valt o.a. onder bevalling van de partner en overlijden van huisgenoten en familie.
Als je geen CAO hebt, moet je kijken in de arbeidsvoorwaarden van het bedrijf waar je werkt. Als daar ook niets in staat, moet je een vrije dag nemen.
Als je geen CAO hebt, moet je kijken in de arbeidsvoorwaarden van het bedrijf waar je werkt. Als daar ook niets in staat, moet je een vrije dag nemen.
woensdag 24 augustus 2011 om 21:19
nee heb idd geen cao of bedrijfsregelement. In mijn contract zijn alleen mij vakantiedagen opgenomen.
Ik denk dat ik dan maar een dag ruil (werk parttime) daar doet mijn baas niet moeilijk over.
Heb nl door omstandigheden dit jaar nogal veel vakantiedagen opgenomen dus heb er nog maar een paar over.
dankjulliewel!
Ik denk dat ik dan maar een dag ruil (werk parttime) daar doet mijn baas niet moeilijk over.
Heb nl door omstandigheden dit jaar nogal veel vakantiedagen opgenomen dus heb er nog maar een paar over.
dankjulliewel!