espresso apparaat

25-08-2011 12:44 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu eindelijk het geld bij elkaar voor een espresso apparaat. Budget rond de EUR 700 maar liefst minder natuurlijk...

Mijn vriendin heeft een Jura en is er ook tevreden mee maar die is wel boven budget. Zijn er hier ook ervaringen met andere merken en zo ja welk type ? Ik vind het echt moeilijk, het is best een investering. , het zou vnl gaan om espresso en latte.

HKH
Hier nog 'n DeLonghi, maar dan de Magnifica ESAM4200:

Nu bij Wehkamp afgeprijsd van 419 naar 349 euro. Op de site van Wehkamp staan 61 reviews van dit apparaat, als je nog leesvoer zoekt

Ik vind 't een wereldapparaat. We nemen 'm zelfs mee op vakantie Niet op vliegreizen natuurlijk, maar ik laat rustig andere dingen thuis zodat de koffiemasjien maar mee kan...
Ik klop de melk eerst flink, dan magnetron en dan komt het er dik uit

Oostendorp is vooral heel lyrisch over de Longhi als ik jullie links zo lees
Leuk al die reacties, dank jullie wel. Ik ga idd even kijken voor zo'n electrische opschuimer bij het kruidvat, goed idee.... maar kan het apparaat ook nog niet helemaal loslaten. Wil het al zo lang hahaha.... alhoewel city trip ook erg fijn lijkt, kadootje aan onszelf. ben ook best trots op de reden waardoor er hier een envelopje klaar ligt....
Voor 700 euro moet je wel een endje komen.

Jura is topkwaliteit. De Jura's in het lagere prijssegment beginnen bij 650 euro geloof ik. De Ena is dat, maar dat is meer een koffiemachine. Het duurdere model heeft wel de mogelijkheid tot melk opschuimen geloof ik.

Ik had je een jaar geleden een mooi verkoop-praatje kunnen geven zodat je misschien alsnog een Jura of Ena zou kopen, maar het is allemaal een beetje weggezakt sinds ik niet meer in de koffie-business zit.

Heb er hier thuis een staan van Saeco. Waterreservoir is niet zo groot en na 5 koekjes (koffie-prut) kun je het bakje alweer leeg gooien, en hij maakt niet zelf schuim (moet je een opschuim-kannetje voor gebruiken, maar dat heb ik jaren voor m'n werk gedaan). Je doet er gewoon losse bonen in en met één druk op de knop heb je een lekker kopje koffie (mits je er goede bonen in doet he).

Verder heb je nog vele varianten op espressomachines zoals de Nespresso, Dolce Gusto, Modo Mio, etc, maar dat is allemaal met cupjes. Als je voor jezelf hebt bepaald dat je een volautomaat wil die werkt op met verse koffiebonen dan zou ik eens bij een goede koffiezaak gaan kijken en je uitgebreid laten informeren.

In mijn ervaring zijn de modellen van Krups, Tristar, Princess en andere goedkopere merken wat sneller stuk. Maar het hoeft niet.
quote:lottekeNL schreef op 25 augustus 2011 @ 13:07:

De Jura! Het klinkt zo mooi

En de koffie is zo lekker!

Maar.. die van ons was op een gegeven moment vaker in reparatie dan bij ons in de keuken. En met die van ons, ook die van mijn zwager. De reparaties vielen wel steeds in de garantie, maar ja, steeds dat gesleep met dat ding en dan dus weer zonder zitten.

Nu staat íe te verstoffen op zolder, en staat in onze keuken een Nespresso Citiz n Milk. Ook lekker, en niet zo vaak stuk.Ons is verzekerd dat, mocht ie stuk gaan, we een leenapparaat krijgen, zodat we niet zonder zitten.
Wij hadden een Saeco maar die is na 2 jaar echt overleden vrienden hadden een deLonghi en ook na 2 jaar hartstikke dood.

Wij willen nu ook het liefst een Jura, het is even sparen maar ik mis de heerlijke verse koffie echt!
.
Quick Mill!!

Kijk anders eens bij een winkel als Simon Levelt of Kaldi.

Ze zijn duur, maar zeker het geld waard! Oh en als je weet welk type je zou willen, dan kun je em via internet meestal goedkoper vinden dan in een winkel.

Site quick mill
In ieder geval geen Saeco nemen, kijk maar rond op internet: veel slechte ervaringen. (En ik kan het helaas alleen maar beamen...).

Ook goed om in je achterhoofd te houden is hoe de klantenservice van een bepaald merk gewaardeerd wordt voor het geval er iets defect is. (Ik werd al gewaarschuwd voor Philips, toch gedaan en nu spijt als haren op mijn hoofd!)
quote:Veronicas schreef op 25 augustus 2011 @ 13:26:

Hier nog 'n DeLonghi, maar dan de Magnifica ESAM4200:

[afbeelding]

Ik vind 't een wereldapparaat.

eensch! Deze heb ik ook en wil niet meer zonder!

Een vriendin heeft de zwarte variant aangeschaft en ook die wil niet meer anders.

Ik heb m 18 maanden geleden bij de mediamarkt gekocht voor 321 euro en bij koffiediscounter.nl zou ik ook eens een kijkje nemen.

Sterkte met deze nieuwe verslaving ;)
quote:Janna_ schreef op 30 augustus 2011 @ 14:18:

Quick Mill!!

Kijk anders eens bij een winkel als Simon Levelt of Kaldi.

Ze zijn duur, maar zeker het geld waard! Oh en als je weet welk type je zou willen, dan kun je em via internet meestal goedkoper vinden dan in een winkel.Ik kon niet met dat ding omgaan (was geen volautomaat) en de smaak... mijn veel goedkopere DeLonghi is gelijkwaardig.
Het Italiaanse Gaggia ( link 1 / link 2 ) schijnt ook hele goede espresso machines te hebben. Iemand ervaring mee?
quote:Ananya schreef op 30 augustus 2011 @ 14:24:

Ik kon niet met dat ding omgaan (was geen volautomaat) en de smaak... mijn veel goedkopere DeLonghi is gelijkwaardig.

't is even oefenen ja. Dat is met de meeste die zo'n piston hebben zo.

Maar de smaak, dat ligt toch meer aan je bonen...
Hebben, behalve misspanje, nog meer mensen ervaring met de Jura Ena 7?

Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen want neig nu erg naar deze
Ik lust geen koffie, maar m'n man wel en die wil wel zo'n onding op het aanrecht.

Als je nou een "gewone" neemt, niet volautomatisch, moet je dan de bonen nog malen ofzo, of moeten daar van die cups in?

Dit is de Saeco Incanto Sirius (ouder model inmiddels) en die maakt lekkere koffie. Wij hebben er geen problemen mee gehad.

Goede bonen zijn ook niet goedkoop, overigens; reken op 15-20 euro per kilo. 100% arabica espressobonen van Segafredo of Illi uit de supermarkt zijn ook lekker.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Stella, 't ligt er aan wat voor soort espresso apparaat je bedoelt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven