Gebakken ei

25-08-2011 14:19 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd vind ik het lekker een gebakken eitje op m'n brood te eten. Soms met een ontbijtspekje eronder, maar vaak gewoon zonder iets. Dat begin ik een beetje saai te vinden, dus vandaar mijn vraag. Wat doen jullie met je gebakken ei om het wat minder saai/lekkerder te maken?
Ik doe er vaak wat paprika doorheen. Of maak een keer scrambled eggs?
Een tomaatje meebakken! (wel eerst ff tomaatje lekker laten bakken, daarna pas ei er in)

Dat geeft mij altijd het gevoel dat ik nog iets gezonds eet, in tegenstelling tot spek.
Oh okay, ik dacht dat je me met de titel aan het uitschelden was.

Ik bak altijd apart wat ham, dan wordt het lekker knapperig en zilt.

Kaas kan natuurlijk ook.

En droge worst, maar dat is echt voor de liefhebbers.

Parmaham kan, maar dan ongebakken.

experimenteer gewoon eens, je weet nooit wat voor lekkers er uit voort komt.
Mijn favoriet is gebakken ei met spek en als het klaar is verse koriander eroverheen. Ook lekker koud voor onderweg.

En ook lekker met ui, tomaat en kaas.

Roerei met roomkaas en dan op een broodje met gerookte zalm.
Plakje kaas erop gooien vlak voordat hij klaar is. Plak ham (wel of niet meegebakken) Aromat. Tomaatjes. Die lange groene ui-achtige sprietjes (kom even niet op de naam)

Mmmm...krijg ook trek.
Wat ook lekker is en wat ik heel graag eet.

3 tomaten ontvellen en in stukjes snijden.

Zacht sudderen in de koekepan tot ze zacht zijn.

Tomaten uit de pan, de pan even omspoelen .

3 eieren in de pan en scrambelen, tomaten erbij en wat zout.

Heerlijk op brood en ook geschikt als luie avondmaaltijd.
kaas erbij, uitje, bieslook, even klutsen met wat melk.

Sla op je brood erbij.

en wat cateau zegt: experimenteer! Misschien is het wel lekker om er brie of gorgonzola op te doen.
quote:Claudia2010 schreef op 25 augustus 2011 @ 14:27:

Plakje kaas erop gooien vlak voordat hij klaar is. Plak ham (wel of niet meegebakken) Aromat. Tomaatjes. Die lange groene ui-achtige sprietjes (kom even niet op de naam)

Mmmm...krijg ook trek.Bieslook?
quote:Cateautje schreef op 25 augustus 2011 @ 14:29:

[...]

Bieslook?Yes!
Met Sucuk(turkse knoflookworst)

Met tomaat, ui en champignons
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Mijn man is gek op gebakken eieren.

Wat hij wel vaker eet is met Turkse worst (sucuk), in kleine stukjes gesneden, chilivlokken erbij en dan ei erop. En wat zout.

Eventueel groene peper erbij bakken.

Soms doe ik het met gehakt.

Dan bak ik ui, tomaat, knoflook en gehakt. Een beetje nattig, daar eieren op, gaar laten worden.

Is hij gek op.

Ik houd niet van vloeibaar eigeel dus eet meestal omelet.
Hmmmm, lekkere dingen!

Bedoel je bosui claudia?
pesto op het brood smeren. of mosterd.

en oude kaas op het brood, onder het eitje
Waar kan je die turkse worst kopen? Dat klinkt erg lekker!

Ik prik trouwens altijd de dooiers door. Niets zo vies als zompig eigeel.
italiaanse kruiden (zo'n kant en klaar potje) is ook lekker met wat geraspte kaas.
Wat ook heeeeeeeeerlijk is, is je eieren laten sudderen met chorizo.

Dat bedenk ik me ineens en zit spontaan op m'n toetsenbord te kwijlen.
quote:Nelletje schreef op 25 augustus 2011 @ 14:33:

Waar kan je die turkse worst kopen? Dat klinkt erg lekker!

Ik prik trouwens altijd de dooiers door. Niets zo vies als zompig eigeel.

Bij een turkse winkel of bij de dekamarkt daar koop ik het altijd.

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Cateautje schreef op 25 augustus 2011 @ 14:39:

Wat ook heeeeeeeeerlijk is, is je eieren laten sudderen met chorizo.

Dat bedenk ik me ineens en zit spontaan op m'n toetsenbord te kwijlen.jaaaaaaaah lekker
Turkse worst bij de Turkse winkel/slager.

Maar sommige supermarkten hebben ze ook geloof ik.

O en ik vind ei wel lekker met kipfilet (van die reepjes gerookte), champignons en kaas.
Hmmmm, ziet er lekker uit Charlotte! Ik woon in boerenpummelland, dus ben benieuwd of ik het ergens kan vinden.
Geitenkaas. Mjammmmmm.
quote:charlottew88 schreef op 25 augustus 2011 @ 14:41:

[...]

jaaaaaaaah lekker
Ik krijg trek van dit topic,
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Als je toch op zoek gaat naar sucuk (Turkse worst): ook meteen wat "beyaz peynir" kopen (Turkse witte kaas van koeienmelk, evt vervangen door feta). Wat beyaz peynir fijnprakken met een vork, versgemalen zwarte peper en (platte) peterselie erdoor. Ei breken in de pan, kaasmengsel erop en bakken.

Of Turks roerei ("menemen"): 1 fijn gesneden ui en 1 fijn gesneden groene paprika (liefst puntpaprika) zacht smoren in olijfolie, 2 tomaten ontveld en in kleine stukjes erbij, peper, zout en tijm erbij en zachtjes verder smoren totdat alles gaar is. 2 eieren loskloppen met peper en zout en erbij, blijven roeren. Je kunt er evt ook wat knoflook bij doen.

Courgette grof raspen en uitknijpen. Erbij: geraspte wortel, verse munt, peterselie, dille, bosui, knoflook, zout, peper, wat ei en bloem. Je krijgt dan een soort gevuld pannekoekbeslag. Hiervan "3 in de pan" bakken in wat olie. Eventueel dikke yoghurt (Turkse, Griekse of Bulgaarse) met knoflook, verse munt en wat zout erbij geven. Wil je een wat dunnere saus, dan een beetje water erdoor roeren.

Ei in de pan breken in roomboter, zout, tijm en chilivlokken (grove rode peper, in Turkse winkel onder de naam "pul biber") erover en bakken.

En natuurlijk omelet met toevoegingen die je lekker vindt. Bv eerst champignons in schijfjes bakken (evt wat kerriepoeder toevoegen), geklutst ei erbij, kaas erbovenop, met deksel erop zacht bakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven