Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
woensdag 24 augustus 2011 om 21:59
Niet van nick veranderd. Ja, was eerst Aruba maar goed that's it. Ik las inderdaad mee met December mama's. Over mooie Isolde...
Lees nu net je tweede stukje van je post pas. Las het ook al in je eigen topic. Hopelijk toch goed nieuws over 2 weken.
En ja, geheugen als een olifant
Zo weet ik ook nog dat Blogbabe helemaal fan is van Abel. Nog steeds blog?
Lees nu net je tweede stukje van je post pas. Las het ook al in je eigen topic. Hopelijk toch goed nieuws over 2 weken.
En ja, geheugen als een olifant
Zo weet ik ook nog dat Blogbabe helemaal fan is van Abel. Nog steeds blog?
woensdag 24 augustus 2011 om 22:18

woensdag 24 augustus 2011 om 22:22
quote:Floortje_1981 schreef op 23 augustus 2011 @ 15:09:
hier nog tips voor een jongensnaam??
Voor een meisje zijn we er 100% uit, dat wordt Hannah.
Maar voor een jongen kunnen we de naam maar niet vinden. Opties nu zijn James en Jens.
Het moet een naam zijn de zowel in NL als in het buitenland goed uit te spreken is, wij wonen namelijk niet in NL.
Afgevallen zijn tot nu toe:
Jonah
Jonas
Ruben
Gijs/Guus
de meeste zijn afgekeurd door manlief, de laatste 2 klinken hier niet...
Ik ben bijna 23 weken dus heb nog wel even tijd maar ik wil gewoon graag DE naam vinden....Hugo?
hier nog tips voor een jongensnaam??
Voor een meisje zijn we er 100% uit, dat wordt Hannah.
Maar voor een jongen kunnen we de naam maar niet vinden. Opties nu zijn James en Jens.
Het moet een naam zijn de zowel in NL als in het buitenland goed uit te spreken is, wij wonen namelijk niet in NL.
Afgevallen zijn tot nu toe:
Jonah
Jonas
Ruben
Gijs/Guus
de meeste zijn afgekeurd door manlief, de laatste 2 klinken hier niet...
Ik ben bijna 23 weken dus heb nog wel even tijd maar ik wil gewoon graag DE naam vinden....Hugo?
donderdag 25 augustus 2011 om 09:16
quote:mup1986 schreef op 24 augustus 2011 @ 22:01:
@ Kipzus
Mick -- misschien
Sepp -- nee
Lenn -- nee
Glen -- nee
Thom -- zo heet mijn neef
Mart -- zo heet een vriend
Luc -- te populair
Frank -- een vriend
Alex -- nee
Alec - nee
Ian -- nee
Bedankt voor de tips en opmerkingen.
Het blijft erg lastig, mijn man gaat voor de meer kaknamen en ik voor de meer apartere namen.
Als reactie op de opmerkingen:
Flynn is een ierse naam, dus niet zelf in elkaar gekunsteld
Lars is prima uitspreekbaar in ht engels, maar helaas zag ik dat die wel erg hoog staat in de populaire lijstjes en dat wil ik liever niet. Ik heb zelf een zeldzame naam en vind dat eigenlijk wel zo leuk.
Dexter is een compromis: ik vond dax leuk, maar mijn man dexter leuker.
Lastig zeg!
In de lijst van Cejo zie ik ook geen leuke stoere naam staan.... pfff... gelukkig heb ik nog eventjes, ben nu 24 wkn...
@ Kipzus
Mick -- misschien
Sepp -- nee
Lenn -- nee
Glen -- nee
Thom -- zo heet mijn neef
Mart -- zo heet een vriend
Luc -- te populair
Frank -- een vriend
Alex -- nee
Alec - nee
Ian -- nee
Bedankt voor de tips en opmerkingen.
Het blijft erg lastig, mijn man gaat voor de meer kaknamen en ik voor de meer apartere namen.
Als reactie op de opmerkingen:
Flynn is een ierse naam, dus niet zelf in elkaar gekunsteld
Lars is prima uitspreekbaar in ht engels, maar helaas zag ik dat die wel erg hoog staat in de populaire lijstjes en dat wil ik liever niet. Ik heb zelf een zeldzame naam en vind dat eigenlijk wel zo leuk.
Dexter is een compromis: ik vond dax leuk, maar mijn man dexter leuker.
Lastig zeg!
In de lijst van Cejo zie ik ook geen leuke stoere naam staan.... pfff... gelukkig heb ik nog eventjes, ben nu 24 wkn...

donderdag 25 augustus 2011 om 10:19

donderdag 25 augustus 2011 om 11:16
Noodles, ja allemaal te NLds en Otto wordt hier Oettoe, klinkt dan een stuk minder toch
Lennon vind ik op zich wel leuk maar ik denk dan wel heel erg aan John Lennon.
James is eigenlijk wel heel leuk, klinkt ook leuk met achternaam en is idd ook stoer wanneer hij dan 18-38 is. Hmmm denk dat ik maar stop met twijfelen dan...
(enige twijfel komt van dat James ook echte butlernaam is )
James is eigenlijk wel heel leuk, klinkt ook leuk met achternaam en is idd ook stoer wanneer hij dan 18-38 is. Hmmm denk dat ik maar stop met twijfelen dan...

donderdag 25 augustus 2011 om 16:08
Hoi dames,
Het begint nu toch wel erg kort dag te worden voordat onze zoon geboren wordt. Nog maximaal 4 weken, en als mijn bloeddruk weer wat omhoog gaat misschien nog maar 1!
En wij zijn nog steeds niet uit de naam voor onze zoon!
We hebben een top 3, maar kunnen maar geen beslissing nemen.
- Hugo (mijn favoriet, maar mijn man vindt dit te sjiek)
- Luuk (favoriet van man, maar heeft dezelfde initialen als mijn man, en naar mijn idee te populair)
- Siem (compromis van ons beide maar of het nu de naam is?)
Dit lijstje wordt nog aangevuld met Tim en Bart, eigenlijk afgevallen, maar komen ook steeds weer terug.
Wat is jullie favoriet? Wij zoeken een simpele stoere jongensnaam, die goed past bij een lange wat nettere achternaam.
Ik weet dat we echt zelf een beslissing moeten nemen, maar een paar meningen zouden prettig zijn. Helaas is dit nu net iets dat ik niet even met vriendinnen of ouders kan bespreken!
Het begint nu toch wel erg kort dag te worden voordat onze zoon geboren wordt. Nog maximaal 4 weken, en als mijn bloeddruk weer wat omhoog gaat misschien nog maar 1!
En wij zijn nog steeds niet uit de naam voor onze zoon!
We hebben een top 3, maar kunnen maar geen beslissing nemen.
- Hugo (mijn favoriet, maar mijn man vindt dit te sjiek)
- Luuk (favoriet van man, maar heeft dezelfde initialen als mijn man, en naar mijn idee te populair)
- Siem (compromis van ons beide maar of het nu de naam is?)
Dit lijstje wordt nog aangevuld met Tim en Bart, eigenlijk afgevallen, maar komen ook steeds weer terug.
Wat is jullie favoriet? Wij zoeken een simpele stoere jongensnaam, die goed past bij een lange wat nettere achternaam.
Ik weet dat we echt zelf een beslissing moeten nemen, maar een paar meningen zouden prettig zijn. Helaas is dit nu net iets dat ik niet even met vriendinnen of ouders kan bespreken!
donderdag 25 augustus 2011 om 16:33
donderdag 25 augustus 2011 om 16:41
Hoi Sundream, bedankt voor je reactie.
Luuk is en blijft eigenlijk ook wel de naam die we al vrij snel hadden. Ik vind het alleen ontzettend jammer dat het op dit moment de populairste naam in Nederland is! Ik wil eigenlijk niet dat er dadelijk nog 3 kinderen met de naam Luuk in dezelfde klas zitten, dan wordt je meteen genummerd.
(Dat heb ik zelf met mijn naam altijd gehad!)
Daarnaast begint ook de naam van mijn man met een L en willen we verder geen 2e of 3de naam geven, alleen maar om andere initialen te geven.
Mijn man vindt dit problemen die ik zelf zoek, en kan zich hier niet druk om maken, maar ja je hebt natuurlijk maar 1x de kans een leuke naam te geven.
Luuk is en blijft eigenlijk ook wel de naam die we al vrij snel hadden. Ik vind het alleen ontzettend jammer dat het op dit moment de populairste naam in Nederland is! Ik wil eigenlijk niet dat er dadelijk nog 3 kinderen met de naam Luuk in dezelfde klas zitten, dan wordt je meteen genummerd.
(Dat heb ik zelf met mijn naam altijd gehad!)
Daarnaast begint ook de naam van mijn man met een L en willen we verder geen 2e of 3de naam geven, alleen maar om andere initialen te geven.
Mijn man vindt dit problemen die ik zelf zoek, en kan zich hier niet druk om maken, maar ja je hebt natuurlijk maar 1x de kans een leuke naam te geven.
donderdag 25 augustus 2011 om 16:50
Als je geen Luuk1, 2 of 3 wil, dan zeker niet doen (vooral ook door je eigen ervaring). En je hebt natuurlijk ook nog verwante namen als Luc, Lucas, Luca enz.
Hugo vind ik zelf een beetje kak, maar misschien past dat bij jullie.
Siem vind ik leuk. Tim wel fris, maar ook populair. Bart vind ik niet zo.
Hugo vind ik zelf een beetje kak, maar misschien past dat bij jullie.
Siem vind ik leuk. Tim wel fris, maar ook populair. Bart vind ik niet zo.

donderdag 25 augustus 2011 om 17:05
quote:Floortje_1981 schreef op 25 augustus 2011 @ 11:16:
Noodles, ja allemaal te NLds en Otto wordt hier Oettoe, klinkt dan een stuk minder toch
Je associatie met John Lennon klopt Volgens mij is er een bekende kok/kokkin die een zoontje heeft dat ook Lennon heet. Zo is vriendin er op gekomen maar zij vond de associatie met John juist wel heel leuk.
En James een butlernaam... Ik weet eigenlijk niet of dat voor de huidige generatie tieners nog wel eens geldt. Is dat niet van een tvprogramma of radioprogramma van vroeger? Ik denk dat dat over 10 jaar helemaal verdwenen is eigenlijk. En als je kind zo heet denk je al snel niet meer aan een butler toch? Dan krijg je weer je eigen associaties bij de naam
Je associatie met John Lennon klopt Volgens mij is er een bekende kok/kokkin die een zoontje heeft dat ook Lennon heet. Zo is vriendin er op gekomen maar zij vond de associatie met John juist wel heel leuk.
En James een butlernaam... Ik weet eigenlijk niet of dat voor de huidige generatie tieners nog wel eens geldt. Is dat niet van een tvprogramma of radioprogramma van vroeger? Ik denk dat dat over 10 jaar helemaal verdwenen is eigenlijk. En als je kind zo heet denk je al snel niet meer aan een butler toch? Dan krijg je weer je eigen associaties bij de naam
donderdag 25 augustus 2011 om 17:25
quote:sundream schreef op 25 augustus 2011 @ 16:48:
Je kunt er ook Lucas van maken? Komt denk ik wat minder voor.
En een naam als Niek, Mart, Dean, Thijs, Gijs dan?
Lucas vinden we ook leuk, komt helaas alvoor in de familie, datzelfde geldt voor Niek en Gijs. Dean is te engels, niet echt ons ding. Thijs, leuke naam, maar ik ken helaas minder leuke personen die ook Thijs heten.
Mart ga ik vanavond even voorleggen
Je kunt er ook Lucas van maken? Komt denk ik wat minder voor.
En een naam als Niek, Mart, Dean, Thijs, Gijs dan?
Lucas vinden we ook leuk, komt helaas alvoor in de familie, datzelfde geldt voor Niek en Gijs. Dean is te engels, niet echt ons ding. Thijs, leuke naam, maar ik ken helaas minder leuke personen die ook Thijs heten.
Mart ga ik vanavond even voorleggen