Authentiek zon zee strand

25-08-2011 12:05 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij met kleintje van 4 willen graag eind september naar de zon aan het strand en de zee. Voorkeur is zuid spanje, maar we houden niet van die grote badplaatsen. We houden van Spanje. Het belangrijkste is dat we zon hebben uit kunnen rusten met zn drietjes en dat we nie tde hoofdprijs betalen. Wie heeft er ideen??

Ik heb al gekeken bij Ryanair en bookings.. Zegt iemand nee zuid spanje moet je niet doen maar ..... is ook heel leuk.
Iets minder zuid maar ook d emoeite waard is peñiscola waar het nu nog steeds mooi weer is, je vliegt goedkoop naar valencia, en dan met de trein naar peñiscola. Waar je zelf via internet mmisschien wel een redelijk betaalbare accomedatie kunt vinden?
..popcorn?
http://www.airbnb.com/search

50 euro per nacht...
Wat ook leuk is is Lanzarote. Wij zijn geweest in het appartementencomplex Bahia blanca rock. Dit ligt in Playa Blanca. Dit is een badplaats maar niet het meest toeristische van het eiland. Het complex ligt op loopafstand van zee, winkels, restaurants en op loopafstand is er ook een leuke speeltuin met zwembad ( moet je wel entree voor betalen). Wij hebben voor een week all ¤ 750 betaald dacht ik. De appartementen zijn prima, eten was goed, leuk entertaiment ( ook voor kinderen, ze hebben een kidsclub), complex in niet super groot maar heeft een mooie tuin waar rond om heen de appartementen liggen.
Is het vliegveld in de buurt van Playa Blanca?
Nee het vliegveld ligt op ongeveer 30 min rijden. Wij hadden een pakketreis geboekt en dan wordt je opgehaald en gebracht naar het vliegveld.
Wij zijn toevallig ook in Bahia Blanca Rock op Lanzarote geweest, nu 4 jaar geleden in april. Ik vond het ook lekker. Appartementen zijn niet echt superluxe, maar wel voldoende. En de tuin is fijn, zwembaden waren toen wel erg koud (niet verwarmd). Zee is op loopafstand (3 minuten ofzo) Supermarkt aan de overkant van de weg. Ontbijtbuffet hadden wij bijgeboekt, was erg uitgebreid. 's avonds zou ik gewoon lekker aan de boulevard gaan eten, veel gezelliger. Was toen ook niet zo duur geloof ik.

Ik weet niet of zuid spanje nog wel mooi weer heeft eind sept? Met deze slechte zomer??? Canarische eilanden zijn wat dat betreft wel wat zonzekerder.
Iemand ervaringen met Fuerteventura?
Corsica of Sardinie

Vlieg naar Figari, Cagliari of Alghero en zeer authentiek, rustig, heerlijk eten, heerlijk strand, prachtige zee en natuur
Fuerteventura is niet erg authentiek op veel plaatsen. Veel hotels en resorts en weinig mooie natuur (erg droog en woestijnachtig). Wel schitterende stranden overigens. Wij zijn in Corralejo geweest, dat is wel een aardig plaatsje, niet heel massatoeristisch, leuk centrum. Het heeft een stadsstrand, dat niet zo mooi of groot is, maar ligt vlakbij hele grote witte stranden (ongeveer 10 minuten met de bus). Als je er een auto huurt, kun je echt op mooie plekjes komen, vooral op mooie lege stranden. In oktober was het er destijds nog 26 graden.
..
Nerja is een erg leuk, niet al te touristisch plaatsje in Zuid-Spanje. In de buurt van Malaga. Maar, zoals princess44 ook al zegt.. Corsica is ook erg mooi!
Mallorca, Ibiza en Menorca zijn ook leuk en maar 2 uurtjes vliegen.
Wat is authentiek..?!

Sardinië is erg mooi en in verhouding tot de Balearen en Spaanse costa's ongerept. Wel een groot eiland als je maar een week zou gaan.

Ibiza over toeren en langs allemaal leuke baaitjes gaan wij ook heel leuk. Veel meer bebouwing, maar ook nog veel groen en hele mooie strandjes. Dan zou ik in jouw geval niet naar het massale oord San Antoni gaan.

Mallorca is ook toeristisch, maar heeft volop mooie, rustige plekken. Google maar eens.

In Spanje misschien de Costa de la Luz? Vliegen op Sevilla met bijvoorbeeld Ryanair of Vueling en dan auto huren.

Mallorca en Ibiza zijn in september heel goed betaalbaar. Zuid-Spanje denk ik ook. Sardinië is wat duurder (accommodatie dan, eten niet), maar nog altijd goed betaalbaar in september.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven