Wintersport

25-08-2011 20:54 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rond Oud en Nieuw (mss eerste week januari) willen we op wintersport naar Zwitserland. We heeft tips voor leuke sneeuwzekere adressen? Mss gaan we met de volwassen kinderen, dan zoeken we een chalet voor 6 personen. Als zij niet mee gaan nemen we een hotel.
Ik vond zelf Engelberg erg mooi, ook voor beginners.

http://www.wintersporters.nl/skigebieden/engelberg

(hier staat dus in dat het niet zo geschikt is voor beginners, maar ik vond de pistes ruim en zeer goed te doen)
Even een dingetje en je zal het vast weten maar de franc is erg hoog. Wellicht staat deze einde dit jaar beter maar ik geef het even mee als tip. Ben de afgelopen drie weken in ons huis daar geweest maar boodschappen doen daar was niet heel tof.
Ja dat de franc hoog is hebben we ok gezien. Dank voor de tip de vakantie wordt daardoor wel een stuk duurder. Maar we gaan wel vroeg in het winterseizoen. En hebben al van verschillende vrienden gehoord dat ze dan in oostenrijk toch niet konden skien. Dat zal ook jammer zijn natuurlijk.
Begin januari kan je gewoon in Oostenrijk skieen hoor. In ieder geval de laatste 5 jaar. (Aangezien ik al 5 jaar op rij voor de kerstvakantie ga wintersporten )
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
In de zuidelijke alpen (ook een stuk Zwitserland) is het juist de laatste jaren vroeg in het seizoen slecht geweest.

Als je echt sneeuwzeker wilt moet je naar Gletsjergebieden kijken. Of een gebied in de buurt van een Gletsjer. In Zwitserland is dat bijvoorbeeld Saas Fee.

Of gebieden boven de 2500 meter.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven