Mode & Beauty alle pijlers

Blazer

27-08-2011 00:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken begin ik bij mijn nieuwe baan. Ik heb nu ook een leidinggevende functie maar op de nieuwe locatie waar ik ga werken wordt er over het algemeen toch wat nettere kleding gedragen. Nu ben ik dus op zoek naar leuke blazers omdat er ik nu maar een paar heb. In de winkels kom ik vooral heel veel standaard zwarte en grijze blazertjes tegen en ik ben juist op zoek naar wat aparters. Zeg maar netjes met een twist. Wie heeft er leuke ideeën? Caroline Tensen had laatst bij 1 tegen 100 een heel leuk aquagroene (?) blazer aan maar die uitzending kan ik niet meer online bekijken (het begint wel maar voor het einde breekt het af).

Ik ben 28, blond, lichte huid (nu in de zomer wel bruin maar over het algemeen ben ik vrij blank) en ik heb blauwe ogen. Beetje klassiek maar wel hip (kan dit samen :-) ? )
Dit kan prima samen, het is alleen goed zoeken is mijn ervaring. Ik kijk echt altijd in iedere winkel of ik een colbertje met deze eisen vind en heb er na 2 jaar zoeken dus 6 gevonden. En daarnaast gewoon de saaie...

Dus shop till you drop!
H&M, Bonaparte, Wekhamp, Heijne ze staan bol van de leuke blazers. Fel, chiqeue, boyfriend style, you name it, je bent dit jaar qua blazers met je neus in de boter gevallen.

Tik anders bij google chrome blazer in en klik dan op shopping en dan op kleur.

Heb je een leuk overzicht met het actuele aanbod
Ik zou nooit een jasje met een hele opvallende kleur kiezen. Wanneer je dat ding nog maar 4x aan gehad hebt, denken ze al snel: Ow, heeft ze weer dat jasje aan.

Ik heb altijd zwart, bruin of grijs en fleur dat op door een gekleurd sjaaltje los onder de kraag te hangen bijvoorbeeld.

Een blazer alleen maakt niet dat je er gekleed uitziet :-)
Op Esprit.nl staan nu wat leuke blazers. Fijne rib met bloem op revers.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Fashionmusthaves, Orangebag, Perfectlybasics. Allemaal mooie jasjes te vinden.
quote:Elizaar schreef op 27 augustus 2011 @ 00:31:

Over een paar weken begin ik bij mijn nieuwe baan. Ik heb nu ook een leidinggevende functie maar op de nieuwe locatie waar ik ga werken wordt er over het algemeen toch wat nettere kleding gedragen. Nu ben ik dus op zoek naar leuke blazers omdat er ik nu maar een paar heb. In de winkels kom ik vooral heel veel standaard zwarte en grijze blazertjes tegen en ik ben juist op zoek naar wat aparters. Zeg maar netjes met een twist. Wie heeft er leuke ideeën? Caroline Tensen had laatst bij 1 tegen 100 een heel leuk aquagroene (?) blazer aan maar die uitzending kan ik niet meer online bekijken (het begint wel maar voor het einde breekt het af).

Ik ben 28, blond, lichte huid (nu in de zomer wel bruin maar over het algemeen ben ik vrij blank) en ik heb blauwe ogen. Beetje klassiek maar wel hip (kan dit samen :-) ? )Hans Ubbink ?
quote:Sophiepapa schreef op 27 augustus 2011 @ 00:49:

[...]

Hans Ubbink ?Helaas is meneer Ubbink best wel prijzig! Iets te voor mij nu.
Pauw

Paul Smith
quote:Kier_V schreef op 27 augustus 2011 @ 00:39:

Ik zou nooit een jasje met een hele opvallende kleur kiezen. Wanneer je dat ding nog maar 4x aan gehad hebt, denken ze al snel: Ow, heeft ze weer dat jasje aan.

Ik heb altijd zwart, bruin of grijs en fleur dat op door een gekleurd sjaaltje los onder de kraag te hangen bijvoorbeeld.

Een blazer alleen maakt niet dat je er gekleed uitziet :-)

Nee klopt, gekleed hoeft niet per se (het heeft geen mantelpakjessfeer) maar een beetje netjes/verzorgd is wel gewenst. In principe zou een nette Jeans met blazer ook wel kunnen.

Over een opvallende kleur en dat mensen denken "goh heeft ze weer dat jasje aan" dat kan me niks schelen eigenlijk. Als ik altijd zwarte jasjes aan zou trekken kunnen ze denken "goh zij draagt ook alleen maar zwart". Als ik het maar mooi vind, dan vind ik het wel goed. Daarbij zie ik ook dagelijks veel klanten, die zullen waarschijnlijk niet bijhouden wat ik aan heb :-)

Tickel, dat Esprit jasje heb ik aangehad, zat niet zo charmant, voelde me een beetje oudbollig. Sowieso zitten Esprit jasjes bij mij niet zo mooi.
quote:Elizaar schreef op 27 augustus 2011 @ 00:55:

[...]

Helaas is meneer Ubbink best wel prijzig! Iets te voor mij nu.

Had deze post nog niet gezien dan vallen Pauw en Paul Smith ook af.

Nan - Stijlvolle zakelijke kleding voor vrouwen Heeft wat colberts in de aanbieding.
http://www.stepswebshop.n ... uton%20Ribcord_Fossil.jpg
quote:Elizaar schreef op 27 augustus 2011 @ 00:55:

[...]

Helaas is meneer Ubbink best wel prijzig! Iets te voor mij nu. Maar is het wel wat je zoekt qua stijl?
Ik vind Ubbink een leuk merk, maar zou er niet 2 of 3 jasjes van willen hebben. Dan vind ik het iets teveel "papegaai" met print. Ik zoek eerder de wat meer heldere of felle kleuren.

Nan-mode (oid) vond ik trouwens een beetje saai. Hugo Boss vind ik echt prachtig, vooral de simpele strakke (en saaie maar daardoor in mijn ogen juist chique) jurkjes. Helaas ook te duur.

Dat jasje van Tickel vind ik wel leuk.
quote:Elizaar schreef op 27 augustus 2011 @ 01:14:

Ik vind Ubbink een leuk merk, maar zou er niet 2 of 3 jasjes van willen hebben. Dan vind ik het iets teveel "papegaai" met print. Ik zoek eerder de wat meer heldere of felle kleuren.

Nan-mode (oid) vond ik trouwens een beetje saai. Hugo Boss vind ik echt prachtig, vooral de simpele strakke (en saaie maar daardoor in mijn ogen juist chique) jurkjes. Helaas ook te duur.

Dat jasje van Tickel vind ik wel leuk.Op www.esprit.nl staan op het moment ook leuke. Zeker voor de winter, in een fijne rib.
http://www.leballon.nl/dameskleding/bla ... onen/alles laatste rode, helemaal onderaan.
InWear

Inwear
Op beslist.nl voor 40 euro:

Sorry, die lukte niet goed geloof ik. Er staan wel heeel veel leuke blazers op.

ook deze (is van bleep)

Van Only (sans?), 40 euro, niet bijzonder modelletje maar wel qua kleur, is o.a. ook in het lichtblauw:

deze vind ik ook leuk, 35 euro:

En een supermooie, wel 90 euro, in poederroze of zwart:

http://www.heine-shop.nl/is-bin/INTERSH ... No=014107X
Misschien bij de bijenkorf? Die hebben veel verschillende merken en ik zie daar vaak blazers hangen. Prijzen durf ik niet te zeggen, maar je kan altijd ff gaan kijken toch?
Ik neem aan dat de jasjes wel netjes moeten zijn?

De jasjes van de plaatjes hierboven vind ik niet geschikt voor netjes, ze zien er nogal goedkoop uit.

Je ziet meteen dat de pasvorm niet goed is.

Beter 1 fantastisch jasje, dan veel slechtzittende jasjes.
Hoe vreemd het ook klinkt, maar heel af en toe heeft Vero Moda en C&A een leuke blazer. Zelfs met passende rok of broek en ZONDER dat het merk meteen herkenbaar is.

Van H&M heb ik ook een jasje gehad vanwege de kleur, maar die bleef minder mooi. Dan heb ik veel liever Promiss, maar dat is zo wisselend. De laatste jaren is er weinig waar je pakjes van kan maken. Zie je de bijpassende korte rok pas hangen als je uitgekeken bent op het jasje. Hadden ze daar alleen bermuda's of shorts of lange rokken hangen.

In het verleden heb ik ook complete pakken bij Didi gehaald. Maar hoe het op dit moment is, weet ik niet. Toen hadden ze wel andere kleuren dan standaard en de pakken hadden ook pasvorm.

Ook bij WE ben ik nog niet geweest sinds de nieuwe collectie, maar ook daar hebben ze weleens zelfs jurken met een bijpassend jasje. Allemaal heel goed zakelijk te dragen en afhankelijk van het materiaal toch met een redelijke tot goede pasvorm.

Hier vind ik dat ze er ook wel eens leuke hebben.

Maar het is ook afhankelijk van hoe je het combineert en draagt. Dat maakt of breekt elk jasje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven