omelet groen?

28-08-2011 12:30 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stomme vraag misschien, maar.... hoe kan het dat mijn omelet vaak groenig van kleur wordt?
gebruik je graseieren?
Bedorven eieren?
Minder spinazie toevoegen
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:jo12345 schreef op 28 augustus 2011 @ 12:35:

Bedorven eieren?Ja, dat denk ik ook steeds. Maar ik heb gehoord dat als een ei bedorven is je dat echt wel kan ruiken! En ik heb het zó vaak. Ook als een ei net uit de supermarkt komt. Dus dat lijkt me niet.
Heb al zitten googelen, maar zag er niks over. Zou het door de olijfolie kunnen komen? Ik heb namelijk niet zo vaak bakboter in huis.
Simpele manier om eieren te testen;

Gooi ze in een glas water en als ze drijven is het fout.
Dr Seuss:

Ik wil ze niet hier.

Ik wil ze niet daar.

Ik lust ze niet.

Neem jij ze maar.

Ik wil ze nergens,

Ik-ben-Bram,

jouw groene eieren met ham
quote:wifra98 schreef op 28 augustus 2011 @ 12:39:

Gooi ze in een glas water en als ze drijven is het fout.gedaan met de eieren die over zijn! Ze zinken! (gelukkig!) En het zijn scharreleieren van de AH.
bak je ze niet veel te lang? Als je een ei te lang kookt wordt het immers ook groen...

misschien werkt dat niet zo met bakken hoor, ik weet het niet.
De lucht van rotte eieren daar kan je echt niet omheen. Zelfs als de lege pan na het bakken een paar dagen blijft staan dan gaat dat stinken.

Je kunt de eieren voor gebruik onder water dompelen om te testen of ze vers zijn. Bacteriën en zo kan je niet zien, maar die worden door de verhitting (als het lang genoeg is) onschadelijk gemaakt. Dus daarover zou ik niet zo druk maken.

http://www.eierhandelbakker.nl/producten/herken.htm
quote:wifra98 schreef op 28 augustus 2011 @ 12:39:

Gooi ze in een glas water en als ze drijven is het fout.Jeetje, nooit geweten dat je ze moet gooien . Zit ik moeilijk te doen met een lepel heel langzaam te laten zakken in het water.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 augustus 2011 @ 12:59:

[...]

Jeetje, nooit geweten dat je ze moet gooien . Zit ik moeilijk te doen met een lepel heel langzaam te laten zakken in het water.Deze link http://www.eierhandelbakker.nl/producten/herken.htm zegt zelfs dat je het kunt "horen" als het echt oud is.
Wat merkwaardig.

Bak je ze in een gewoon tefalpannetje?
quote:Pumps_italiaans schreef op 28 augustus 2011 @ 13:00:

[...]

Deze link http://www.eierhandelbakker.nl/producten/herken.htm zegt zelfs dat je het kunt "horen" als het echt oud is.Er staat toch ook een datum op de eieren?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Is je pan wel schoon?
Door olijfolie klinkt eigenlijk best logisch, vind ik
Gebruik je aromat?

Maar hier nooit een groene omelet gehad.
Volgens mij door te lang bakken. Ik heb dat weleens gehad met roerei, sloeg wat groenig-blauwig uit. Het was niet verbrand ook al rook dat wel zo. De pan was ook al behoorlijk ouder, wellicht was dat ook mede het euvel.
quote:blogbabe schreef op 28 augustus 2011 @ 12:38:

Heb al zitten googelen, maar zag er niks over. Zou het door de olijfolie kunnen komen? Ik heb namelijk niet zo vaak bakboter in huis.Ik heb ook weleens omeletten bij gebrek aan boter in olijfolie gebakken, maar het werd niet groen.
quote:Dibbes1 schreef op 28 augustus 2011 @ 13:34:

Volgens mij door te lang bakken. Ik heb dat weleens gehad met roerei, sloeg wat groenig-blauwig uit. Het was niet verbrand ook al rook dat wel zo. De pan was ook al behoorlijk ouder, wellicht was dat ook mede het euvel.Het is wel zo, dat als je een ei te lang kookt, deze ook een beetje blauwig wordt bij het eigeel. Misschien omdat een omelet geel is, met dat blauwe, dat hij dan groen wordt...
quote:yasuko schreef op 28 augustus 2011 @ 13:20:

Wat merkwaardig.

Bak je ze in een gewoon tefalpannetje?ja. En ja, de pan is schoon!
O, ik zie dat Floortje dat idee al een uur geleden had.
Haha! Het wordt een heus mysterie. Ik dacht dat het een behoorlijk stomme vraag was en dat we hier in de 1e post al het antwoord zouden hebben. Blogbabe & het mysterie van de groene omelet...
Ja, ik zie al een nieuwe Suske & Wiske voor me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven