Bakken met pecannoten ?
maandag 29 augustus 2011 om 19:41
maandag 29 augustus 2011 om 19:46
maandag 29 augustus 2011 om 19:48
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... p?id=83878
Deze! Hier doe ik altijd een dikke laag pecannoten tussen de chocola en caramel!
maandag 29 augustus 2011 om 19:52
maandag 29 augustus 2011 om 19:56
quote:perseph0ne schreef op 29 augustus 2011 @ 19:48:
[afbeelding]
Deze! Hier doe ik altijd een dikke laag pecannoten tussen de chocola en caramel!Mmm lijkt me lekker maar wel bewerkelijk met die gecondenseerde melk toch?
[afbeelding]
Deze! Hier doe ik altijd een dikke laag pecannoten tussen de chocola en caramel!Mmm lijkt me lekker maar wel bewerkelijk met die gecondenseerde melk toch?
maandag 29 augustus 2011 om 19:58
quote:boterblommetje schreef op 29 augustus 2011 @ 19:46:
[...]
Tsss dat wist je wel!
toen bij Its zat iedereen te smullen van jouw ballen en ik sip de andere restjes op te eten
Oeps, shit, ja dat is ook zo, ik heb die ook voor die dag gemaakt.
Nou ik ga nog even denken of ik wat anders weet.
[...]
Tsss dat wist je wel!
toen bij Its zat iedereen te smullen van jouw ballen en ik sip de andere restjes op te eten
Oeps, shit, ja dat is ook zo, ik heb die ook voor die dag gemaakt.
Nou ik ga nog even denken of ik wat anders weet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 29 augustus 2011 om 20:00
quote:boterblommetje schreef op 29 augustus 2011 @ 19:56:
[...]
Mmm lijkt me lekker maar wel bewerkelijk met die gecondenseerde melk toch?
Is vrij makkelijk, je hoeft het alleen maar in een pannetje te gieten, de boter, suiker en stroop erbij te doen en het goed verwarmen (wel blijven roeren)..
Het is inderdaad niet werkloos, maar heb je niet een reden om je baas blij te maken ofzo
? Het is érg lekker en goed uitdeelbaar.
[...]
Mmm lijkt me lekker maar wel bewerkelijk met die gecondenseerde melk toch?
Is vrij makkelijk, je hoeft het alleen maar in een pannetje te gieten, de boter, suiker en stroop erbij te doen en het goed verwarmen (wel blijven roeren)..
Het is inderdaad niet werkloos, maar heb je niet een reden om je baas blij te maken ofzo
maandag 29 augustus 2011 om 20:02
quote:boterblommetje schreef op 29 augustus 2011 @ 19:56:
[...]
Mmm lijkt me lekker maar wel bewerkelijk met die gecondenseerde melk toch? ik weet het, het heeft mij een paar maanden gekost te vinden waar de gecondenseerde melk te koop is maar ik weet het nu
[...]
Mmm lijkt me lekker maar wel bewerkelijk met die gecondenseerde melk toch? ik weet het, het heeft mij een paar maanden gekost te vinden waar de gecondenseerde melk te koop is maar ik weet het nu
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 29 augustus 2011 om 20:04
Recept met pecanoten dat ik vaak maak als ik weinig tijd heb:
Penne koken in een pan.
In andere pan cherrytomaatjes roerbakken en de pecanoten toevoegen. Daarna spinazie a la boursin toevoegen, of gewone diepvriesspinazie en een half pakje boursinkaas.
Als pasta beetgaar is afgieten en de saus erover gieten, of het geheel mengen, net wat je lekker vindt.
Klaar.
Penne koken in een pan.
In andere pan cherrytomaatjes roerbakken en de pecanoten toevoegen. Daarna spinazie a la boursin toevoegen, of gewone diepvriesspinazie en een half pakje boursinkaas.
Als pasta beetgaar is afgieten en de saus erover gieten, of het geheel mengen, net wat je lekker vindt.
Klaar.
maandag 29 augustus 2011 om 20:05
quote:Mylene_Valerie schreef op 29 augustus 2011 @ 20:02:
[...]
ik weet het, het heeft mij een paar maanden gekost te vinden waar de gecondenseerde melk te koop is maar ik weet het nu In de AH staat het naast de cocosmelk
.. Ik wist vroegah niet dat het gecondenseerde melk heet, moet je maar eens dulce de leche vragen aan zo'n 15 jarig snotjong ..
[...]
ik weet het, het heeft mij een paar maanden gekost te vinden waar de gecondenseerde melk te koop is maar ik weet het nu In de AH staat het naast de cocosmelk
maandag 29 augustus 2011 om 20:12
Zelf de pecannoten even carameliseren? Smelt suiker in een pan met dikke bodem. Als de suiker begint te verkleuren voeg je de noten toe. Schud de pan om zodat de noten overal suiker hebben.
Laat afkoelen en hak eventueel fijn. Nu kan je de noten zo toevoegen aan gebak of als topping gebruiken.
Idem met pittige noten - vrij naar Nigella; zij doet: rozemarijn, cayenne peper, suiker en zout samen met gesmolten boter door de noten.
Ik vind de mix van gember, kaneel, cayenne peper, kurkuma en wat suiker en zout lekker. Je kan ook cajunkruiden nemen, lekker makkelijk
Laat afkoelen en hak eventueel fijn. Nu kan je de noten zo toevoegen aan gebak of als topping gebruiken.
Idem met pittige noten - vrij naar Nigella; zij doet: rozemarijn, cayenne peper, suiker en zout samen met gesmolten boter door de noten.
Ik vind de mix van gember, kaneel, cayenne peper, kurkuma en wat suiker en zout lekker. Je kan ook cajunkruiden nemen, lekker makkelijk
maandag 29 augustus 2011 om 20:15
quote:perseph0ne schreef op 29 augustus 2011 @ 20:05:
[...]
In de AH staat het naast de cocosmelk
.. Ik wist vroegah niet dat het gecondenseerde melk heet, moet je maar eens dulce de leche vragen aan zo'n 15 jarig snotjong ..Bij de AH weten ze zelf niet dat ze het hebben hoor! Goh wat heb ik moeten zoeken voor een gerecht.
[...]
In de AH staat het naast de cocosmelk