Bakken met pecannoten ?

29-08-2011 19:41 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond net een zak pecannoten in de kast.

Ooit gekocht omdat ik die lekker vind gewoon als tussendoortje.

alleen zijn deze ongezouten en vrij laf van smaak en blijven ze daarom liggen.

Heeft iemand nog een lekker (simpel) recept om ze in een cake oid te verwerken?
Geen cake-recept wel een vegetarische maaltijd, is dat ook goed?
oh laat ik nou ook vegetarisch eten... graag dus
Ik ook geen cake-recept, wel eentje met mini gehaktballetjes.

Oh wist niet dat je vega at
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Jaaaaaaaaaa wacht, geef me ff de tijd om het recept voor je te zoeken!
quote:Mylene_Valerie schreef op 29 augustus 2011 @ 19:44:

Ik ook geen cake-recept, wel eentje met mini gehaktballetjes.

Oh wist niet dat je vega at

Tsss dat wist je wel!

toen bij Its zat iedereen te smullen van jouw ballen en ik sip de andere restjes op te eten
Ik heb laatst een pompoentaart met pecannoten gemaakt (ging ham in maar kan makkelijk achterwege worden gelaten) van de ah site.
Salade van rucola, geitenkaas, roma tomaatjes, aardbeien en pecannoten met een beetje balsamico of honing.

Heeeeerlijk!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... p?id=83878

Deze! Hier doe ik altijd een dikke laag pecannoten tussen de chocola en caramel!
Deze is echt vurrukkuluk.... Heb m al een aantal keer gemaakt!

bananencake
quote:Bijenkoningin schreef op 29 augustus 2011 @ 19:48:

Salade van rucola, geitenkaas, roma tomaatjes, aardbeien en pecannoten met een beetje balsamico of honing.

Heeeeerlijk!

Met deze pecannoten niet ben ik bang.

Ze smaken echt te flauw voor zo.
quote:appeltje_n schreef op 29 augustus 2011 @ 19:50:

Deze is echt vurrukkuluk.... Heb m al een aantal keer gemaakt!

bananencake behalve vlees lust ik dus ook geen banaan.
quote:perseph0ne schreef op 29 augustus 2011 @ 19:48:

[afbeelding]

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... p?id=83878

Deze! Hier doe ik altijd een dikke laag pecannoten tussen de chocola en caramel!Mmm lijkt me lekker maar wel bewerkelijk met die gecondenseerde melk toch?
quote:boterblommetje schreef op 29 augustus 2011 @ 19:54:

[...]

behalve vlees lust ik dus ook geen banaan.

Dat is jammer..

Maar dankzij jou moest ik weer aan dit recept denken en nu weet ik wat ik komend weekend ga doen
quote:boterblommetje schreef op 29 augustus 2011 @ 19:46:

[...]

Tsss dat wist je wel!

toen bij Its zat iedereen te smullen van jouw ballen en ik sip de andere restjes op te eten

Oeps, shit, ja dat is ook zo, ik heb die ook voor die dag gemaakt.

Nou ik ga nog even denken of ik wat anders weet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:boterblommetje schreef op 29 augustus 2011 @ 19:56:

[...]

Mmm lijkt me lekker maar wel bewerkelijk met die gecondenseerde melk toch?

Is vrij makkelijk, je hoeft het alleen maar in een pannetje te gieten, de boter, suiker en stroop erbij te doen en het goed verwarmen (wel blijven roeren)..

Het is inderdaad niet werkloos, maar heb je niet een reden om je baas blij te maken ofzo :P? Het is érg lekker en goed uitdeelbaar.
quote:boterblommetje schreef op 29 augustus 2011 @ 19:56:

[...]

Mmm lijkt me lekker maar wel bewerkelijk met die gecondenseerde melk toch? ik weet het, het heeft mij een paar maanden gekost te vinden waar de gecondenseerde melk te koop is maar ik weet het nu
Recept met pecanoten dat ik vaak maak als ik weinig tijd heb:

Penne koken in een pan.

In andere pan cherrytomaatjes roerbakken en de pecanoten toevoegen. Daarna spinazie a la boursin toevoegen, of gewone diepvriesspinazie en een half pakje boursinkaas.

Als pasta beetgaar is afgieten en de saus erover gieten, of het geheel mengen, net wat je lekker vindt.

Klaar.
quote:Mylene_Valerie schreef op 29 augustus 2011 @ 20:02:

[...]

ik weet het, het heeft mij een paar maanden gekost te vinden waar de gecondenseerde melk te koop is maar ik weet het nu In de AH staat het naast de cocosmelk :-) .. Ik wist vroegah niet dat het gecondenseerde melk heet, moet je maar eens dulce de leche vragen aan zo'n 15 jarig snotjong ..
Zelf de pecannoten even carameliseren? Smelt suiker in een pan met dikke bodem. Als de suiker begint te verkleuren voeg je de noten toe. Schud de pan om zodat de noten overal suiker hebben.

Laat afkoelen en hak eventueel fijn. Nu kan je de noten zo toevoegen aan gebak of als topping gebruiken.

Idem met pittige noten - vrij naar Nigella; zij doet: rozemarijn, cayenne peper, suiker en zout samen met gesmolten boter door de noten.

Ik vind de mix van gember, kaneel, cayenne peper, kurkuma en wat suiker en zout lekker. Je kan ook cajunkruiden nemen, lekker makkelijk
quote:perseph0ne schreef op 29 augustus 2011 @ 20:05:

[...]

In de AH staat het naast de cocosmelk :-) .. Ik wist vroegah niet dat het gecondenseerde melk heet, moet je maar eens dulce de leche vragen aan zo'n 15 jarig snotjong ..Bij de AH weten ze zelf niet dat ze het hebben hoor! Goh wat heb ik moeten zoeken voor een gerecht.
Pecan noten zijn heerlijk door brownies! Meegebakken dus!
die gecondenseerde melk doe ik een keertje,recept is opgeslagen!

Brownies! jaaaah lekker!
Google even op hartige taart brie pecannoten. (mobiel lukt linkje niet) Goddelijk!!! Vegetarische vrienden informeren altijd of ik 'm maak
quote:perseph0ne schreef op 29 augustus 2011 @ 20:05:

[...]

In de AH staat het naast de cocosmelk :-) .. Ik wist vroegah niet dat het gecondenseerde melk heet, moet je maar eens dulce de leche vragen aan zo'n 15 jarig snotjong ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven