Vriend is zó laks

29-08-2011 20:08 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even klagen hoor, misschien heeft iemand de gouden tip. Mijn vriend is echt een lieverd hoor maar hij is zo vreselijk vergeetachtig, laks en stelt ontzettend uit! Daardoor mist hij (en ik soms ook) soms de boot. Hij heeft een gaatje in zijn tand en 'vergeet' de tandarts te bellen, hij mocht een printer van mijn ouders en die neemt hij dan niet mee (weg printer natuurlijk), hij kon voor 80 euro een geweldige kast kopen zegt dan "doe ik nog wel" en vervolgens is die weer 200 euro en heeft 'ie spijt,. Dit is nog maar een kleine greep uit de dingen die hij niet doet. Ik word er soms wel echt ontiegelijk moe van. Op een dag is iets écht nodig om te doen, en dan doet hij het niet.

Hebben jullie misschien tips om hiermee om te gaan, of is het gewoon een slechte eigenschap (of mannentrekje? :P) die ik maar moet leren accepteren?
hoe mis jij de boot door zijn laksheid?

Hij heeft blijkbaar nog niet hard genoeg de boot gemist, dat hij niet verandert
de voorbeelden die je geeft, heeft hij er zelf het meeste last van. Lekker laten gaan hoor, hij is er blijkbaar volwassen mee geworden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:liselore schreef op 29 augustus 2011 @ 20:13:

hoe mis jij de boot door zijn laksheid?

Hij heeft blijkbaar nog niet hard genoeg de boot gemist, dat hij niet verandert

Nou, dan zit het dekbedovertrek nog in de wasmachine, haalt ie er om 4 uur uit. Ik zeg dan dat het nog niet droog is tegen de tijd dat we gaan slapen, en dat we dus beter even er ééntje bij kunnen kopen (was toch nodig) hij beweert van wel. Vervolgens staan we om 12 uur 's nachts een dekbedovertrek droog te föhnen en liggen we onder een halfnatte deken.. :P

Kijk het is geen ramp natuurlijk, maar irritant is het wel.

Misschien moet ik 'em maar eens keihard op z'n bek laten gaan.. :P
Wat rosanna zegt, en als je zelf de boot dreigt te missen moet je alles wat betrekking heeft op jezelf gewoon zelf gaan regelen. Nu missen jullie samen de boot, want hij is blijkbaar niet de enige die het laat gaan ;)
quote:NepBlond schreef op 29 augustus 2011 @ 20:16:

[...]

Nou, dan zit het dekbedovertrek nog in de wasmachine, haalt ie er om 4 uur uit. Ik zeg dan dat het nog niet droog is tegen de tijd dat we gaan slapen, en dat we dus beter even er ééntje bij kunnen kopen (was toch nodig) hij beweert van wel. Vervolgens staan we om 12 uur 's nachts een dekbedovertrek droog te föhnen en liggen we onder een halfnatte deken.. :P

Kijk het is geen ramp natuurlijk, maar irritant is het wel.

Misschien moet ik 'em maar eens keihard op z'n bek laten gaan.. :PJij weet dat het niet droog is op tijd en laat je om een of andere reden overhalen te geloven dat het wel op tijd droog is? waarom?
Waarom stop jij die dekbedovertrek dan niet in de droger, als jij er ook onder moet slapen?

Wonen jullie eigenlijk samen? En weet je vriend dat je die laksigheid van hem vervelend vindt? Wat vindt hij daar zelf van?
Wat eten we vanavond?
Koop twee eenpersoons dekbedden incl overtrekken en spreek met je vriend af dat jullie voortaan je eigen was regelen. En als zijn dekbed te erg gaat rieken slaapt ie maar op de bank .
Misschien hebben ze geen droger?
Nouja, hoeveel werk is het nou om elke week even die dekbedden te verschonen. Pick your battles, toch?

Het zou mij er meer om gaan: heeft je vriend er zelf veel last van dat hij laks is? Zou hij het willen aanpassen? Als dat niet zo is: stikken of slikken. Dus zul jij af en toe een stap harder moeten doen en voor de rest accepteren dat tja, ach, nouja, het hem niet zoveel uitmaakt allemaal. Kan héél bevrijdend zijn voor control freaks, om met zo iemand om te gaan (en héél frustrerend, dat ook).
Wat eten we vanavond?
Da's waar Ossiepossie: dan maar een overtrekje extra aanschaffen. Ze zijn in de aanbieding bij de Hema, het is geen enorme investering!
Wat eten we vanavond?
Lekker een 1 persoonsdekbed aanschaffen, dan slaapt hij maar lekker zonder dekbed als hij het vergeet.

Voor jezelf zou ik iig zorgen dat je ergens een backup hebt, laat hem zelf maar lekker omkloten met de dingen die hij niet goed regelt.
quote:makreel schreef op 29 augustus 2011 @ 20:30:

Nouja, hoeveel werk is het nou om elke week even die dekbedden te verschonen. Pick your battles, toch?

Ze hebben maar een dekbed
Zou mij ook mateloos irriteren, misschien wel zoveel dat ik niet met hem zou kunnen samenwonen.
zijn troep niet opruimen in ieder geval. door schade en schande wordt ie dan hopelijk vanzelf wijs.
1 dekbedovertrek is ook wel erg weinig en zo duur zijn ze nou ook weer niet.

Desnoods koop je er een paar bij Wibra of Zeeman.
volgens mij is je vriend gewoon een man.
quote:liselore schreef op 29 augustus 2011 @ 20:34:

[...]

Ze hebben maar een dekbedEn de aanschaf va een extra sloopje is iets wat gezamenlijk moet worden besloten en waar pas toe kan worden overgegaan als iedereen het democratisch met elkaar eens is over kleur en design? Ik zeg: Hema.
Wat eten we vanavond?
Ik vind zijn laksig heid wel meevallen. Jij hebt er geen last van. Gewoon er voor zorgen dat je eigen dekbed lekker droog is en laat hem maar bewijzen of zijn dekbed wel of niet droog is.. Dan merkt hij zelf wel dat hij niet altijd eigenwijs moet doen.

Plus zo raar is het niet met gaatje in kies dat hij het uitstelt. Er zijn echt zat mensen die het doen en hoeft niet met laksigheid te maken te hebben.
Dit gaat natuurlijk nergens over (het dekbed dan). Je hoeft toch geen toestemming van je man te hebben om een dekbed te halen. Als jij van mening bent dat je er nog één moet hebben, dan ga je er één bijkopen. Ik neem aan dat je vrouw genoeg bent om even zelf de stad in te gaan?

En voor het overigen: blijkbaar vindt hij dit soort dingen niet belangrijk genoeg. Kwestie van prioriteiten en blijkbaar liggen die van jullie niet op één lijn.
quote:makreel schreef op 29 augustus 2011 @ 20:37:

[...]

En de aanschaf va een extra sloopje is iets wat gezamenlijk moet worden besloten en waar pas toe kan worden overgegaan als iedereen het democratisch met elkaar eens is over kleur en design? Ik zeg: Hema.

zeg ik dat ergens? Jij hebt over battles picken over het verwisselen van dekbedden, er valt niets te wisselen, alleen te wassen en te drogen.

Ik vroeg mij überhaupt al af waarom TO niet gewoon een tweede sloop koopt
zooooo herkenbaar :p.....
quote:makreel schreef op 29 augustus 2011 @ 20:37:

[...]

En de aanschaf va een extra sloopje is iets wat gezamenlijk moet worden besloten en waar pas toe kan worden overgegaan als iedereen het democratisch met elkaar eens is over kleur en design? Ik zeg: Hema.

Als ik zo eens naar de mannen om me heen kijk dan krijg ik het idee dat het ze werkelijk een worst zal zijn welke kleur,design het dekbed heeft en of het wel bij de vloerbedekking en de gordijnen past.

Eens dus nepblond,hup naar de Hema,Wibra,Zeeman en schaf een paar van die krengen aan.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 29 augustus 2011 @ 20:36:

volgens mij is je vriend gewoon een man.
Jij hebt er meer last van dan je vriend. Is hij echt laks of wil je gewoon dat hij dingen doet die hijzelf niet zo belangrijk vindt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven