Curacao

30-08-2011 00:04 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey allemaal!

Over een aantal weken gaan we naar curaçao! Heeel veel zin in en voor mij de 1e x zo'n verre reis.

Nou was ik niet van plan in de vakantie echt op de centjes te gaan zitten, maar we gaan 9 dagen ernaartoe en vroeg me af of mensen ervaring hebben met deze bestemming en wat dan een beetje redelijk bedrag is om ongeveer mee te nemen p.p?

Xx
Gewoon je pinpas mee nemen .. want je kan daar overal gewoon pinnen net als in Nederland.

Je kan er Euro's en Dollars pinnen.. En ook in de winkels kan je gewoon met je pinpas betalen.. Los geld dus zoveel mogelijk beperken..
is autohuur al inbegrepen? het ligt eraan wat je wilt doen. zonnen? dan heb je niet veel nodig. sightseeen met eigen auto, ook niet duur. maar als je wilt gaan duiken, boottripjes maken, windsurfen, met dolfijnen zwemmen......dan kan het wel oplopen. hebben jullie een appartment of hotel? kan je zelf koken en wil je dat?
En je rijbewijs mee nemen als je die hebt zodat je een autootje kan huren want die ben je daar wel nodig..
Ga je uit eten? Alle maaltijden of alleen 's avonds?

Zijn jullie van de cocktails?

Willen jullie elke avond uit? Nemen jullie drinken maar naar het strand?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En dan maakt t nog verschil of je bij Vreugdenhill/Albert Heijn je boodschappen doet of gewoon bij de locals..
Auto mogen we beiden niet rijden.. Wel allebei al tijdje bezig met rijden maar dan weer even gestopt en dan weer verder. Dus nooit het rijbewijs gehaald.. Dat we een auto nodig hadden was ons wel bekend maar een oud collega van mijn vriend woont daar dus die gaat ons rondleiden. Verder word het taxi, lopend of met de bus;).. Dolfijnen zwemmen is iets wat ik sowieso wil doen! En mijn vriend wil heel graag snorkelen... Maar verder willen we gewoon lekker luieren.. Zonnen.. Willemstad ingaan etc. Even bijkomen na anderhalf jaar nonstop werken...

Cocktails ben ik wel van, maar beiden drinken we net zo lief wijn of mijn vriend een biertje..

We hebben daar een apartement in een resort met kitchenette.. We zitten op basis van half pension dus voor het avondeten zullen we zelf moeten zorgen.. Dat word natuurlijk wel uit eten een paar x, maar mijn vriend is dol op mijn kookkunst ;) en ik vind het ook leuk om te doen! Dus ben ook wel van plan om zelf een aantal x te koken..

En natuurlijk pakken we daar wel eens een leuke bar mee, maar iedere avond stappen ook weer niet.. Ik houd dat helaas niet vol.. Ben erg gauw vermoeid..
ok alvast een paar tips die sowieso handig zijn:

bemachtig een K-Pasa. langwerpige folder, elke week een andere kleur met alle dagelijkse activiteiten. bijna overal te vinden.

Happy hours zijn er bijna elke dag. De leukste blijf ik mambo en wet & wild op zondag vinden. twee voor de prijs van een. Bermuda schijnt ook leuk te zijn.

Maandag heerlijke salades bij cafe de Heeren halve prijs.

Mambo en Kontiki veilige en toeristische stranden maar gigantisch duur. Jan Thiel idem dito.

Polar is het goedkoopste bier en volgens mijn vriend het lekkerst.

Als je voor het stoplicht staat en het springt op groen, altijd ff wachten en goed uitkijken. Ze rijden bij rood nog net even door.

Geen tassen in de auto laten.

ok een hoopje bij elkaar geraapt maar kan zo wel uren doorgaan. iig veel vakantieplezier!!
Werkt de mobiele telefoon daar overigens normaal? Niet dat ik van plan ben veel te bellen/smsen.. Maar een smsje bij goede aankomst wil ik toch wel sturen..
We zitten overigens in het chogogo resort aan de jan thiel..
oh joh als een collega je gaat rondleiden kom je wel op de goede plekjes. ok met dolfijnen zwemmen is dan een van je duurste uitgaven, volgens mij wel 150 dollar ofzo.

Voor eten, zou ik min zo'n 50 gulden per dag nemen als je echt alleen maar avondeten neemt. 20 euro. je kan heel lekker heel goedkoop eten maar ook heel duur. maar je collega weet dat vast wel.

Beste supermarkt behalve AH is Centrum.

overigens zijn mambo en kontiki duur met eten maar je kan ook je eigen spulletjes meenemen hoor.
ja mobiel doet het gewoon. chogogo is een goede keus qua accomodatie. jan thiel is niet m'n favo strand maar die zitten allemaal asn de andere kant van het eiland, porto marie moest je echt heen! knip, casabou.
Thanks voor alle goede tips alvast!!! Ja het word ontbijt in ons resort.. Avond eten of zelf koken of uit eten.. Beetje om en om..

Op vakantie heb ik meestal minder honger omdat ik te druk ben net alle dingen om me heen dus denk dat die lunch vaker overgeslagen zal worden haha..
ja doe ik in het begin altijd ook, en dan ontdek ik allerlei lekkere dingen en dan gaa thet mis heheheheh fijne reis!
Haha dankjewel! Ben erg benieuwd hoe het eten daar is! Vriend en ik houden beiden van eten wat bijzonder gekruid is etc.. Geen Hollandse pot iig, maar vriendlief is dan ook niet Nederlands en ik eet heerlijk met hem mee;)! Al kook ik dan haha
http://www.restaurantsopcuracao.com/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
half pension is toch juist met avondeten? alleen geen lunch.

volpension is ook lunch, logies en ontbijt is dus alleen ontbijt
Ik vond curaçao vrij duur

zeker de jan thiel baai qua eten

in willemstad heb je een overdekte hal waar je aan lange tafels kunt eten vond ik zeer geslaagd
Oh haha ik dacht altijd dat half pension ontbijt en lunch was.. Normaal boek ik altijd all inclusive haha. Beetje blond. Njaa dan npg gaan we denk ik iig een paar keer uit eten! Altijd leuk op vakantie natuurlijk:)!

Bgb thanks! Voor de site

En iedereen die meedenkt ook onwijs bedankt!
Chogogo is een goed verzorgd resort, goede keus.

Ik ben in juli geweest en wij hebben een paar keer bij De Kleine Wereld gegeten (die hebben een ophaaldienst met Chogogo dus dat is gunstig omdat je geen eigen vervoer hebt). Ook Boathouse, Pirate's Bay (Hooks Hut) en bij Zanzibar hebben wij goed gegeten. Prijzen vielen ons reuze mee.

Boodschappen bij Vreugdenhil (is een keer per dag een busdienst naartoe voor je boodschappen).

Maar ik zie dat je halfpension hebt geboekt, dan is alleen de lunch een 'probleem' (wij lunchen nooit als we op vakantie zijn).

Dolfijnen-zwemmen was wel redelijk aan de prijs (ik meen zo'n 160,-- dollar... er zijn diverse mogelijkheden).

Dagje met Miss Ann Boattrips naar Klein Curacao was goed verzorgd. Wel primatour mee tegen zeeziekte :puke:

Mooie baaien die gratis zijn zijn o.a. Grote en Kleine Knip.

Betalen moet je o.a. bij Blue Bay, Cas Abou en PortoMarie.

Met openbaar vervoer is niet zo handig geregeld, je moet maar afwachten wanneer die bus eindelijk een keer langskomt.
De Kleine Wereld is zeker een aanrader om te gaan eten. Als je, zoals hierboven al genoemd, per persoon zo'n 50 gulden per dag rekent moet je wel goed uitkomen. Zeker als je ook wat maaltijden in je hotel nuttigt.

Ik vond de prijzen in de supermarkten trouwens wel erg prijzig, als wij bij Centrum supermarkt boodschappen haalden om een simpele pasta met wat salade te maken waren we net zoveel kwijt als uit eten gaan.

Veel plezier, ik vind Curacao echt een topbestemming en heb er al leuke vakanties gehad
Ik heb een half jaar op Curacao gezeten en vond het helemaal niet duur!

Ik heb best wel wat tips voor je. Die heb ik op papier staan voor mensen die erheen gaan.

Komt ie:

Mooiste/ fijnste stranden:

- Mambo/ Wet & Wild

- Kontiki (naast Mambo/ Wet & Wild)

- Grote Knip & Kleine Knip

- Daaibooi (vind ik zelf 1 van de mooiste en rustgevende strandjes)

- Zanzibar/ Jan Thiel (zaterdags is perfect om naartoe te gaan. Het is dan lekker druk met life muziek en BBQ op het strand)

- Port Marie

- Cas Abao (Vind ik zelf persoonlijk ook 1 van de fijnste en mooiste stranden)

- Blue Bay

- Santa Cruz

- Playa lagun (waar je schildpadden kan zien in het water, ’s ochtends 10.00 worden ze gevoerd.)

- Playa Forty (kan je van een 13m hoge berg afspringen)

Voor snorkelplekken: http://www.curacao-actief.nl/index.php?id=677

Aanraders om te ondernemen:

- Film kijken op Mambo beach in de open lucht (= dinsdags)

- Struisvogel farm bezoeken

- Aloë Vera Plantage bezoeken

- Trip Klein Curaçao

- Kura Hulanda mseum bezoeken (over slavernij, Afrikaanse Kunst etc.)

- Christoffel berg beklimmen en het park bezoeken.

- Dolfijnen zwemmen

- SeaQuarium

- Shete Boka’s (gewoon prachtig natuurgeweld)

Aanraders restaurantjes:

- Gouverneur

- De kleine wereld

- Grill King

- Cinco (donderdag onbeperkt heerlijk! spareribs eten)

- Cabana ofwel Kontiki (woensdags met live muziek, enorm gezellig!)

- Rib & steak house

- Zanzibar (Zaterdags)

- Willhelminaplein

- Hook’s Hut

- En je heb er nog veeeel meeeer…..

JE MOET ECHT DE TOSTINI ETEN OP MAMBO BEACH, TE LEKKER!!!

Tip: reserveer alle restaurantjes van tevoren ivm drukte.
Wij zijn deze zomer 16 dagen naar Curacao geweest.

Volgens mij waren we in totaal voor twee personen zo'n 1000 euro kwijt. Dan zou het voor 9 dagen met 500 euro moeten lukken! Wij hebben ook twee weken lang een auto gehuurd, wat jullie niet gaan doen, dat scheelt ook alweer 25 euro per dag. Maargoed je kan het zo goedkoop of juist zo duur maken als je wilt.

Uit eten vond ik enorm meevallen wat betreft prijzen. Boodschappen bij de AH was daarentegen juist prijzig. Bij pleincafe Wilhelmina heb je het dagmenu voor 10 gulden (4 euro) pp. Il Forno (italiaans) ook goedkoop. Op mambo beach hebben we ook voor weinig geld heerlijk gegeten. De kleine wereld ook prima! Hooks hut is op dit moment trouwen gesloten!

Bij verschillende stranden betaal je een klein bedrag aan entree en voor de ligstoelen. Bij bijvoorbeeld mambo beach mag je geen eten meenemen het strand op.

Ik vond mambo beach, Cas abou en daaibooi de mooiste stranden.

Wij hebben de boottrip naar Klein Curacao gemaakt. Een aanrader. We hebben met snorkelen schilpadden gezien en de bbq aan boord is erg goed verzorgd. Er sprongen dolfijnen naast de boot mee onderweg.

Struisvogelfarm vond ik ook wel leuk om te zien, Willemstad ook. Boka Tabla ook zeker doen. Ik was behoorlijk onder de indruk van het natuurgeweld daar!

Mocht je willen duiken, weet ik nog wel een goed adresje, ze zijn ook niet al te duur.
Ik lees even mee, wij gaan over een paar weken ook, naar Kontiki beach resort en heb zeker belangstelling voor duiken. Heb brevet, is alleen al paar jaar geleden dat ik de laatste duik heb gemaakt, dus wil ook iets met een opfriscursus doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven