verse spinazie

30-08-2011 10:52 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Van de week heb ik een zak verse spinazie gekocht eigenlijk vooral omdat het goedkoop was .

Thuis gekomen bedacht ik me dat ik verse geroerbakte spinazie eigenlijk helemaal niet zo lekker vind.

Nouja eigenlijk mik ik het dan in een pan met wat zout en olijfolie.

Wie heeft een lekker recept waar ik de verse spinazie in kan verwerken, maar wat toch anders dan anders is zeg maar.
Oooo ik ga ook maar spinazie halen vrees ik.

Wat trouwens ook lekker is (ik raak op dreef) is een spinazie-ei-bal. Stond een tijdje terug in de allerhande.

Gekookt ei in gekookte spinazie in bladerdeeg in de oven. Ik vind wel dat er dan wat pittige kaas door de spinazie moet, het originele recept vond ik nogal flauw. En wat patchouli_ zegt: knoflook erbij!

Over dat filodeeg Machutookunbietjemeerzijn, 'men' zegt dat je het onder een vochtige handdoek moet laten ontdooien. Misschien dat het al wat te droog was en daardoor in stukjes ging?
quote:Snubbel schreef op 30 augustus 2011 @ 11:11:

Die curry lijkt mij ook lekker. Heb je zin het recept op te schrijven?

Nee, daar had ik helemaal geen zin in. Maar je hebt geluk. Toen ik het recept erbij pakte om er een korte samenvatting van te maken zag ik dat er een link bij staat. HIj komt dus gewoon van internet. Ik dacht dat het een kopie uit een boek was.

http://www.joriso.nl/verh ... fdgerecht-saagpaneer.html
Love_star, je moet maar zo denken, spinazie is dan weer heel erg gezond. =)
Haha, dank je Grom!
Grom dank je lijkt me ook erg lekker.
http://www.youtube.com/watch?v=xlIZs9ZhX1s

Deze maak ik er trouwens vaak bij! Erg lekkere combinatie.
Met verse pasta(evt gevulde pasta),spinazie erover en dan geraspte kaas. Simpel,machtig maar lekker(vind ik)
quote:Snubbel schreef op 30 augustus 2011 @ 11:21:

Over dat filodeeg Machutookunbietjemeerzijn, 'men' zegt dat je het onder een vochtige handdoek moet laten ontdooien. Misschien dat het al wat te droog was en daardoor in stukjes ging?

Okee! Dan heb ik dat dus fout gedaan. Het waren ook vreselijke droge lappen, dat had ik zelf dus ook kunnen bedenken.

Dank je!
Nope
Salade met spinazie, appels, tomaten, rode ui, komkommer, pinda's of pijnboompitten, gegrilde kip, en dressing van citroen, olijfolie en balsamico-azijn peper & zout.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Spinaziestamppot

Ik maak hem wel met zelfgemaakte puree en soms voeg ik nog pijnboompitten toe. Een gesnipperde rode ui erdoor is ook erg lekker.
Groene groenten met knoflookboter

stronk broccoli

zak spinazie

4 tl geraspte gember

2-3 groene chilipepers, gesneden

zout

3 el slagroom

25 g boter

5-6 flinke tenen knoflook, geperst

Groenten wassen en fijn snijden. Alle stelen van de spinazie af (rotklus). 2, 5 dl water in pan met de groenten, groene pepers, gember en zout. 8-10 minuten koken met deksel.

Deksel eraf, groente fijnprakken en vrijwel droogkoken. Room erdoor roeren en enkele minuten meekoken.

Boter in koekenpan, knoflook glazig bakken en dat door groenten scheppen. Paar minuten laten staan zodat de smaken goed intrekken.

Ik ben dol op spinazie maar ik lees wel enkel vette recepten van mezelf.
Snubbel dat laatste recept van je mwaaa de stampot die net gepost is lijkt mij ook lekker met als aanvulling pijnboompitten en parmezaanse kaas vlokken.
Klinkt inderdaad wel goed. Maar dan zou ik het niet als maaltijd ansich nemen, wel iets erbij dan. Ik maak dat recept vaak bij Indiaas eten.
Je hebt 'van de week' een zak verse spinazie gekocht? Spinazie wordt snel snotterig, dus niet te lang bewaren!

Favorieten hier:

lasagne tricolore (met bolognesesaus, spinaziesaus - spinazie mengen met kruidenkaas - en kaassaus)

spinaziesoep met cambozola

spinaziestamppot met kruiden, brie en halve cherrietomaatjes.
quote:Tegucigalpa schreef op 30 augustus 2011 @ 11:36:

Spinaziestamppot

Ik maak hem wel met zelfgemaakte puree en soms voeg ik nog pijnboompitten toe. Een gesnipperde rode ui erdoor is ook erg lekker.Ik heb hem ook opgeslagen maar ik wil hem wel iets pittiger met kruiden en wat je zegt met een rode ui erdoor. Misschien nog wat spekjes of gebakken hamblokjes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Net heb ik ook weer twee zakken gehaald, en heb een heerlijk recept voor je.

Gehakt met kruiden naar wens rul bakken, uitje erbij, spinazie erbij, laten slinken en dan een bodempje water en turkse rijst bij door doen niet teveel gewoon een klein handje. Wachten tot de rijst gaar is, dan kan je als je dat lekker vindt nog wat feta oid erbij door mengen.
Rode zoete paprika

Uitje

Kipfilet

Oester-knoflook woksaus (of oestersaus en losse knoflook)

Verse spinazie

Noodles of mie

Paprika, uitje, kipfilet, (eventueel de knoflook) roerbakken en de oester (knoflook) saus erdoordoen. Verse spinazie erbij en heel kort mee roerbakken.

Noodles of mie koken en er doorheen scheppen. Vijf minuutjes werk en heerlijk.
Am Yisrael Chai!
Rauwe verse spinazie

Goede tomaten

Goede mozzarella

Balsamico azijn

Olijfolie

Simpele salade van spinazie, tomaten en mozzarella. Lekkerder dan sla.
Am Yisrael Chai!
Dit is goede spinazie stampot! Spinaziestamppot met pit 167 stemmen 4 sterren http://www.ah.nl/recepten ... slim=on&numberOfServings=

En dit vind ik een heerlijk recept! Linzencurry met kip 165 stemmen 4 sterren http://www.ah.nl/recepten ... slim=on&numberOfServings=

Deze heb ik nog niet gemaakt maar zien er goed uit:

Spaghettini met garnalen en spinazie 131 stemmen http://www.ah.nl/recepten ... &slim=on&numberOfServings

Pannenkoektaart met spinazie (69 stemmen) http://www.ah.nl/recepten ... ings=&course=hoofdgerecht
Snubbel de spinazie schotel was erg lekker, althans dat vond ik :-) Vriend vond hem wat minder althans het filo deeg want dat was geen eten volgens hem :-) Volgende keer maak ik he met bladerdeeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven