verse spinazie
dinsdag 30 augustus 2011 om 10:52
Hallo,
Van de week heb ik een zak verse spinazie gekocht eigenlijk vooral omdat het goedkoop was .
Thuis gekomen bedacht ik me dat ik verse geroerbakte spinazie eigenlijk helemaal niet zo lekker vind.
Nouja eigenlijk mik ik het dan in een pan met wat zout en olijfolie.
Wie heeft een lekker recept waar ik de verse spinazie in kan verwerken, maar wat toch anders dan anders is zeg maar.
Van de week heb ik een zak verse spinazie gekocht eigenlijk vooral omdat het goedkoop was .
Thuis gekomen bedacht ik me dat ik verse geroerbakte spinazie eigenlijk helemaal niet zo lekker vind.
Nouja eigenlijk mik ik het dan in een pan met wat zout en olijfolie.
Wie heeft een lekker recept waar ik de verse spinazie in kan verwerken, maar wat toch anders dan anders is zeg maar.
dinsdag 30 augustus 2011 om 10:58
Een uitje fijn snipperen en fruiten in de pan. Een rode peper fijn snijden, met of zonder de zaadjes. En bij het uitje in de pan doen. Dan handje voor handje de spinazi toevoegen en laten slinken. Al het kookvocht goed laten verdampen. En dan vlak voor je het de pan uithaalt er wat blokjes feta doorscheppen. Deze even laten 'aansmelten.'
Nope
dinsdag 30 augustus 2011 om 10:58
Recept van Jamie:
Pasta met gebakken Camembert.
1 doosje van 250 g camembert
2 tenen knoflook
1 takje verse rozemarijn
zeezout en zwarte peper
extra vierge olijfolie
100 gram parmezaanse kaas
400 gr. pasta
verse spinazie
Bovenkant van camembert afsnijden. Stukjes knoflook erin duwen, wat zout en peper, rozemarijn en olijfolie. In schaaltje in oven, ongeveer 20 min op 180 graden
Pasta koken, laatste minuut spinazie erbij, dan afgieten, terug in pan met parmezaanse kaas en nog wat olijfolie. Eventueel wat kookvocht erbij nog.
Camembert als saus voor de pasta.
2 tenen knoflook
1 takje verse rozemarijn
zeezout en zwarte peper
extra vierge olijfolie
400 gr. pasta
verse spinazie
Bovenkant van camembert afsnijden. Stukjes knoflook erin duwen, wat zout en peper, rozemarijn en olijfolie. In schaaltje in oven, ongeveer 20 min op 180 graden
Pasta koken, laatste minuut spinazie erbij, dan afgieten, terug in pan met parmezaanse kaas en nog wat olijfolie. Eventueel wat kookvocht erbij nog.
Camembert als saus voor de pasta.
dinsdag 30 augustus 2011 om 11:00
dinsdag 30 augustus 2011 om 11:01
aardappels koken, eitje koken, spinazie ff snel blancheren, door elkaar stampen. peper en zout naar smaak toevoegen
roerbakken:
spaghetti beetgaar koken, salami in kleine stukjes snijden, spinazie snijden. in wok wat olijfolie doen: salami erbij, spinazie erbij en als laatste de spaghetti toevoegen. goed roeren en klaar is het.
simpel maar lekker. mmm ik ga binnenkort dat weer met de spaghetti klaarmaken
succes!
roerbakken:
spaghetti beetgaar koken, salami in kleine stukjes snijden, spinazie snijden. in wok wat olijfolie doen: salami erbij, spinazie erbij en als laatste de spaghetti toevoegen. goed roeren en klaar is het.
simpel maar lekker. mmm ik ga binnenkort dat weer met de spaghetti klaarmaken
succes!
dinsdag 30 augustus 2011 om 11:04
dinsdag 30 augustus 2011 om 11:10
Is het ook!
1 kg spinazie
olijfolie
1 grote ui, gesnipperd
10 lente uitjes, gesnipperd
1/3 kop peterselie, vers gehakt
1/3 kop parmezaan
1 kop feta
1/3 kop ricotta
4 eieren, losgeklopt
30 g gesmolten boter
12 vellen filodeeg
spinazie in grote stukken snijden, hele grove steeltjes verwijderen. 5 min. koken in aanhangend water. (dus wassen en meteen in pan) Goed af laten koelen en uitknijpen.
Olie verhitten en ui fruiten. Lente ui 3 minuutjes. Pan van het vuur, spinazie, peterselie, parmezaanse kaas, feta, ricotta en eieren toevoegen. Zout en peper naar smaak.
Oven op 180 of stand 4. Gesmolten boter met beetje olie mengen en ovenschaal invetten. 4 plakjes filodeeg op elkaar, tussendoor telkens wat insmeren. Dan helft spinaziemengsel erop. Afdekken met 4 vellen (tussendoor insmeren met boterolie) en rest mengsel erop. Weer 4 vellen erop.
40-45 minuten bakken.
Ik doe overigens nooit ui én lente ui en ook ricotta doe ik niet altijd. Smaakt ie nog net zo goed. Wat kaasrestjes zoals brie kun je er ook makkelijk doorheen gooien.
1 kg spinazie
olijfolie
1 grote ui, gesnipperd
10 lente uitjes, gesnipperd
1/3 kop peterselie, vers gehakt
1/3 kop parmezaan
1 kop feta
1/3 kop ricotta
4 eieren, losgeklopt
30 g gesmolten boter
12 vellen filodeeg
spinazie in grote stukken snijden, hele grove steeltjes verwijderen. 5 min. koken in aanhangend water. (dus wassen en meteen in pan) Goed af laten koelen en uitknijpen.
Olie verhitten en ui fruiten. Lente ui 3 minuutjes. Pan van het vuur, spinazie, peterselie, parmezaanse kaas, feta, ricotta en eieren toevoegen. Zout en peper naar smaak.
Oven op 180 of stand 4. Gesmolten boter met beetje olie mengen en ovenschaal invetten. 4 plakjes filodeeg op elkaar, tussendoor telkens wat insmeren. Dan helft spinaziemengsel erop. Afdekken met 4 vellen (tussendoor insmeren met boterolie) en rest mengsel erop. Weer 4 vellen erop.
40-45 minuten bakken.
Ik doe overigens nooit ui én lente ui en ook ricotta doe ik niet altijd. Smaakt ie nog net zo goed. Wat kaasrestjes zoals brie kun je er ook makkelijk doorheen gooien.
dinsdag 30 augustus 2011 om 11:10
quote:Snubbel schreef op 30 augustus 2011 @ 10:58:
Recept van Jamie:
2 tenen knoflook
1 takje verse rozemarijn
zeezout en zwarte peper
extra vierge olijfolie
400 gr. pasta
verse spinazie
Camembert als saus voor de pasta.Klinkt heerlijk, ga ik deze week proberen. Dank je wel voor het recept!
Recept van Jamie:
2 tenen knoflook
1 takje verse rozemarijn
zeezout en zwarte peper
extra vierge olijfolie
400 gr. pasta
verse spinazie
Camembert als saus voor de pasta.Klinkt heerlijk, ga ik deze week proberen. Dank je wel voor het recept!
dinsdag 30 augustus 2011 om 11:15
dinsdag 30 augustus 2011 om 11:17
Die taart met filodeeg heb ik ok een keer gemaakt. Errug lekker! Maar, mss heeft iemand tips. Ik heb dat filodeeg kant en klaar gekocht uit de diepvries. Laten ontdooien, maar jeez, ik kreeg die vellen niet van elkaar toen ik de bakvorm moest bekleden. Uiteindelijk waren het stukgetrokken stukjes ipv vellen. Waardoor de taart bij snijden ook uit elkaar viel...
Wat deed ik fout? Weet niet meer welk merk ik toen had en was er dus ook wel klaar mee. Maar nu ik dit recept weer zie, denk ik, ja lekker, meoten we weer eens maken!
Wat deed ik fout? Weet niet meer welk merk ik toen had en was er dus ook wel klaar mee. Maar nu ik dit recept weer zie, denk ik, ja lekker, meoten we weer eens maken!
Nope