Minnaar deel 14

06-03-2011 20:18 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Ik zeg ook niet dat het niet door de relatie kan komen, het is meer als tegengas voor die gene die juist zeggen dat er dan altijd iets mis is in je relatie.

Maar het is natuurlijk ook zo dat er mensen zijn die een gemis in hun relatie dmv een minnaar of minnares opvullen
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Grappig hoe Doddie de link naar leeftijd/hormonen legt. Is misschien leuk om ook de leeftijden van de tegenpartij te weten? Ik ben 49 en mijn sv is 45. Ik ben het er mee eens om de oorzaak bij oms zelf te zoeken. Die onrust herken ik zeker. Leuk om nieuwe memsen te lezen die veel aan deze toppic hebben. Waar zijn onze " oudgedienden" gebleven? Bkstr: fijn dat het zo goed gaat!
(is het een idee dat iemand net voor de bediscussieerde post van BM z'n eigen post aanpast en aangeeft dat het vanaf pagina 77 weer beter gaat!?!?)
@zij... (goed idee, maar helaas zat ik er niet vlak voor... Fem of Sense misschien?)
quote:rozalia schreef op 26 augustus 2011 @ 13:50:

Waar zijn onze " oudgedienden" gebleven? Bkstr: fijn dat het zo goed gaat!

Heeeel oud gediende meld zich.

Al hoor ik hier niet meer thuis aangezien ik gescheiden ben.

Vanavond eerste date in een jaar (ook niet getrouwd) dus ook niet relevant voor dit topic maar wilde me toch ff melden.

@ Bkstr: zet hem op meid, het wordt alleen maar beter.
Hoi,

Ik lees hier soms mee en zit al langer op het forum, maar heb hier nog nooit gereageerd. Ik heb een nieuwe nick aangemaakt voor dit topic

Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik herken er veel in. Het is fijn dat hier open kunt zijn, want dat kan in ´de buitenwereld´ toch vaak niet (tenzij het niet stiekum is). Leuk dat er opeens zoveel nieuwelingen zijn hier!! Ik ga op jullie reageren hoor... ik heb wel ff de behoefte om even heel egoïstisch mn eigen verhaal op te schrijven... het zit echt vast in mijn hoofd namelijk.

Ik heb bijna 2 jaar een SV gehad, waarmee het nu sinds heel kort beëindigd is. Dit is beter zo omdat onze levens te veel met elkaar gaan verwikkelen, o.a. doordat zijn vrouw een beginnende vriendin van mij aan het worden is en ik het vreemdgaan als verloochening naar o.a. haar ervaar. Met andere woorden... ik voel me echt slecht en schuldig, echt heel erg vervelend. Dat ik zo kan bedriegen vind ik een duistere kant aan mezelf. Ik kan er met niemand over praten, dus fijn dat het hier kan.

Het is beter zo, al zou ik graag willen dat het anders kon (openheid) maar dat is echt onmogelijk.

Kan je een SV hebben zonder verliefdheid? Bij mij was er wel sprake van kleine vlinders, maar dat was juist zo fijn. Het was een soort van verslavend... de aandacht, nieuwe spannende sex, etc... afijn, dat is vast herkenbaar.

Ik heb nooit mijn man willen verlaten voor hem en hij andersom gelukkig zijn vrouw ook niet.

Van de sex op zichzelf heb ik nooit spijt gehad. Het liegen en bedriegen is dat wat ik moeilijk vind.

Ik kom straks weer hier kijken

xx
Ik ben ook heel blij dat ik dat niet meer hoef en ik heb ook het meeste spijt dat ik daarin afgegleden ben.

het is toch heerlijk dat ik gewoon met mijn man dit weekeind zijn verjaardag kan vieren en we bij ze blijven slapen.

zijn kaart gewoon in de huiskamer kan staan en ik een kado kan geven die zijn vrouw ook mag zien.

Het was voor mij ook het liegen wat me in de weg stond niet het verlangen en de wens
Ja Suzie, ik vond mezelf soms ook walgelijk. Wat knap van je. Mis je hem?
Pepersteak: ben je gescheiden vanwege je affaire? Hopelijk was je date een succes?
Date was gezellig maar niet meer dan dat helaas.

Ik heb hier meegeschreven omdat mijn ex een vriendin had (met mijn toestemming) dus niet omdat ik een affaire had Rozalia.

Reden van scheiding. De koek was op en mijn toestemming geven aan ex was het begin van het einde (waarschijnlijk onverschilligheid van mijn kant)
Doddie,

Ik heb al vaker reacties gelezen hier van jou op het forum. Ik kan ze altijd erg waarderen om hun openheid en helderheid.

Ik zou best zo´n soort relatievorm willen (proberen) zoals jij hebt, maar het zit er niet in. Lijkt me erg fijn als het in harmonie kan allemaal, ipv dat je hier vreemd voor ´moet´ gaan. Vreemdgaan brengt denk ik op de lange duur nooit geluk (maar ik kan me vergissen... ik hoor graag andere meningen).

Rozalia, het liegen ging me in het begin eigenlijk goed af voor mijn gevoel. Mijn SV heeft me door een onstabiele periode heen geholpen (onbewust, ik zie dat nu pas achteraf) en het voegde in het begin juist iets toe aan mijn relatie met nr1 (zoals Zonnebloempje ook schrijft).

Om de sex heb ik me nooit schuldig gevoeld, wel het feit dat zijn vrouw zo open is tegen mij en wij een vertrouwensband hebben gekregen. Voelt zo dubbel allemaal.

Hoe ga jij om met je gevoelens van bedrog en walging?

Is datgene wat je SV ´oplevert´ groter dan die rotgevoelens?

Ik mis hem (nog?) niet. Het is nog maar heel pril en ik zal hem soms blijven zien als ik bij zijn vrouw ben. Hij is een heel bijzondere man en op de een of andere manier houden wij ook een beetje van elkaar. Het is allemaal te veel uit de hand gelopen. Een SV is heel leuk, maar ik denk dat 2 jaar te lang is (zagen elkaar ong. 1x per maand) omdat het dan toch te veel gaat mengen qua gevoelens (voor mij, weet niet hoe dat bij hem is... ik heb dat onderwerp eigenlijk nooit echt aangekaart omdat onze nrs1 de belangrijkste zijn dus gesprekken over gevoelens niet relevant zijn want je kunt er verder toch niks mee), privéleven, etc.

Pepersteak, hoe was je date?
Oh Peperstek, date was leuk, maar niet meer dan dat lees ik nu pas.. Jammer toch dat er zo weinig echte leuke mannen bestaan hè (vind ik dan)
Hij was zeker leuk maar de afspraak was om er eerlijk over te zijn als de (sexuele) klik er niet was. En blijkbaar was die er bij hem niet.

Ach geen verwachtingen dan valt het ook niet tegen he.
@Suzie69: als ze ons maar niet door elkaar gaan halen

(je nick lijkt erg veel op mijne nick)..

@all: minnaar-, slapende lust- en kletstopic zijn de enige topics waar niet geoordeeld wordt over goed/kwaad als je een minnaar hebt naast een nr 1-( al dan niet open)relatie.. Op vrijwel alle andere topics op seks en relatie kan je vijandigheid tegemoet zien bij dit onderwerp. En zo ook in real life: de meerderheid zal eea veroordelen en weinig naasten of andere mogelijkheden om openlijk je gevoelens en consequenties te delen.Dat maakt het minnaartopic zo uniek en waardevol.

Die herkenning is evenzeer in het verloop van zoiets: de consequenties van eraan beginnen, wel of geen gevoelens krijgen die ertoe kunnen leiden dat het uitkomt, minnaarschap sneuvelt (en bijbehorende liefdesverdriet/rouw en/of gemis van die intimiteit of de geweldige seks en spanning) of de nr 1 relatie sneuvelt (scheiding en onzekerheid en gemis/rouw) of een en-en-situatie ontstaat (open relatie, omgaan met gevoelens als jalouzie) enz.

Die consequenties zijn net zo belangrijk en waardevol voor veel mensen die hier (al dan niet anoniem) meelezen, in welke fase zij zich ook bevinden en ook als het nog allemaal spannend en geweldig is/lijkt, spelen mogelijke consequenties bij iedereen die een nr 1 en minnaar/minnares/sv heeft altijd een rol.

Daarom zie ik niet waarom treuren over gemis van een minnaar nadat het uit is wel okee zou zijn en treurnis over scheiding, alleen verder met/zonder minnaar of een positiever resultaat (opengooien en verder als open relatie met alles waar je dan tegenaanloopt van dien). Waartoe het evt kan leiden speelt een grote rol in iedereen die dit risico is aangegaan. De ups en downs van bepaalde keuzes en consequenties, hoe het uitgepakt heeft, alle verwarrende gevoelens lijken mij op dit topic op zijn plek.

En lijkt me duidelijk dat die diverse wegen waar het (vaak ooit stiekem begonnen) minnaarschap toe heeft geleid geen van alle als geweldige oplossing wordt gepresenteerd, of gepromoot. Het moge duidelijk zijn voor iedereen hier dat alles met een hoop (groei)pijn gepaard gaat, of je nu alleen verder gaat, of gedoogd, of openlijk. Het een is niet beter of erger en niet altijd een volle keuze geweest, maar zo ontwikkeld.

Daarnaast krijg je met bepaalde mensen een band, je leeft met elkaar mee en dat is alleen maar mooi. Je volgt mensen hun wel en wee vaak al vanaf bepaalde fases en juist het wel of niet ontstaan van gevoelens voor een minnaar/sv en hoe dat uitpakt en daarmee omgaan ontkom je niet aan. En ook dan is het fijn om dit te mogen delen met een (soms al jaren) vertrouwd clubje (en zo te zien wat nieuwe mensen, die eerst alleen meelazen).

Ik zal het topic "Slapende lust" weer naar boven toveren, daar kan iedereen uitgebreid schrijven over die emoties en keuzes en ontwikkelingen, waar het toe geleid heeft en hoe ze er nu in of voor staan. Niet als voorbeeld of om te promoten, maar om herkenning, alertheid, (gewaarschuwd mens telt voor 2, waarom allemaal hetzelfde wiel uit moeten vinden?), leren van elkaars ervaringen, bewust zijn van mogelijke ontwikkelingen en signalen enz.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
@Bkster: meid, fijn te lezen dat je lekker in je huissie zit! Ik lees toch wel dat je op een goede weg bent aangeland. Geef jezelf tijd. Lekker in je vel zal spoedig volgen, daarvan ben ik overtuigd! Mooie post van je, ben het hartgrondig mee eens!

Dikke voor jou..
[quote]Suzy65 schreef op 27 augustus 2011 @ 13:31:

@Suzie69: als ze ons maar niet door elkaar gaan halen

(je nick lijkt erg veel op mijne nick)..

vond ik ook al, het is niet handig. En het lijkt me prettig als je die zou aanpassen suzie 69. Ik denk dat veel mensen jullie door elkaar gaan halen op deze manier
Ja, het is idd niet handig... heb ik niet bij stil gestaan.

Ik neem een andere Nick.
En ontopic: ik ben ongebonden met thuiswonende kinderen (1 nog thuis) en heb afgelopen week spontaan iemand leren kennen en 2 dates mee gehad. Hij is officieel getrouwd, maar leeft al jaren gescheiden van haar (zij woont in buitenland). Wat dat betekent voor waar hij wel/niet voor open staat weet ik nog niet. Het is nu redelijk vrijblijvend, en rustig aan (geen verwachtingen over en weer). Leren kennen-fase en we zullen zien.

Ik probeer onbevangen te zijn en te blijven, het is goed zoals het is of komt: een mooie en warme persoonlijkheid en (niet geheel onbelangrijk) aantrekkelijke man, in meerdere opzichten dus (binnen en buiten). Gewoon al fijn om te kennen
Haha, Suzie: vertel dan ff dat jij het bent hier, he?
Jaja, ik laat jullie mijn nieuwe nick weten hoor!
quote:pepersteak schreef op 26 augustus 2011 @ 18:11:

[...]

Heeeel oud gediende meld zich.

Al hoor ik hier niet meer thuis aangezien ik gescheiden ben.

Vanavond eerste date in een jaar (ook niet getrouwd) dus ook niet relevant voor dit topic maar wilde me toch ff melden.

@ Bkstr: zet hem op meid, het wordt alleen maar beter.

Pepper! Wat leuk om jou ook weer te zien! Ik ben even aan het bijlezen. Het gaat inderdaad met ups en downs. Met name wanneer ik aan het werk ben gaat het goed, weekenden zijn wat lastiger. Maar niet zo lastig meer als in de eerste weken... Ik ga zo vast nog even lezen wat jij allemaal mee hebt gemaakt! Maar gescheiden joh: dat wist ik nog niet (dacht ik?)...

@ Suzy (met y): thnx, zoals je hierboven leest gaat het wisselend. Maar dat is op dit moment denk ik ook het hoogst haalbare. En in reactie op je andere post: om vanuit emotie te reageren of daarover te willen praten mag hier natuurlijk ook, als het maar geen kilometers lange teksten worden Slapende lust was juist daar weer wat meer voor he? Ik vind het bijvoorbeeld van Peper net zo interessant om te lezen hoe het nu gaat, ook als is dat een van de zijpaden eerder genoemd.

@ Suzie (met ie): welkom! Zo ook aan alle andere namen die ik nog niet verwelkomd heb

Ik merk aan alles dat ik nog niet klaar ben met ex, en al helemaal niet klaar ben voor iemand anders. En dat hoeft eigenlijk ook niet. Eerst maar eens doorleven wat het nu allemaal met me doet, en waarom. Ik ben verhuisd, begin binnenkort met een nieuwe baan, eerst maar eens zorgen dat ik dat doorkom. Overigens heb ik wel een vakantie geboekt; alleen! Ben bestwel beetje trots op mezelf. Ga mind & body week doen in de zon, denk dat het nu nodig is, en gepast ook gezien het pad dat ik nu betreed.
@Pepper: zou ik je bijna over het hoofd zien tussen alle nieuwe mensen (waar ik ook allemaal op zou willen reageren, heb de tijd en interesse ook om dat te doen, maar zit met een enorme rugpijn weer en kan niet uren forummen, moet in beweging blijven, moet ook gewerkt worden enz)..

Fijn te zien dat je weer aan het daten toe bent. En tjsa, de vijver met ongebonden mensen is beperkt en blijft een kwestie van wederzijds nu net iemand vinden met seksuele klik (en vaak liever nog meer klikken).. of het klikt als persoon en seksueel niet of andersom, het is nog niet eens zo eenvoudig, he?

En toch zijn ze er! Allemaal onze bagage inmiddels, en zal soms veel mannen ontmoeten zijn voor je iemand treft die bij je past en andersom, heb geduld. Ondertussen zorgen dat je zelf zoveel mogelijk losgelaten hebt en weer onbevangen zo'n avontuur in kan stappen..

Maar dat komt wel weer, ook voor jou!
@Bkster: ik ben ook trots op je! Je voelt het zelf al het beste: nu gewoon ff met de stroom mee, het is ff goed (en meest haalbare idd) hoe het is. En dat is al knap van je. Je kan niet alles tegelijk, stap voor stap is al genoeg uitdaging!

en idd: lappen tekst uit eigen emotionele belevingen, daar is "Slapende lust" dan weer heel geschikt voor en vind ik ook interessant om te volgen van anderen.
Ik was eerst Suzie69, maar heb mijn nick verandert in secret 69 (vond em wel toepasselijk )....

Hoi allemaal (ook aan degenen die ik, als nieuweling, niet ken) en bedankt voor de reacties.

Ik heb ´hem´ gisteren nog even gezien op een plek waar we elkaar wel vaker in het openbaar tegenkomen.

Nog even kort gehad over het stoppen van onze ´seksrelatie´.

Hij was eigenlijk wel opgelucht, want hij was bang dat het toch een keer uit zou komen. Die kans wordt idd steeds groter ja, naarmate iets langer aanhoudt. Ik had daar niet eens bij stilgestaan, ik was meer bezig met mijn eigen schuldgevoelens. We hebben kort even goed gepraat en het is van beide kanten goed zo. Het is okay om hem te zien, ik merk alleen wel dat ik echt even moet ´afkicken´ van het om me heen kijken op openbare plekken waar we elkaar wel eens tegenkwamen. Dan was ik toch altijd alert of hij er ook was, of dat ik zijn auto zag rijden etc. ... stom he... dat zit gewoon helemaal in mijn systeem...

Stiekem denk ik ook wel... hij was de kers op het leven dat ik heb, net datgene dat het iets leuker, spannender en frisser maakt... wordt het nu niet saai zonder onze spannende geheime avondjes?? Nou ja, ik zie wel hoe het loopt.

Bkstr, ik ken je niet maar wel heel leuk dat je alleen op vakantie gaat. Heb ik ook wel eens gedaan. Kan heel goed en leuk zijn!!

Suzy, waar ontmoet je mannen als singel vrouw? Ik zou zelf dus echt geen idee hebben. Fijn dat je gevoelsmatig geen verwachtingen hebt!

xx
dat heb je snel gedaan secret Je kent me niet? Ja wat valt er te zeggen: minnaar gehad, lange relatie met exnr1, uiteindelijk uit elkaar gegaan na moeilijke tijd, eigenlijk niet dankzij minnaar. Nu alleen wonend, net verhuisd en druk met mezelf. So, das kort!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven