
Vliegen bij KLM
dinsdag 23 november 2010 om 20:05
woensdag 31 augustus 2011 om 16:10
@Lizzl: hoe werkt dat met die teller die bij jou op 3 staat en bij een ander dan op 32?
Zijn dat je verzoeken die gehonoreerd zijn of zo?
Is het Plan & go systeem dan eigenlijk wel een beetje leuk voor mensen die net beginnen? Ik las dat jij iets schreef over senioriteit? als het op basis daarvan wordt ingericht, kan je als nieuweling dus wel helemaal fluiten naar Bangkok of New york?
Of werkt het zo niet?
Het is idd wel heel raar dat iemand zomaar een Bangkok krijgt, terwijl er waarschijnlijk tientallen mensen zijn geweest die m hadden aangevraagd en m dus niet krijgen. Snap dat je redelijk gefrustreerd raakt over zo'n systeem
Zijn dat je verzoeken die gehonoreerd zijn of zo?
Is het Plan & go systeem dan eigenlijk wel een beetje leuk voor mensen die net beginnen? Ik las dat jij iets schreef over senioriteit? als het op basis daarvan wordt ingericht, kan je als nieuweling dus wel helemaal fluiten naar Bangkok of New york?
Of werkt het zo niet?
Het is idd wel heel raar dat iemand zomaar een Bangkok krijgt, terwijl er waarschijnlijk tientallen mensen zijn geweest die m hadden aangevraagd en m dus niet krijgen. Snap dat je redelijk gefrustreerd raakt over zo'n systeem

woensdag 31 augustus 2011 om 16:51
Iedereen die net begint krijgt waarschijnlijk een teller van 7.
Momenteel werken we met een percentage dat berekent wordt aan het aantal punten dat je een bid geeft en als je deze vlucht krijgt, wordt dmv een bepaalde berekening, je ABS bepaald. Lang verhaal, niet boeiend.
De ABS zal miv 12/09 worden omgezet naar een teller (zoals vroegah). Daarvan is de berekening X / 2,5.
En ja, senioriteit werkt zo wel. Bepaalde vluchten ga je heel moeilijk krijgen. In de eerste jaren kreeg ik geen Tokio, nu heb ik 'm zelfs een paar keer gehad. BKK en JFK waren minder moeilijk te krijgen dan Tokio. Ik geloof dat bij de mensen met hoge senioriteit, vooral vluchten naar Azië erg populair zijn. Veel van hen zijn moeder/vader of willen ivm partner niet te lang van huis zijn. Zij zullen daarom een 9-daagse BKK minder snel aanvragen tov een collega die daarin niet "beperkt" is. De 5-daagse BKK is dan ook het meest populair.
STB schreef dat ze de BKK er nog in had staan en daarom kreeg toegewezen. Desalniettemin zijn er heul veul collega's die 'm idd gewoon krijgen zonder 'm te hebben aangevraagd.
Ja dat is ronduit kut.
Momenteel werken we met een percentage dat berekent wordt aan het aantal punten dat je een bid geeft en als je deze vlucht krijgt, wordt dmv een bepaalde berekening, je ABS bepaald. Lang verhaal, niet boeiend.
De ABS zal miv 12/09 worden omgezet naar een teller (zoals vroegah). Daarvan is de berekening X / 2,5.
En ja, senioriteit werkt zo wel. Bepaalde vluchten ga je heel moeilijk krijgen. In de eerste jaren kreeg ik geen Tokio, nu heb ik 'm zelfs een paar keer gehad. BKK en JFK waren minder moeilijk te krijgen dan Tokio. Ik geloof dat bij de mensen met hoge senioriteit, vooral vluchten naar Azië erg populair zijn. Veel van hen zijn moeder/vader of willen ivm partner niet te lang van huis zijn. Zij zullen daarom een 9-daagse BKK minder snel aanvragen tov een collega die daarin niet "beperkt" is. De 5-daagse BKK is dan ook het meest populair.
STB schreef dat ze de BKK er nog in had staan en daarom kreeg toegewezen. Desalniettemin zijn er heul veul collega's die 'm idd gewoon krijgen zonder 'm te hebben aangevraagd.
Ja dat is ronduit kut.
zaterdag 3 september 2011 om 11:37
Inmiddels heb ik PBS ten huwelijk gevraagd. Ik heb het gewenste weekend vrij gekregen en twee YYZ's
Mayou, ik heb in YYZ alleen maar fantastische bruidsspullen gezien, spotgoedkoop en wél naar 'westerse smaak', in tegenstelling tot BKK
Dizzy, je ABS is het gemiddelde percentage van je verzoeken dat is ingewilligd, over de afgelopen 13 weken. Als je net begint, zou je dus op 0 beginnen en daarom altijd voorrang krijgen, daarom begin je met 50%. Waarschijnlijk heb jij niks aangevraagd of niks gekregen, en dus zakt je percentage. Omdat ik lang niks heb aangevraagd behalve BKK en die steeds niet kreeg, is mijn ABS nu 0%. Maar inmiddels is BKK ingewilligd, dus ik denk dat ik op 1 ga beginnen in het verzoekensysteem.
Mayou, ik heb in YYZ alleen maar fantastische bruidsspullen gezien, spotgoedkoop en wél naar 'westerse smaak', in tegenstelling tot BKK
Dizzy, je ABS is het gemiddelde percentage van je verzoeken dat is ingewilligd, over de afgelopen 13 weken. Als je net begint, zou je dus op 0 beginnen en daarom altijd voorrang krijgen, daarom begin je met 50%. Waarschijnlijk heb jij niks aangevraagd of niks gekregen, en dus zakt je percentage. Omdat ik lang niks heb aangevraagd behalve BKK en die steeds niet kreeg, is mijn ABS nu 0%. Maar inmiddels is BKK ingewilligd, dus ik denk dat ik op 1 ga beginnen in het verzoekensysteem.
zaterdag 3 september 2011 om 13:20
mijn precentage zakt inderdaad iedere week, maar toch krijg ik mijn verzoeken... Ik dacht dat ze gezegt hadden dat de biedingen vanaf augustus?¿ gratis zijn tot aan het nieuwe systeem. Maar dat weet ik niet zeker meer....
Vet leuk dat je naar YYZ gaat!! lekker inslaan voor de bruiloft. Ik ga volgende week shoppen in Chicago
Vet leuk dat je naar YYZ gaat!! lekker inslaan voor de bruiloft. Ik ga volgende week shoppen in Chicago
dinsdag 6 september 2011 om 16:10
Een heel rottig bericht op nu.nl voor alle mensen op de wachtlijst, maar misschien ook wel voor de mensen die net begonnen zijn aangezien er over ontslagen gesproken wordt
(((
'Air France-KLM gaat extra bezuinigen'
PARIJS - Air France-KLM gaat 700 tot 800 miljoen euro per jaar extra bezuinigen om het hoofd te bieden aan de economische onzekerheid en groeiende concurrentie.
Dit bedrag komt bovenop de eerder aangekondigde sanering van 470 miljoen euro, schrijft de Franse zakenkrant Les èchos dinsdag.
Bestuursvoorzitter Pierre-Henri Gourgeon van de luchtvaartmaatschappij heeft maandag volgens de krant een groep vakbondsbestuurders verteld dat ''de broekriem flink moet worden aangetrokken''.
Groeiverwachting
Air France-KLM zou zijn groeiverwachting naar beneden bijstellen. ''Het aantal reserveringen daalt niet, maar de perspectieven zijn duidelijk onzekerder dan een jaar geleden, toen alle analisten een groei van het aantal passagiers voorspelden.''
KLM zou de kostenbesparingen willen gebruiken om zijn schulden te verlagen en investeringen te kunnen doen. Geen enkel bedrijfsonderdeel zou bij de bezuinigingsronde gespaard blijven.
Topman Gourgeon sluit volgens Les èchos ontslagen niet uit.
Pfff als dit allemaal doorzet komen we nooit aan de beurt en ondergaan we misschien wel hetzelfde lot als de mensen uit 2008

'Air France-KLM gaat extra bezuinigen'
PARIJS - Air France-KLM gaat 700 tot 800 miljoen euro per jaar extra bezuinigen om het hoofd te bieden aan de economische onzekerheid en groeiende concurrentie.
Dit bedrag komt bovenop de eerder aangekondigde sanering van 470 miljoen euro, schrijft de Franse zakenkrant Les èchos dinsdag.
Bestuursvoorzitter Pierre-Henri Gourgeon van de luchtvaartmaatschappij heeft maandag volgens de krant een groep vakbondsbestuurders verteld dat ''de broekriem flink moet worden aangetrokken''.
Groeiverwachting
Air France-KLM zou zijn groeiverwachting naar beneden bijstellen. ''Het aantal reserveringen daalt niet, maar de perspectieven zijn duidelijk onzekerder dan een jaar geleden, toen alle analisten een groei van het aantal passagiers voorspelden.''
KLM zou de kostenbesparingen willen gebruiken om zijn schulden te verlagen en investeringen te kunnen doen. Geen enkel bedrijfsonderdeel zou bij de bezuinigingsronde gespaard blijven.
Topman Gourgeon sluit volgens Les èchos ontslagen niet uit.
Pfff als dit allemaal doorzet komen we nooit aan de beurt en ondergaan we misschien wel hetzelfde lot als de mensen uit 2008
dinsdag 6 september 2011 om 19:05
Papua, wees maar blij inderdaad. Stel nu dat je eruit had gemoeten en dan op zoek gaan naar werk terwijl je nu gewoon lekker door kunt vliegen bij Arke.
Ik had een heel relaas getypt op het prikbord dat ik vind dat KLM het aannamebeleid eens grondig moet gaan herzien (ik ken geen airline die personeel aanneemt dat ze niet binnen enkele weken kan plaatsen op cursus) maar helaas klikte ik het per ongeluk weg. Vind het domweg te makkelijk om je constant te verschuilen achter tegenvallende resultaten. Wat makkelijker (en vooral eerlijker) is, is om enkel mensen aan te nemen waar je echt behoefte aan hebt op datzelfde moment. En uitzonderlijk is de situatie gewoon niet, toen ik vroeger vloog werden we ook ineens overspoeld door KLM'ers met een jaarcontract die eruit gedonderd waren. Lang voordat er zoiets als de crisis was. Zo gaan ze gewoon te werk.
Mijn oorspronkelijke enthousiasme is tot een nulpunt gezakt inmiddels. Het haalt mijn hele leven overhoop, kan niets vooruit plannen en ik weet zeker dat er meer mensen grondig balen. Ik durf nog steeds niet bij Arke te solliciteren vanwege die ¤2000 cursusgeld. Ook weer iets dat je niet kunt meenemen in je planning want de kans bestaat nog steeds dat we wel opgebeld gaan worden in de winter. Hoewel ik eerder voorzie dat we wederom een emailtje gaan krijgen dat "het allemaal wat langer gaat duren". Vind het ronduit waardeloos allemaal.
Ik had een heel relaas getypt op het prikbord dat ik vind dat KLM het aannamebeleid eens grondig moet gaan herzien (ik ken geen airline die personeel aanneemt dat ze niet binnen enkele weken kan plaatsen op cursus) maar helaas klikte ik het per ongeluk weg. Vind het domweg te makkelijk om je constant te verschuilen achter tegenvallende resultaten. Wat makkelijker (en vooral eerlijker) is, is om enkel mensen aan te nemen waar je echt behoefte aan hebt op datzelfde moment. En uitzonderlijk is de situatie gewoon niet, toen ik vroeger vloog werden we ook ineens overspoeld door KLM'ers met een jaarcontract die eruit gedonderd waren. Lang voordat er zoiets als de crisis was. Zo gaan ze gewoon te werk.
Mijn oorspronkelijke enthousiasme is tot een nulpunt gezakt inmiddels. Het haalt mijn hele leven overhoop, kan niets vooruit plannen en ik weet zeker dat er meer mensen grondig balen. Ik durf nog steeds niet bij Arke te solliciteren vanwege die ¤2000 cursusgeld. Ook weer iets dat je niet kunt meenemen in je planning want de kans bestaat nog steeds dat we wel opgebeld gaan worden in de winter. Hoewel ik eerder voorzie dat we wederom een emailtje gaan krijgen dat "het allemaal wat langer gaat duren". Vind het ronduit waardeloos allemaal.
dinsdag 6 september 2011 om 22:44
Helemaal met je eens hoor kenduseag!
Ik vind het ook wel heel erg makkelijk om constant maar te roepen dat de luchtvaart zo aan verandering onderhevig is.
Waarom neem je dan honderden mensen tegelijk aan?
Waarom niet eerst 50, die meteen een opleidingsdatum geven en als dat allemaal goed loopt, de volgende 50. Dat moet makkelijk kunnen lijkt me
Kijk voor KLM is dit natuurlijk lekker makkelijk....1 keer een grote wervingsactie en nu tot in lengte van dagen mensen op de plank hebben liggen. Maar voor de mensen op de wachtlijst is dit natuurlijk killing....
Ik was vanmiddag echt ff verdrietig, er is natuurlijk officieel nog geen negatief bericht gekomen naar de mensen op de wachtlijst maar ja....als ze nu zelfs al over mogelijke ontslagen praten, lijkt het me stug dat ze begin 2012 weer tientallen mensen gaan opleiden. En ik had me echt al zo ingesteld op februari ongeveer.....als dat nu weer wordt uitgesteld tot god mag weten wanneer, weet ik ff niet wat ik nu moet doen.
Of denken jullie dat het wel meevalt?
Zullen de bezuinigingen vooral vij Air France moeten vallen? Op t prikbord las ik dat KLM het nog steeds heel goed doet en er gaan volgend jaar toch ook nieuwe toestellen de lucht in? Plus allerlei nieuwe bestemmingen.......
Ik vind het ook wel heel erg makkelijk om constant maar te roepen dat de luchtvaart zo aan verandering onderhevig is.
Waarom neem je dan honderden mensen tegelijk aan?
Waarom niet eerst 50, die meteen een opleidingsdatum geven en als dat allemaal goed loopt, de volgende 50. Dat moet makkelijk kunnen lijkt me
Kijk voor KLM is dit natuurlijk lekker makkelijk....1 keer een grote wervingsactie en nu tot in lengte van dagen mensen op de plank hebben liggen. Maar voor de mensen op de wachtlijst is dit natuurlijk killing....
Ik was vanmiddag echt ff verdrietig, er is natuurlijk officieel nog geen negatief bericht gekomen naar de mensen op de wachtlijst maar ja....als ze nu zelfs al over mogelijke ontslagen praten, lijkt het me stug dat ze begin 2012 weer tientallen mensen gaan opleiden. En ik had me echt al zo ingesteld op februari ongeveer.....als dat nu weer wordt uitgesteld tot god mag weten wanneer, weet ik ff niet wat ik nu moet doen.
Of denken jullie dat het wel meevalt?
Zullen de bezuinigingen vooral vij Air France moeten vallen? Op t prikbord las ik dat KLM het nog steeds heel goed doet en er gaan volgend jaar toch ook nieuwe toestellen de lucht in? Plus allerlei nieuwe bestemmingen.......
woensdag 7 september 2011 om 12:25
Ik denk dat het allemaal een beetje opgeblazen wordt in de media. Op de interne site staat hier nog helemaal niets over! Het is ook zo dat KLM winst maakt en AF niet, misschien gaan ze juist bij AF snijden? Niemand die het weet.... Al ben ik wel een beetje bang voor mijn jaarcontract. Ik heb wel begrepen dat er maar 1x is voorgekomen dat de jaarcontracten niet verlengt werden en dat het personeel na een paar maanden eruit toch een vast contract hebben gekregen.
Ik vloog laatste met iemand van recruitment en die vertelde dat ze eerst ook echt 500 man/vrouw nodig hadden maar omdat het Midden-oosten en Japan tussendoor kwamen is dit eerder gestopt dan gedacht. Dat andere airlines niet aan wachtlijsten doen is niet waar, heb zelf bij Arke ook op de wachtlijst gestaan.
Ik vloog laatste met iemand van recruitment en die vertelde dat ze eerst ook echt 500 man/vrouw nodig hadden maar omdat het Midden-oosten en Japan tussendoor kwamen is dit eerder gestopt dan gedacht. Dat andere airlines niet aan wachtlijsten doen is niet waar, heb zelf bij Arke ook op de wachtlijst gestaan.
woensdag 7 september 2011 om 13:21
Laten we idd hopen dat het meevalt
Ik snap nooit zo goed hoe fusies in elkaar zitten
Zou het dan kunnen zijn dat er bij KLM wél mensen worden aangenomen terwijl er bij AF mensen uit moeten?
Ik hoor namelijk ook alleen maar positieve geluiden vanuit KLM komen dus het lijkt me raar als er dan nu opeens enorm gesneden moet worden?
Aan de andere kant las ik op t prikbord dat iemand op 1 of andere interne site had gelezen dat het Martinair personeel eerst op de grond aan het werk zal moeten??
Maar ja...dat prikbord daar wordt altijd van alles geroepen
Ik snap nooit zo goed hoe fusies in elkaar zitten
Zou het dan kunnen zijn dat er bij KLM wél mensen worden aangenomen terwijl er bij AF mensen uit moeten?
Ik hoor namelijk ook alleen maar positieve geluiden vanuit KLM komen dus het lijkt me raar als er dan nu opeens enorm gesneden moet worden?
Aan de andere kant las ik op t prikbord dat iemand op 1 of andere interne site had gelezen dat het Martinair personeel eerst op de grond aan het werk zal moeten??
Maar ja...dat prikbord daar wordt altijd van alles geroepen
donderdag 8 september 2011 om 14:42
Hey jullie verhalen komen me zo bekend voor! Ik heb soms ook echt zo een baal moment omdat ik gewoon lekker wil gaan beginnen. Maar ja.. gewoon nog even wachten en ondertussen maar verder gaan waar ik mee bezig was.
Las vandaag wel dat KLM meer passagiers heeft gehad afgelopen zomerseizoen . Komt vast door het prachtige zomerseizoen in Nederland!
Las vandaag wel dat KLM meer passagiers heeft gehad afgelopen zomerseizoen . Komt vast door het prachtige zomerseizoen in Nederland!
dinsdag 13 september 2011 om 03:47
De eerste 10 jaar (pak'm beet) doe je alleen economyclass op de intercontinentale vluchten. Op Europa kun je ook businessclass (europe select) doen, al dan niet in samenwerking met de purser.
Na een jaar of 10 - wanneer je geen purser bent geworden, om wat voor reden dan ook - kun je doorstromen naar de businessclass. Dan vlieg je alleen nog maar intercontinentaal en sta je gemiddeld een maand of 10 in de business en een maand in de economy per jaar.
Na een jaar of 10 - wanneer je geen purser bent geworden, om wat voor reden dan ook - kun je doorstromen naar de businessclass. Dan vlieg je alleen nog maar intercontinentaal en sta je gemiddeld een maand of 10 in de business en een maand in de economy per jaar.
dinsdag 13 september 2011 om 09:58
quote:mayou schreef op 13 september 2011 @ 03:47:
De eerste 10 jaar (pak'm beet) doe je alleen economyclass op de intercontinentale vluchten. Op Europa kun je ook businessclass (europe select) doen, al dan niet in samenwerking met de purser.
Na een jaar of 10 - wanneer je geen purser bent geworden, om wat voor reden dan ook - kun je doorstromen naar de businessclass. Dan vlieg je alleen nog maar intercontinentaal en sta je gemiddeld een maand of 10 in de business en een maand in de economy per jaar.Om niemand teleur te stelllen.... De teller staat bij bekenden van mij momenteel op ruim 12 jaar vliegen op Europa. En nog geen zicht op doorstroming naar 2-bander.
De eerste 10 jaar (pak'm beet) doe je alleen economyclass op de intercontinentale vluchten. Op Europa kun je ook businessclass (europe select) doen, al dan niet in samenwerking met de purser.
Na een jaar of 10 - wanneer je geen purser bent geworden, om wat voor reden dan ook - kun je doorstromen naar de businessclass. Dan vlieg je alleen nog maar intercontinentaal en sta je gemiddeld een maand of 10 in de business en een maand in de economy per jaar.Om niemand teleur te stelllen.... De teller staat bij bekenden van mij momenteel op ruim 12 jaar vliegen op Europa. En nog geen zicht op doorstroming naar 2-bander.