Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Ik ben een nieuw weblog begonnen, ik ben het migratie gedoe bij web-log.nl zat, ik kan niet eens meer inloggen

Er moet nog een hoop aan gebeuren, maar dit wordt 'm :

racestess.blogspot.com
@ Basia; leuk!! ik las altijd je andere weblog al, maar inderdaad kan er al een tijdje niet op...

Ik geniet nu lekker van mij vakantie volgende week weer vliegen
Heb net met KLM gebeld om te informeren naar de stand van zaken en het ziet er niet goed uit. De mevrouw was zelfs niet positief over aankomende lente. Sowieso ontkrachtte ze zeer stellig de geruchten over INI's in de winter, dus dat kunnen we helemaal vergeten. Ik begin nu eerder richting juni/juli te denken, misschien zelfs wel de vroege herfst.
Dit bericht is van 8 september op cabin pressure:

Een update van de planning

Hoewel de productie iets achterblijft bij de verwachting, zal het korps de komende winter toch behoorlijk worden uitgebreid. Het is de verwachting dat er ook weer een aantal promotie- en tweebandercursussen zullen starten.

De cijfers

KLM hoopt vanaf 1 november 2011 tot 26 maart 2012 in totaal 405 nieuwe collega’s te kunnen opleiden. Het grootste aantal (250) stroomt in vanuit Martinair. Daarnaast betreft het 47 Aziatische collega’s, 24 KLC collega’s die doorstromen naar KLM en 84 externe kandidaten. Verder zijn er 72 promotieplaatsen beschikbaar, 36 voor de functie van Purser en 36 voor de functie van Sr. Purser. De verwachte uitbreiding van het aantal tweebanderposities ligt op 120. Dat is goed nieuws voor collega’s die al jarenlang wachten op een volgende stap in hun carrière.

Laten we positief blijven mensen!
Dat zou dan ook goed nieuws voor mij zijn Chellie, want er gaan steeds meer geruchten dat onze jaarcontracten niet verlengd worden. Op onze terugkomdag zei een HR-manager dat de intentie gewoon is om ons vast in dienst te nemen en dat ze het echt wel had geweten als er nu al sprake van zou zijn dat dat niet het geval gaat zijn. Maar je weet natuurlijk niet hoeveel ze los mag laten. Ik blijf gewoon positief en hoopvol, want ik wil niet meer weg!!

Andere vraag aan de ervaren dames, ik zie elk jaar met kerst bij All you need stessen dansen. Er wordt nu al gelachen om mij heen dat ik daar dit jaar tussen moet staan, omdat ik echt een All you need verslaafde ben. Stiekem vind ik dat best lollig. Iemand enig idee hoe dat gaat elk jaar?
De oproep komt op MyKLM te staan Geloof in oktober.

Oude berichten zijn vast nog te vinden op MyKLM.
Haha ja STB doen!

En.....het aftellen naar de chance knop is begonnen!
weten jullie hoe het zit met werken tijdens de feestdagen. Ik moet dit jaar Kerst en oud en nieuw werken. Dit betekend toch dat ik volgend jaar vrij ben? Hoe delen ze dat dan in? Diegene die niet hoeven te werken worden standaard vrij ingedeeld? En als ik het goed begrepen heb worden vluchten op senioriteit toegewezen?

Wat een vragen allemaal

Het nieuwe systeem is nog even wennen....
Het nieuwe systeem is zeker wennen. Bij mij stond er na 12:00 niks nieuws in, dus ik had losgeklikt. Paar uur later stond er wel ineens iets nieuws in waar ik op zich heel blij mee was. Maar ik had dus al losgeklikt...

Je begint altijd met dat je allebei moet werken, kan zijn dat je idd zo wordt ingeroosterd dat je allebei werkt, meestal kom je uit op één van de twee, en dan heb je volgend jaar het omgekeerde. Mensen die allebei vrij zijn moeten zo worden ingedeeld dat ze dan RV, vakantie oid hebben.

Vluchten worden idd op senioriteit ingedeeld, dus je chancebutton zal er anders voor staan in die periode dan wanneer het op teller gaat.
Krijg echt net een mail binnen van Rostering Services. De juiste roosters waren eerst niet zichtbaar waardoor veel mensen (zoals ik dus) hebben losgeklikt obv een verkeerd rooster. Mocht je dit ongedaan willen maken, dan kan dat door te reageren op hun mail. Ohh ben zoooo blij!

Echt tof dit!
Ik krijg morgen m'n eerste toewijzing van het nieuwe systeem... Ben benieuwd. Het zou een triple moeten zijn, omdat ik 'm binnen 6 weken na de cursusdag moet vliegen.

Nog even een aanvulling wat betreft de kerstperiode en O&N...

De periode waarop de indeling gebaseerd is op senioriteit loopt van 12 december t/m 1 januari.

De kans bestaat dat je beide zelfs vrij bent. Niet alles vliegt (sommige vluchten worden rond en tijdens de feestdagen gecancelled), er zijn collega's die juist van huis willen zijn en zich opgeven om reserve te zitten of zich aanmelden voor vrijwillig vliegen, terwijl ze eigenlijk recht hebben op vrij zijn tijdens de feestdagen.

Als ze je niet kunnen inplannen, kan je dus extra vrij krijgen (EV op je rooster).

Ik moet dit jaar met kerst en O&N werken. Kerst maakt me niet veel uit, maar O&N wil ik echt heel graag thuis vieren. Als ik wel gewoon ingedeeld ga worden, dan neem ik mijn vriend (waarschijnlijk) mee.
quote:basia schreef op 29 september 2011 @ 09:23:

Krijg echt net een mail binnen van Rostering Services. De juiste roosters waren eerst niet zichtbaar waardoor veel mensen (zoals ik dus) hebben losgeklikt obv een verkeerd rooster. Mocht je dit ongedaan willen maken, dan kan dat door te reageren op hun mail. Ohh ben zoooo blij!

Echt tof dit!Dat scheelt weer!
Oh ja jij hebt de cursus al gehad natuurlijk, hoe was die dag?
Verder vind ik het nieuwe systeem supersimpel trouwens, heb die tutorials niet eens gedaan, kan me alleen wel voorstellen dat dit anders is voor mensen die nooit met Plan & Go gewerkt hebben.

Ik ga in december trouwens als passagier vliegen met KLM, naar Berlijn :D
Was wel leuk eigenlijk. Duurde tot +/-half drie, en het examen stelde niet heel veel voor.

Berlijn is wel leuk
Is het compleet hetzelfde als het oude P&G?
oke, ik wil graag 12 en 13 december vrij dus ben benieuwd hoe dat dan gaat... Zou dit lukken met een off request? en natuurlijk mijn rv dan plannen

Ik ga het beleven met indelingen voor kerst en oud en nieuw. Deze komen ook eerder toch? Voor mij heeft het dus eigenlijk geen zin om een vlucht aan te vragen? Omdat ik natuurlijk 0 senioriteit heb, of is het juist slim om iets aan te vragen?
Er zijn twee manier om die dagen vrij te vragen, een time off request voor 12 en 13 december, of door zodanig vluchten aan te vragen dat die 2 dagen in je RV vallen. Time off verzoeken tot 3 dagen zijn echter gratis, itt vrij regelen dmv een flight request. 4 of meer dagen dmv een vlucht is ook niet gratis.
Het zou wel heel toevallig zijn als een van jullie op mijn vlucht van afgelopen donderdag zat, maar ik wil even laten weten dat ik het personeel van KLM heel zorgzaam en service-gericht vind. Ben helaas tijdens de vlucht onwel geworden (pijnaanval gecombineerd met allergische reactie) en ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel goed ben opgevangen. Daar kunnen veel dienstverleners nog een puntje aan zuigen. Een veer dus op de hoed van de KLM.
Ben benieuwd hoe je kerst en O&N er uit gaan zien Dizzy

Ik las net op t prikbord weer dramatische berichten

Dat er voor mei 2012 geen ini's zullen starten en dat als je in april bent aangenomen je nog wel een jaar kunt wachten (was hun door recruitment verteld)

mijn god, als dat waar is hang ik bij deze denk ik mn KLM-ambitie maar in de wilgen. Zou het heel jammer vinden maar om nu nog een jaar te moeten denken "kan ik dan en dan een vakantie plannen?" "kan ik die cursus wel boeken? " "kan ik die afspraak wel maken" gaat me toch wel wat ver.

Ja natuurlijk moet je gewoon verder leven, maar ja..je wilt toch ook niet als je dan eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiindelijk gebeld wordt je moet zeggen:"ja shit dan kan ik niet want dan ben ik 3 weken op vakantie" En dat het dan daarna weer 3 maanden duurt tot de volgende ini datum.

Maar misschien hebben mensen hier nog wat positievere berichen? :-)
Ik zie het ook somber in. Ik dacht eigenlijk al dat het geen januari ging worden en heb dus gewoon mijn winter vakantie geboekt. Ik heb geen zin om mijn hele leven op hold te zetten voor KLM. Een goede keuze blijk nu.
Nee januari had ik al lang uit mn hoofd gezet.

Ik hoopte op maart......maar ja, dat is blijkbaar ook niet meer reeel. Ben net maar de vacaturesites op gegaan, ik trek het echt niet om nog langer bij mn huidige baan te duimendraaien tot KLM misschien ooit nog eens belt..........
He meiden, wat jammer dat jullie het zo somber inzien. Ik heb bijna 3 jaar op de lijst gestaan, heb gewoon verder gewerkt en langzaam maar zeker verdween de KLM steeds verder naar de achtergrond, ik had al niet eens meer op een telefoontje gerekend. Tot ik ineens gebeld werd en binnen 1 dag antwoord moest geven. Mijn plaatsing op een ini verliep ook niet vlekkeloos, maar ik heb telkens dezelfde dame gesproken die ook precies wist wat mijn situatie qua plaatsing was en die echt haar best voor me heeft gedaan. Het voelde voor mij toen nog als een wilde gok, omdat ik de carriere waaraan ik bouwde zomaar stopzette en alles overboord gooide, maar wat ben ik blij dat ik ja heb gezegd. Echt, ik ga op mijn blote knieën. Als het aan mij ligt, ga ik nooit meer weg, over een jaar of 43 is de WCHR voor mij en mogen ze me van boord takelen.

Het is alleen te hopen dat onze contracten verlengd worden, maar ik vloog laatst met iemand die een paar weken voor mij op cursus zat en die had haar 10 maanden gesprek al gehad. Haar is mondeling toegezegd dat ze een vast contract krijgt, dus hopelijk geldt dat voor mij ook!
Als ik jullie was zou ik inderdaad gewoon doen wat je eigenlijk altijd al wilde, zoals vakanties plannen en evt een cursus doen. Je kunt als ze bellen altijd nog vragen of je iets later kunt beginnen. Of als je dan denkt ik wil niet meer, kan dat ook nog... Ik zou niet zomaar opgeven.

Ik hoop echt dat onze jaar/contracten verlengd worden... Ik heb mijn 10 maanden gesprek pas in april dus dat duurt nog wel even...
Ik ben dat hele uitstelgedoe, de onzekerheid en ogenschijnlijke desinteresse in enthousiaste, gemotiveerde mensen inmiddels ook behoorlijk beu.

Je hoort gewoon niets meer van ze, enkel nog geruchten van allerlei afdelingen en uit de wandelgangen naast het officiële, standaard 5 maanden riedeltje (wat niet eens in de buurt komt van de werkelijke wachttijd).

quote:Stess_to_be schreef op 21 oktober 2011 @ 12:12:

Tot ik ineens gebeld werd en binnen 1 dag antwoord moest geven. Dat is echt verschrikkelijk. Mensen drie jaar laten wachten en dan binnen 24 uur een antwoord eisen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven