Relatie twijfels

31-08-2011 15:42 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment zit mijn relatie in een grote dip.Tenminste ik zit in een grote dip.Morgen ben ik tien jaar samen met mijn vriend, maar momenteel ben ik sterk aan het twijfelen of ik door moet gaan met mijn relatie.

Er is totaal geen aantrekkingskracht meer in onze relatie..in ieder geval niet van mijn kant.Mijn vriend is eigenlijk alles wat je als vrouw zou willen.. hij is lief, zorgzaam, knap, intelligent, betrouwbaar en grappig. Toch ben ik niet gelukkig... maar kan ook niet meteen zeggen dat ik zonder hem verder wil of doodongelukkig ben.. Ik weet het gewoon niet

Toen ik een relatie met mijn vriend kreeg was ik vijftien. Hierdoor heb ik het idee dat ik nooit echt heb kunnen ontdekken wie ik nu zelf ben. Daar heb ik op dit moment sterk de behoefte aan.. Toch ben ik heel bang dat ik later ontzettende spijt krijg als ik er nu een punt achter zet, omdat ik eigenlijk nu al weet dat ik nooit een lievere man tegen zal komen.

Ik weet dat ik veel heb om over na te denken, maar kan er op de een of andere manier geen begin mee maken. Hoe beslis ik nu of ik bij hem blijf of niet. Heb al voor en tegens op een rijtje gezet, maar ondanks het lange rijtje met positieve punten blijf ik twijfelen.. Soms wou ik dat hij er een punt achter zou zetten.. waarschijnlijk ben ik dan ook een tijd ongelukkig, maar dan is de beslissing voor mij gemaakt..

Weet dat het allemaal nogal slecht en zwak klinkt.. maar zo voel ik me op dit moment ook.. Hoop dat ik met jullie commentaar iets verder kom...
Heb je hier ook al met je vriend over gesproken?
Allereerst, het is niet zwak en slecht dat je dit voelt. Het is goed dat je eerlijk bent over je gevoelens en je twijfel in deze situatie.

Hoe lang bestaan deze gevoelens bij je?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Vorige week hebben we een gesprek gehad omdat we samen vonden dat het niet goed ging.. we zijn meer goede maatjes dan een leuk stel, maar hij kan niet aangeven wat ik anders moet doen.. en hij doet ook echt zijn best...en ik weet ook dat het tijd nodig heeft.. heb een kaartje gekocht omdat we morgen tien jaar samen zijn...maar kan gewoon niet bedenken wat ik er in moet zetten, omdat mijn twijfels zo sterk zijn..
De twijfels komen en gaan..soms gaat het tijden goed, maar ik denk dat ik elk jaar dat we samen zijn wel heb getwijfeld..
Wat gaat er niet lekker dan? De seks niet? Doen jullie geen leuke dingen met elkaar?

Het is toch niet zó voorspelbaar allemaal dat jij een héél leuk contact hebt met een of andere collega en daarom twijfelt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 augustus 2011 @ 15:57:

Het is toch niet zó voorspelbaar allemaal dat jij een héél leuk contact hebt met een of andere collega en daarom twijfelt?Meestal noemen ze het dan geen collega maar een soulmate
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:EvyBlissy schreef op 31 augustus 2011 @ 15:59:

[...]

Meestal noemen ze het dan geen collega maar een soulmate O ja.
Zo voorspelbaar en opperlvakkig is het helaas niet nee... geen leuk contact met andere mensen.. zoals ik al zei is er gewoon geen aantrekkingskracht tussen ons.. we doen inderdaad vrij weinig leuke dingen en seks is er al bijna helemaal niet..
Daar valt toch best in te investeren? Beetje meer moeite voor elkaar doen, seks plannen (tsja, saai, maar een begin smaakt vaak naar meer). Klinkt meer een beetje uitgeblust, in mijn oren althans.
Je zal het misschien een idiote tip vinden, maar het helpt vaak wel als je ziet hoe leuk je partner is voor een ánder.

Jij kent hem in alle omstandigheden, ook in de wat minder aantrekkelijke of gezellige settings. Als hij een avond in zijn ouwe plunje op de bank heeft zitten zappen loop je nou eenmaal niet spontaan over van geiligheid of warme gevoelens.

Zoek eens situaties op waarbij duidelijk is dat jullie geen uitgeblust, 100 jaar voor het raam naar de geranium zitten turend, sexloos koppeltje zijn. Ga naar concerten, dansfeesten, etc. Geef elkaar een héél klein beetje speling ( lachen naar een ander mag, bijv. ) en bekijk elkaar weer eens door de ogen van een ander. En bedenk dan dat het jóuw kerel is en dat jij hem lekker mee naar huis neemt!
quote:espira schreef op 31 augustus 2011 @ 16:02:

Zo voorspelbaar en opperlvakkig is het helaas niet nee... geen leuk contact met andere mensen.. zoals ik al zei is er gewoon geen aantrekkingskracht tussen ons.. we doen inderdaad vrij weinig leuke dingen en seks is er al bijna helemaal niet..

Nou,.....wat let je om welke leuke dingen te doen dan?

Moet ik een uitgaanskalender voor je Googlen?
Een relatie is iets in mijn ogen waar je samen aan kunt/moet werken, het gaat niet vanzelf!

Misschien komt het omdat jullie al zo lang samen zijn, dat je elkaar als vanzelfsprekend bent gaan beschouwen....

Je was ook wel erg jong toen je een relatie kreeg.

Plan eens een weekend weg samen, doe eens iets wat jullie nooit doen/hebben gedaan, ga eens apart uit en ontmoet elkaar alsof jullie elkaar niet kennen...leer elkaar opnieuw (op een andere manier) kennen.
http://www.djguide.nl/maand.p?jaar=2011&maand=09
dat je sinds je 15e een relatie hebt is geen oorzaak voor het feit dat je het gevoel hebt je eigen ik niet te hebben gevonden. In een goede relatie kan dat namelijk ook, maar dat heb jij blijkbaar niet gedaan.

Heb je een tijdje zelfstandig gewoond? Of ben je direct gaan samenwonen? Anders kun je dat misschien eens proberen, kijken hoe het is alleen. In de tussen tijd juist leuke dingen met je vriend gaan doen en tijd voor elkaar maken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 augustus 2011 @ 16:08:

[...]

Nou,.....wat let je om welke leuke dingen te doen dan?

Moet ik een uitgaanskalender voor je Googlen?Tja weet het niet op de een of andere manier doen we dat gewoon niet meer..
Heb nooit zelfstandig gewoond.. zit er wel aan te denken om voor mijn afstudeerstage een half jaar naar het buitenland te gaan.. in dat half jaar kan ik in ieder geval ontdekken of ik hem echt heel erg mis of ook prima zonder hem kan..
quote:espira schreef op 31 augustus 2011 @ 16:14:

[...]

Tja weet het niet op de een of andere manier doen we dat gewoon niet meer..Da's jammer. Ga in ieder geval iets leuks doen als jullie tien jaar samen zijn. Alleen een kaartje is een beetje weinig, niet?
quote:Beauke schreef op 31 augustus 2011 @ 16:23:

[...]

Da's jammer. Ga in ieder geval iets leuks doen als jullie tien jaar samen zijn. Alleen een kaartje is een beetje weinig, niet?Ik weet het.. we gaan in ieder geval ook uit eten..
quote:espira schreef op 31 augustus 2011 @ 16:20:

Heb nooit zelfstandig gewoond.. zit er wel aan te denken om voor mijn afstudeerstage een half jaar naar het buitenland te gaan.. in dat half jaar kan ik in ieder geval ontdekken of ik hem echt heel erg mis of ook prima zonder hem kan..Misschien is dat wel een heel goed idee, soms moet je iemand namelijk ook missen om weer te kunnen waarom je diegene zo geweldig vindt.
quote:espira schreef op 31 augustus 2011 @ 16:14:

[...]

Tja weet het niet op de een of andere manier doen we dat gewoon niet meer..

Je wil het toch anders; kijken of jullie " het " nog hebben samen?

Dan moet je er ook wel iets voor willen doen.
quote:espira schreef op 31 augustus 2011 @ 16:25:

[...]

Ik weet het.. we gaan in ieder geval ook uit eten..

Zo.....wauw. Flitsend, hoor.

Je klinkt zélf al uitgeblust.
Bianca ik moet altijd gniffelen om jouw typsels

Ik dacht idd ook, dat is niet heel flitsend maar als jullie dat leuk vinden...Maar erover praten heb je opzich al gedaan...Ik vond de tip ga iets doen wat je beide nog nooit gedaan hebt wel een goeie.

En die afstudeerstage in het buitenland is misschien wel een goed idee ja, al zegt een klein stemmetje in mij wel dat dat een beetje weglopen van de problemen is. Maarja je weet niet hoe dat dan gaat lopen, misschien ontmoet je iemand andes, misschien ontmoet hij iemand anders, misschien vind je het heerlijk 'alleen' of misschien mis je 'm vreselijk (al vraag ik me dan wel af wat daarvan over is als je weer samen bent).

Stage in het buitenand is altijd goed voor je persoonlijke/professionele ontwikkeling én dan wordt het probleem vooralsnog vanzelf opgelost (of iig even uitgesteld). Weet niet wanneer je dan zou vertrekken?
quote:espira schreef op 31 augustus 2011 @ 16:20:

Heb nooit zelfstandig gewoond.. zit er wel aan te denken om voor mijn afstudeerstage een half jaar naar het buitenland te gaan.. in dat half jaar kan ik in ieder geval ontdekken of ik hem echt heel erg mis of ook prima zonder hem kan..Goed idee. Dan zul je zeker jezelf op nieuwe manieren leren kennen. En dan ga je het vanzelf ondervinden hoe het echt met jullie tweetjes zit.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven