weekendje maastricht?

31-08-2011 17:45 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net 2 nachtjes Maastricht geboekt voor de herfstvakantie en ben benieuwd of jullie misschien nog tips hebben voor leuke uitstapjes,eettentjes e.d?
Bij de VVV hebben ze verschillende stadswandelingen beschikbaar (o.a. historisch, culinair, architectuur). Je kunt een rondvaart maken. De stad Aken is leuk om te bezoeken (gemakkelijk te bereiken met de bus vanuit Vaals).

Valkenburg is een grappig plaatsje. Daar hebben ze de enige hoogteburchtruïne van Nederland. Je kunt er diverse grotten bezoeken.

In het weekend en op woensdag rijdt de stoomtrein van Schin op Geul naar Kerkrade. Leuk om te zien, leuk ook om een stukje mee te rijden en terug te wandelen naar de beginplaats waar je auto staat.

Als je van wandelen houdt: de driehoek Mechelen-Epen-Slenaken is prachtig wandelgebied. Ook het pad langs de Geul tussen Valkenburg en Gulpen is erg mooi.

Je kunt in Gulpen en Wijlre bierbrouwerijen bezoeken. Er zijn ook wijngaarden te bezoeken.
Bij Gio's op het Vrijthof kun je zo lekker eten! Google er maar eens op. Verder is het leuk om door de Stokstraat te lopen (sjieke winkelstraat met prachtige monumentale panden) In de Dominicanenkerk zit een boekhandel, erg leuk om te snuffelen daar.
Ik vind het altijd erg raar als er ee topic geopend wordt over wat te doen in Maastricht, men naar Valkenburg etc begint te verwijzen........vreemd!

Of in dit geval bijna zo'n beetje heel mergelland.
Mijn beste vriendin heeft 4 jaar gestudeerd in maastricht en daardoor heb ik er ook vaker een weekendje doorgebracht!

Waar wij vaak hebben gegeten is café sjiek. Kun je via google wel info en lokatie van vinden.

Elke keer dat ik er heb gegeten is het super. wel vaak druk. Met lekker weer hebben ze ook een leuk terrastuin.

Is echt een plek waar de mensen van maastricht eten en niet een toeristisch tentje.
Ehhh je hebt al geboekt..
quote:flatscreen schreef op 31 augustus 2011 @ 18:16:

Ik vind het altijd erg raar als er ee topic geopend wordt over wat te doen in Maastricht, men naar Valkenburg etc begint te verwijzen........vreemd!

Of in dit geval bijna zo'n beetje heel mergelland.

TO vraagt om tips voor uitstapjes. Niet alleen om adresjes in Maastricht. Ik neem dus aan dat ze meer wil dan 3 dagen op terrassen rondhangen.

Aangezien de onmiddellijke omgeving van Maastricht veel te bieden heeft, geef ik wat tips. Shoot me...
Het Vrijthof is supergezellig. Maastricht heeft heerlijke winkelstraten met het stokstraatkwartier als hoogtepunt.

Als je iets enerverends wil doen zijn de Kazematten leuk. Een ondergronds gangenstelsel:

http://www.maastrichtunderground.nl/content.php?id=3

3 dagen zullen voorbij vliegen! Veel plezier!
Wat een leuke tips allemaal! bedankt!

Ja ik heb al geboekt, maar nog niet precies bedacht wat ik daar ga doen.. vandaar.

En tips rondom Maastricht zijn inderdaad ook welkom hoor, dankjewel!

Het klinkt allemaal erg leuk, haha!
Kazematten zijn idd erg leuk! En je kunt bij de VVV boekjes halen (of vooraf bestellen) met stadswandelingen (met heel veel historische info); vond ik ook erg de moeite waard. Verder kun je ook rondvaarten doen over de Maas.

Leuke stad, Maastricht...
Wij gaan binnenkort ook weer een weekendje naar Maasstricht.

Vorige keer (januari) zijn we een nachtje geweest. We hebben toen tapas gegeten bij La Bodega. Dat was echt zo lekker! Dat gaan we volgende week weer doen.

Verder hebben wij voor deze keer een tocht met een vespa-scooter op het programma staan. Dat lijkt me zo leuk!

En op de terugweg gaan we outletshoppen in Roermond.

Ik blijf wel meelezen, misschien komen er nog andere tips voorbij!
Btw, vorige keer sliepen we in een superdeluxe B&B (Townhouse 51). Daar gaan we zeker nog een keer heen.

Nu slapen we in het Kuisheren hotel.

Heb er in in!
La Bodega! (inderdaad Blubblub)

www.witloof.nl/ - Kan je ook leuk eten

's Avonds een bioscoopje pakken (vlakbij het station, aardig wat zalen, dus aardig wat keus)

Lekker shoppen! Echt andere winkeltjes.

Fiets huren bij het station (ook elektrisch)
Eten bij le Petit bonheur

cocktails bij beez superlekker!

cafe zondag is ook leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven