ex-en

31-08-2011 19:00 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin heeft nogal wat ex-en gehad en dan met name kort stondige affaires. En ik heb daar wat moeite mee. Het is al een keer uit de hand gelopen en mijn vriendin staat (hoe gek ook ) niet te trappelen om hier met mij over te babbelen. Zij heeft hier ook een pijnpunt op, alleen merk ik dat ik niet de beste ben om hier met haar over te spreken.

De pijn zodanig dat er momenten voorbij komen dat ik me af vraag waar ik aan begonnen ben.

Ik zal de eerste niet zijn wiens ego een deuk op loopt, met zo'n situatie. Ik heb volgende week ook een afspraak staan met een therapeut om dit eens te 'behandelen'. Lijkt me verstandig

Mijn probleem komt vermoedelijk as zondag. Dan komt er op een verjaardag zo'n bedpartner.

Nu wil ik mij eens sterk en volwassen gedragen. Alleen ik weet niet zo goed waarom ik uberhaupt contact zou moeten maken met hem. Het moeilijkste is dus dat ik hier niet met mijn vriendin over kan praten. Zij is nu de eerste waar ik iets vervelends niet snel met haar deel. Dat stoort mij eigenlijk.

Herken je deze situatie en hoe ben jij er mee omgegaan?
Whaha, baaahhhhh!!
Ergens kan ik me wel voorstellen dat je het niet prettig vindt om geconfonteerd te worden met een voormalige bedpartner van je lief, of in elk geval geen behoefte hebt om zo'n man te (moeten) leren kennen. Als het echter nu een goede vriend van je lief is zul je het wel moeten accepteren, en jouw vriendin zal jou moeten geruststellen in het feit dat er niet meer 'iets' is, dat is haar taak. Daar zul je je dan bij neer moeten leggen, en ja: jij gaat nadien weer met haar mee naar huis, hij niet.

Als het een man is die nog steeds achter je vriendin aanzit, je vriendin dat contact ook wel leuk vindt maar jou er niet teveel over wil vertellen, dan is je rotgevoel wel terecht. Ik zou dan gewoon de zondag afwachten en zien hoe ze zich gedragen.
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
Hallo hoezo

Ik begrijp je wel.

Ik wil eerlijk gezegd niet eens een partner die zo rond heeft geneukt.

Ik zal wel ouderwets zijn maar iemand die zo met zijn lichaam normen en waarde rondom liefde en houden van omgaat hoeft zich niet mijn partner te noemen.
Nja Hoezo dit is wat ik bedoel, je kunt het haar niet kwalijk nemen want tegenwoordig vindt iedere vrouw dit normaal. Dat ze nu veranderd is is het belangrijkste.

Maar liet me even gaan, let gewoon maar alleen op mn 1e twee posts.

En ook eens met ronald, zolang hij nu niet meer achter haar aanzit en zij zou terugflirten ofzo zul je het gewoon moeten gaan accepteren, jij en zij allebei.
quote:keukenstoel schreef op 31 augustus 2011 @ 19:36:

Ik zal wel ouderwets zijn maar iemand die zo met zijn lichaam normen en waarde rondom liefde en houden van omgaat hoeft zich niet mijn partner te noemen.daarom, take it or leave it
quote:lolove89 schreef op 31 augustus 2011 @ 19:36:

Nja Hoezo dit is wat ik bedoel, je kunt het haar niet kwalijk nemen want tegenwoordig vindt iedere vrouw dit normaal. Dat ze nu veranderd is is het belangrijkste.

Maar liet me even gaan, let gewoon maar alleen op mn 1e twee posts.

En ook eens met ronald, zolang hij nu niet meer achter haar aanzit en zij zou terugflirten ofzo zul je het gewoon moeten gaan accepteren, jij en zij allebei.wat is ze verandert dan ??? hoe kom je daar bij?
Het was vóór jou.. Ze is niet voor niets nu met jou.. Én ze is blijkbaar eerlijk geweest..

Je hoeft niet excessief contact met die gast te gaan zoeken.. Behandel hem als ieder ander..

Vind het niet zo gek dat je vriendin er niet met je over wil praten. Het is geweest.. Verleden tijd.. En ze merkt dat jij er van over je toeren raakt..
Hoezo, liselore vraagt of je vriendin is veranderd. Is ze dat? En wat geeft ze als reden?
Ja, dat is wat ik bedoel met ze is veranderd, het was VOOR jou dus niet te verwijten en ik denk eigenlijk niet dat ze na jou weer doorgaat met de frequentie van bedpartners die ze eerst had. Of heeft ze wel nog die mentaliteit dat het normaal is? Nee toch?
quote:lolove89 schreef op 31 augustus 2011 @ 19:45:

Hoezo, liselore vraagt of je vriendin is veranderd. Is ze dat? En wat geeft ze als reden?Nee dat stel jij! Mijn vraag is aan jou hoe jij dat kunt weten en ook hoe jij denkt te weten hoe ik ben en dus als voorbeeld zou kunnen dienen.
quote:lolove89 schreef op 31 augustus 2011 @ 19:23:

Probleem ligt echt niet alleen bij hem hoor, ik vind het niet normaal als mensen in t rondgeneukt hebben. Maar dat is hetzelfde als iemand een drugsprobleem blijven verwijten terwijl hij al afgekickt is. Ze heeft er spijt van, is veranderd, heeft voor jou gekozen. Dat is het belangrijkste.De katholieke kerk belde.. Ze missen een bekrompen non.. Of je ff terug naar huis wil komen ..
Pff, laat ook maar zitten, hou verder liever de eer aan mezelf, zo ook met mannen ;)
quote:lolove89 schreef op 31 augustus 2011 @ 19:47:

Ja, dat is wat ik bedoel met ze is veranderd, het was VOOR jou dus niet te verwijten en ik denk eigenlijk niet dat ze na jou weer doorgaat met de frequentie van bedpartners die ze eerst had. Of heeft ze wel nog die mentaliteit dat het normaal is? Nee toch?Wie zegt dat ze niet eerder vaste relaties heeft gehad? En daartussendoor gewoon naaide wat los en vast zat? Heb jij een glazenbol ofzo? Direct lijntje met "de allesziende"?
quote:lolove89 schreef op 31 augustus 2011 @ 19:50:

Pff, laat ook maar zitten, hou verder liever de eer aan mezelf, zo ook met mannen ;)Pfff, wat een 'bijzondere' reacties zeg!
quote:liselore schreef op 31 augustus 2011 @ 19:53:

[...]

Waar maak jij uit op dat ik het normaal zou vinden? Ik veroordeel niet misschien moet je de eer aan jezelf houden.

het is zo als het is, en daar moet hij het mee doen en zeiken of het niet doen en dan ook niet zeiken.

Idd lolove, voor "de eer aan jezelf houden" ben je flink veroordelend bezig..
lolove is een 45 jaar oude maagd ....maar niet uit vrije wil??
hr-enmentaliteit???

Bedoelt Lovelove daarmee wat ik denk dat lovelove ermee bedoelt?

En dan in combinatie met Liselore????

*ga ik nu even een droge tena pakken ok? Ik heb namelijk zojuist in mijn broek zitten piesen van het lachen!*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 31 augustus 2011 @ 20:02:

hr-enmentaliteit???

Bedoelt Lovelove daarmee wat ik denk dat lovelove ermee bedoelt?

En dan in combinatie met Liselore????

*ga ik nu even een droge tena pakken ok? Ik heb namelijk zojuist in mijn broek zitten piesen van het lachen!*Pfuh! alsof ik er ooit geld voor heb gevraagd, wat denk ze wel niet! daar heb ik te veel eergevoel voor
Ehm sorry kan je niet helpen ben vorige week vrijdag getrouwd & mijn ex was onze CM & zijn ex heeft me 's ochtends geholpen met aankleden.....verder waren er diverse ex(-scharrels) op ons feest aanwezig, dus ik zeg "niet zo'n probleem van maken".
E.e.a. is verwijderd, graag weer ontopic.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Cardhu schreef op 31 augustus 2011 @ 20:14:

Ehm sorry kan je niet helpen ben vorige week vrijdag getrouwd & mijn ex was onze CM & zijn ex heeft me 's ochtends geholpen met aankleden.....verder waren er diverse ex(-scharrels) op ons feest aanwezig, dus ik zeg "niet zo'n probleem van maken".

Nog gefeliciteerd met je huwelijk!

En TO, zo kan het dus ook, al geef ik toe dat dat ook wel weer het andere uiterste is hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
wow, wat een reacties. En sommige tammelijk heftig.

Ik snap de felheid niet van de mensen die mij niet (willen) begrijpen. Al die projecties.. zegt uiteindelijk meer over jullie dan over mij.

Ik zie dit in en ben 200% bereidt om er wat mee te doen.

Ja, het is vertrouwen hebben in haar. En een gebrek aan zelfvertrouwen. Ik vind het soms moeilijk te geloven dat ze voor mij heeft gekozen. En blijft kiezen. Vind het fijn om andere perspectieven te lezen (sjerietje, EvyBlissy, Eurydice79).

Maakt hetgene voor mij duidelijker wat de reden is waarom ik hier moeite mee heb.

@jo12345, gelukkig ben jij mijn vriendin niet! Nee, ik had zeker niet gedacht dat ze maagd was. Ik had ook niet verwacht dat ze zo'n losbol was geweest. En ja, ik herken dat ik duidelijk in een slachtofferrol zit. Even confronterend om dat te lezen. Toch bedankt, voor die spiegel.

Mooi om te lezen dat mensen zoals Cardhu er een mooie weg mee heeft (gevonden). Die manier zou ultiem zijn voor mij.. al zou acceptatie al een supergoed begin zijn.
Jemig TO, is dit serieus?? Jij zit bij een therapeut omdat je niet kan verkroppen dat je vriendin voor jou anderen heeft gehad?? Ze heeft dus lekker de tijd genomen om om zich heen te kijken, los te gaan whatever. En uiteindelijk leidde dat naar jou toe. Fijn toch? Alleen loop je met jouw houding grote kans je relatie alsnog kapot te maken. Dat heeft niets te maken met het feit dat ze een aantal ex-en heeft, maar alles met jouw verkrampte reactie hierop.
Ik begrijp je probleem ook niet om eerlijk te zijn, Hoezo.

Zou je kunnen uitleggen wat jou precies pijn doet en wat je dan precies moet accepteren? Valt het je tegen dat je vriendin er wellicht andere normen en waarden op na houdt dan jij waar het seks betreft, of voel je je geintimideerd doordat zij meer bedpartners heeft gehad dan jij, ben je bang dat jij nu niet voldoet? Wat doet jou nu zo'n pijn dan?
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Hell, het was voor jouw tijd!!!!! Dan had je haar gelijk moeten schaken toen ze uit de baarmoeder van haar moeder schoot. Ook moeite met verkering op de kleuterschool soms?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven