Ik was te veel, tips?

01-09-2011 13:25 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik zet dit topic hier neer i.v.m. met het wassen van kleding, en dat vind ik toch meer hier thuishoren dan bij Mode.

Mijn probleem is: ik was te veel. Het lijkt alsof ik een kleine obsessie heb met schone kleding dragen. Ik draag een shirtje niet meer dan 2x en een broek niet meer dan 3x en dan móet het gewassen worden. Het is dan niet vies, het ruikt alleen een beetje muf.

Dat is niet zo een probleem, want ik kocht voorheen goedkope kleding en wist gewoon dat het niet langer meeging dan een jaar. Nu ben ik bezig een wat duurzamere garderobe aan te schaffen en tsja, dan is het jammer dat het snel vaal of stuk is door het vele wassen.

Nu spray ik mijn kleding wel eens in met Febreze, maar ook niet vaker dan 2x en dan vind ik het 'stinken' en moet het de was in.

Is hier een ander handig trucje voor of moet ik mij gewoon eens laten controleren bij een psych?

Want dit is gewoonweg zonde van mijn kleding!

Bij voorbaat dank voor de tips/input!
Kun je je kleding niet uithangen? Dus als je t 1 keer gedragen hebt een middagje buiten aan de waslijn, zodat t een beetje opfrist?
Ik was al mijn kleding altijd na 1x dragen, dus ik vind niet dat je een obsessie hebt. Sommige stoffen zijn inderdaad snel verwassen, andere niet. Ik vin dhet niet hygiënisch om kleding vaker te dragen dus dat neem ik maar voor lief.
Misschien eens ander wasmiddel proberen?

Ik draag een shirtje ook niet meer dan 2 keer, maar ik doe er soms echt jaren mee. Volgens mij was je echt niet te veel.

(Je zou eens in oude topics moeten kijken, sommigen hier wassen shirts al na 1 dag en gebruiken handdoeken ook maar 1 keer voor ze de was in gaan. Het kan echt nog véél gekker dan jij doet!)
Ik verwachtte nav je titel dat je elke dag een schone broek aandeed en een shirtje hooguit een halve dag droeg. Maar hoe lang jij je kleding draagt, dat vind ik helemaal niet zo heel kort. Zeker wat betreft de shirts niet. Ik probeer ook 2 dagen een shirt te dragen en dan in de was te doen, maar in de zomer lukt dat lang niet altijd. Ik ben nogal onzeker, denk snel dat ik stink, dus dan pak ik liever een schoon shirt dan dat ik die van de dag ervoor nog eens aandoe.

Met broeken ben ik niet zo streng. Die kan ik gerust twee dagen dragen, dan goed uithangen en laten luchten en dan nog eens twee dagen dragen. Zolang hij niet zichtbaar vies is natuurlijk.
Ik was duurdere of kwetsbare kleding altijd op het wolwasprogramma, is dat een tip? En daarbij heb ik liever dat een kledingstuk snel versleten is dan dat ik het draag terwijl het stinkt :puke:
Ik draag een shirt 1 keer.
Goh, dan was ik denk ik ook teveel. Zelden draag ik een shirt 2x, meestal al na 1x in de was. Broeken draag ik ook 1 á 2 keer.

(Maar ik heb een klein kind, veel vlekken.)

Wat je zou kunnen doen is inderdaad je kleding uithangen als het niet echt vies is. Ook een handwasje (dus kledingstuk even spoelen in een emmer handwarm water met wat wasmiddel) en dan uithangen scheelt in de slijtage.
Jij vindt het wassen van een shirtje na twee keer dragen en een broek na drie keer dragen veel?

Eerlijk gezegd vind ik het gewoon normaal.
Ik dacht altijd dat shirtje 2x en broek 3x gewoon is!!

Volgens mij was je gewoon gemiddeld veel!

Wat bij mij wel scheelt is dat ik veel rokjes draag. Die hoed je echt niet vaak te wassen en in de winter was ik dan gewoon mn pantys/maillots wat vaker.
Je zult mij wel een vuillak vinden, maar in real life ben ik behoorlijk fris. Ik doe het zo: wat ik direct op mijn romp draag, gaat na een dag de was in. Dus ondergoed, tshirts en sokken.

Broeken, blousjes waar ik iets okselbedekkends onder draag, truien, jasjes en vesten, die gaan pas in de was als ik ermee naast de frituur heb gestaan, zeg maar, of als ik vlekken zie. De rest hangt een dagje uit voor het raam en gaat weer fris de kast in.

Echt vieze lijfluchtjes vind ik goor, dus dan was ik het.

Maar als je kleding snel muf ruikt, is er dan niet iets anders aan de hand? Werk je in een slecht geventileerde omgeving, of rook je misschien?
Het is maar net hoe je dragen interpreteerd. Ik was shirtjes ook na 2x dragen maar blouzen hang ik uit en draag ik vaker. Zeker als ik er een shirt onder gehad heb.

en noem jij iets wat je 2 halve middagen aan had ook 2x dragen? Dan gaat het wel hard. Ik reken meer met 2 dagen en in het weekend gaat het gros in de was.
ik draag shirtjes vaak maar 1 dag hoor. En die gaan toch ook langer dan een jaar mee ook al zijn het geen dure shirtjes.

Maar goed...uithangen kan natuurlijk.

Hoe was je? Op 30 of 60 graden?

Kort of lang programma?

In de droger daarna?
Ik was ook veel, maar vind het niet erg. Shirtjes ed kunnen op 30º met een kort programma. Weinig waspoeder gebruiken.
Ik vind een shirt na 2 dagen wassen en een broek na 3 reuze meevallen. Ik was meestal na respectievelijk 1 en 2 dag dragen en ik heb niet het idee dat mijn kleding snel lelijk wordt . Misschien moet je eerder anders wassen.
Brrrr.....je wilt shirtjes meer dan 2x gaan dragen en broeken meer dan 3? :puke: Je wast in mijn ogen eerder te weinig dan teveel.

Ik draag zelf shirtjes/jurkjes/onderbroeken/hemden/sokken 1x en de rest maximaal 2x. Heb goedkope kleding en dure kleding. Beide vind ik absoluut niet snel slijten/vaal worden. Het is maar net wat je koopt en hoe vaak je het aan hebt.
Bij veel bovenkleding kun je er iets onder dragen dat dan in de was kan. Dat scheelt.

Maar gewone shirtjes draag ik meestal ook maar 1 keer, hooguit 2 keer.

Broeken een stuk langer.
Ik dacht bij de titel aan iets veel dramtischer .. bijvoorbeeld iemand die als kind te veel was in het gezin omdat ze het derde kind was; of omdat de moeder een nieuwe relatie kreeg en die nieuwe partner het niet trok ... of een trio dat verkeerd uitpakte ofzo ...
Zooo ik las deze titel heel anders Dat iemand vond dat je te veel was, als in zijn niet wassen :-)

Vind niet dat je te veel wast hoor, bij mij ligt kleding ook na twee keer dragen in de wasmand!
quote:GiB schreef op 01 september 2011 @ 13:34:

Ik dacht bij de titel aan iets veel dramtischer .. bijvoorbeeld iemand die als kind te veel was in het gezin omdat ze het derde kind was; of omdat de moeder een nieuwe relatie kreeg en die nieuwe partner het niet trok ... of een trio dat verkeerd uitpakte ofzo ...Haha ja ik ook, daarom klikte ik aan, niet voor de was .
quote:Ka32 schreef op 01 september 2011 @ 13:28:

Misschien eens ander wasmiddel proberen?

Ik draag een shirtje ook niet meer dan 2 keer, maar ik doe er soms echt jaren mee. Volgens mij was je echt niet te veel.

(Je zou eens in oude topics moeten kijken, sommigen hier wassen shirts al na 1 dag en gebruiken handdoeken ook maar 1 keer voor ze de was in gaan. Het kan echt nog véél gekker dan jij doet!)Yep ik ben zo'n gek. Ik ga een handdoek echt geen 2 keer gebruiken. Het idee alleen al...
??

Ik was mijn kleding al na 1 keer dragen, vooral zoets als Tshirts.

Een spijkerbroek draag ik wat langer, maar al het andere is 1 keer dragen en in de wasmand.

Of is dit een grap?
quote:Katherina schreef op 01 september 2011 @ 13:29:

Je zult mij wel een vuillak vinden, maar in real life ben ik behoorlijk fris. Ik doe het zo: wat ik direct op mijn romp draag, gaat na een dag de was in. Dus ondergoed, tshirts en sokken.

Broeken, blousjes waar ik iets okselbedekkends onder draag, truien, jasjes en vesten, die gaan pas in de was als ik ermee naast de frituur heb gestaan, zeg maar, of als ik vlekken zie. De rest hangt een dagje uit voor het raam en gaat weer fris de kast in.

Echt vieze lijfluchtjes vind ik goor, dus dan was ik het.

Maar als je kleding snel muf ruikt, is er dan niet iets anders aan de hand? Werk je in een slecht geventileerde omgeving, of rook je misschien?

Ik doe het precies zo, alles wat tegen huid aankomt (behalve broeken) gaat meteen de was in. De rest gaat even aan een hanger uit het raam en daarna weer op de stapel "niet meer in de kast maar wel te dragen" of als het jasjes, rokjes of broeken zijn weer terug de kast in.

Broeken was ik eens per week (varieert tussen 2 keer dragen en 5 keer dragen, afhankelijk van weer, wind, menstruatie of vlekken). Ik vind het handiger om te bedenken dat ik op zaterdag altijd mijn broeken van de week ervoor was dan te bedenken hoeveel ik hem nou eigenlijk heb gedragen...
Ik was altijd alles al na een keer dragen (al heb ik het maar een uurtje aangehad), zit hier half in shock haha ik dacht namelijk dat iedereen dat deed!
Haha ik vatte de titel ook op zoals hij was bedoeld. Geen onderliggende trauma's hier.

Maar ik vind eigenlijk ook niet dat je teveel wast. Of misschien doe ik dat dan ook wel. Het enige dat ik vaker dan één dag draag is een bh, en een spijkerbroek, verder was ik alles, sokken, shirts, hemdjes altijd na één keer dragen.
anoniem_55368 wijzigde dit bericht op 01-09-2011 13:38
Reden: correctie
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven