Ik was te veel, tips?

01-09-2011 13:25 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik zet dit topic hier neer i.v.m. met het wassen van kleding, en dat vind ik toch meer hier thuishoren dan bij Mode.

Mijn probleem is: ik was te veel. Het lijkt alsof ik een kleine obsessie heb met schone kleding dragen. Ik draag een shirtje niet meer dan 2x en een broek niet meer dan 3x en dan móet het gewassen worden. Het is dan niet vies, het ruikt alleen een beetje muf.

Dat is niet zo een probleem, want ik kocht voorheen goedkope kleding en wist gewoon dat het niet langer meeging dan een jaar. Nu ben ik bezig een wat duurzamere garderobe aan te schaffen en tsja, dan is het jammer dat het snel vaal of stuk is door het vele wassen.

Nu spray ik mijn kleding wel eens in met Febreze, maar ook niet vaker dan 2x en dan vind ik het 'stinken' en moet het de was in.

Is hier een ander handig trucje voor of moet ik mij gewoon eens laten controleren bij een psych?

Want dit is gewoonweg zonde van mijn kleding!

Bij voorbaat dank voor de tips/input!
Godsamme, we moeten allemaal aan de Chilly. Van hun website:

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Waarom een special product voor je vagina?

De vagina heeft een natuurlijk afweersysteem waarbij bestaande micro-organismen zoals de lacto-bacillen melkzuur produceren. Dit melkzuur zorgt voor het behouden van de natuurlijke balans van je vagina.

Door het gebruik van zeep wordt de natuurlijke balans van je vagina verstoort, waardoor de intieme zone vatbaarder wordt voor vaginale ongemakken, zoals irritatie en jeuk. Een speciaal intiem hygiëne product heeft namelijk niet alleen een reinigende werking zoals water dat heeft, maar beschermt ook de natuurlijke balans van je vagina, het geeft een verfrissend gevoel, en het vecht tegen nare geurtjes.

Waarom is wassen met water niet voldoende?

Water heeft slechts een klein reinigend effect en verder doet het niets extra’s. Chilly heeft een reinigend en verfrissend effect en vecht tegen nare geurtjes.
Ik draag broeken twee keer, soms drie. Shirtjes, ondergoed sokken iedere dag schoon. Blousjes en vesten twee of drie keer dragen en dan in de was. Beha om de dag een schone. Kinderen dragen alleen spijkerbroeken twee keer, de rest gaat na een dag in de was. De jongere kinderen krijgen wel vaak iedere dag een schone spijkerbroek. Die zien er soms uit alsof ze in de modder hebben liggen rollen op school/kdv.
quote:saphira schreef op 01 september 2011 @ 14:56:

Ik merk dat ik in sommige dingen heel 'vies' ben en in anderen juist weer erg schoon :p

Handdoeken was ik 1 per week, alleen in de warme zomerweken (wanneer ik standaard 2x per dag douche), 2x per week.

Beddengoed ook 1x per week, wel op 60 graden ivm allergie. Dekbed zelf gaat eens in de 2 maanden of zo ook op 60 graden.

Kledingwas draai ik ook eens per week en daar zitten dan meestal een stuk of 4 jurkjes, 2 onderjurkjes, een rokje en shirtje, 3 bh's, 4 nachtjurkjes of hemden, een hoop ondergoed en pantys en kousen in. Dit alles gaat bij mij in een grote waszak om de boel te beschermen, en samen met de overhemden, broeken en trui van mijn vriend. In de praktijk draag ik jurkjes, rokken en shirtjes(ik draag geen broeken) dus 1 of 2 keer voordat ik ze was, afhankelijk van het wel of niet dragen van een onderjurkje er onder en de temperatuur.

Ik vind waszakjes gewoon echt een uitkomst voor het mooi houden van de boel, en heb ze dan dus ook in verschillende maten: voor bh's, ondergoed, nachtkleding en gewone kleding.

Daar heb je gelijk in, ga die zeker weer gebruiken voor at least mijn lingerie. Heb er eentje, maar vergeet 'em steeds.

Ik blijf meelezen voor meer handige tips, weet in ieder geval wat ik nu wel moet doen. Ga vanavond met veel zin een was draaien denk ik (en mijn moeder dit topic laten lezen )!
Huh?

Moet je Chilly inwendig gebruiken?

Nee, de producten van Chilly zijn uitsluitend voor uitwendig gebruik.

Hoe moet ik Chilly gebruiken?

Doe een kleine hoeveelheid, bijvoorbeeld als je aan het douchen bent, op je hand of washandje en breng de gel daarna van voor naar achteren rondom het gebied van de vagina aan. Vervolgens goed met water afspoelen. Niet inwendig inbrengen. Chilly is uitsluitend voor uitwendig gebruik!

Wat is het nou? Eerst geblaat over de balans in je vagijn, maar nu mag je het niet inwendig gebruiken? Ben ik nou gek?
Doucht. Ja. En ach, wat is normaal? Maar ik vind de meeste mensen wel vies, inderdaad. Ik werk in het onderwijs en dan vind ik het pflicht om lekker te ruiken. Wel zo fijn voor die leerlingen. Die kunnen trouwens ook stinken, tjeempie. Naar hormormels, foute deo's, overdaad aan parfum, shoarma, turkse pizza's. Maar ja, het onderwijs hè, het is een roeping en je krijgt er zoveel voor terug. En o ja, op school vind ik ook het meeste vies. Ook collega's die hetzelfde shirt een week aanhebben. Of overhemden met vieze kragen. Dodelijk.

Voordeurgordijn. Is dat ook niet normaal? Misschien ook niet zo handig, maar die is wit. En een deur gaat van tijd tot tijd open en dicht. En tijd? Ach, die machines draaien wel. Tijd is wat de geit schijt, net als spijt.
Ik heb maak niet eens tijd om mijn beddengoed elke week te wassen. Ik vind het heerlijk, schoon beddengoed. En voordat Kootje er was waste ik elke week het beddengoed. Nu kom ik er gewoon niet meer aan toe dus gaat het eens in de 2 weken. Terwijl wassen niet eens zo veel tijd kost natuurlijk....
BH, elke dag een schone. Ik heb zware borsten dus, zeker als het warm is, zweet ik onder mijn borsten. BH is daar gewoon klammig.

Beddegoed verschoon ik elke week.

Om het kussen van man doe ik elke dag een schone handdoek in de sloop, want man's kussen kan je 's morgens echt uitwringen. Zijn hoofdkussen was ik ook om de week.

En ja, ik ben een 2x per dag douchert...

Daarintegen scheid ik mijn afval, papier, plastick, glas, gft, rest, klein chemisch. Dus bij de milieustraat kennen ze mij wel. En dat moet dan maar mijn vervuilende wasjes compenseren. En ik reis bijna altijd met OV of fiets of benenwagen.
Nope
Nee, Kaetje, inderdaad, maar het afhalen e.d. wel. Wassen an sich kost niet veel tijd. Maar de rituelen wel (afhalen, strijken, opmaken etc.)
Beddengoed wordt hier niet gestreken. Ik heb jersey-overtrekken en een quilt eroverheen. En mocht ik ooit een voordeurgordijn aanschaffen, dan van hetzelfde stof als de woonkamergordijnen; afhalen, wassen, nat ophangen, klaar.

Je kunt er natuurlijk ook wel heel gemakkelijk meer werk van maken dan strikt noodzakelijk is. Maar ik zoek over het algemeen naar mogelijkheden om zoveel mogelijk tijdvreters te schrappen.
Ja, naarmate de echtgenoot ouder wordt, vind ik hem ook meer "nachtzweten" oid. For the record; ik ben ook niet van het sexhanddoekje in bed voor het opvangen van lichaamssapjes. Die mensen heb je ook. Dat fin ik dan weer niet normaal... maar ieder zijn afwijkingen. Dat is wel een indirecte wasbespaartip, dat handdoekje Pfiewww...
Een voordeurgordijn? Wasda?
En die quilt was je niet?
quote:Noa79 schreef op 01 september 2011 @ 15:18:

Nee, Kaetje, inderdaad, maar het afhalen e.d. wel. Wassen an sich kost niet veel tijd. Maar de rituelen wel (afhalen, strijken, opmaken etc.)

STRIJKEN??

Ik ga mijn beddengoed echt niet strijken! Meeeeeen, dan is het nog meer werk! Ik hang het altijd op zolder aan de waslijn en dan is het glad genoeg. En bed opmaken helpt mijn man altijd mee want we hebben loodzware matrassen en een enorm dekbed. Maar dan nog kom ik er dus niet elke week aan toe...
quote:Noa79 schreef op 01 september 2011 @ 15:22:

Ja, naarmate de echtgenoot ouder wordt, vind ik hem ook meer "nachtzweten" oid. For the record; ik ben ook niet van het sexhanddoekje in bed voor het opvangen van lichaamssapjes. Die mensen heb je ook. Dat fin ik dan weer niet normaal... maar ieder zijn afwijkingen. Dat is wel een indirecte wasbespaartip, dat handdoekje Pfiewww... Hier zonder handdoek geen seks. Dan ligt 1 van ons tweeen de hele nacht op een natte plek. iiiiieeeeeew!
Een gordijn bij de deur. Voordeur = hier de hoofdingang van de woning. Maar ik begrijp dat die term hier nogal wat losmaakt. Leuk. Noa's nieuwe jeukterm; voordeurgordijn. Hebben jullie dat dan niet? Voordeurgordijnen? Schuifpuivitrage? Keukendeurshutters?
Waarom heb je gordijnen voor je voordeur hangen? Is dat niet lastig?
Iets wat langer dragen, zolang het niet muf ruikt en geen vlekken erop heeft, vind ik niet vies. Wat ik wel goor vind: Febreze erop spuiten en het dan weer aan doen. Jak, zulke chemische zooi erop en dan weer lekker op je huid.

Buiten lekker laten uitwapperen! En als dat niet voldoende is, gewoon de wasmand in.
quote:Noa79 schreef op 01 september 2011 @ 15:23:

En die quilt was je niet?Die quilt ligt overdag over de dekbedden, wij raken dat ding nauwelijks aan, dus nee, die wordt niet wekelijks mee gewassen. Ook niet maandelijks. 1x Per jaar is echt wel voldoende voor dat ding. En ook voor die quilt geldt; na het wassen buiten hangen en dan is ie klaar. Wordt dus niet gestreken. Is ook absoluut niet nodig.
Dan stop je toch gewoon je onderlaken een keertje apart in de was? En strijken doodt bacteriën. Vooral noodzakelijk voor hoofdkussenslopen. Anders krijg je mijtjes op je hoofdhuid. Beesies zeg maar. Nu begin ik langzamerhand te begrijpen hoe ik aan twaalf wasjes per week kom. Vandaar dat de kraamverzorgster me de laatste keer ietswat meewarig aanstaarde:-)) Tsjeetje, heldere middag is dit.
quote:Noa79 schreef op 01 september 2011 @ 15:22:

Ja, naarmate de echtgenoot ouder wordt, vind ik hem ook meer "nachtzweten" oid. For the record; ik ben ook niet van het sexhanddoekje in bed voor het opvangen van lichaamssapjes. Die mensen heb je ook. Dat fin ik dan weer niet normaal... maar ieder zijn afwijkingen. Dat is wel een indirecte wasbespaartip, dat handdoekje Pfiewww...

Ja, ik dus wel! Anders lig je na de daad met je kont in een natte plek, ieeuwww...

Ik zei dat laatst nog tegen een vriendin. Die zei dat ze het altijd op zijn helft doen, zodat hij in zooi ligt. (En daarbij heb ik dus nu voor ogen dat zij een heel krokant bed hebben)

Ik denk dat ik toch maar eens een afspraak met de psych moet maken
Nope
Beddengoed strijken? Waarom?
quote:SeptemberGirl schreef op 01 september 2011 @ 15:28:

Waarom heb je gordijnen voor je voordeur hangen? Is dat niet lastig?Tegen de tocht/inkijk? Had ik in mijn vorige woning ook.
Ik denk dat ik kan concluderen dat ik viezer ben dan de gemiddelde forummer op Viva. Samen met Septembergirl en nog iemand, dat dan weer wel.

Clubje?
quote:kaetje schreef op 01 september 2011 @ 15:24:

[...]

STRIJKEN??

Ik ga mijn beddengoed echt niet strijken! Meeeeeen, dan is het nog meer werk! Ik hang het altijd op zolder aan de waslijn en dan is het glad genoeg. En bed opmaken helpt mijn man altijd mee want we hebben loodzware matrassen en een enorm dekbed. Maar dan nog kom ik er dus niet elke week aan toe... het kan nóg erger: ik ken mensen die het fucking hoeslaken strijken! Ik zie mijn bed alleen als ik er in rol s'avonds...
quote:Noa79 schreef op 01 september 2011 @ 15:30:

Dan stop je toch gewoon je onderlaken een keertje apart in de was? En strijken doodt bacteriën. Vooral noodzakelijk voor hoofdkussenslopen. Anders krijg je mijtjes op je hoofdhuid. Beesies zeg maar. Nu begin ik langzamerhand te begrijpen hoe ik aan twaalf wasjes per week kom. Vandaar dat de kraamverzorgster me de laatste keer ietswat meewarig aanstaarde:-)) Tsjeetje, heldere middag is dit.

Het onderlaken en de molton passen wel in de wasmachien maar het matras niet.... Vandaar een handdoek.

En mijtjes op mijn hoofdhuid heb ik nog niet aangetroffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven