de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Zelfde hier. Alleen moet je dat 'Italiaanse' met 'Engelse' vervangen en de 'Appeltaart' met 'Chocoladetaart, het grootste stuk alstublieft...' (hij is dan wel weer beleefd)
@Kernanet van harte gefeliciteerd met je dochter en leuk dat je toch nog meeleest. Sterkte de komende tijd met de paparassen van hubby.

@Abusu had je afgelopen weekend willen bellen ivm de solli maar ben er toch uit eindelijk zelf uitgekomen.

@Mikkemak, het is en blijft een mooie site, zorg dat je recruiters in jouw lijst hebt staan zodat ze jouw kunnen contacten.

@Nanien de laptoppie is de E305-S1990 met een Core i5 processor. De job is een fulltime contract voor een half jaar, de calculatie is nu niet gestructureerd en men hoop dat een persoon als deze gek het op de rit kan zetten.
Keranet, Gefeliciteerd!!

Wat fijn om wat van je te horen. Ik had al een keertje een berichtje op FB gezet, maar ik had al in de gaten dat je daar eigenlijk nooit kijkt.

Hoe heet je meisje? En hoe is het met jullie? Het zal inderdaad wel een heel gedoe zijn om alle papieren rond te krijgen... wanneer denk je naar NL te kunnen?

Ik ga pannekoeken bakken, heb geen brood in huis. Ciao!
Een vraag aan de emigranten...als jullie nl weer bezoeken waar logeren jullie dan?? Ik ruil sinds een jaar mijn huis met nederlandse expats over heel de wereld.dit doe ik via een huizenruilsite.

Groetjes,
Wij slapen overal: soms bij familie, soms hotel, soms een bungalow park. Maar ik hoef mijn huis niet met een vreemde te ruilen.
@ Abusu: met mij is alles prima, het was de placenta, dus na de geboorte waren alle problemen opgelost. Moet alleen nog aan de ijzertabletten. Hoe is alles in Noorwegen en met jou? Is de sfeer erg veranderd na Utoya?

@ Mikkemak: nu een maand, dus eigenlijk nog maar – 2 weken. Ze is trouwens sinds zaterdag eindelijk thuis! En het is heerlijk . Man is nog steeds niet erg gewend, maar hij doet wel hard zijn best. We zullen terzijnertijd wel weer teruggaan naar Colombia maar we zijn het er over eens dat dat de eerstvolgende jaren nog niet gaat gebeuren. Nog steeds op banenjacht zie ik? Ik blijf erbij dat als je als buitenlander in een vreemd land woont, welk land ter wereld dan ook, het toch een stuk lastiger is om een baan te vinden. Ik hoop dat het wat wordt bij die gemeente, je weet tenslotte maar nooit! Heb je ook al gekeken naar leuke banen die niet direct bij je opleiding aansluiten?

@ Nanien: thanks! Appeltaart . Blijft leuk die NL woordenschat. Man leert nu ook allerlei Vlaamse woorden en uitdrukkingen waarvan ik soms de betekenis niet ken. Bijvoorbeeld ‘Op cafe gaan’ in plaats van ‘naar een cafe gaan’ en ‘hesp’ in plaats van ‘ham’.

@ Chicha: heb je berichtje inderdaad niet gelezen, schaam… zal zo eens kijken. We gaan trouwens voorlopig nog niet naar NL, het kan inmiddels wel, maar eigenlijk wonen we hier voorlopig wel prima en ik heb geen zin in weer een verhuizing. Met mijn meisje gaat het prima (zie hierboven)! Hoe is het met die van jou? Nog steeds een klein heksje?

@ SFO: bedankt! Klinkt goed je contract! Wanneer start je?

@ Faracha: voor mij geldt hetzelfde als voor Raccoon.
@ Faracha: ook hier slaap ik bij vrienden en/of familie. Meestal is men teleurgesteld als je juist bij die andere slaapt

@Keranet het gevoel van buitenlander zijn heeft inderdaad toch wel vaak een stempel. Maar kreeg vanmiddag het verlossende telefoontje dat ik het contract kan verwachten en dat men mijn maandag op de stoep wil hebben staan.

Het vreemde is dat ik wel vond dat ik het goed gedaan had tijdens mij gesprek maar inderdaad buitenlander bent en dus Nada krijgt. In dit geval waren de drie personen blijkbaar helemaal positief overmij. Mijn functie wordt tevens uitgebreid om te helpen bij het ontwikkelen van nieuwe produkten dus het is niet alleen calculatie.Toppie dus.

Maandag begint de training met het produkt en daarna volle bak. Daarnaast moet ik zien hoe ik mijn huidige werkzaamheden netjes afrond.

@Raccoon had gebeld dus volgens mij zit jij in dat verwen hotel
SFO: ja, ik zag dat ik telefoontje gemist had. Nog niet de kans gehad om terug te bellen. Wat fijn dat het allemaal zo goed verlopen is. In wat voor verwen hotel zit ik??

Ik zit met twee apen, die rijp zijn voor school.

Ik zit er over te denken om misschien een cursus te gaan doen. Ben er nog niet overuit, wat het worden gaat.

Of toch misschien maar gaan solliciteren.
Oh Raccoon - Is de zomervakantie afgelopen? Aan wat voor cursus denk je? Solliciteren sucks...

SFO - Gefeliciteerd! En wat goed ook dat het niet alleen calculatie is. Zo krijg je alleen maar meer ervaring! Prima toch.

Kera - Wat fijn dat alles goed gaat. Wennen he, als zo'n kleintje net bij je thuis is. Maar wel heel erg leuk. Hoe lang is zwangerschapsverlof in Belgie? Voor je man is het ook wel een hele grote overgang denk ik - van Colombia naar Belgie. Helemaal als je de taal niet spreekt. Maar zo te horen gaat dat nu wel redelijk? Zit hij op les?

Denk trouwens wel dat je gelijk hebt hoor, over solliciteren als 'buitenlander'. Als het eerste wat ze zeggen iets in de trant is van 'oh zo spreek je je naam dus uit' dan weet je eigenlijk al genoeg... Maar we gaan dapper door. Heb er wel over nagedacht om iets anders te doen, maar weet niet zo goed wat. Als we weten of we hier blijven of gaan verhuizen (nog maximaal een jaar), tot die tijd blijf ik rustig solliciteren op 'mijn' banen.

Chicha - Hmmm...pannenkoeken. Moet ook nog iets bedenken voor vanavond. Het zou Minimik in ieder geval heel blij maken!

Faracha - Zelfde verhaal. Blijf altijd bij mijn moeder en zou een probleem hebben als ik dat niet zou doen!
Keranet: wat fijn dat ze thuis is en dat het goed met jou gaat, veel plezier!

In Noorwegen wordt het nieuws nog steeds beheerst door de gebeurtenissen van 22 juli. Maar men is nog steeds rustig, hoewel diep geschokt. Het zal nooit meer hetzelfde zijn, maar de reacties zijn niet zo extreem als in andere landen. Men reageert met liefde en meer democratie ipv met haatgevoelens en polarisatie.

SFO: GEFELICITEERD! Wat goed dat je die baan hebt gekregen en wat leuk dat het zelfs nog uitdagender is dan je vantevoren dacht. Ik denk dat jij door ervaring en zelfvertrouwen langzamerhand heel goed weet hoe je je moet presenteren.

Ik wil nog altijd je moeder een e-mail sturen om te vertellen hoe leuk we het gehad hebben in Belize en haar nogmaals te bedanken, maar het werk komt nog steeds tot over mijn oren.

Wel een leuk weekend gehad: Zaterdagmiddag in het bos frambozen en bosbessen wezen plukken met een internationaal groepje van 8 die allemaal in Oslo wonen, 's avonds naar een (amerikaanse) vriendin geweest die nu op 30 min van Oslo woont (prachtige omgeving maar echt geen bal te doen dus ze zal wel snel terug zijn in Oslo) en zondagavond naar de mexicaan geweest met een internationale groep van 11.
WTF?
@Raccoon ik heb je emailtje via FB gezien, echter ben nu pas thuis dus zal straks vragen.

@Mikkemak solliciteren sucks maar als je voor een positie wordt gevraagd dan gaat het wel een stuk makkelijker.

@Abusu de tips die je mij heb gegeven hebben gewerkt. En natuurlijk ging er heel relax heen omdat ik genoeg werk heb voor de komende maanden. Sinds gisterenavond ben ik al mensen aan het afhouden voor eventuele werkzaamheden.

En die email naar Belize, ja die zul je toch zelf moeten doen LOL.
SFO: zo is het dus altijd, heb je het niet echt nodig dan komt het op je pad.

Dochter gaat naar soccer, ze vindt het niet echt fijn. Ze zegt het niet maar ik kan het wel zien hoe ze achter de bal aan rent. Ik weet eigenlijk niet wat ik er mee aan moet. Seizoen afmaken, of er gewoon mee stoppen. Normaal gesproken zou ik zeggen stoppen, maar het was mijn idee, het kost me 5 uur per week, weet eigenlijk niet of ik er wel zoveel zin in heb.

Nu snel nog even de boel opruimen, ik ben de hele dag in de weer..
Holahola!

Ik kom even snel langswippen.

SFO, gefeliciteerd met je baan!!! Wat fijn! Zit er een leuk salaris aan vast? Denk je dat er na 6 maanden misschien nog een vervolgcontract is?

Raccoon, zit je dochter op voetballen? wat stoer zeg!

Mijn dochter is helemaal weg van dansen, ze zit op klassiek en op modern ballet. Verder ook nog op skeeleren, paardrijden en zeilen, maar dat komt omdat het hier allemaal heel makkelijk te bereiken is, en ook nog eens betaalbaar.

Als je dochter het niet leuk vindt zou ik haar eraf halen. Er zijn nog zoveel andere opties en op deze leeftijd moeten ze ontdekken wat ze écht leuk vinden.

Ik moet weer verder. Het is hier nog steeds vakantie en ik heb ook weer vrienden over. Binnenkort kom ik een keertje uitgebreid bijkletsen.

Ciao allemaal!
@Chicha, er zit een leuk steady salaris aanvast en ja er zit een grote kans is in dat ik gewoon kan blijven. Zolang ik maar aan de verwachtingen voldoe

Zou zeggen geniet van je vrienden, we zien je wel weer verschijnen.
SFO, gefeliciteerd met je baan!
Het is hier erg stil, is iedereen op vakantie ???

@Nanien bedankt, zal ze straks even een email sturen hoe het volgende week in zijn werk ga en of ik het contract daar pas teken.

Wilde dit weekend echt tijd voor mijzelf nemen maar om de klanten af te werken heb ik gisteren toch maar gepokkeld. Vanmorgen lekker met mijn lieve schat wezen brunchen in een lokaal tentje, moest er even uit voordat ik zo aan de admin begin BAH.
Hallo allemaal,

Ik heb in het verleden een tijdje meegeschreven op dit topic en ik zou nu graag weer opnieuw met jullie willen meeschrijven.

Ik ga binnenkort in België wonen. OK, ik kan dus bijna kruipend terug naar Nederland, maar het blijft toch buitenland he. Het valt me ook best wel tegen eigenlijk dat je zo dichtbij Nederland zit en dat zoveel dingen toch compleet anders geregeld zijn.

Gelukkig heb ik wel het voordeel dat als ik de dropjes en Calvé pindakaas e.d. mis, ik maar een half uurtje hoef te rijden om ze te bemachtigen.

Als ik het goed lees woont Keranet inmiddels ook in België? En zijn er ondertussen nog meer Nederbelgen bijgekomen?
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.
Welkom Moonglade,

Hier SFO vanuit de San Francisco Bay Area. Voor mij geld ook dat buitenland, buitenland is. Keranet woont inderdaad in Belgie maar naar mijn weten zijn er niet meer.

jij hebt inderdaad geluk dat je iets dichterbij woont, wij kunnen niet even over de grens scheuren voor wat Venco drop
Welkom Moonglade!

Buitenland is buitenland.

Noorwegen lijkt in veel dingen (maatschappij, wetten, cultuur) op NL, maar dat moet je toch allemaal eerst uitvinden en ook waar nou precies de (kleine, irritante) verschillen zitten.

Ga je 'voorgoed' in Belgie wonen of tijdelijk?

Ik ben hier in principe voor 3 jaar, nog 1,5 jaar te gaan.

Heb nogal veel last van heimwee sinds mijn vakantie in NL 3 weken geleden en door extreme druk op mijn werk zit op het moment even in een 'bleghghghg'-stemming.

Zaterdag mijn kitten ophalen in Zweden!
WTF?
Sterkte Abusu, denk je fris te beginnen en dan kom je in die stemming terecht. Ik mag aanstaande dinsdag beginnen bij de nieuwe toko echter hoop de positive fibes te krijgen.
Lekker SFO, veel plezier!

(even checken of mn nieuwe avatar en motto het doen )
WTF?
Moonglade, ik vind België ook buitenland. Ga je naar Vlaanderen of Wallonie?

Wat ga je er doen?

SFO, hoe was je eerste werkdag? Leuke collegas?

Vandaag is de kleine heks naar een waterpark met vrienden. En manlief zit in Barcelona.

Het voelt als vakantie voor me om even alleen te zijn!! heerlijk!
SFO. Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Heb je de eerste dag een beetje overleefd?

Abusu: Leuk dat je overmorgen je kitten al kan ophalen. Is het ver rijden??

Chicha: eindelijk verdiende rust voor jou. Wanneer begint de school weer voor de kleine heks?

Kera: hier ook nog maar eens van harte gefeliciteerd

Ik ga aan het eind van deze maand weer richting NL. Ben uitgenodigd voor een gesprek, is wel een hele gave functie!!!
Snjókorn falla, á allt og alla
Haaa eindelijk weer eens online. Internetverbinding is hier bagger momenteel.

@ SFO: Yes, goed gedaan man! Echt super zo´n half jaar contract, zo zit je voorlopig iig goed.

@ Keranet; gefeliciteerd met de geboorte en fijn dat het inmiddels allemaal goed gaat. Hoe vindt je man het leven in Belgie? Lijkt me een hele overgang van het warme, hartelijke en muzikale Colombia naar het koude, grijze Belgie!

@ abusu: Wat naar dat je in een dipje zit, misschien omdat je nu op de helft van je buitenlandperiode zit? Denk maar gewoon aan het regenachtige rotweer in NL, misschien dat het helpt.

Oh, nog even wat anders over die situatie in Noorwegen. Het is me opgevallen dat iedereen daar erg goed Engels spreekt! Er zijn hier verschillende repo´s over de aanslagen geweest op CNN en Discovery en ik vond het opvallen hoe goed iedereen uit zijn woorden kwam in het Engels. Echt netjes hoor.

@ Mikkemak: succes met je zoektocht! Nog steeds niet beet? Moed houden hoor! Hier is het soms juist een voordeel om buitenlander te zijn, want het is algemeen bekend dat die vaak meerdere talen spreken, punctueel zijn en afspraken nakomen. In tegenstelling tot de lokale bevolking

@ Chicha: nog steeds vakantie? Wat een sportieve dochter heb je!

@ Moonglade: welkom! Leuk dat je komt meeschrijven. Ik heb een tijdje samengewoond met een Belgse en er bleken toch heel wat verschillen tussen ons. Zij vond vooral de Nederlandse directheid heel apart (en onbeleefd). Succes met de verhuizing, wanneer ga je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven