Kattenmandje schoonmaken

02-09-2011 10:20 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Gisteren hebben mijn vriend en ik onze 2 katjes opgehaald. Eerst wilden ze niet iets doen op de kattenbak dus wij gingen slapen en lieten ze hun eigen gang gaan. Nu kom ik erachter dat de katjes in een kattenmandje hebben geplast. Heeft iemand een idee hoe ik dit schoon krijg? Of in ieder geval de geur er uit krijg?
Het is handig om de kittens in een afgesloten ruimte te zetten 's nachts. Dan heb je minder kans dat ze in hun eigen nest gaan plassen. Waren ze niet zindelijk toen je ze kreeg? Heeft de fokker daar niet voor gezorgd?

En van wat voor materiaal is dat mandje?
Bazinga!
Tip: er bestaat een forum genaamd "kattenplaza", daar kun je heel veel relevante informatie vinden.

Succes!
Heb je de kattenbak in de kamer staan zodat ze er goed bijkunnen?

Kan het mandje in de was?
Is het zo'n mandje met afneembare hoes? Ik heb de hoes een keer te weken gelegd in biotex (de groene variant) en vervolgens lekker heet gewassen in de wasmachine
Heb je een afgesloten bak? Beter is in het begin de kap eraf te halen. En het is handig om de bak eerst heel erg in de buurt te zetten bij de kittens. Die gaan niet zoeken waar nog maar weer de kattenbak staat.

Oh, kunnen de mandjes gewassen worden? Dan wassen met Biotex Groen. Urine krijg je ook weg met Ecodor.
Alles wat in de was kan (kussentjes en hoezen) meteen wassen. De rest van het mandje en eromheen schoonmaken met schoonmaakazijn. Dat zorgt ervoor dat ze de plasgeur niet meer ruiken en het geen favoriet plasplekje wordt.

Heb je de slaapplek en eetplek niet vlak naast de kattenbak gezet? Weten ze de kattenbak te vinden?
kleine katjes stinken nog niet zo, gewoon een sopje dus!
Ze zijn wel zindelijk, alleen 1 katje wilde niet meteen begrijpen waar de kattenbak voor was. Ik kan de hoes er gedeeltelijk afhalen alleen de kant waar ze op liggen niet.
Ik gebruik ook weleens een plantenspuit met water een een scheutje schoonmaakazijn op textiel. Eerst helemaal droogdeppen, dan inspuiten en weer droogdeppen.
quote:Troeta wrote on 02 September 2011 @ 10:41:

kleine katjes stinken nog niet zo, gewoon een sopje dus!Het gaat natuurlijk ook erom dat ze geen gewoonte maken ervan. Kleine katjes ruiken natuurlijk wel goed genoeg en ze zitten in hun leerfase. Ik raad ook Biotex Voorwas en Ecodor aan...
quote:Jirelle wrote on 02 September 2011 @ 10:45:

Ze zijn wel zindelijk, alleen 1 katje wilde niet meteen begrijpen waar de kattenbak voor was. Ik kan de hoes er gedeeltelijk afhalen alleen de kant waar ze op liggen niet.Zet je katje regelmatig, maar in ieder geval na elke maaltijd op de bak en graaf met het voorpootje door de korrels heen. Na verloop van tijd gaat het vanzelf snappen dat daarin de behoefte moet worden gedaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven