Full House deel 4

28-06-2011 15:57 2550 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'1145157410 gr.

63,5 cmUmini

2-3-'1129805450 gr

60 cm7690 gr

68,5 cm8580

73,5

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2

Link naar het vijfde deel -> Full House deel 3
Nee, ook niet leuk, Uma! Dat is dan weer iets teveel vh goede.

Ooo, ik moet echt naar bed. Morgenochtend heeft oudste zwemles. Moet ik daar om 7.00 uur zijn met 3 kids. Waaaa, niet grappig. Normaal gaat vriend altijd. (ok, dat dan weer wel! Dus dat is wel top natuurlijk!)
Jurkje is af, foto op hyves.

Pfff ben moe. Nu dus gauw slapen.

Man doet hier ook veel. Qua zorg met de kinderen, en in huis. Ik regel, hij voert uit.

Nu naar boven.
Bijna thuis. Kan zowat niet meer uit m'n ogen kijken, gaap.

3 slapende kindjes achterin

Aatje is deze vakantie ruim een schoenmaat gegroeid want ze past haar schoenen niet meer. Hele vakantie op blote voetjes, doe net onderweg bij de Mac haar schoenen aan

Dus ik mag ook shoppen!!!

Sowieso is ze flink aangekomen, echt lopen vreten die kleine! Gewoon volwaardige porties spaghetti voor haar besteld .

Dat wordt afkicken voor haar thuis
Uma wat moet ik me daarbij voorstellen ?? Ben erg benieuwd.. Hoe zie ik het voor me, zo'n situatie waarin jij " het gras voor je voeten weggemaaid" krijgt. Nu moet ik zeggen dat ik ook wel territoriaal ben, dus dat ik mss graag samen wil, maar onbewust uitzend " mijn" daarom is communiceren erg handig goed dat jullie dat ook doen of lees ik stevige discussies als : ruzie???

Amalia thuis ! Ya! Welkom... Gelukkig weer veilig aangekomen na de schrik gister

En Aatje.. Lol.. Helemaal aan de spaghetti verslingerd.. Later... Trouwt ze een knappe italiaan die koken lekker.. Mmmmm
Haha nee geen ruzie, even orde op zaken zeg maar Als ik de kinderen in bad wil doen, staat hij bij wijze van spreken al boven met ze. Dat soort dingen. Denk ik 'oh ze hebben vandaag nog geen fruit gegeten, maar kan straks nog wel' en hij heeft al een appel voor ze geschild. Heel lief, maar way too much. wat jij zegt: MIJN! Probleem is, op een gegeven moment laat je je het een beetje aanleunen en heb je het gevoel dat je er een beetje voor spek en bonen bijhangt.

Och wat een tijdstip ook om thuis te komen met drie kleintjes Ben erg benieuwd naar de foto's van jullie vakantie!
Oh Uma dat snap ik. Het moet " iets er tussenin" zijn. Eigenlijk in de kern, ergens in de beginnen ben ik er van overtuigd dat we onze kwaliteiten benutten. Ik wil graag mama zijn, werk ook graag, maar ben ook graag thuismama. Man is meer uithuizig, rusteloos en harde werker. Maar ik mis nu de eenheid, we werken beiden voor het geheel maar we moeten ook samen wat doen!

Trouwens ik baal van mezelf. Ik doe weinig creatiefs. Mn handen willen. Maar ik blijf hangen in huishouden en i-net. Ik ga mss wel haken op workshop ( even zetje ?! Buitenshuis ??)

En dat wil ik zo graag... Lekker dingen maken.

En heb gister aan een schilderij gewerkt, maar ach doe zo weinig

Zondag wil ik naar een ochtend vd tempel

japans boedisme. Raar maar heb steeds behoefte iets te doen met gezin in de zin van kerk, meditatie... Weet niet, gewoon mooi lijkt me. Haha hoe dit komt ?? Man even vragen. Hij was uitgenodigd in kerk collega maar met kerk heb ik vaak weer niet de klik qua mensen ( erg gesloten soms ..) maar wel de klik qua achtergrond. Maar goed ....
Goed thuisgekomen Amalia? Moe zeker... Wennen voor de kinderen? Je hebt geluk, zowaar lekker weer vandaag.

Uma wat grappig te lezen dat het dus ook andersom kan. Ben je niet veel alleen thuis met de kinderen? Dan lijkt het me nl wel eens lekker als dingen uit handen genomen worden. Maar je hebt gelijk, middenweg is natuurlijk altijd het beste.

Tieger wat jammer van je sollicitatie, laat je niet demotiveren door afwijzingen, het is helaas een moeilijke tijd in veel sectoren. Nog even over mijn baan: ja, iedereen vindt de werkdruk te hoog. In de 10 mnd dat ik er werk is er al 1 iemand overspannen geraakt en iemand anders zit daar nu tegen aan. De meeste mensen die er gaan werken zijn binnen anderhalf à twee jaar weer weg. De baas kiest er blijkbaar liever voor veel personeel te verslijten dan iets in de bedrijfsvoering te veranderen. Er valt iig niet op een zinnige manier over te praten.

Viool op de spirituele toer? Kan me voorstellen dat je wel wat zen-momenten kunt gebruiken in jouw hectische bestaan.

Rikst wat fijn dat het lekker opschoot in het z'huis. En snel al aan de beurt dus. Kan me helemaal voorstellen dat je die narcose doodeng vindt, zou ik ook hebben. Maar de mensen die zich er mee bezig gaan houden doen niet anders, dus ze is in goede handen. En het is gelukkig maar een klein en oppervlakkig ingreepje.
Tieger van harte gefeliciteerd met S!!

Jaaaaa! Hieperdepiephoeraaaaa! Tieger, gefeliciteerd met je kleine, grote meisje!!

1 jaar! Fijne dag!!

Uma, dat is dan idd
Ook niet leuk. Middenweg, mannen. We willen de middenweg!

Amalia weer veilig aangekomen?

Klinkt zwaar, Sardegna. Jammer, dat het voor je baas ook niet bespreekbaar is.

Viool, wat spiritueel! Ben benieuwd. Krijg je man mee?

Aaaa! Ik heb een afspraak voor R! 7 oktober is ze aan de beurt!
Tieger van harte gefeliciteerd met je kleine meid!!

Umidi fietst buiten rond, zonder pamper. t Zal mij benieuwen, als ik haar vaak genoeg naar de wc stuur blijft ze droog, anders vergeet ze het vaak. maar ze is nu 3j en ruim 2 maanden, het is de hoogste tijd!

Sar ben best vaak met ze alleen, doordeweek sowieso 2 a 3 dagen. Maar eigenlijk wil ik gewoon dat ik net als heel veel andere vrouwen hem moet vragen om dingen te doen, anders word ik gek van 'm het is nooit goed

Stomme baas heb je, dat er nooit een belletje bij hem gaat rinkelen. Of het kan hem gewoon idd niks schelen.

Rikst 7 oktober is al best snel zeg!!
Sardegna nou echt belachelijk zo'n slavendrijver. Wat een ongezonde bedrijfsvoering!

Hier zo'n behoefte iets met man samen te doen, gewoon zin in een date samen

Verder gezellige dag met ootje! Maar middagslaapje..???! Nuh
Wat zouden jullie doen als je kind bij oudere gasten uit de straat ging staan ? Onze buurjongen en maten drinken vaak samen een biertje of roken een jointje, in de zon, met de honden erbij, gewoon voor de deur hangen. Oudste gaat er bijstaan, heeft ook zelfde muzieksmaak ( rap ) en vind het duidelijk wel cool. Ik weet niet wat ik ermee moet, het is dichtbij maar zij zijn in de 20. Ik vind eigenlijk dat hij er niet past. Maarja aan de andere kant, het zijn leuke mensen, ze zien hem ook gewoon als t buurjongentje. Ik denk alleen dat hij zich one of the guys voelt. Ik weet t niet, mss is het ook zijn manier met zn verveling om te gaan. Hij verveelt zich vaak en vind dan niks leuk en bijv van judo wil hij nu ook af terwijl ik denk dat het juist goed is als je je veel verveeld om zulke dingen te doen, snap je ?? Ik wil gewoon dat hij zich veelzijdig ontwikkelt, school goed gaat enhij niet teveel van zichzelf raakt ( wat ook wel weer een beetje hoort bij die leeftijd ..)
Man en ik dachten mss hem stimuleren 2x per week te trainen en wedstrijden te gaan doen?

En een sport erbij ? We kunnen t vanavond opperen ? De vrijdagavond training erbij pakken?

Hij vind het nier echt leuk meer maar ik dacht ook zn leraar eens te spreken ( die vond hem goed )
Kijk op de website staat zo'n plan, hij doet nu 9-10 maanden ( nouja min de zomer ) trainen om te leren. Als hij er nu trainen om te trainen bijpakt ??

Ik weet niet hoor maar het is volgens mij fijn een speciale hobby te hebben. Ik heb altijd kunst en dans gehad ( en altijd genoeg andere dingen, heerlijk ) en ook een vast ding los van of vrienden kunnen. Nu vond hij voetbal niks maar hij was ook niet echt goed maar hierin is hij best aardig en het is ook goed voor hem denk ik, kan zn energie erin kwijt, en leert ook zn balans meer vinden ( innerlijk )

Amalia hoe zie jij dit ? Jij hebt ook judo jongen toch ??
De verschillende fases waaruit het LTAD-ontwikkelingsplan uit bestaat zijn:

FUNdament maken

De focus in deze fase ligt bij het ontwikkelen van behendigheid, balans, coördinatie en snelheid. Het correct aanleren van hardlopen, springen en werpen. Lichaamsgevoel ontwikkelen. Dit alles wordt gedaan in met speelse activiteiten.

Leren trainen

De focus in deze fase ligt bij het verder ontwikkelen van de vaardigheden uit fase 1, het ontwikkelen van kracht en uithoudingsvermogen, kennis-overdracht over sportvaardigheden als warming-up, cooling-down, stretchen, hydratatie, voeding, herstel, ontspanning en concentratie.

Trainen om te trainen

De focus in deze fase ligt bij het verder ontwikkelen van snelheid, kracht en judotechnieken. Ook worden de krachttrainingstechnieken correct aangeleerd. Verder aanleren van kennis over sportvaardigheden als hoe en wanneer stretchen, voeding en hydratatie optimaliseren, mentale voorbereiding op wedstrijden, hoe en wanneer rusten en pieken. Vanaf 12 jaar beginnen met krachttraining.

Trainen voor wedstrijden

De focus in deze fase ligt bij het ontwikkelen van technische en tactische vaardigheden en het verbeteren van de fitheid. Verder wordt er getrained op wedstrijden en wedstrijdgerichte technieken.

Ontwikkeling van een TOP-sporter

In deze fase wordt de judoka opgeleid tot topsporter. Er wordt een persoonlijk traject voor de judoka uitgestippeld, toernooien worden zorgvuldig geselecteerd. Er wordt getraind om meerdere pieken in je sportprestaties per jaar te hebben.
http://www.kixx-online.nl/c/babykleding ... winterjas/

Z8 en feetje zijn leuk !!
ola!

Tieger gefeliciteerd met je jongste hiep hiep hoera! Leuke dag gehad?

Rikst spannend hoor je meisje naar het ziekenhuis en ook snel al maar ook wel fijn dat het zo snel kan.

uma je middelste bijna zindelijk weer een fase verder!

amalia weer lekker thuis waren ze niet klaarwakker toen jullie thuiskwamen vanacht?

viool dat hangen met die oudere gasten lijkt me ook niks, is natuurlijk wel stoer. Is scouting niks voor hem? Ik heb mijn halve leven op waterscouting gezeten, lekker zeilen, supergave kampen, we hebben nog steeds heel veel vrienden uit onze scoutingtijd.

Dat van de kerk etc is grappig dat je dat zegt, ik snap je wel. Het is een hechte gemeenschap, je doet veel met het hele gezin, ik proef die sfeer vaak omdat dochter op een hele christelijke psz zit. Wel bijzonder. Maar ook benauwend lijkt. Pas het boek confetti op de dorsvloer gelezen, van Franka Treur. Mooi boek. Mijn oma is 'van de zwarte kousenkerk' mijn moeder is er mee opgegroeid maar eruitgestapt op latere leeftijd maar ik heb er veel van meegekregen.

Het is daar natuurlijk heel erg hel en verdoemenis maar ook veel met elkaar zijn, heb er toch mooie herinneringen aan. Vind het een bijzondere gemeenschap.
sardegna wat onwijs balen van je werk is toch niet vol te houden zo met zo'n hoge werkdruk. En een baas waar niet mee te praten valt.

Tieger nog steeds aan het solliciteren moeilijk hoor het is een rottijd, wat sardegna zegt laat de moed niet zakken er ligt ergens een geweldige baan op je te wachten!
Rw dviool heeft van man weer een of andere scoutingfobie, dat het net als het leger of de duitsers is, weet ik veel hoe ze daar aankomen maar goed....

Met de trainer gebeld van judo en Dviool is nu voor het eerst echt op training voor dr wedstrijden. Hij heeft ook aanleg dus mss door dit gesprek met de trainer, een beetje stimulans weer brengen ???

Ootje ligt naast me op bed klassieke muziek te

luisteren.... Ze ligt te brabbelen, dromen erop en rolt af en toe in " slaaphouding" heel schattig.

Ze is zo lief en heeft ook echt gevoel voor

zoiets, leuk aan haar, de rust om te luisteren.

Tja met die uitnodiging / interesse in het japans

boedisme etc

Mn oom, tante en nichten neven zijn van origine tibetaanse boedisten. Ik heb er nooir wat mee gedaan. Mn vriendin wel en ze stuurt me al jaren uitnodiging. Ik krijg het standaatrd benauwd v groepen, ben erg solo maar laatste

jaren verdwijnt dat. Meer terug in de vriendengroepen, deze groep, team vaste collega's en op die babyshower ontmoette ik allemaal leuke mensen die dus bij die stroming zaten. Nu had mn man dus van zijn zeer christelijke collega ook een uitnodiging gehad voor de ( moderne ) kerk. Mn man is meer anti aktijd al. Maar hij begon laatst zelf dat hij wel eens wilde, niet uit bekeren maar interesse. De collega is ook gewoon leuk, man had altijd zoiets van, dat het rare lui zijn, eng en sektarisch etc

Mijn gevoel / behoefte is denk ik om iets te beleven, te laten ervaren aan de kinderen dat er dus zoiets bestaat als geloof ( op school hebben ze dat beetje meegekregen ) toch wel omdat ik de wereld en hun levens money minded vind, merken, smartphones, geld en kopen.gewoon mooi om stil te staan bij andere zaken toch.

Kunst en cultuur geef ik ze ook mee. En ze weten ook dat ik wel een zekere hang heb naar bijv tarot ( kan ik gewoon goed ) en astrologie.

Haha en verder ben ik net als de meesten ook dol op shoppen en smartphones maar ehhh... Daar houd het voor mij niet op. Hm hoop dat t geen vaag verhaal is.

Manlief is weer buurten, aiaiai ik ga niet op repeat maar ik heb het nu zooooo vaak gezegd dus nu zoekt hij het maar uit ( ik zeg maar niet wat ik denk nml onzuivere niet hoogstaande gedachten whahahaha - erg slecht maar WAT the piep, elke ochtend klagen he van we komen nooit meer aan elkaar toe, hebben geen sexleven meer, blabla, zo erg zus en zo, terwijl ik echt een avondmens ben en hij ZELF weggaat!) grrrr ohhh luister naar de klassieke muziek... Ohhhhh.... Rustgevend

Tieger ! Je jurkje is ge-wel-dig !!!!!!

deze jas heb ik voor dochter bij didi gekocht, hij is in het echt eigenlijk leuker, aan de achterkant zit een grote strik hij staat haar zo mooi past goed bij haar ik heb er een hele grote roos knalroze opgespeld nu nog een leuke sjaal/ muts erbij.
Dviool terug uit training ; opgetogen, gaat zaterdag de talent trainingen doen en met wedstrijden mee doen. Heb toch geen spijt nu van mn actie
Gaaf RW !!

Ik zag ook een leuk tweedehands jasje van Dirkje. Wit en warm met bontkraag.Lastig hoor
Heb wel al een herfstjasje met hoedje

http://bigthumbs.marktpla ... bnail/7/ea/1150181031.jpg

Wissel ik af met een stoer gekleurd peru vest met dieren erop, lief en zoet en stoer en vrolijk Leuk toch ?

Nu nog een echte jas voor de winter daarom denk ik toch aan de dirkje jas ( van dat gladdere spul ) maar ga ook nog wel in de winkel bij h&m en feetje kijken
Zeg Viool, ga je weer lekker, je hebt bijna een hele pagina in je eentje gevuld, hahaha. Is ook een gave hoor.

Nou ja hier niks bijzonders. Ja ik mocht vanavond met man aan de borrel. Baby heeft net een fles afgekolfde melk gehad. De vriezerla ligt toch vol, dus ik dacht, dat kan wel een keer. Hebben wij ook weer eens een leuke avond (knipoog).

Uma die van mij van net 3 is nu ook net een week of wat zonder luier. Het plassen gaat supergoed, alleen poepen is een probleem. Volgende week naar de ha.

Tjee, valt nog niet mee, typen met een borrel op, na zo lang bijna niet gedronken te hebben.

RS schattig jasje. Dat zal echt heel leuk staan.

Tieger gefeliciteerd met je 1 jarige. Ook alweer baby af. WAt vliegt de tijd.

Jammer van je sollicitatie.

Amalia wat fijn dat je er weer bent. Het is net of je helemaal niet weg bent geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven