Forum Triviant!
maandag 29 oktober 2007 om 15:30
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
vrijdag 1 februari 2008 om 22:27
vrijdag 1 februari 2008 om 22:59
quote:girl-1983 schreef op 01 februari 2008 @ 22:27:
[...]
Daar hak nou nog nooit van gehoord. Heb t ff opgezocht en begrijp ik goed dat het tzelfde is als jeu de boules (of krijg ik nu op mn kop van de koersbalfanatici??!)
Kom maar op met de volgende vraag nlies!
tsja ik ben ook al 55 he
dus moest t wel kennen
oke de vraag: wat is het verschil tussen een sage en een legende
[...]
Daar hak nou nog nooit van gehoord. Heb t ff opgezocht en begrijp ik goed dat het tzelfde is als jeu de boules (of krijg ik nu op mn kop van de koersbalfanatici??!)
Kom maar op met de volgende vraag nlies!
tsja ik ben ook al 55 he
dus moest t wel kennen
oke de vraag: wat is het verschil tussen een sage en een legende
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 1 februari 2008 om 23:32
Beiden hebben een kern van waarheid. Maar een legende is een verhaal, waarin de feiten zijn opgeblazen, verheerlijkt (Jantje had een een 8 voor wiskunde, en in het verhaal werd dit een 10+) en een sage is een verhaal, waarvan de kern groter is gemaakt met verzinsels en fantasie (Jantje was goed op school, maar volgde niet het vak wiskunde. Toch blonk hij daar in het verhaal ook in uit).
oh that purrrrrrrrrfect feeling
zaterdag 2 februari 2008 om 00:03
zaterdag 2 februari 2008 om 23:44