hulp in de huishouding

31-08-2011 18:37 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Had het pas met mijn zus over een hulp in de huishouding.

Lijkt mij ideaal, ik ben namelijk niet zo poetserig.

Mijn zus bood aan dat zij het wel wilde doen tegen betaling.

maar is dit wel een goed plan.

het voordeel is dat je een vertrouwd iemand in huis hebt maar vind het toch ook wel vreem als mijn zus mijn badkamer aan het schrobben is.

Iemand ervaring en wat is een redelijke prijs?
Als je het nu al vreemd vindt zou ik het niet doen.
Ach, je kunt het altijd proberen. Wij betalen onze hulp 12 euro per uur.
Ik zou nooit een familielid laten poetsen in mijn huis.

Ik heb momenteel geen huishoudster (vind niemand zo goed poetsen als ikzelf), heb een keer een tante laten poetsen in het verleden. Geen succes.

Daarna een huishoudster gehad, tientje per uur. Kwam 1x per week een ochtend.

Tip: laat geen dingen doen die je zelf best kunt doen en waar veel tijd in gaat zitten (strijken bijvoorbeeld). Kost je geld, en de rest van de klussen blijft liggen...
Met familie moet je geen zaken doen. Komen geheid problemen van.
Ik heb ooit bij mijn zus gepoetst, geen succes! Kreeg 's avonds telefoontjes dat ik een hoekje vergeten was en dat ze dat echt niet vond kunnen.
Ik zou het niet doen. Een 'gewone' betaalde hulp heeft aansturing nodig en krijgt ook weleens te horen wat er niet goed gaat of wat je graag anders zou willen. Bij je zus lijken mijn zulk soort gesprekken erg ongemakkelijk.

Mijn hulp krijgt trouwens 11 per uur.
quote:mywickedlife schreef op 31 augustus 2011 @ 19:04:

Ik heb ooit bij mijn zus gepoetst, geen succes! Kreeg 's avonds telefoontjes dat ik een hoekje vergeten was en dat ze dat echt niet vond kunnen.Dit dus
Mijn moeder poetst bij mij. Er zitten zeker voordelen, maar ook nadelen aan. Het voordeel is natuurlijk dat het vertrouwd is. Het nadeel is dat ik tegen haar minder makkelijk kritisch zal zijn. Ik heb geaccepteerd dat het niet altijd wordt schoongemaakt op de manier die ik graag zou willen. Aan de andere kant doet ze regelmatig wat extra. Ik ben erg tevreden en ben blij dat ik het niet zelf hoef te doen.
Heb er over nagedacht en het er met mijn vriend over gehad en mijn zus.

Besloten om het wel te doen, zij kan het geld goed gebruiken en een onbekend iemand in huis lijkt mij veel erger
Zij kan het geld goed gebruiken. schrijf je.

Jij vind dus dat jij je zus helpt.

Jouw zus ziet het misschien wel omgekeerd.

Die zus van mij slaagt er maar niet in om haar huis op orde te krijgen dus heb ik maar aangeboden om te helpen.

Heb je misverstand 1 al te pakken.

Nu kan het een win /win situatie opleveren als jullie allebei vinden dat je elkaar helpt. Maar het kan evengoed voor irritatie zorgen. Denk je iemand te helpen en dan krijg je stank voor dank en nog commentaar ook.
ik raad het je sterk af. Ik had echt een hele goede vriendin die hier schoon kwam maken. Na een tijdje kwam er van beide kanten ontevredenheid ten sprake en gaf ik aan ermee te willen stoppen om onze vriendschap te redden en omdat ik erg veel stress ervaarde van de situatie. Het eindigde van haar kant met een mail dat ze absoluut moest blijven komen want ze had financiele verplichtingen aangegaan met dit werk in haar achterhoofd. Ik heb inmiddels geen contact meer met haar.

En ja het kan goed gaan mijn tante werkt al jaren voor haar zijn (mijn andere tante) zonder problemen. Maar als je er toch voor gaat spreek dan vantevoren heel duidelijk dingen af.

Wat verwacht jij van haar en wat verwacht zij van jou (mijn vriendin verwachte dus dat ik weg ging als zij kwam, dat als ik er was niks at tenzij ik hoor ook aanbood enz.) dit hadden we vantevoren niet besproken.

Hoe doe je het met ziekte, vakanties van beide partijen. Probeer het zakelijk aan te pakken en denk niet: we zien wel hoe het gaat, we snappen elkaar vast wel.
Grappig... iedereen raadt het je af en toch ga je het doen. Waarom vraag je het dan vraag ik me af
de dingen die ik onder andere met haar besproken heb zijn inderdaad dat zij komt schoonmaken als ik aan het werk ben en heb gisteren een schema gemaakt wat ik wil dat zij per week doet.

dus over duidelijkheid niet te klagen.

en zij helpt mij inderdaad met het schoonmaken omdat ik er geen zin in heb en mijn tijd wel anders wil gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven