Dringend konijnenvraagje
woensdag 31 augustus 2011 om 19:09
Ik zie net dat er wat bloed ligt in het hok van mijn konijn. Het lijkt erop alsof het urine is, maar dan echt helderrood.
Verder gedraagt ze zich normaal: ze drinkt, eet, is levendig, wast zichzelf enz.
Ga morgen zeker ff een bezoekje aan een dierenarts brengen, maar ik kan niet zo goed inschatten of ik er op dit moment iets mee moet doen...?
Verder gedraagt ze zich normaal: ze drinkt, eet, is levendig, wast zichzelf enz.
Ga morgen zeker ff een bezoekje aan een dierenarts brengen, maar ik kan niet zo goed inschatten of ik er op dit moment iets mee moet doen...?
woensdag 31 augustus 2011 om 19:18
Ik kan me herinneren dat ik bij mijn vorige konijn ook weleens een rood plekje in het hok aangetroffen heb. Dit was wel bij een vrouwtje. Ik was toen jong en heb ik er niks mee gedaan, en achteraf was dat ook niet nodig, aangezien ze 9 is geworden .
Toch zal ik bij onzekerheid toch even langs de dierenarts gaan, mocht het wel wat ernstigs zijn dan ben je er snel bij.
Toch zal ik bij onzekerheid toch even langs de dierenarts gaan, mocht het wel wat ernstigs zijn dan ben je er snel bij.
woensdag 31 augustus 2011 om 19:50
woensdag 31 augustus 2011 om 20:43
Hoe oud is jouw konijn? Is ze gesteriliseerd?
Het kan inderdaad van een kleurstof van voeding zijn. De urine kan er dan soms zelfs helder rood uit zien. Als je zo vers mogelijke urine meeneemt naar de dierenarts, kan die uitmaken er bloed in zit of niet (dat doen ze met een stripje). Dan zal er een verder behandelplan opgesteld worden.
Het kan inderdaad van een kleurstof van voeding zijn. De urine kan er dan soms zelfs helder rood uit zien. Als je zo vers mogelijke urine meeneemt naar de dierenarts, kan die uitmaken er bloed in zit of niet (dat doen ze met een stripje). Dan zal er een verder behandelplan opgesteld worden.
zaterdag 3 september 2011 om 13:08
Konijnenurine kan helderrood zijn, vloeisel uit de baarmoeder is meestal niet helderrood, je kan voelen of de buik van de voedster gevoelig is en je kan kijken of je viezigheid zit bij de vagina.
verder checken op wondjes en als ze een wondje heeft, kijk uit, de groene vlieg is nog steeds actief, dus dan het hok inpakken in de kaasdoek of vitrage
verder checken op wondjes en als ze een wondje heeft, kijk uit, de groene vlieg is nog steeds actief, dus dan het hok inpakken in de kaasdoek of vitrage