Vlees bij de C1000?

04-09-2011 09:46 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
We moeten zuinig aan doen in Huize J&J, dus ik zoek de aanbiedingen af.

Normaal haalde ik vlees bij de keurslager en de Appie, dat moet dus anders.

Tijd om vaker naar de Marokkaanse slager te gaan (daar haalde ik altijd al lamsvlees trouwens) en om eens bij andere supermarkten te gaan buurten.

Nu heeft de C1000 biefstuk en kipfilet in de aanbieding, is dat van een beetje goed kwaliteit?
quote:emaille schreef op 04 september 2011 @ 10:35:

Als je het geld er niet voor hebt, moet je het niet willen eten.Huh?
Hoewel ik alleen leef, koop ik altijd de kiloaanbiedingen bij de Appie en vries het in.299 voor een kilo rundergehakt bijvoorbeeld en 4 euro voor een kilo kipfilet. Voor dat geld kun je het niet laten.
Bij mij groeit het geld ook niet op de rug en daarom kies ik voor 1 a 2 keer per week goed vlees ipv vlees dat vol zit met antibiotica en andere troep. Gelukkig kan iedereen hier zelf kiezen wat ze wel of niet eten
Ik vind het vlees bij de C1000 echt van mindere kwaliteit dan bij de AH. Zelf heb ik ook geen geldboom in de tuin dus ik doe alleen aan goede aanbiedingen en struin naar 35% kortingsstickers. Dat vlees gooi ik dan in de vriezer. Heel handig.
quote:jansenenjanssens schreef op 04 september 2011 @ 10:46:

[...]

Huh?Huh? Je weet dat als je goedkoop vlees koopt, het derderangs vlees is van dubieuze herkomst. Dat zou je niet moeten willen.
Ik doe eigenlijk al mijn boodschappen bij de C1000. Heel af en toe haal ik wel eens vlees bij de AH. Bij beiden vind ik de biefstukjes niet echt super, mals zijn ze niet te noemen. Maar de rest van het vlees vind ik persoonlijk prima smaken.

Wat ik wel jammer vind is dat hun biologische segment erg summier is. Maar goed, das een hele andere discussie.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Volgens mij ligt het probleem ook een beetje bij het feit dat het heel lang al zo is, dat vlees spotgoedkoop is. Dus het wordt ervaren als normaal. Dat krijg je er denk ik niet zo 1,2,3 uit.

Als lid van de dieren HRS wil ik idd toch erop aandringen om , als je dan toch vlees eet, biologisch vlees te eten.

Ik moet zeggen dat ik nu, nu ik een tijdje financieel heel erg krap zit, wel blij ben dat ik me geen zorgen hoef te maken om vlees, want ik vind het er allemaal maar duur uitzien (zelfs het 'goedkope' )
quote:emaille schreef op 04 september 2011 @ 12:08:

[...]

Huh? Je weet dat als je goedkoop vlees koopt, het derderangs vlees is van dubieuze herkomst. Dat zou je niet moeten willen.

Dan moet je dus alleen nog maar vlees kopen bij de (biologische) slager. Dat iets een kiloknaller is wil niet zeggen dat het van minder kwaliteit is dan het stukje niet biologische vlees wat er anders in de schappen ligt. Iedere supermarkt bepaalt zijn prijzen, als zij een kiloknaller aanbieden, gaat dit voor het grootste deel af van hun eigen winst, niet van de inkoopsprijs. Kiloknallers is dus geen vlees wat door het slachthuis extra goedkoop wordt verkocht, maar door de supermarkt.

Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat vlees bij de super van mindere kwaliteit is dan van een goede slager of poelier.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Google jij nog maar eens op kiloknallers dan.
Ik denk dat alle darmziektes( kanker ed) komt door vlees eten wat volgespoten is, en weet ik veel nog meer

Het vlees van de c1000 komt uit Polen
Bij appie vlees kopen met de sticker 35% korting.

En bezuinigen dan biefstuk halen? Beetje dubbel ..

Bij de Ah hebben ze deze week hamsterweken ook met hamburgers etc.
Sorry, maar wakker dier zorgt er alleen maar voor dat straks de conusment euro's extra betalen. Vele hebben het zo al krap genoeg om al uberhaupt een stukje vlees te kopen.

Wakker dier zorgt alleen maar voor dat het stukje vlees, extra onnodig duurder gaat worden.
Nee, dat is het dus, het wordt niet onnodig duurder, het wordt nodig duurder. Die lage prijzen zijn alleen vol te houden door dieren als beesten te behandelen.

het concept kiloknallers is gebaseerd op het feit dat de dieren een heel slecht leven hebben gehad, waarin ze slecht verzorgd zijn , en dat heeft geld uitgespaard.
ik vind het vlees van de c1000 prima te doen hoor! Het gehakt en de kipfilet haal ik er vaak en tot nu toe geen klachten!
quote:emaille schreef op 04 september 2011 @ 12:08:

[...]

Huh? Je weet dat als je goedkoop vlees koopt, het derderangs vlees is van dubieuze herkomst. Dat zou je niet moeten willen.Ik moet heel veel van jou he? Gelukkig bepaal ik dat zelf.
Gelukkig maak je je druk om de kern van de zaak: je eigen vraagstelling.
quote:emaille schreef op 04 september 2011 @ 12:41:

Google jij nog maar eens op kiloknallers dan.Ja, want alles wat op internet staat is waar... Ik gebruik liever andere bronnen, van mensen die er echt verstand van hebben.
quote:Soezie81 schreef op 04 september 2011 @ 16:45:

[...]

Ja, want alles wat op internet staat is waar... Ik gebruik liever andere bronnen, van mensen die er echt verstand van hebben.Oh vertel. Heb jij een bron gevonden die zegt dat de bio industrie echt heel diervriendelijk is ? Ik heb heel veel interesse in die bron.
quote:shoppen schreef op 04 september 2011 @ 13:10:

Ik denk dat alle darmziektes( kanker ed) komt door vlees eten wat volgespoten is, en weet ik veel nog meer

Het vlees van de c1000 komt uit PolenOoit gehoord van het genetische aspect van darmkanker??? Ik ben het ermee eens dat er teveel antibiotica worden gebruikt in de vleesindustrie, maar dit gaat wel erg ver hoor.
quote:_yellowlove_ schreef op 04 september 2011 @ 16:47:

[...]

Oh vertel. Heb jij een bron gevonden die zegt dat de bio industrie echt heel diervriendelijk is ? Ik heb heel veel interesse in die bron.

Heb ik gezegd dat het diervriendelijk is? Als je goed leest, zie je dat ik alleen heb gezegd dat kiloknallers niet slechter zijn dan het andere (niet biologische) vlees wat ernaast ligt. Ik heb ook gezegd dat als je meer zekerheid over je vlees wilt, je het beste naar de biologische slager kunt gaan.

Er wordt teveel aandacht gevestigd op de zogenaamde kiloknallers, terwijl het een veel grootschaliger probleem is. Die aanbiedingen zijn het probleem niet.
Zou zelf geen vlees bij de supermarkt halen, maar eerder kiezen voor minder vlees en het vlees bij de slager halen. Is gewoon veel beter van kwaliteit en lekkerder :-). Vlees van de supermarkt vind ik zelf echt niet te eten, en het bakt ook niet prettig is mijn ervaring.
Volgens mij hangt het er een beetje af wat je verstaat onder het woord kwaliteit.

Ik begrijp nu, denk ik, beter wat jij bedoelt met kwaliteit.

Ik bedoel ook de kwaliteit van het leven van het dier, jij bedoelt of het lekker is of niet?
Heb je het over mij, of Sunny1, Yellowlove?
Of heb je het over TO? Die heeft het volgens mij idd alleen over de smaak van het vlees, dat is haar vraag. Is het te eten.
Ik had het tegen Soezie en TO tegelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven