Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
OOOOOW RIS, wat ben ik blij voor je zeg! Wat een kadootje voor jullie.

Later meer, eerst zoon uit bad en op bed.
@Pebbs: Ik heb het ook nog eventjes na gezocht, want ik vond 20 euro voor parkeren zo veel geld. Die prijs geldt dan ook alleen als je preferred wil parkeren, dus als je zeg maar een gereserveerde parkeerplek wilt. Ik denk dat als wij 's ochtends vroeg gaan, het rustiger is denk je niet? Parkeren kost standaard nl. 12 euro, dus wat mij betreft hoeven we geen parkeerkaart te reserveren. Ik kan je evt. ook ergens ophalen, een station ofzo. Als Floor tenminste nog in een maxi cosi past? Dan zet ik die nl. in de auto erbij en dan kan ik je ergens onderweg halen. Kijk maar... Nu moet ik alleen nog even een auto regelen, maar dat lukt wel denk ik.

@Ris: Haha, we worden zo wijzer dan we eigenlijk zouden willen, hihihi! Maar echt super voor je dat je weer zo snel en op de natuurlijke manier zwanger bent geraakt!!!

@Pepiet: Geweldig dat je een vakantie hebt geboekt, hij klinkt echt super!!!

Morgen opent hier in de buurt een nieuwe 2dehandskinderkleding en speelgoed zaak. Ga ik even heen. Ben benieuwd of het nog wat is! Ik als shopfreak ben natuurlijk bij de opening aanwezig ...
@Pebbs: http://www.rai.nl/Uitgebreid_Zoeken.aspx?query=parkeren
@mmmoi: ik heb het nog een keer nagekeken maar zonder preffered parking card kom je er niet in tijdens de huishoudbeurs.

Tijdens de Negenmaandenbeurs 2008 zijn de RAI parkeergarages uitsluitend toegankelijk met een Preferred Parking Kaart.

Die link van jou vond ik ook wel vreemd maar ik ben er nu achter dat dat een bericht van februari vorig jaar is dus dat ging over de vorige huishoudbeurs helaas.

Je kunt dan wel goedkoper parkeren bij een parkeerplaats langs de ring maar dat lijkt me wel gesleep met de kinderwagen in zo'n shuttlebus.

Ik ga met de auto denk ik. Een station is vlak naast de RAI maar het is wel 2,5 uur enkele reis. In de auto kan ik ook lekker meebleren met mijn eigen muziekjes en Floor slaapt ook heel goed in de auto.

Het zou natuurlijk mooi zijn als we ergens over kunnen stappen zodat we maar 1 parkeerkaart hoeven te betalen maar bijna alle parkeerplaatsen rondom amsterdam zijn in gebruik voor de huishoudbeurs.

Misschien dat jij nog een plek weet vanaf waar we bij elkaar in de auto kunnen?

Het is trouwens vanaf 11 uur open.

Ik heb al de hele dag af en toe hele zachte plopjes in mijn buik die lijken op de eerste bewegingen die ik van Floor voelde maar ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen omdat ik pas 11 weken zwanger ben. Volgens de echoscopist lagen er ook nog best wel wat darmen voor dus dat maakt het nog vreemder als ik het al zou voelen. Maar het voelt toch echt niet als darmen.
Sjeuzus Ris, wil je me niet meer zo laten schrikken! Donderde jij van je lekkere plekje omdat Annie vertelde dat ze zwanger was, nu ik hier bij jou van m'n computer stoel! Maar waanzinnig gefeliciteerd en ik hoop dat je, jullie ouders geen rol beroerte hebt bezorgd (nou ja van vreugde en blijdschap mag veel he!)

Voel bijna een lichtelijke dwang ook ook maar weer zwnager te geraken

@Pebbles,zou ws wel kunnen hoor dat kleintje al voelt, alles zit er al op en aan, dus waarom niet lekker trampoline springen in mama's buik, heeft ie nu nog alle ruimte voor.

Meisje hier is ziek (had ik laatst nog zo hard met m'n hoofd tegne hout aan staan beuken, heeft dus niet geholpen) gisteren al d'r eten in 1 dikke golf uitgespuugd (bah!) en vanochtend had ze 39,5 er schijnt een buikgriepje rond te gaan, dus dikke kans dat ze dat heeft. Nah ja, goed voor de weerstand, maar wel zielig hummeltje hoor.

verder weinig nieuws onder de horizon.....
Jippie de Pippie!!!!!!!!!!! Ris wat een geweldig nieuws! Het is jullie zo gegunt!!! Een oktober kindje, leuk hoor!!! Pak Ella maar lekker veel beet, over een krappe 8 maanden heb je nog zo'n scheetje!

Pebbles, met nog geen 12 weken dacht ik ook al af en toe een plopje te voelen en achteraf gezien bleek dat idd het kleine ukkie te zijn. Nu voel ik echt al duidelijke trapjes. Vooral zo rond 20.00 avond, als ik lekker op de bank lig. Lief heeft het nog niet kunnen voelen, maar ook dat zal niet lang duren.

Krokus, idd, alvast succes met je gesprek!!!! Spannend man!

Mol, ik ben redelijk zeker van mijn mol. Vind het weer een leuke reeks, wel jammer dat velen zo hun best doen zich verdacht te maken. Toen met Nadja was dat nog geinig maar nu is het afgezaagd.

Vanmorgen met Mats naar de huisarts geweest. Had wel eens gezegd dat Mats soms van die blauwe handen heeft? Lief heeft het heel duidelijk op de foto kunnen zetten want natuurlijk was het over toen we eenmaal bij de dokter waren. De foto's zijn nu doorgestuurd naar de kinderartsen in het ziekenhuis. Even afwachten dus.
RIS!!! GEFELICITEERD!!! Gisteren geen tijd gehad voor de pc, dus ik dacht eens even checken of er iets spannends is gebeurd. Nou spannend is het wel. Wat gaaf, wat leuk, wat geweldig. Ben helemaal heppie!!
Ringel; Ella had gisterenmorgen het wereldrecord verspugen gewonnen.... Ik had haar gevoed (nadat ik zelf nét gedoucht had) en wilde haar nog even in haar bedje leggen. Ze liet een boer en daar kwam alle melk.... over mij heen, over zichzelf en op de vloer..... Stond ik daar in een melkplas! Gelukkig was de man nog thuis, die heeft Ella verschoond zodat ik mezelf ff kon fatsoeneren. Ze is de hele dag niet in haar hum geweest; slecht eten, wel drinken gelukkig, dikke poepbroek (waar ik echt onpasselijk van word....) en gruwelijk slecht slapen! Ze heeft de halve nacht liggen spoken (fijn als je net en avondje bent wezen stappen....).

Dank voor jullie felicitaties!!!

We hadden vorige week na het testen, iedereen uitgenodigd om gisteren dus, bij ons te komen eten. Eerst wilden we bij iedereen langs gaan, maar omdat we het écht niet langer voor ons konden houden, én omdat het nu carnavalsweekend is, hadden we maar bedacht dat ze bij ons langs moesten komen.

Aan tafel ging het over koetjes en kalfjes en ditjes en datjes totdat het plotseling helemaal stil was. En toen heb ik het er in geknald. "Oh ja... ik ben weer zwanger" (haha!). Ze wisten niet hoe snel ze moesten opstaan om ons te feliciteren. Echt geweldig!

Mijn vader zegt dat het een jongetje wordt (en mijn vader heeft in 99,9% van de gevallen gelijk) en ook de man denkt dat het een jongen zal zijn. Ik weet het niet... 't is nog veel te vroeg!

Nu we het verteld hebben, wordt het wel weer echter, maar ik blijf het bizar vinden dat het zomaar, spontaan gelukt is. Ik kan het nog steeds moeilijk geloven!

Oh en met een beetje mazzel heb ik heerlijk lang verlof. Ik weet nog niet precies de uitgerekende datum (3 oktober ofzo) en als ik 6 weken van te voren met verlof ga, heb ik eerst 6 weken zomervakantie, dan 1 week werken (haha) en dan zwangerschapsverlof.... hihi; hoezo ontzettend goed gepland?!?!

Zo, nu ga ik me aanmelden bij het oktober topic!

doei!
Ieuwwwww, wat kunnen die kleintjes spugen he! Mats heeft er ook wel eens een heel circus uitgespuugd. Vreemd genoeg was ie meteen daarna weer zo vrolijk als wat. Kleine kinderen zijn veel slimmer dan ons, wij gaan ons meteen zielig vinden, niet meer eten. Zij leggen die link nog niet volgens mij.

Andere zwangeren, jullie schrijven wel mee op de nieuwe maandtopics? Ik was al wel aan het meelezen, maar had er niet zo de behoefte aan. Toch maar weer eens kijken.

Mats heeft er net een uur over gedaan om te gaan slapen. Hij bleef maar boos en en staan ipv liggen. Om de zoveel tijd er naar toe, weer neerleggen, muziekje aan en nu is ie eindelijk stil. Hij was zo moe, zat al vanaf 11 uur weer in zijn ogen te wrijven. Vannacht kwam ik op zijn kamer, lag ie op zijn buik emt zijn billen in de lucht boven de dekens te slapen, zo schattig! Hoe slapen jullie ukken?
zo, het is weer weekend. Heerlijk. Ik hoef het hele weekend niet te werken.

@babba en pepiet, wat een drukte met het werk. Pepiet, is het een beetje wat je ervan verwacht had? Nu je een paar weken bezig bent?

Weinig nieuws hier. Roan is wat onrustig. Gisteravond en vannacht een keer of 5 huilend wakker geworden. Uiteindelijk om half zeven maar een troostflesje gemaakt. Toen was hij stil tot half negen.

Vanavond met collega's uit eten en daarna een verjaardag. Ik heb er wel zin in.
@annie: ik voelde de plopjes inderdaad toen ik even rustig zat dus het kan al wel? Ik schrijf nu ook met het augustus topic mee omdat ik het wel leuk vindt om aan deze zwangerschap ook wat speciale aandacht te besteden. En ik vond het vorige keer zo leuk om midden in de nacht met andere hoogzwangeren online te zijn en te wachten op de baby's. Ik schrijf er nog wel minder dan hier hoor maar je kent elkaar ook nog niet zo goed natuurlijk.

Floor slaapt trouwens vaak zoals je het slapen van Mats omschreef, op haar buik met haar kont de lucht in. Af en toe leg ik haar plat maar 2 seconden later licht de kont weer in de lucht. In ieder geval altijd op haar buik.

Ik kan me niet herinneren dat je wat over blauwe handjes hebt gezegd maar wel goed dat je naar de huisarts bent geweest en dat manlief foto's had gemaakt.

@ringel: volgens mij gaat het bij elke zwangere hier weer kriebelen bij jou. Maar over een paar maanden wilde jullie er ook weer voor gaan toch?

Is mayte nog steeds ziek? Zo zielig als die kleintjes ziek zijn.

Vandaag is onze pufclub weer eens samengekomen en ik was er nog niet over uit of ik het wilde vertellen dat ik weer zwanger ben maar toen ze plannen maakte om in de eerste week van september weer wat te plannen heb ik maar gezegd dat ik er dan waarschijnlijk niet bij zou zijn omdat ik de 23e augustus uitgerekend ben. Toen kwam een andere vrouw dat ze de 18e was uitgerekend, heel grappig dus want de rest had echt zo iets van "he, en dat zeggen jullie nu pas?".

@krokus: voor jullie ook niet zo fijn als je 5 keer je bed uit moet. Misschien weer tandjes ofzo?

@ris: 3 oktober is een leuke dag, dan heb ik ook elk jaar een feestje. En wat relaxed dat je straks vanaf de zomer al thuis bent, goed getimed hoor. Ik vind het al heel relaxed dat ik straks de hele zomer thuis kan zijn, lijkt me lekkerder dan vorige keer in de winter zolang er geen hittegolven zijn.

Maar ik moet half november dan weer gewoon aan de slag.

@annie, mijn man heeft ook regelmatig blauwe handen. Bij hem is het de ziekte van Renaud. Weet niet zeker of je het zo schrijft. Heeft te maken met de zuurstoftoeloop in de handjes. Hij heeft er in z'n dagelijks leven geen last van.

@pebbles, kan me voorstellen dat je deze zwangerschap extra aandacht wilt geven. Het blijft iets speciaals natuurlijk.

Vanavond lekker uit eten geweest met collega's. Roan is alleen niet fit en dan zit ik toch minder prettig. Hij ligt nu net te slapen. Gelukkig maar.
He Ris, van harte meid!!! Super!!!!!

En ook Pebbles, Bloempje en Annie! Helemaal top.

Ik lees af en toe nog even mee, maar wat een nieuws allemaal zeg.

(zelf ben ik nu ook 10 weken en 1 dag zwanger, 30 aug uitgerekend, vlak met jou Pebbles! Ik las dat je al plopjes voelde, fijn zeg! Ik nog niet hoor.)

Ben blij voor jullie meiden! Ook dat alles met de kids goed gaat. Met Vico ook. Moet volgende week maandag voor BMR prik...Brrrrr...

Goed weekend, kom wel weer eens buurten. Vind het nu ook veel te leuk om te lezen hoe het gaat natuurlijk! Ook met de niet-zwangeren hoor :-)

Doeiiiii, Marlies
Wauw Flower, jij ook alweer! Gefeliciteerd

Zijn jullie allemaal mega vruchtbaar ofzo? Ben ik straks de enige die volgend jaar april ga bevallen ofzo! (dat ligt een beetje zo in de planning heb ik maar bedacht, maar niks valt te plannen natuurlijk)

Mayte is nog steeds een beejte ziekjes, wel zielig hoor, zit ze een beetje wazig voor zich uit te staren....heel vaag, als ze nog steds zo is, dan ga ik maandag toch maar ff langs de huisarts. Wat eng is wat ze steeds doet, is d'r vingers achter in d'r keel stoppen (Jasmijn deed dat toch ook?) Nu heeft ze dat al wel eens erder gedaan en met negeren is dat een poosje weg geweest. Maar ze maakt nu ook kokhals geluiden zonder d'r vingers in d'r keel te stoppen.......negen van de tien keer komt er niets uit, maar de ene keer dat re wel wat gebeurt ook meteen een hele golf, met als gevolg dat ze de rest van de dag/ avond helemaal van de mik is.

Hoe ze slaapt? meestal op haar zij met d'r beentjes opgetrokken (zo slaap ik meestal ook) toen ze nog kleiner was, sliep ze hetzelfde als lief (heb ik nog een heel schattige foto van ,dat ze samen liggen te slapen in dezelfde houding) en op die manier lag ze ook toen ze nog bij in de buik zat. (hand achter het hoofdje, kon je duidelijk d'r elleboog voelen.)

ga nog ff bij lief zitten, een uur geleden terug gekomen uit werk (en om 12.00 begonnen en dan vinden mensen het vreemd dat ik veel overuren draai......)
He Ris, gefeliciteerd. Leuk nieuws zeg! Hoe voel je je?

Flower, ook gefeliciteerd!

Goh Annie, ik ben een dag voor jou uitgerekend op het moment. Ik zeg op het moment omdat we niet weken vanaf welke dag ik moet tellen en de echo gaf verschillende data aan waarvan ze geloof ik het gemiddelde nam. 18 Februari de 20 weken echo dus dan weten we meer (als ze er maar niet weer een hele tijd aan vast plakken..). Op deze echo dachten ze trouwens al te kunnen zien wat het wordt maar we wachten nog even af omdat de apparatuur anders is dan wat ze gebruiken voor de 20 weken echo.

Reinaud syndroom heb ik trouwens ook, dan krijg ik bij koud weer heel witte/paarse vingertoppen, beetje van die lijkehandjes, heel akelig. Het heeft inderdaad iets met de bloedsomloop te doen.

Pebbles, wat lekker dat je je hummeltje gevoelt hebt! Ik probeer nu ook extra te genieten omdat ik weet dat dit waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap zal zijn. Maar vind wel dat ik weinig tijd heb om alles bij te houden op het andere topic en dan de topics waar ik normaal schrijf nu ik weer aan het werk ben. (en het dus midden in de nacht doe net als nu..)
Krokus, hoop dat Roan snel beter is, grappig he, dat je dan toch niet helemaal gerust bent ook al weet je dat hij waarschijnlijk in goede handen is.

Ringel, Ruubs slaapt ook op zijn buikje, kont in de lucht. Zo lief! En als ik hem zijn luiertje en slaapzak aandoe net voordat hij naar bedje gaat of als hij heel moe is en tegen me aanhangt dan trekt hij altijd zijn beentjes gekruist op, zo lag hij dus ook in de buik. Heb nog altijd zo'n foto willen maken die ik ooit gezien heb, daar had dat meisje haar nog hele kleine babietje voor haar neergelegd zoals hij altijd in de buik lag en zei ernaast. Dus het leek van een afstand haar zwangere buik, maar van dichtbij was zij het met de baby.

Las hier laatst trouwens dat iemand een boek had laten maken van het eerste jaar. Weet niet meer wie het was maar wil eigenlijk toch wel zijn eerste jaar vastleggen. Hints en tips iemand???
Barbara, trouwens nog gefeliciteerd met Tessa en Niniane met Myrddin (wat een aparte mooie naam trouwens, waar komt dat vandaan?)

Hebben de zwangere mama's al namen? Vind het heel moeilijk om passende namen te bedenken...
Goedemorgen!

Wij hadden gisterenavond een verjaardag dus sliep Jasje bij opa en oma, we gaan haar zo halen. Mijn schoonmoeder belde net; ik had nl. gezegd dat ze in de ochtend een uurtje sliep, maar nu blijkt het dus dat ze vanochtend pas kwart voor negen (!!!) wakker is geworden waardoor mijn schoonmoeder haar maar niet in de ochtend nog naar bed bracht. Nee, logisch! Dus alleen een middagslaapje voor Jasmijn vandaag. Wel een lekker idee dat ze zo goed geslapen heeft daar; dan is mijn schuldgevoel voor het wegbrengen een stuk minder gelijk!

@Ringel: Idd, dat was Jasmijn die zichzelf liet kotsen, gelukkig heeft ze dat nu alweer een tijd niet gedaan, maar het ziet er heel erg eng uit. En het is vervelend omdat alles er zo vies van wordt.

Ik vind het zo grappig, heeeeel veel meiden zijn hier alweer zwanger of toch al een beetje bezig heb ik het idee...en ik heb zelf nog helemaal de behoefte niet! Raar is dat. Ik denk echt van de zomer, maar misschien heb ik dan ook nog wel helemaal geen zin. Ik zie ook zo erg tegen het misselijk zijn op, hoewel het natuurlijk niet weer hetzelfde hoeft te zijn als bij Jasmijn toen.

We hebben trouwens een vakantie geboekt voor de herfst weer! En weeeeer naar Turkije, naar een hotel vlakbij die waar we afgelopen oktober waren. Heerlijke vluchttijden in comfortclass stoelen. We gaan weer met mijn ouders maar nu gaan mijn broer, schoonzus en beeb ook mee. Die was afgelopen oktober nog te klein. De afgelopen vier jaar zijn we in de herfstvakantie naar het warme zuiden geweest (2x Turkije, 1x Kos en 1x Gran Canaria). Wij vinden het gewoon lekkerder om in de herfst naar een warm land te gaan, als het hier kouder is. Van de zomer zien we nog wel; misschien gaan we nog naar een huisje ofzo. En in het voorjaar natuurlijk naar Center Parcs met vrienden: ook leuk!!! Ik heb dus een hoop om naar uit te kijken, heerlijk!

Zo meiden, ik ga mezelf verder klaar maken en dan ons meissie halen, ik heb haar gemist!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik op het moment een enorme twijfel kont aan het zijn ben wbt zwanger worden. Realistisch gezien moeten we eerst nog ff wat dingen goed regelen en aanschaffen voordat we op nieuw aan het avontuur gaan beginnen. Zo moet er bijv een auto komen (en ik op een angstcursus zodat ik zelf weer kan gaan rijden) alleen om de boel te financieren is nog ff lastig. Meisje moet naar andere kamer en dat wil ik toch het liefst zelf doen (lekker hobbieen op de kleine meid d'r kamer en dus ook weer op de "babykamer") alles is nu nog zo'n ratjetoe aan het zijn, wil gewoon ff wat meer eenheid en orde en rust scheppen is het alles.

Gevoelsmatig liever gisteren dan morgen, maar eerlijk gezegd, vind ik het nu ook wel erg prima allemaal, stukje bij beetje krijg je toch een beetje meer je vrijheid terug. en het vliegt me op het moment aan om niet meer alle aandacht aan meisje te geven en niet te weten hoe ze op een broertje of zusje (uberhaupt op een baby) reageert. Kortom, ik hou m'n benen nog wel ff bij elkaar tot ik meer rust in m'n donder heb.

@Bloem, dus wel weer aan het werk! Je hebt toch best een poos thuis gezeten met de kleine man? het hele verhaal weet ik niet meer, maar hoe vindt je het om weer aan het werk te zijn? (en straks weer verlof hihihihi) en lijkt me erg lastig om niet precies te weten wanneer je uitgerekend bent maar over 3 weken de 20 weken echo, is dat dan op basis van je eerse datum of van de vermeende (dus eerdere) datum? euh.......ja, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

ga douchen.
Wat is het hier stil geweest vandaag zeg, abnormaal... iedereen aan het carnaval vieren, werken en Babba op de wintersport? Jammer hoor...

Jasmijn ligt al in bed maar ze is het er niet mee eens. Meisje is nog een beetje te druk in haar hoofd. Zo maar even wiegen dus...

@Ringel: Ik snap je verhaal wb zwanger worden wel hoor. Hier zelfde gevoelens. Net verworven vrijheid vind ik heerlijk. Geniet volop van meisje. Vind het ook jammer dat ik als ik een 2e heb ws. niet meer kan gaan werken; vind ik gewoon té druk. Ach ja...rustig over nadenken maar.

Vanavond natuurlijk Peter R. de Vries kijken. Ben zeer benieuwd, zoals heel Holland met mij.

Ga nu echt meisje troosten...
WAAAAHHHH Ris gefeliciteerd. Wel weer een beetje mosterd na de maaltijd. Maar ik ben echt heel blij voor je. Zomaar spontaan nog wel! Echt super. Geniet ervan meid.

Heb gewoon echt te weinig tijd om te lezen en te reageren. Tis druk met twee spruiten. Voor alle zwangeren maak jullie borst maar nat. Met twee weinig tijd voor andere dingen. Heb dus gewoon nog steeds geen ritme gevonden daar komt het op neer.

FF hoe doe je dat met vier kinders?

Hier gaat alles wel goed. Begin steeds meer energie te krijgen. Vandaag ook al weer een half uur gewandeld buiten. Myrddin (Bloem: Myrddin is welsh voor Merlijn uit het koning Arthur verhaal) heeft wel last van krampjes. (Daar heb ik N-man nu even mee opgescheept) Maar verder een heerlijk rustig bb-tje. Vind het lastiger met Kyran nu. Hij heeft toch wel moeite dat hij minder aandacht krijgt. Hij heeft nog nooit zo veel gehuild en boos geschreeuwd als de laatste drie weken. Mss een fase die alle kindjes meemaken op die leeftijd? Hij wordt nl. ook heeft driftig als iets niet lukt om vervolgens weer rustig met iets anders verder te gaan spelen.

Ga N-man even redden hoor Myrddin hier nu zelfs op zolder huilen...
Hai!

Ik ben gisteren van de trap gesodemieterd...... keihard op mijn kont; daar zit een blauw plakaat van 15 cm bij 7cm volgens mij; gruwelijk! Gelukkig ben ik niet helemaal naar beneden gedonderd, maar heb ik mezelf halverwege aan de leuning vastgegrepen (vingers bezeerd) en mijn linker schouder tegen de trap-post geplant... die doet ook zeer...

Vandaag zijn we naar de optocht wezen kijken. Ella was als zonnebloem verkleed; heel schattig! Het was alleen nogal vermoeiend voor haar (maar wat wil je ook als je 's nachts van 2 tot 4 (!) aan het spoken bent). Ze heeft dus niks van de optocht gezien, want toen sliep ze. Het was ook heel koud, dus de man is eerder met haar naar mijn ouders hun huis gegaan (lekker dichtbij) zodat ze daar kon slapen.

Straks ga ik met mijn zussie en een vriendin naar een nieuw evenement bij ons. Het Schlagerbal. Ik heb er kei-zin in, ik houd (vooral met carnaval....) van hele foute muziek waaronder Schlagers. Geweldig!

Morgen gaan de man, ik en Ella naar het sokkenbal. Dat is speciaal voor kinderen van 0 tot 12 jaar, met jeugdbands enzo. Toen wij zelf klein waren, gingen we daar ook al naar toe. Wel heel leuk om nu met ons eigen kleintje te gaan!

Ringel en Mmmoi, ik herken wel wat jullie zeggen over een 2e kindje. Weet je nog dat ik pas meldde dat de man ineens naar de gyn wilde voor IUI? Ik zag dat helemaal niet zitten, vond het veel te snel. Maar nu is het zover en vind ik het ook goed. Hier moet ook wel het nodige aangepast worden, maar we hebben ook al heel veel in orde ivm Ella dus dat is al mooi meegenomen.

We gaan helemaal niks veranderen aan Ella's huidige kamertje. Daar kan de nieuwe baby gewoon gaan slapen.

We moeten wél de hele zolder leegruimen. Die staat nu vol met zooi, computer, bureau, heel veel papierwerk, oude kastjes.... Ella moet dus op zolder gaan slapen omdat we op onze eerste verdieping maar twee kamers hebben. De babykamer en onze kamer. We kunnen helaas niet zelf naar zolder omdat er een schuine wand is waardoor onze kast er niet kan staan en volgens mij past het bed ook niet.

Als alle zooi is opgeruimd wil de man voor Ella een prinsessenkamer gaan maken (zo schattig!) met meubeltjes van Ikea (Mammut; de roze versie).

Oh enne..... ik ga dus echt niet kijken naar Peter R. Ik ben ook helemaal niet benieuwd, wat kan mij die Joran v.d. Sloot schelen.... En dan duurt dat programma zeker 2 uur waarvan in de laatste 3 minuten duidelijk wordt of hij het wel of niet heeft gedaan... Echt SBS sensatiezoekerij, niks voor mij dus!

Bloem; wij hebben nog geen namen haha! Maar ik vind het wel lastig hoor.... Ik wil het liefst (maar ja... ik ben nie wijs) iets wat de zelfde structuur heeft als Ella. Dus klinker, dubbele medeklinker, klinker (evt voor de eerste klinker nog een medeklinker.... en mss ook nog bij de laatste klinker haha; voorbeeld; Tessa of Tessel of Wessel of Hidde; zijn geen nominaties hoor).

Zo, nu ga ik nog ff mijn outfit (Anton aus Tirol) bij elkaar zoeken en aantrekken.

Doei!
Waahahaah, Ris die geen Peter R. gaat kijken, maar wel verkleed als Anton aus Tirol naar een schlagerbal gaat... wat smaken kunnen verschillen!!!! Ik heb trouwens nog een mooie suggestie Ris, Anne of Anna vind ik allebei heel mooi en voldoen aan al je eisen. Jasmijn haar doopnaam was Janna, ook wel leuk maar beetje ouderwetsies. Naar oma's vernoemd. Hoop dat je een leuk bal hebt! Neem aan dat je nu ook vakantie hebt dan? Hier pas over 2 weken!

Niniane, ik begrijp het heel goed dat het drukdruk is met 2 kindjes...heftig hoor. Maar ook lekker genieten!

Ik ga nu even in bad. Daarna lekker in bed tv kijken; klaar voor morgenvroeg. Alles is weer ingepakt en Jasje is in bad geweest. Ik ging net even bij haar kijken, ze lag er al vanaf voor zevenen in, zit ze gewoon rechtop in bed! Zeker weer wakker geworden van mijn bovenkomen...ik hoop dat ze niet gaat huilen (ze is nog steeds stil; heb snel de deur dicht gedaan) want ik wil echt lekker in bad; die loopt al vol!

Ze huilt nu dus wel...boehoe...

Trouwens, tijdje terug vroeg iemand dat, maar ik kan Jasmijn zien zitten in bad als ik achter de pc zit. Dus is het wel veilig. Ben in één tel bij haar als er wat gebeurt. Bovendien is dat moeilijk, want ik zet haar altijd in haar babybadje in het grote bad. Hoef ik ook niet zoveel water vol te laten lopen. Ze vindt het nog heerlijk zo, dus prima! Ze gaat wel regelmatig staan in bad en dan moet ik er dus wel even heen; voor de rest kan ze heerlijk spelen en ik even op het forum!

Nu ga ik echt, bad is vol...morgenavond weer tienerclub dus misschien kom ik nog even en anders tot dinsdag!!!
Hahahaha, moest weer smakelijk om je lachen, Mmmoi, Ris met haar anti-peterrdevriesverhaal en dan idd als Anton naar een bal! Hihihi!

Ris, veel plezier meis, lekker genieten en niet meer van de trap vallen, gek mens!!! (Brr, wat zul je geschrokken zijn)

Flower, wat gaaf dat je ook zwanger bent!!! Kom idd maar vaker schrijven, leuk man!

Ringel, wel rustig aan doen hoor. Zoveel werken! En die angst voor rijden...herkenbaar, heb zelfs geen rijbewijs!

Niniane, meisje toch. Lekker dat je nu wat meer in je ritme komt en en die tijd die je voor jezelf hebt moet je doen wat je leuk vind! Mij lijkt het ook druk, maar over een jaar of 5 gaan die prullen naar school en wordt het weer ristiger (hoop ik, hihi)

Dat gevoel van vrijheid kwijt zijn, herken ik juist helemaal niet. Dat valt me dus zo mee. Nu hebben we ook wel een heel makkelijk kind en we gaan er dan ook vanuit dat we niet weer zo verwend worden.

Vandaag hebben we de verjaardag van Mats gevierd. Het was superleuk en hij is zo verwend. Wat een hoop trotse gevoelens vandaag. Het was een echt kinderfeest, mijn neefje van 2 en 3 kinderen van vrienden in dezelfde leeftijd. Zo leuk!

Morgen gaat Mats op de creche carnaval vieren. Ik heb een keileuk shirt bij de Hennes gekocht met Kermit de Kikker en gekke vrolijke schoenen. Maar wel kleren die hij volgende week ook aan kan!

Toedeledokie!
Ris, doe je voorzichtig? Ik gleed laatst bijna van de trap en dat was al schrikken, laat staan als je helemaal valt.

Flower, leuk dat je ook weer zwanger bent!

Niniane, geloof me, de overgang van geen naar een kind en van een naar twee kinderen is groter dan van twee naar drie of van drie naar vier. En dat ritme komt vanzelf wel. Hier is een meer of minder al bijna niet meer opvallend. LOL Het grootste verschil is dat ik dingen als de was vouwen nu maar gewoon in de avonduren doe. Verder is alles los. Alleen op schooldagen is het ontbijt en lunch voor Ian en Des op vaste tijden. Dan moeten we wel. Max word meestal rond dezelfde tijd wakker. Dan krijgt hij eten. Verder heeft hij een redelijk ritme, maar wel volledig vanuit hemzelf geregeld. Ik heb geen vaste eet of slaaptijden voor hem. Tessa is nog helemaal op haar eigen ritme. Ze eet als ze honger heeft en slaapt als ze moe is. Volledig op verzoek. Huishouden gaat ertussendoor, maar alles is wel gedaan uiteindelijk.

Ja en toen was ik het weer kwijt. Onthouden wie wat schrijft gaat hier nog niet al te best, die dementie moet nog even wegtrekken.

Dag meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven