Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Kaetje dank je. Ik ben ook wel benieuwd naar jullie naam straks!
James is super!!!
Shyte, goed! Het is zo'n gezellig mannetje. En jij al naar de 3e! Wauw, druk of niet? Druk maar gezellig.

Heet je eerste Duco? Stoere naam.
Zo, dat was lang genoeg
Ja ik vind James ook echt heel leuk! Goede keus :D
quote:Floortje_1981 schreef op 31 augustus 2011 @ 13:06:

wij zijn er in ieder geval definitief uit. Het wordt James mocht het een jongen zijn!

bedankt voor het meedenken!Leuk!!!!
Wat vinden jullie van de jongensnamen Xander, Yves en Fabian. Beetje aan het orienteren alhoewel een tweede hier nog wel even zal duren.
Owja, een collega heeft ook een zoontje met een van deze namen. Kan dat? Of toch not done.
Xander en Fabian vind ik leuk. Yves niet zo.

Ligt er een beetje aan hoe close je met die collega bent misschien. En of je het zelf niet erg vindt. Je zou eens voorzichtig kunnen polsen misschien? Het zusje van een vriendin van mij kreeg een dochtertje met de naam die wij hadden voor een meisje. Die naam hadden we bewust aan niemand verteld. Toen ik zei dat we die voor een eventuele 2e hadden bewaard zei ze dat dat toch evengoed gewoon kon. Nu krijgen we weer een jongen maar als er nog een meisje mocht komen doen we gewoon de naam die we leuk vinden omdat ik het zelf niet erg vindt en ik ook weet dat zij het niet erg vinden.
Ik vind alleen Yves leuk.

Fabian vind ik vreselijk.

Ik zou mijn kind nooit dezelfde namen als het kind van mijn collega (maar wij zijn een groep van 12 mensen, niet zoveel).

Als het een verre collega is (1 van de 100 bv.) dan zou ik me er niet druk om maken.
Waarom vin je Fabian zo vreselijk Sam? Associaties?
Fabian vind ik wel redelijk, Yves.. tja, voor een klein kind moet ik er aan wennen, niet mijn favouriet maar misschien komt dat als je er aan went.

Zelf zou ik een naam er niet om laten (dat een collega dezelfde naam voor haar kind heeft), maar dat komt ook omdat ik niet al 10 jaar bij hetzelfde bedrijf werk en niet zo'n hele hechte band heb met mijn collega's. Dat zal dus per persoon verschillen.
Oja en Xander, uhm.. ook mwah, zelfde als Fabian. Niet lelijk, ook niet super. Mooiere namen in dezelfde sfeer vind ik dan bijvoorbeeld Julian/Julius of Florian/Floris, of Axel/Abel/Abe.. maar dan drijf ik wel weer ver weg
Zag net hier in een dorp een bord in de tuin staan waar een Gerbert geboren is....
Dat vind ik heel lelijk Kate, en jij?
quote:Aruuba schreef op 01 september 2011 @ 20:13:

Waarom vin je Fabian zo vreselijk Sam? Associaties?

Nee, ik ken niemand die zo heet. Maar die naam spreekt me gewoon niet aan. Maar ja, dat heb ik met zoveel namen.

Ik ken een man die Gerbert heet. Wordt heel vaak verkeerd geschereven (Gerben). Voor een kind echt geen leuke naam.
Gerbert?

Hoe kom je erop? Een aanpassing van 2 opa-namen Ger en Bert ofzo?
quote:sundream schreef op 02 september 2011 @ 21:37:

Gerbert?

Hoe kom je erop? Een aanpassing van 2 opa-namen Ger en Bert ofzo?

Ik ken de nieuwbakken ouders in spé vaag en weet toevallig dat 1 van de opa's van het kereltje Bert heet, wie weet heet de andere opa Ger....

Weet wel dat ze in die familie van het vernoemen zijn dus grote kans.
Wat vinden jullie van Thijs of T(h)om? .. verder kunnen we nog niet echt iets bedenken maar mijn man is nog niet zo weg van deze namen maar weet dan ook niet iets anders wat hij wel leuk vindt...

we willen graag een nederlandse naam, kort en krachtig maar geen jan, jaap, klaas, piet, etc....
quote:sunny_me schreef op 04 september 2011 @ 12:24:

Wat vinden jullie van Thijs of T(h)om? .. verder kunnen we nog niet echt iets bedenken maar mijn man is nog niet zo weg van deze namen maar weet dan ook niet iets anders wat hij wel leuk vindt...

we willen graag een nederlandse naam, kort en krachtig maar geen jan, jaap, klaas, piet, etc....

Allebei erg leuk!!

Wat dacht je nog van Ties, Jurre, Yme, Jelle, Jorn, Bas, Bart, Auke. En er is volgens mij eerder in dit topic de naam Duco genoemd... Die naam kende ik nog niet, maar ik vind 'm super!
@ sunny me

Jorn

Jort

Joost

Tijn

Stijn

Stef

Luuk

Mart

Koen

Bram

Brent

Cas

Pim

Noud

Mels

Melle

Guus

Jens

Twan

Niels

Tim/Timo

Chiel

Sil

Wout

Job

Jur/Jurre

Niek

Rick

Roel

Sepp
Mijn zoontje heet ABE. Kort, fries en niet zo gangbaar, maar ook weer niet te apart omdat sommigen het nog wel associeren met Abe Lenstra (oude voetballer).

Is dat iets?

Ik was trouwens blij dat het een jongen was, want wij hadden juist véél meer moeite om een leuke meisjesnaam te verzinnen.
Ja ik vind Abe echt een super mooie naam Daphne!!!

Staat ook op mijn lijstje.

Welke namen vind je nog meer mooi? (misschien nog voor op mijn lijstje

Het enige nadeel overigens van de naam Abe vind ik dat het niet in ieder land makkelijk uitspreekbaar is, de naam is denk ik niet zo internationaal. Maar verder wel heel mooi.
Mwah, Abe kan in het Engels prima (denk aan Abe Lincoln) en dat is toch het belangrijkste qua internationaliteit?

De naam is niet mijn smaak, maar als dit je enige nadeel is moet je je echt niet laten tegenhouden ljkt me .
Sunny_me, Tom of Thom vind ik een hele mooie naam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven