***APRIL 2007***
woensdag 12 september 2007 om 21:11
naamleef-
tijdnaam kindjegeb.
datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo
Steijn16/03/07
16/03/0711 kg
11kg83cm
81cmMees
28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee
27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje
27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop
11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars
22/12/05
Nina
15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot
04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia
24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj
15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee
15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas
16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin
23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs
8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee
DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE
Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
tijdnaam kindjegeb.
datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo
Steijn16/03/07
16/03/0711 kg
11kg83cm
81cmMees
28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee
27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje
27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop
11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars
22/12/05
Nina
15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot
04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia
24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj
15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee
15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas
16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin
23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs
8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee
DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE
Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
zondag 3 februari 2008 om 22:53
Hihih Compli, ik zit inderdaad met een half oog te kijken. Maar dat is inderdaad zo'n doekje met allemaal verschillende labels eraan. Zahra is er dol op, ze heeft ze van Bam Bam of van Label Label. Ik zag laatst ook iemand op Marktplaats die ze zelf maakt, die zagen er ook echt leuk uit. Misschien is dat ook een idee voor op de site, het is volgens mij een nederlandse uitvinding.
maandag 4 februari 2008 om 08:28
Goedenmorgen, goed idee van een nieuwe site Compli.
Misschien een aantal tips: maten van schoenen enzo erbij zetten, van wanneer tot wanneer is gemiddeld s, m en xl, dat scheelt nogal per schoen.
Ik vindt het altijd handig als ik per maat kan zoeken, dus wat kan ik voor een jongen in maar 80 krijgen. Scheelt weer een hoop ellende dat ik iets leuks vindt wat er dan niet meer blijkt te zijn in deze maat.
Die minimonkey is een heel goed plan, die heb ik ook via nederland gekocht.
Verder vindt ik de prijzen eerlijk gezegd een beetje hoog. Ik zou zelf geen CHF 25 uitgeven voor een rompertje. Ik kan bij de H&M hele leuke krijgen voor CHF 15 of een pakket van 3 minder leuke voor dezelfde prijs.
Ik begrijp dat je zelf weinig risico wilt lopen en dus geen voorraad wilt hebben, maar ik vrees dat de verkopen met deze prijzen best moeilijk gaan worden.
Zou het niet mogelijk zijn met H&M (of C&A, of Carrefour) samen te werken? Zij hebben in CH geen online bestellingen meer. Ik zou dan zeker heel regelmatig bestellingen doen.
Ik geef toe dat ik regelmatig op internet zoek naar online bestel mogelijkheden, maar ik weet ook dat ik met 10 min rijden bij een H&M of C&A ben. Voor goede qualiteit wil ik best iets meer uitgeven, maar dat is weer moeilijk te zien bij online bestellingen.
Sorry als ik misschien een beetje negatief ben, maar ik wil gewoon eerlijk zijn. In het algemeen zijn er bijna geen moeders in CH die fulltime werken, die hebben derhalve de mogelijkheid "life" te kopen.
En idd speciale dingen uit Nederland vind ik ook een goed idee. Een t-shirt van holland voor het EM bijvoorbeeld!
Misschien een aantal tips: maten van schoenen enzo erbij zetten, van wanneer tot wanneer is gemiddeld s, m en xl, dat scheelt nogal per schoen.
Ik vindt het altijd handig als ik per maat kan zoeken, dus wat kan ik voor een jongen in maar 80 krijgen. Scheelt weer een hoop ellende dat ik iets leuks vindt wat er dan niet meer blijkt te zijn in deze maat.
Die minimonkey is een heel goed plan, die heb ik ook via nederland gekocht.
Verder vindt ik de prijzen eerlijk gezegd een beetje hoog. Ik zou zelf geen CHF 25 uitgeven voor een rompertje. Ik kan bij de H&M hele leuke krijgen voor CHF 15 of een pakket van 3 minder leuke voor dezelfde prijs.
Ik begrijp dat je zelf weinig risico wilt lopen en dus geen voorraad wilt hebben, maar ik vrees dat de verkopen met deze prijzen best moeilijk gaan worden.
Zou het niet mogelijk zijn met H&M (of C&A, of Carrefour) samen te werken? Zij hebben in CH geen online bestellingen meer. Ik zou dan zeker heel regelmatig bestellingen doen.
Ik geef toe dat ik regelmatig op internet zoek naar online bestel mogelijkheden, maar ik weet ook dat ik met 10 min rijden bij een H&M of C&A ben. Voor goede qualiteit wil ik best iets meer uitgeven, maar dat is weer moeilijk te zien bij online bestellingen.
Sorry als ik misschien een beetje negatief ben, maar ik wil gewoon eerlijk zijn. In het algemeen zijn er bijna geen moeders in CH die fulltime werken, die hebben derhalve de mogelijkheid "life" te kopen.
En idd speciale dingen uit Nederland vind ik ook een goed idee. Een t-shirt van holland voor het EM bijvoorbeeld!
maandag 4 februari 2008 om 09:09
Poeh.. Ik moet echt het nachtritme van Ole gaan aanpassen, want ik begin echt zó ontzettend moe te worden.. Afgelopen nacht (zoals de meeste nachten), Ole ging om 19.00 uur naar bed, om 22 uur wordt hij wakker en krijgt hij bv vervolgens wordt hij om 01.00 wakker, dan om 04.00 uur en dan om 06.30 uur. Dus echt nog steeds om de 3 uur. Ik laat hem dan altijd even drinken en dat valt hij al snel weer in slaap (bij ons in bed). Gisteren werd hij weer om 00.30 uur wakker en ik zei tegen Fachatman dat hij hem maar even moest troosten, maar... niet uit zijn bedje halen. Nog geen 2 minuten later komt hij met Ole de kamer binnen (Fachatman kan er gewoon absoluut niet tegen... een huilende baby) grrrrr. Nou goed om hem dan weer terug te leggen is natuurlijk erg sneu, dus naast mij in bed. Het was nog maar 2,5 uur geleden dat hij gedronken had dus echt honger kon het niet zijn. En Ole moest huilen en huilen en huilen en was wel zo ontzettend aan mij aan het plukken, krabben, bijten, op zoek naar mijn borsten. Op een gegeven moment probeerde Fachatman hem te troosten, maar dat was al helemaal niet goed, hij ging toen echt oorverdovend krijsen en jammeren. Ik heb hem toen maar weer bij me genomen en hij werd weer rustig, weer naast me neer gelegd en weer huilen... maar op een gegeven moment viel hij in slaap, zonder te drinken, het heeft wel bijna een uur geduurd.. maar toch. Om 4 uur werd hij weer wakker en toen heb ik hem wel laten drinken net als om 7.00uur, want toen was ik inmiddels zo moe dat ik de puf niet meer had om niet toe te geven.
Ik wil het gewoon reduceren naar maximaal 1 keer drinken per nacht.
Vanavond moet hij in ieder geval bij de eerste keer wakker worden niet zijn bedje uit. Dan is nu stap 1. Als dat straks goed gaat, gaan we de volgende stap nemen.
Als iemand nog goede tips heeft... dan hoor ik ze graag.
Misschien moet ik ook zijn (voedings)schema wel aanpassen... ik weet het gewoon niet zo goed meer... maar ik weet wel... Fachat is erg moe!!!!
Volgend Fachatman is het trouwens tijd om op kv over te stappen, dat hij dan vast beter gaat slapen, maar eigenlijk wil ik dit nog niet. Ik weet ook niet of kv het gewenste effect gaat geven, hij is dat nachtelijke spoken nu zo gewend...
Ik wil het gewoon reduceren naar maximaal 1 keer drinken per nacht.
Vanavond moet hij in ieder geval bij de eerste keer wakker worden niet zijn bedje uit. Dan is nu stap 1. Als dat straks goed gaat, gaan we de volgende stap nemen.
Als iemand nog goede tips heeft... dan hoor ik ze graag.
Misschien moet ik ook zijn (voedings)schema wel aanpassen... ik weet het gewoon niet zo goed meer... maar ik weet wel... Fachat is erg moe!!!!
Volgend Fachatman is het trouwens tijd om op kv over te stappen, dat hij dan vast beter gaat slapen, maar eigenlijk wil ik dit nog niet. Ik weet ook niet of kv het gewenste effect gaat geven, hij is dat nachtelijke spoken nu zo gewend...
maandag 4 februari 2008 om 09:12
Ik sluit me aan bij Swissie (niet wat betreft de prijzen, want ik heb geen idee wat de verhouding EUR-CHF is (en geen zin het op te zoeken ).
Ik zag laatst een goede site, waarbij zelfs de verhoudingen per maat waren gegeven. Dus bijvoorbeeld bij maat 80 zag je een shirtje en dan het aantal cm erbij. Vind ik altijd erg handig, want de ene maat 80 is de ander niet.
Voor wat betreft die schoentjes moet je maar eens op de site van zootjes, boumy of bobux kijken. Daar staan handige tabelletjes per maat.
Framboosje: hoe gaat het nu met je vriend? Heb jij ook wat kunnen bijslapen?
Micha: hoe is het bij jouw ziekenboeg?
Lievelust: tripp trapp-probleem al opgelost?
Tsja, die minimonkey... ik heb hem wel gekocht, maar misschien 2 keer gebruikt. Nu gebruik ik de Baby Bjorn veel, maar ik ben nooit echt handig geweest in de minimonkey. Misschien moet ik hem eens op MP gooien.
Ik zag laatst een goede site, waarbij zelfs de verhoudingen per maat waren gegeven. Dus bijvoorbeeld bij maat 80 zag je een shirtje en dan het aantal cm erbij. Vind ik altijd erg handig, want de ene maat 80 is de ander niet.
Voor wat betreft die schoentjes moet je maar eens op de site van zootjes, boumy of bobux kijken. Daar staan handige tabelletjes per maat.
Framboosje: hoe gaat het nu met je vriend? Heb jij ook wat kunnen bijslapen?
Micha: hoe is het bij jouw ziekenboeg?
Lievelust: tripp trapp-probleem al opgelost?
Tsja, die minimonkey... ik heb hem wel gekocht, maar misschien 2 keer gebruikt. Nu gebruik ik de Baby Bjorn veel, maar ik ben nooit echt handig geweest in de minimonkey. Misschien moet ik hem eens op MP gooien.
maandag 4 februari 2008 om 09:17
maandag 4 februari 2008 om 09:56
Goedemorgen!! Ben thuisgebleven...Zag het niet zitten om te gaan werken...Voel mij verantwoordelijk naar de baby in mijn buik..Ik heb gister geen moment even echt goed kunnen rusten. Voel mij nu redelijk...gewoon erg moe.
Tommy is gezond, en vriend is volgens mij ook aan de betere hand. Hij is volgens mij alleen nog maar uitgeput van het ziek zijn...Nu begint de aanstelfase volgens mij! "nee luier verschonen lukt niet hoor" Maar wel druk achter de pc bezig....
Muis Schimmel op de babykamer!! dat is helemaal vreselijk!! en die geur! Dat gaat niet zomaar weg....Is het goed te herstellen qua zicht?
Lara luieremmer zakjes? heb je daar speciale zakjes voor?
Ik gebruik altijd de pendaalemmer zakjes van de AH. Die passen ook precies.
Mich Wat sneu dat jullie leuke plannen niet doorgingen! Hoe is het nu thuis? Tis wat met dat spugen! lijkt wel alsof iedereen aan de beurt komt!
Swissie Hoe gaat het met blaffende Finn vandaag?
Comli Mooie site hoor! hopelijk hebben jullie wat aan de kritsche noten van de dames...
En leuk dat de minimonkey er op staat! Voel mij toch een beetje de aanstichter ervan!
Volgens mij is het met die monkey zo dat je de juiste greep even goed door moet hebben. Als je dat eenmaal hebt is het een groot succes! (bij mij dan!) Als je snel overgaat op zo'n babybjorn ding, ben je meteen klaar met de sling. Zo'n babybjorn is natuurlijk veel makkelijker in het eerste gebruik. Een vriendin van mij (die ook enthousiast werd van Tommy in de sling) kon er ook niks mee...Ze kocht een paar week later al een Bjorn. dat is jammer...
Tommy is gezond, en vriend is volgens mij ook aan de betere hand. Hij is volgens mij alleen nog maar uitgeput van het ziek zijn...Nu begint de aanstelfase volgens mij! "nee luier verschonen lukt niet hoor" Maar wel druk achter de pc bezig....
Muis Schimmel op de babykamer!! dat is helemaal vreselijk!! en die geur! Dat gaat niet zomaar weg....Is het goed te herstellen qua zicht?
Lara luieremmer zakjes? heb je daar speciale zakjes voor?
Ik gebruik altijd de pendaalemmer zakjes van de AH. Die passen ook precies.
Mich Wat sneu dat jullie leuke plannen niet doorgingen! Hoe is het nu thuis? Tis wat met dat spugen! lijkt wel alsof iedereen aan de beurt komt!
Swissie Hoe gaat het met blaffende Finn vandaag?
Comli Mooie site hoor! hopelijk hebben jullie wat aan de kritsche noten van de dames...
En leuk dat de minimonkey er op staat! Voel mij toch een beetje de aanstichter ervan!
Volgens mij is het met die monkey zo dat je de juiste greep even goed door moet hebben. Als je dat eenmaal hebt is het een groot succes! (bij mij dan!) Als je snel overgaat op zo'n babybjorn ding, ben je meteen klaar met de sling. Zo'n babybjorn is natuurlijk veel makkelijker in het eerste gebruik. Een vriendin van mij (die ook enthousiast werd van Tommy in de sling) kon er ook niks mee...Ze kocht een paar week later al een Bjorn. dat is jammer...
maandag 4 februari 2008 om 09:56
Fachat, ik heb helaas geen tips voor je, ik weet alleen een beetje hoe je je voelt. Hier gaan de nachten soms goed. Zaterdagnacht bijvoorbeeld, Morris was om half 8 gaan slapen, werd om 1 uur wakker, sliep na 10 minuten borst weer in, en werd vervolgens om 8 uur wakker. Perfect! Vannacht kwam hij echter om half 12, en toen weer om 1 uur. Vervolgens werd hij om 4 uur én om 5 uur wakker, en uiteindelijk om 8 uur. Nu weet ik wel dat hij gisteren te weinig heeft gegeten, doordat het zo'n rommelige dag was heeft hij de lunch zo'n beetje overgeslagen, en ik was ook z'n yoghurt vergeten, dus hij had echt te weinig op overdag.
Ik vind het ook moeilijk hoor, ik voel me nu ook zo ontzettend beroerd 's nachts, zo misselijk en duizelig, niet normaal!
Ik weet niet of overstappen op kv de oplossing is. Ole is nu zo gewend aan 's nachts wakker worden, als je met bv stopt gaat hij misschien pas weer slapen als hij een fles krijgt, en dan ben je nog verder van huis voor m'n gevoel... Moeilijk! Sterkte!
O ja, ik geef Morris 's ochtends nu wel altijd een bordje bambix, aangemaakt met 120 ml kv, en voor het slapen gaan krijgt hij ook een flesje. En op dagen dat hij genoeg eet (en geen tandjes krijgt, en niet per ongeluk gaat staan 's nachts, enz enz) slaapt hij goed.
Lara, werk ze!
Ik vind het ook moeilijk hoor, ik voel me nu ook zo ontzettend beroerd 's nachts, zo misselijk en duizelig, niet normaal!
Ik weet niet of overstappen op kv de oplossing is. Ole is nu zo gewend aan 's nachts wakker worden, als je met bv stopt gaat hij misschien pas weer slapen als hij een fles krijgt, en dan ben je nog verder van huis voor m'n gevoel... Moeilijk! Sterkte!
O ja, ik geef Morris 's ochtends nu wel altijd een bordje bambix, aangemaakt met 120 ml kv, en voor het slapen gaan krijgt hij ook een flesje. En op dagen dat hij genoeg eet (en geen tandjes krijgt, en niet per ongeluk gaat staan 's nachts, enz enz) slaapt hij goed.
Lara, werk ze!
maandag 4 februari 2008 om 09:59
maandag 4 februari 2008 om 10:01
oja Fachat, ik vind om de 3uur voeden snachts idd wel erg veel...Ik neig toch te denken dat een KV/pyamapapje in je schema toevoegen misschien helemaal niet zo'n slecht idee is...Misschien eerst even als laatste fles? en dan kijken hoe ver hij komt...Dan weet je iig dat hij de eerste uren zowiezo verzadigd moet zijn. En dan misschien nog een borst vroeg in de ochtend? Dat is eigenlijk het mooiste ritme hè? Maar ja, ik heb makkelijk praten, ik weet het! Misschien heeft Mich of buitenmeis nog een goede tip!
Succes!
Succes!
maandag 4 februari 2008 om 10:26
Ole dagschema:
06.30 uur: bv (ik denk ongeveer 150 cc)
09.30 uur: mandarijntje of soepstengel
10.30 uur: bv (ongeveer 150 cc)
12.30 uur: 1 boterham met smeerkaas/smeerworst/appelstroop/etc
14.30 uur: bv (ongeveer 150 cc)
16.00 uur: fruithapje (meestal 2 stuks fruit)
17.00 uur: diksap met koekje
18.30 uur: avondeten (ongeveer omgerekend een half potje)
Ik heb ook wel geprobeerd om hem meer eten te geven, maar dan eet hij het niet op. Als hij een flesje bv krijgt, krijgt hij 150 cc, maar zelfs daarvan laat hij nog weleens een bodempje staan.
Pyamapapje heb ik ook geprobeerd, maar helaas geen effect...
Ik denk dat we echt ""cold turkey" moeten gaan met Ole. Maar ik vind het zooooo ontzettend moeilijk om hem lang te laten huilen (lees: meer dan 10 minuten) en Fachatman vindt het nóg moeilijker. En dan hebben we Kaj natuurlijk ook nog en ik ben bang dat hij ook wakker gaat worden.
Maar ik ben bang dat we niet anders kunnen.. hmmm
En Framboos, groot gelijk dat je niet bent gaan werken! Je moet goed voor jezelf en daarmee het kleine frambozemeisje zorgen!
Ik gebruik ook gewoon pedaalemeerzakken voor de luieremmer (wel mt groot), en die passen prima! (van elke supermarkt trouwens).
Ik heb hier een (gewone) draagdoek (zo'n hele lange lap katoen) trouwens, ik heb hem bij Kaj héél erg veel gebruikt. Met Ole vooral de eerste 3 maanden, nu gebruik ik hem alleen nog als we ergens heen gaan waar je met een wandelwagen moeilijk kan komen.
06.30 uur: bv (ik denk ongeveer 150 cc)
09.30 uur: mandarijntje of soepstengel
10.30 uur: bv (ongeveer 150 cc)
12.30 uur: 1 boterham met smeerkaas/smeerworst/appelstroop/etc
14.30 uur: bv (ongeveer 150 cc)
16.00 uur: fruithapje (meestal 2 stuks fruit)
17.00 uur: diksap met koekje
18.30 uur: avondeten (ongeveer omgerekend een half potje)
Ik heb ook wel geprobeerd om hem meer eten te geven, maar dan eet hij het niet op. Als hij een flesje bv krijgt, krijgt hij 150 cc, maar zelfs daarvan laat hij nog weleens een bodempje staan.
Pyamapapje heb ik ook geprobeerd, maar helaas geen effect...
Ik denk dat we echt ""cold turkey" moeten gaan met Ole. Maar ik vind het zooooo ontzettend moeilijk om hem lang te laten huilen (lees: meer dan 10 minuten) en Fachatman vindt het nóg moeilijker. En dan hebben we Kaj natuurlijk ook nog en ik ben bang dat hij ook wakker gaat worden.
Maar ik ben bang dat we niet anders kunnen.. hmmm
En Framboos, groot gelijk dat je niet bent gaan werken! Je moet goed voor jezelf en daarmee het kleine frambozemeisje zorgen!
Ik gebruik ook gewoon pedaalemeerzakken voor de luieremmer (wel mt groot), en die passen prima! (van elke supermarkt trouwens).
Ik heb hier een (gewone) draagdoek (zo'n hele lange lap katoen) trouwens, ik heb hem bij Kaj héél erg veel gebruikt. Met Ole vooral de eerste 3 maanden, nu gebruik ik hem alleen nog als we ergens heen gaan waar je met een wandelwagen moeilijk kan komen.
maandag 4 februari 2008 om 10:52
best een intensief schema Fachat!
Hmm en dat koekje met dixsap om 17...Als je daar nou iets mee gaat doen? Het vult niet echt natuurlijk...En ik vind het vrij laat op de dag.
Als je nou om 17uur een koekje, en een beetje KV geeft? En dixsap ergens in de middag als extraatje?
Tja simpel gezegd zou je denken, geef hem van alle vaste hapjes een beetje meer, en dan langer de BV. Maar jij zegt dat hij dat toch niet wil.
Ik ben met Tommy van 1000cc terug gegaan naar 700cc. Dit heeft ongeveer 3wk afbouwen gekost...ip daarvan gaf ik steeds een beetje meer brood. Tommy zit nu op 2sneetjes brood per dag. (als hij tandklachten vrij is!)
of een klein bordje pap. (bambix appel was gister een succes!)
Dus de melk voorzichtig steeds meer laten verdwijnen voor brood/pap.
hmmm denk ook maar een beetje mee hoor!
Ik ga nu in bad!hmmm
Hmm en dat koekje met dixsap om 17...Als je daar nou iets mee gaat doen? Het vult niet echt natuurlijk...En ik vind het vrij laat op de dag.
Als je nou om 17uur een koekje, en een beetje KV geeft? En dixsap ergens in de middag als extraatje?
Tja simpel gezegd zou je denken, geef hem van alle vaste hapjes een beetje meer, en dan langer de BV. Maar jij zegt dat hij dat toch niet wil.
Ik ben met Tommy van 1000cc terug gegaan naar 700cc. Dit heeft ongeveer 3wk afbouwen gekost...ip daarvan gaf ik steeds een beetje meer brood. Tommy zit nu op 2sneetjes brood per dag. (als hij tandklachten vrij is!)
of een klein bordje pap. (bambix appel was gister een succes!)
Dus de melk voorzichtig steeds meer laten verdwijnen voor brood/pap.
hmmm denk ook maar een beetje mee hoor!
Ik ga nu in bad!hmmm
maandag 4 februari 2008 om 11:14
Framboos, juist fijn dat je meedenkt!
Waar ik wel naar toe zou willen:
07.30 uur bordje pap
10 uur fruithapje
(hier tussen slapen)
12.30 uur boterham
14.30 uur bv
(hier tussen slapen)
16.00 uur diksap met koekje
18.30 uur avondeten
en dan 's nachts nog 1 keer drinken.
Maar als hij nou idd 150 cc per keer drinkt (weet ik natuurlijk niet zeker), dan zit hij op 450 cc per dag. Dat lijkt me te weinig. Ik zou dan na het avondeten nog een keer moeten voeden, voor het slapen gaan. Dus misschien al om 18.00 uur eten en dan om 18.45 uur nog een keer bv. Dan zit ik op 600 cc. Meer bv per keer geven is geen optie want hij stopt gewoon met drinken als hij genoeg heeft
Over die diksap, ik zie eigenlijk geen ander moment wat dan handiger is en om dan kv te geven, ben ik bang dat hij zijn avondeten helemaal niet meer op eet!
Eet Tommy 2 sneetjes brood achter elkaar bij de lunch? Hoe lang is hij daar dan mee bezig? Ole krijgt met moeite 1 boterham op.
Lastig hoor, want als ik ook naar bovenstaand schema kijk en het vergelijk met wat Kaj (omgerekend naar grootte) op een dag krijgt, lijkt me het ook wel weer genoeg. Als iemand een beter schema-idee heeft, hoor ik die graag!
Wat trouwens ook lastig is, dat ik zit met halen en brengen van Kaj en daarnaast werk ik natuurlijk ook, dus eerder avondeten voor Ole zit er in ieder geval op 2 dagen ook niet echt in.
Waar ik wel naar toe zou willen:
07.30 uur bordje pap
10 uur fruithapje
(hier tussen slapen)
12.30 uur boterham
14.30 uur bv
(hier tussen slapen)
16.00 uur diksap met koekje
18.30 uur avondeten
en dan 's nachts nog 1 keer drinken.
Maar als hij nou idd 150 cc per keer drinkt (weet ik natuurlijk niet zeker), dan zit hij op 450 cc per dag. Dat lijkt me te weinig. Ik zou dan na het avondeten nog een keer moeten voeden, voor het slapen gaan. Dus misschien al om 18.00 uur eten en dan om 18.45 uur nog een keer bv. Dan zit ik op 600 cc. Meer bv per keer geven is geen optie want hij stopt gewoon met drinken als hij genoeg heeft
Over die diksap, ik zie eigenlijk geen ander moment wat dan handiger is en om dan kv te geven, ben ik bang dat hij zijn avondeten helemaal niet meer op eet!
Eet Tommy 2 sneetjes brood achter elkaar bij de lunch? Hoe lang is hij daar dan mee bezig? Ole krijgt met moeite 1 boterham op.
Lastig hoor, want als ik ook naar bovenstaand schema kijk en het vergelijk met wat Kaj (omgerekend naar grootte) op een dag krijgt, lijkt me het ook wel weer genoeg. Als iemand een beter schema-idee heeft, hoor ik die graag!
Wat trouwens ook lastig is, dat ik zit met halen en brengen van Kaj en daarnaast werk ik natuurlijk ook, dus eerder avondeten voor Ole zit er in ieder geval op 2 dagen ook niet echt in.
maandag 4 februari 2008 om 11:41
Hoi Fachat,
Hier is het schema van Zahra:'
7.00 uur: 200cc melk met 6 scheppen pap (4 schep bambix, 2 schep Nutrix)
10.00 uur fruithap
12.00 : 1 boterham + 200 cc melk (ze drinkt meestal zo'n 160cc)
16.00 uur: avondeten+ schaaltje yoghurt
19.00 uur: 200 cc melk
Heb je hier iets aan?
Hier is het schema van Zahra:'
7.00 uur: 200cc melk met 6 scheppen pap (4 schep bambix, 2 schep Nutrix)
10.00 uur fruithap
12.00 : 1 boterham + 200 cc melk (ze drinkt meestal zo'n 160cc)
16.00 uur: avondeten+ schaaltje yoghurt
19.00 uur: 200 cc melk
Heb je hier iets aan?
anoniem_40585 wijzigde dit bericht op 04-02-2008 11:44
Reden: per ongeluk eigen naam erbij gezet
Reden: per ongeluk eigen naam erbij gezet
% gewijzigd
maandag 4 februari 2008 om 11:43
Het avondeten krijgt ze op de dagen dat ik werk bij de oppas of kdv. Als wij zelf gaan eten komt ze wel bij ons aan tafel zitten en dan geef ik haar wel stukjes groente of rijst o.i.d. zodat ze wel gewoon mee kan doen. Ik ben begonnen om haar eerder haar eten te geven omdat ze om half 7 vaak te moe was om te eten en dan kwam ik ook weer met haar avondfles in de knoei.
maandag 4 februari 2008 om 11:48
Fachat, dit is mijn schema (tijden verschillen wel een beetje hoor).
's ochtends wakker eerst bv in bed, dan
8.00 bordje pap
10.00 fruithap, water
10.30 bv
12.30 één / anderhalve boterham, water
15.00 snackje (soepstengel, cracotte, stukjes fruit, diksap)
15.30 bv
17.00 avondeten, prakje + yoghurt
19.00 bv + fles pap voor het slapen gaan
Ik weet dus ook niet hoeveel bv hij binnenkrijgt (denk wel genoeg), maar geef wel altijd wat yoghurt en hij krijgt dus 2x wat kv erbij (2 x 100 ml).
En die voeding voor het slapen gaan is echt essentieel naar mijn gevoel!
Moet even Larsje gaan ophalen op peuterschool.
's ochtends wakker eerst bv in bed, dan
8.00 bordje pap
10.00 fruithap, water
10.30 bv
12.30 één / anderhalve boterham, water
15.00 snackje (soepstengel, cracotte, stukjes fruit, diksap)
15.30 bv
17.00 avondeten, prakje + yoghurt
19.00 bv + fles pap voor het slapen gaan
Ik weet dus ook niet hoeveel bv hij binnenkrijgt (denk wel genoeg), maar geef wel altijd wat yoghurt en hij krijgt dus 2x wat kv erbij (2 x 100 ml).
En die voeding voor het slapen gaan is echt essentieel naar mijn gevoel!
Moet even Larsje gaan ophalen op peuterschool.
maandag 4 februari 2008 om 11:51
Fachat: moeilijk toch, die eetschema's!
Dat van Max:
20:30: 200cc melk + 4 scheppen Bambix
9:30-10:30 slapen
10:30: 1,5 a 2 stuks fruit
12:00: 2 boterhammen en wat melk (ongeveer 100 a 150cc)
13:00-15:00 slapen
15:00: soms een beetje melk, maar dit wordt een tussendoortje
17:00: (maar liever eerder) warm eten en yoghurt
18:15: fles melk met rijstebloem (als hij deze overslaat heeft hij om 20:00 honger)
23:00: flesje rijstebloem
Misschien kan de gastouder hem vast warm eten geven? Of bijvoorbeeld 's middags warm en ;s avonds een broodje?
Dat van Max:
20:30: 200cc melk + 4 scheppen Bambix
9:30-10:30 slapen
10:30: 1,5 a 2 stuks fruit
12:00: 2 boterhammen en wat melk (ongeveer 100 a 150cc)
13:00-15:00 slapen
15:00: soms een beetje melk, maar dit wordt een tussendoortje
17:00: (maar liever eerder) warm eten en yoghurt
18:15: fles melk met rijstebloem (als hij deze overslaat heeft hij om 20:00 honger)
23:00: flesje rijstebloem
Misschien kan de gastouder hem vast warm eten geven? Of bijvoorbeeld 's middags warm en ;s avonds een broodje?
maandag 4 februari 2008 om 12:09
Fachat dat van het avondeten vervroegen en nog een borst/fles erachter aan klinkt wel goed! Heb toch op 1of andere manier het idee dat ze lekker slaperig en verzadigd worden van een beetje melk voor het slapen gaan...
Tommy krijgt om 17uur zijn avondeten en dan om 19:00 nog een laatste fles. 19:30 naar bed (of iets eerder als hij dorst heeft) en dan slaapt hij tot 8uur half9!
Ook het drinken maakt hem moe..Juist van zijn avondeten krijgt Tommy energie.
Tommy eet tussen de middag warm, en savonds brood.
Zijn schema (die veel op die van Mich lijkt!)
8:30 fles 180cc
9:00 1 boterham (zonder korst) de laatste tijd minder door tandjes,
maar dan schroef ik de fles later op de dag een beetje op.(dit
is pas sinds een maandje..daarvoor kreeg hij gewoon meer melk)
Ik hoop dat hij over een tijdje nog meer brood, en minder melk wil!
10:00 peer
12:30 half potje eten+toetje
15:00 fles 250cc laat wel vaak wat staan bij deze fles
17:00 1boterham+mandarijn (dit was ooit fles)
19:00 fles 240cc pyamapapje
Maar goed, iedereen heeft zo zijn ritme wat past bij het kind...Tis makkelijk om te zeggen doe het even heel anders! Maar misschien kan je uit al deze schema's een ideetje opdoen?
hoop het!
oja, dat broodeten duurt meestal een kwartier...Maar ik maak het hem en mijzelf ook makkelijk door hele kleine stukjes te geven!
Tommy krijgt om 17uur zijn avondeten en dan om 19:00 nog een laatste fles. 19:30 naar bed (of iets eerder als hij dorst heeft) en dan slaapt hij tot 8uur half9!
Ook het drinken maakt hem moe..Juist van zijn avondeten krijgt Tommy energie.
Tommy eet tussen de middag warm, en savonds brood.
Zijn schema (die veel op die van Mich lijkt!)
8:30 fles 180cc
9:00 1 boterham (zonder korst) de laatste tijd minder door tandjes,
maar dan schroef ik de fles later op de dag een beetje op.(dit
is pas sinds een maandje..daarvoor kreeg hij gewoon meer melk)
Ik hoop dat hij over een tijdje nog meer brood, en minder melk wil!
10:00 peer
12:30 half potje eten+toetje
15:00 fles 250cc laat wel vaak wat staan bij deze fles
17:00 1boterham+mandarijn (dit was ooit fles)
19:00 fles 240cc pyamapapje
Maar goed, iedereen heeft zo zijn ritme wat past bij het kind...Tis makkelijk om te zeggen doe het even heel anders! Maar misschien kan je uit al deze schema's een ideetje opdoen?
hoop het!
oja, dat broodeten duurt meestal een kwartier...Maar ik maak het hem en mijzelf ook makkelijk door hele kleine stukjes te geven!
maandag 4 februari 2008 om 12:15
oja, heb vriend net uit bed geschopt! Ziek zijn prima, maar ga dan maar even douchen en op de bank! en af en toe een beetje Tommy assistentie verlenen!
Ik wilde daarstraks ook dolgraag op bed liggen maar dat gaat gewoon niet met Tommy. Eigenlijk doe je dat nooit als je een kind hebt. Ziek zijn is voor mij beetje aanrommelen in een huispak, en af en toe even op de bank liggen met een paracetamol.
Had net echt zoiets van kom op hoor! dag 3, geen klachten meer alleen moe, dan kan je ook wel uit bed! gemeen hè??
hmm of is het een beetje jaloerzie? de laatste X dat ik ziek in bed heb gelegen is jaren terug.....
Ik wilde daarstraks ook dolgraag op bed liggen maar dat gaat gewoon niet met Tommy. Eigenlijk doe je dat nooit als je een kind hebt. Ziek zijn is voor mij beetje aanrommelen in een huispak, en af en toe even op de bank liggen met een paracetamol.
Had net echt zoiets van kom op hoor! dag 3, geen klachten meer alleen moe, dan kan je ook wel uit bed! gemeen hè??
hmm of is het een beetje jaloerzie? de laatste X dat ik ziek in bed heb gelegen is jaren terug.....
maandag 4 februari 2008 om 13:06
Thanx voor al jullie reacties!
Ik ga dit denk ik proberen:
07.30 uur bordje pap
09.30 uur fruithapje
10.15 uur bv
12.30 uur boterham
14.30 uur koekje, soepstengel of id
15.00 uur bv
17.00 uur avondeten + yoghurt
19.00 uur flesje pap of pyamapaje
Ik denk dat dat avondeten vervroegen en dat flesje pap voor het slapen wel een goed idee is idd. En 's nachts moeten we maar zien hoe het gaat.
Ik ga het vanavond gelijk eens proberen!
Oh en Framboos, groot gelijk dat je je vriend het bed uitschopt hoor! Mannen zijn wat dat betreft net kleine kinderen!
Ik ga dit denk ik proberen:
07.30 uur bordje pap
09.30 uur fruithapje
10.15 uur bv
12.30 uur boterham
14.30 uur koekje, soepstengel of id
15.00 uur bv
17.00 uur avondeten + yoghurt
19.00 uur flesje pap of pyamapaje
Ik denk dat dat avondeten vervroegen en dat flesje pap voor het slapen wel een goed idee is idd. En 's nachts moeten we maar zien hoe het gaat.
Ik ga het vanavond gelijk eens proberen!
Oh en Framboos, groot gelijk dat je je vriend het bed uitschopt hoor! Mannen zijn wat dat betreft net kleine kinderen!
maandag 4 februari 2008 om 13:14
Fachat, lijkt op mijn schema en dat bevalt hier goed. Als Morris echt op deze tijden eet en drinkt slaapt hij meestal goed door (= 1 x per nacht eruit).
Framboos, grrr, mannen die ziek zijn, wat een zielepieten! Natuurlijk schop je hem z'n bed uit. Ik ben nu ook ziekig (koorts, verkouden, spierpijngevoel) én heel erg misselijk van de zwangerschap, maar ik heb geen tijd om zielig te doen hoor.
Framboos, grrr, mannen die ziek zijn, wat een zielepieten! Natuurlijk schop je hem z'n bed uit. Ik ben nu ook ziekig (koorts, verkouden, spierpijngevoel) én heel erg misselijk van de zwangerschap, maar ik heb geen tijd om zielig te doen hoor.
maandag 4 februari 2008 om 13:17
Framboos, ik kan er ook niet tegen als A. in zijn bed ligt te stinken, terwijl ik in de weer ben met de jongetjes en een flinke hoofdpijn! Ik trap hem dan liefdevol zijn nest uit!
Compli, mooie site! Ik vind het een erg leuk idee en hoop dat het gaat lopen!
Fach, hier is het schema van Steijn en Hugo. Ik heb ze een tijdje per ongeluk te weinig eten gegeven en ze werden elke nacht zo rond een uur of drie met knorrende maagjes wakker. We hebben toen de boterham en de warme hap opgeschroefd en sindsdien snurken ze heel de avond door!
05:30 Melk 200cc plus 6 scheppen Bambix. Rond een uurtje of zeven gaan ze slapen.
08:30 Fruitje, twee stuks. Elke dag hebben we weer wat anders, zoals gele kiwi's, mandarijntjes, peer, mango, banaan.
11:30 2 boterhammen in stukjes met boter en smeerkaas/vegetarische smeerworst.
12:30 Fles melk 200 cc. Daarna meteen een tukkie doen.
16:00 Warme hap. Ik geef altijd drie opscheplepels. Toetje is yoghurt zonder iets erin.
17:45 Fles melk 200 cc.
18:00 Slapen.
De jongetjes liggen nu op onze kamer te slapen en het is zo gezellig! Ik slaap alleen niet al te best; ik word wakker van elk geluidje dat ze maken. Hugo ligt naast mij en Steijn naast A. Vanochtend werd ik wakker, ligt Huug me met een grote lach aan te kijken! Zo lief! Ik kijk de andere kant op, zie ik Steijn naar me lachen en kraaien! Okee, ik slaap te weinig met hun op de kamer, maar gezellig is het!
Compli, mooie site! Ik vind het een erg leuk idee en hoop dat het gaat lopen!
Fach, hier is het schema van Steijn en Hugo. Ik heb ze een tijdje per ongeluk te weinig eten gegeven en ze werden elke nacht zo rond een uur of drie met knorrende maagjes wakker. We hebben toen de boterham en de warme hap opgeschroefd en sindsdien snurken ze heel de avond door!
05:30 Melk 200cc plus 6 scheppen Bambix. Rond een uurtje of zeven gaan ze slapen.
08:30 Fruitje, twee stuks. Elke dag hebben we weer wat anders, zoals gele kiwi's, mandarijntjes, peer, mango, banaan.
11:30 2 boterhammen in stukjes met boter en smeerkaas/vegetarische smeerworst.
12:30 Fles melk 200 cc. Daarna meteen een tukkie doen.
16:00 Warme hap. Ik geef altijd drie opscheplepels. Toetje is yoghurt zonder iets erin.
17:45 Fles melk 200 cc.
18:00 Slapen.
De jongetjes liggen nu op onze kamer te slapen en het is zo gezellig! Ik slaap alleen niet al te best; ik word wakker van elk geluidje dat ze maken. Hugo ligt naast mij en Steijn naast A. Vanochtend werd ik wakker, ligt Huug me met een grote lach aan te kijken! Zo lief! Ik kijk de andere kant op, zie ik Steijn naar me lachen en kraaien! Okee, ik slaap te weinig met hun op de kamer, maar gezellig is het!