***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Framboos, meiske! Wat een rotnacht heb je gehad! Hoe is het nu met Tommy? En met je vriend? Get, en dan ben je ook nog zwanger, dan zit je helemaal niet op dit soort avonden te wachten!

Hee, jij wordt altijd wel crea van zwanger zijn, niet? Ben benieuwd naar de foto's!

Luna, Steijn en Hugo kruipen ook nog niet, maar tijgeren zich wel helemaal ongans. Vooral Huug gaat met een noodvaart door het huis en ik snap niet hoe hij dat doet. Ik heb het laatst ook eens geprobeerd en jemig, ik was bekaf na een seconde of tien! Hugo heeft meestal (eigenlijk altijd) een missie als hij aan het tijgeren is: de lampen (al een paar keer omgevallen), de boekenkast (alles word van de onderste plank gehaald), de keuken of de trap. Hij gaat er redelijk rap naar toe en luistert zeer selectief naar wat hij wel en niet mag van me. (niet: kattenbrokjes uit de voederbakjes halen en in zijn mondje stoppen) Steijntje kan ook aardig snel tijgeren, maar stopt zodra hij iets tegenkomt wat hij interessant vindt.

Zo, wij hebben een nieuwe hit hier in huis! Het is die kegel met ringen er om heen van de Brilliant Basics van Fisher Price! Serieus, als je hem nog niet hebt: aanschaffen!

Esan, ik ga een poging doen om het trapsysteem uit te leggen!

- Er komen drukkertjes onder de laatste tree en ergens achter een tree halverwege. (gekocht bij een electronica/rommelzaakje)

- In het zeil komt dus de helft van de drukkers

- Op die manier kan je het zeil er helemaal vanaf halen, of juist op de trap doen.

Snappie? (ik niet echt naar aanleiding van mijn omschrijving, maar ik weet echt niet hoe ik het duidelijker moet zeggen. )

Ben nog niet ongesteld trouwens. Zit nu op dag 28, maar ik wacht nog tot dinsdag alvorens ik er een test tegenaan slinger.
Esan, ik zal het recept van de saus op de groep zetten.

Leen, hier eigenlijk niet veel turkse invloeden hoor, ik geef Zahra wel gewoon varkensvlees als het zo uitkomt, bijv. smeerleverworst enzo. Qua avondeten eten wij zelf eigenlijk bijna nooit varkensvlees, als man er niet is met het eten maak ik vaak wel dingen met varkensvlees, dus dan zal ze daar later ook wel van mee-eten waarschijnlijk. Mijn man is eigenlijk heel makkelijk wat dat betreft, het zoontje van mijn vriendin mag van haar man ook geen varkensvlees eten. Haar man is echt een 'strenge'moslim zeg maar. (bidt ook 5 x per dag en gaat naar de moskee etc.) Mijn man noem ik wel eens een nepmoslim hihih. Hij eet geen varkensvlees maar weet zelf ook dat het puur tussen zijn oren zit, heeeeeeel soms eet hij het per ongeluk, dan weet hij niet dat er iets van varkensvlees in zit. Verder eigenlijk weinig turkse invloeden, hij praat wel turks tegen haar, maar ook niet altijd, dus ik weet niet hoe dat qua taalontwikkeling gaat straks.

Muis, nog niet ongesteld, spannend hoor! Ik ben gisteren ongesteld worden, ik moet even kijken in de agenda hoe lang mijn cyclus dan is 38 dagen dus daar word ik niet vrolijk van. Het was pas de 2e keer ongesteld na de bevalling dus misschien dat mijn cyclus nog korter wordt, anders vrees ik dat ik over een tijdje weer naar de gyn moet voor het medische circuit.

Framboos, wat een rotnacht moet jij hebben gehad! Hopelijk zijn Tommy en je vriend een beetje opgeknapt.
Arm, arm, arm Framboosje!! Wat een nacht..., verschrikkelijk! Hoe is het nu met Tommy? En hoe voel jij je?

Ik heb vorige week trouwens gemerkt dat je overgeven ook over de babyfoon hoort, zelfs als hij niet heel scherp staat afgesteld. Vanavond kun je dus misschien de babyfoon extra hard zetten?

Lievelust: ik ben echt benieuwd waar het nu aan ligt! Plaats anders even een foto van de stoel, dan kunnen we kijken wat niet klopt.

Hoe doen jullie dat trouwens met het kussentje? Max zit nu niet op een kussen, want het zitgedeelte wordt altijd zo smerig en hij heeft toch een dikke luier onder zijn billen. Eten jullie kindjes nu een stuk netter dan hij, of hoe zit dat?

Muisje: ik denk dat ik het snap! Zit het zeil aan de onderkant van de trap?

Die ringen ken ik inderdaad! Kunnen Hugo en Steijn ook al zelf gaan zitten? Max vindt zitten alleen leuk als ik bij hem zit (het bange kippetje, want hij valt dus nooit om). Hij ligt heel vaak met zijn blokjes van Fisher Price te spelen; alle vormen zijn nu interessant.

Ik vraag me alleen af of hij met die ringen kan spelen als hij niet zit.

Layla: als een moslim per ongeluk varkensvlees eet is het niet erg toch? Ik dacht dat alleen bewuste "fouten" tellen?

Wordt het zoontje van jouw vriendin verder ook als moslim opgevoed? En Zahra niet?
ff ego.....

Hoera het is ochtend! Maar ik voel mij Heb in totaal 3uurtjes geslapen, maar helaas niet achter elkaar....Hoorde vriend steeds kotsen, en Tommy had dromen.

1 lichtpunt, Tommy heeft na die ene X om 23uur niet meer overgegeven! Hij werd wakker en was meteen vrolijk en koortsvrij.

Beneden in de box vond hij een soepstengel en die ging in een razend tempo naar binnen. Daarna een fles, en nu haalt hij ineens een rijtsewafel tevoorschijn! Denk dat hij niet ziek is. (godzijdank!!)

hoop dat dit doorzet.

Vriend ligt nog in bed, maar was redelijk aanspreekbaar...Pfff hoop echt dat deze nachtmerrie nu over is!

Muis, jij hebt mij er vannacht doorgesleept! Ik kon dus niet slapen omdat ik Tommy wilde horen. Toen droomde ik (half wakker je kent het wel) Dat jij een manier had om Tommy tijdens de slaap toch te kunnen horen! Jij deed dat ook altijd zo bij Hugo en Steijntje blablabla. Nou op die manier heb ik toch een paar uur slaap gepakt!

Maar goed, het feit is nu wel dat ik half dood ben. Vind dit maar niks want er zit ook nog een framboosje in mij, en die mag niets overkomen! ik bedoel, die mag er niet onder lijden...

ach...sleep mij de dag wel door, en misschien blijf ik morgen wel lekker thuis... (doe ik normaal nooit hoor!, maar ben ff wat zuiniger op mijn lichaam nu!)

pff en duimen dat ik geen buikgriep ga krijgen!!! Ik had het een paar maand terug al, is dit ook een voordeel? weet iemand dat?

Ga ff naar de bank, lees later bij hoor!
Zielige Framboos! Ik ben blij dat Muis je door de nacht heeft weten te helpen!

Ik weet niet of het uitmaakt dat je het een paar maanden geleden hebt gehad, volgens mij niet... Kun je je moeder bellen zodat je wat rust kan nemen vanmiddag ofzo?

Toen ik zwanger was heb ik trouwens een hele nacht elk uur overgegeven, van 20:00 - 6:00. De ha zei toen dat dat niet erg was voor de baby (en hoe blakend is Max! ) en dat ik voldoende moest drinken. De baby pakt eerst wat hij nodig heeft en dan pas ben jij aan de beurt. Mooi geregeld, die natuur. Sterkte vandaag!
Framboos, ik ben blij dat ik je de nacht heb kunnen dooslepen! (al zou ik echt niet weten hoe...hihihi) Ik snap best dat je morgen thuis wilt blijven. Ik heb me regelmatig ziek gemeld als ik slecht had geslapen tijdens de zwangerschap van Steijn en Huug, omdat ik toch echt vond dat mijn lichaam belangrijker was dan het naamwoordelijk gezegde! Gelukkig begrepen ze het op school, dat scheelt.

Fijn dat Tommy weer helemaal beter is! Nu hoop ik nog voor je dat je vriend opknapt vandaag en dat jij een middagje kan slapen!

Lara, Steijn en Hugo gaan nog niet zelf zitten, alhoewel Hugo heel erg zijn best doet. Steijn durft niet, volgens mij. (al denk ik dat hij het wel kan) Ik zet ze altijd gewoon neer op het speelkleed of in de box en dat gaat altijd goed! Steijn blijft zitten waar hij zit. Oe, Hugo is klaarwakker!
Lara, dat varkensvlees eten vindt hij ook niet heel erg, dat 'per ongeluk' varkensvlees eten wist ik niet, hmmmm daaar kan ik nog wel eens gebruik van maken als ik weer eens bolognese saus maak (gemeen hè). Dat zoontje van mijn vriendin zal ws wel als moslim worden opgevoed. Ik denk dat zijn vader hem wel mee zal nemen naar de moskee enzo. Mijn vriendin is absoluut niet gelovig en ik denk dat het nog wel een strijd zal worden. Ik vind het prima als mijn man Zahra dingen uitlegt over de Islam enzo, maar echt actief zal hij er niet mee bezig zijn denk ik. Ik ben zelf niet gelovig, maar ben wel naar een katholieke Havo geweest dus heb er wel wat van meegekregen. Als Zahra er op school wat van opsteekt vind ik dat prima, hoewel ik denk dat we haar tzt naar een openbare school zullen brengen.

Framboos, wat een rotnacht zeg, misschien kun je vandaag nog een paar uurtjes bijtanken tijdens Tommy's slaapjes? En anders inderdaad gewoon thuisblijven morgen hoor, je moet echt goed voor jezelf zorgen nu. Ik kan ook helemaal niet tegen overgeven, als ik het hoor ga ik zelf meedoen brrrrr
He jakkes, wat een ellende vannacht Framboos! Ik hoop dat je vandaag nog een paar uurtjes slaap kunt pakken. Beterschap voor je man!
Wat naar framboosje, wat een ellende vannacht. Hopelijk kan je vandaag nog een beetje bijslapen.
Layla: dat van dat "per ongeluk" hoorde ik eens in Turkije. Vond het wel een goede regel. Er gaat heus wel eens per ongeluk iets mis en dan hoef je daar niet enorm mee te zitten. Zahra krijgt trouwens een lekker brede ontwikkeling, zo met een (beetje) katholieke en islamitische achtergrond!

Zo, ik ga eens naar de Prenatal. Kijken of ze daar wel leuke kleding hebben voor Max.

Geniet van de dag, het is heerlijk weer!
Woon jij weer in de goede stad Lara!! Hier is het carnaval en wij blijven dus angstvallig binnen
Ik blijf ook angstvallig binnen Dropneus, manlief is met vriend (ook turk) naar de optocht gaan kijken maar ik blijf liever thuis hahaha. Toppunt van integratie hihihi. Zahra ligt lekker te slapen dus ik denk dat ik zo ook maar ff lekker de bank opduik.
Finn heeft geloof ik weer zijn pseudo kroep!

Hij is zoooo zielig. Moet continue hoesten (blaffen), moe overgeven (door al het slijm), zit helemaal vol en huilt heel veel (deed hij zelfs in het ziekenhuis nooit).

Afgelopen nacht weer bijna een uur met hem op de stoel gezeten om het gerust te stellen. Nu ligt hij in zijn bedje, begint ineens dat carnaval weer. Voor de deur! wist echt niet dat we dat hier ook hadden (dacht alleen 's avonds).

Nu krijg ik meteen een benauwd gevoel, aangezien we gewoon ons huis echt niet uitkunnen. De straat staat vol! Ik dacht dat we dat alleen in Rotterdam centrum hadden.

Voordeel is dat pseudo kroep volgens internet in 2 a 3 dagen over is. Dan zou het morgen dus al veel beter moeten gaan.

*** einde ego bericht ***

Framboos, ik hoop dat je aanstaande zich weer wat beter voelt en de zorg van Tommy even op zich kan nemen. Je moet wel een beetje uitrusten hoor.

Muis, spannend, we wachten dinsdag maar weer af.

Lara, Finn eet normaal gesproken heel netjes. Hij zit dus ook nog op zijn kussentje.

Lievelust, Finn past gelukkig nog wel binnen die beugel. Heel goed zelfs.

Je kunt natuurlijk dat rugleuninkje weghalen, dan moet het beter passen.

Ik ga Finn maar weer uit zijn bedje vissen. Heb zo'n medeleiden met hem!
Swissie, beterschap voor Finn! Wat naar dat je je huis niet uitkunt, ik heb echt een hekel aan carnaval, dus kan me indenken hoe je je voelt.

Lara, Zahra knoeit ook erg met het eten, maar ik heb zo'n afwasbaar kussentje in een mooi barokdesign besteld bij dat adres wat Framboos op de groep had gezet. (van Marktplaats) Ik heb ook een origineel Tripp Trapp kussentje, maar dat wordt dus erg snel vies en het is een crime om dat kussentje eraf te krijgen, dan moet je de stoel los schroeven.

Lievelust, Zahra zit ook wel bijna met haar buikje tegen die beugel aan, ze zit niet klem, maar ze kan niet echt veel bewegen. Ik had in het begin het plankje waar ze op zit iets te ver naar voren staan, maar sinds ikdat een stukje naar achteren heb geschoven zit ze echt een stuk beter en kan ik haar ook makkelijker in-en uit het stoeltje tillen.
Swissie, wat ontzettend irritant dat je de carnaval voor je neus hebt! Ik heb zelf echt een bloedhekel aan dit volksfeest! Vroeger, in ons oude huis, hadden we een kroeg een paar meter verderop zitten. We hadden er nooit last van, behalve als er weer eens carnaval was! Heerlijk, lekker uit je nest getrild worden door alle carnavalskrakers! (not!) Het lijkt me helemaal vervelend om er dan ook nog een kindje bij te hebben!

Hoe is het nu met Finn? Is hij gevoelig voor pseudokroep? Zielig hoor, zo'n blaffend ventje! Beterschap voor hem!

Lara, Steijn is een enorme knoeier met eten, maar ik haal na de warme prak altijd even de stofzuiger over de tripptrapp heen. Huug eet een stuk netter, behalve als we rijst eten.

Framboos, hoe is ie nu? En met de lekkage? Wij hadden een maand geleden een lekkage door een vogelnestje op het dak. (vogels, bedankt!) Dit zat recht boven het kamertje van de jongetjes en er is een enorme schimmel ontstaan. Eerst op een klein plekje, maar gister zat heel hun kamertje onder! A. heeft een of andere supersonische schimmelverwijderaar gehaald en het kamertje behandeld. Heel het huis ruft nu naar de chloor en de mannekes liggen op onze kamer in hun campingbedjes te slapen. Dit zullen ze nog een paar dagen doen, aangezien ik ze niet in deze lucht laat slapen!
Muis, idd heel erg uitkijken met schimmel. Is heel gevaarlijk voor de gezondheid. Hopenlijk houdt dat anti-schimmelmiddel.

In onze oude woning hadden we daar ook last van (heel erg zelfs). We hadden ons bed tegen een buitenmuur staan en kwamen erachter dat achter het bed heel veel schimmel zat. Ik was behoorlijk zwanger dus man heeft aantal keren heeel vroeg anti-schimmel gesmeerd, en alles opengezet.

Gelukkig hebben we het huis met schimmel goed kunnen verkopen.

Ik heb zo'n medeleiden met mijn kleine zeehond. Hij blaft en huilt en voelt zich zo beroerd. Gelukkig kan er wel een lachje af als hij bij ons is, maar dat kan ook heel snel weer omslaan. Hopenlijk is het morgen weer een stuk beter.

Pseudokroep schijnt met weerveranderingen te maken hebben. Het komt dan na een verkoudheid.

Als het morgen niet beter is ga ik misschien wel even naar de kinderarts. Gelukkig heeft hij geen koorts meer.
Swissie: wat naar dat Finn zo ziek is! Heeft hij dan gevoelige longetjes? En dan ook nog eens carnaval voor de deur... Ik ben blij dat dat hier niet wordt gevierd. Ik vind het verschrikkelijk!

Spitsmuis: een chloorhuisje dus... Goed dat de jongens zijn verplaatst, want chloor is echt heel slecht!

Zo, wat een productieve dag! Bij de Prenatal goed gescoord qua kleding, luieremmerzakken en een beetje speelgoed. Het zijn twee van die boogjes met kraaltjes (snappen jullie?) en een zachte Nijntje-bal. Die rol iets minder snel dacht ik. Jammer alleen dat ik was vergeten dat Ajax-Feyenoord was en ik enorm in de file stond.

Vervolgens was de parkeergarage zo vol dat iemand dubbel geparkeerd stond. Ik reed er heel voorzichtig langs en volgens de jongens van de parkeerbegeleiding kon het makkelijk. Niet dus, ik raakte de vangrail aan de zijkant. Gelukkig maar een klein beetje schade en moest daar sowieso een andere schade worden hersteld.

Daarna zijn we naar de kunstuitleen gegaan en we hebben 4 hele mooie werken geleend. Nu is mijn vriend even werken, maar vanavond gaat hij ze ophangen. Leuk!!
Even het verslag van een mislukte ochtend. We zouden een dagje naar Marken en omgeving gaan, leuk wat eten daar en naar het IJsselmeer en zo. Toen we er bijna waren begon Lars over te geven. Héél erg. En toen konden we weer terug naar huis. Jongetjes meteen in bad, en in hun thuispakjes, en we zijn verder ook niet meer weggeweest. Iedereen is ziek, de jongens zijn verkouden en hebben ontstoken oogjes en zijn heel hangerig. Vriend is ook niet lekker dus heeeel zielig. En o ja, ik ben ook ziek, en misselijk, maar dat telt natuurlijk niet. Boehoe!

Nu moet ik eten gaan koken, ik lees vanavond bij!
Oh Micha, beterschap! Voor de hele familie.

Is er dan wel iemand in huis die iets wil eten? Niet te moeilijk doen hoor. Beetje aan jezelf denken.

Lara, heerlijk op zondag de winkels open. Dat mis ik echt verschrikkelijk.

Irri van je auto zeg. Waarom zeggen die heren dat het makkelijk kan. Mannen ...

"aus dem weg!!!, tuuttuuttuut" Finn heeft gisteren een nieuw speeltje gekregen van zijn opa. Een autostuur met verschillende toetsen. Daardoorblijft hij momenteel wel in zijn box zitten, maar honderd keer tuut wordt je een beetje gek van.

Misschien snel de batterijen eruit.

Hij heeft net eindelijk weer even goed gedronken, nu nog hopen dat het erin blijft. Hij heeft vandaag veel te weinig luiers gehad, heeft duidelijk vocht nodig.

Xaloy, hoe was carnaval? Het weer was in ieder geval geweldig, of niet?

Oh, even een mannetje helpen. Hij heeft genoeg van zijn autotuur. Misschien dat blokken goedgaan.
He bah Micha, ik heb het maar met je te doen! Drie zieke mannen... (en volwassen zieke mannen zijn aanstellers en zo lastig!!). Neeee, moeders kunnen en mogen niet ziek zijn, dus als je ziek bent gaat nog steeds alles door. Oneerlijk verdeeld!

Oei oei, wij hebben ook zo'n stuurtje gekregen. Verschrikkelijk die herrie! Gelukkig kunnen batterijen er altijd uit!

Heb je ORS in huis? Geef hem dat dan even voor de zekerheid. Baat het niet dan schaadt het niet. Weinig natte luiers is zeker niet goed. Beterschap voor Finn!
Hallo lieve forumvriendinnen!

We zijn druk geweest, erg druk.

Maar we hebben een concept babysjop gebouwd en een eerste aantal leveranciers gevonden voor de kleertjes enzo. Op dit moment zijn we bezig te onderhandelen en wat laatste zakelijke dingen uit te zoeken. We hopen binnen een paar weken live te kunnen gaan met de sjop.

Voor wie het leuk vindt: een testmodelletje kan bekeken worden op www.knirpsen.ch. We hebben er zin in!
Dus.
Wat een leuke site Compli! Heel veel succes met de verkoop! Oh, ook een idee misschien, van die labeldoekjes, kennen ze die in Zwitserland? Ik heb er 1 voor iemand in Denemarken gekocht en die was er helemaal verrukt van en kende het niet daar. Misschien kunnen jullie die ook verkopen op jullie site.
Mooie site Compli! Ziet er erg goed en verzorgd uit! Ik wist helemaal niet dat jullie zoiets aan het opzetten waren, ik had wel van Xaloy begrepen dat er daar weinig goede babykleding-sites te vinden zijn, dus begrijpen doe ik het zeker! Ik ben erg benieuwd hoe het gaat lopen! Ben ook wel erg benieuwd hoe jullie dat nou allemaal hebben aangepakt met al die leveranciers!

Leuk hoor! Goed idee van jullie! Succes ermee!

Wat een ziekenboeg hier zeg! Voor alle zieke kindjes, papa's en mama's: Heel veel beterschap en snel weer beter worden!!!
Senk joe voor de complimenten!

We hebben op deze testsite alleen maar een paar dingetjes per leverancier gezet, de werkelijke grote invulling moet nog komen.

Wat we hebben afgesproken met de leveranciers is dat elke bestelling automatisch naar hen wordt gemaild en zij de verzending binnen een dag verzorgen. Normaal gesproken zou een bestelling dan binnen 4 dagen ter plaatse moeten zijn met priority mail. We zijn dat nu aan het testen en hebben opa en oma gevraagd als test wat rompers te sturen

Voordeel is dat we geen voorraad houden en qua werk alleen de site moeten bijhouden en de administratie moeten doen. We gaan er van uit op deze manier zonder veel risico te kunnen gaan handelen.

We gaan dus nu op zoek naar de meest geschikte verpakkingsmaterialen -- in overleg met de leveranciers -- en stickers met logo en retouradres. Verder hebben we al de meeste info over hoe we hier het bedrijfje op kunnen richten, met zakelijke rekening, boekhouding en BTW enzo.

Het is heel leuk om zoiets op te zetten en we hebben al veel voorpret. Elke avond houden we -- als Robbie slaapt -- een soort Knirpsen-meeting onder het genot van een glaasje wijn. Marketing is bijvoorbeeld ook een belangrijke factor. Nu maar hopen dat het allemaal goed gaat lopen. Spannend!

Wat zijn dat precies voor doekjes, Layla? Ik vermoed dat het een doekje is dat Robbie in zijn ziekenhuisperiode van mijn broertje en zijn vriendin heeft gekregen: zo'n doekje uit verschillende stoffen en met allemaal etiketjes en labels er aan, klopt dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven