Tips Palma/Mallorca

04-09-2011 16:58 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
In oktober ga ik een lange midweek (zo - vrij) naar Palma. Ik heb een hotel geboekt dichtbij het centrum en hoop daar nieuwe energie op te doen, te shoppen en met het OV wat van het eiland te zien. Man en kids blijven voor de verandering thuis, zodat ik lekker alleen maar met mezelf rekening hoef te houden

Ik ben nog nooit op Mallorca geweest, wel op Ibiza, Menorca en in veel steden op het Spaanse vasteland. Wie heeft er tips voor bezienswaardigheden, restaurants, winkels/winkelgebieden? Is er in veel horecagelegenheden WiFi? Ik zag dat vanaf de Plaza de Espana veel bussen gaan. Wie heeft er ook tripjes met de bus gemaakt? Wat is is een leuke plaats om met de bus te bezoeken? Ik zag in de reisgids ook een leuke treinrit staan.

Tips welkom. Leuk voor de voorpret... Dank alvast!
Palma is een hele sfeervolle stad, dus ik zou er lekker de tijd voor nemen om die te verkennen. De kathedraal is prachtig en daar in de buurt heb je leuke flaneer- en winkelstraten.

De treinreis van Palma naar Soller (en eventueel een boottripje en dan met de bus terug) zou ik zeker doen. Is een aanrader.

Zelf vind ik Cala d'Or een leuke badplaats (niet echt een boulevard, wel een centrum met verschillende baaien). Het is er wel toeristisch, maar dat zijn de meeste grotere plaatsen op Mallorca wel.

Misschien kun je met een bus een rondrit over het eiland maken? Of zelf een dag een auto huren? In het binnenland heb je hele mooie natuurgebieden. Aan de kust zijn Cala Pi (het Spaanse antwoord op een fjord) en het natuurgebied Calas de Mondrago erg mooi.
pas op je portemonnee en je waardevolle spullen :s echt extreem, niet in je rugzak doen oid.

Auto huren en naar cap de formentor rijden. Super mooi, op 8km voor t verste puntje heb je super relaxed strandje, zie je vanaf de weg. 15 hiken naar beneden. Heel leuk!
Leuk! Muchas gracias. Hopelijk volgen er nog meer tips.
Iemand nog tips..?
Alle bussen gaan via plaza espaÑa. In het centrum heb je leuke winkels (in calle san miguel, avenidas, plaza juan carlos I en calle sindicato onder andere). Alles is op loopafstand te doen, in alle mcdonalds heb je wifi. Als je lijn 3 of 20 neemt richting cala mayor kom je uit bij een paar stranden stranden (cala mayor, illetas), maar de mooiste liggen in het zuiden ( rapita, estrenc). Daar heb je wel een auto voor nodig. Het verkeer is daar chaotischer, mensen halen rechts in en velen rijden dronken snachts. Met lijn 15 kom je bij el arenal, een baai van ong 10km lang waar een duits gedeelte is en helemaal aan het eind een nederlandse gedeelte met allerlei nederlandse kroegen en discos. Porto pi is een superleuk winkelcentrum met heel veel winkels, om daar te komen heb je lijn 3 nodig of lijn 20. Er is een strand vlakbij het centrum tegenover de katedraal maar die is nogal vies, 2km van de kust wordt daar rioolwater in de zee gedropt. Paseo maritimo, de haven van palma is heel mooi om te wandelen overdag, je kunt daar ook heel goedkoop en lekker zelfgemaakt ijs eten bij la boutique del gelato, zeker een aanrader. Snachts is el pasaeo maritimo een uitgaansgebied, in het weekend. Als je verder nog wensen hebt hoor ik het, hoop dat je hier genoeg aan hebt.

Veel plezierr!
Ah, fijn. Zeer bruikbare tips, zeker die busverbindingen. Misschien huur ik ook nog een dag een auto, we zien wel.

WiFi in de Mc, uiteraard, dat had ik kunnen weten :-).

Ik hoop dat het zonnetje schijnt, dan kan ik ook nog in de hoteltuin bij het zwembad zitten. Maar oktober kan het ook spoken, las ik. Gelukkig genoeg te zien en te doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven