Gezondheid alle pijlers

Hulp....:(?

07-09-2011 18:54 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

ik maak me op het moment eventjes nogal beetje hysterisch druk.

mijn zusje die een half jaar heeft rondgetrokken in zuidoost-azie is gisteren teruggekomen en heeft voor mij allerlei lokale theeën meegenomen. Ik heb deze lekker met haar opgedronken onder het genot van een high tea. Toen ik echter in de keuken kwam zag ik dat die theezakjes heel onhygienisch eruit zagen, echt zo op zijn 'aziatisch'.

Nu ben ik bang dat er strakjes een of andere infectieziekte in zit waar ik ziek van word. Mijn zus is natuurlijk tegen vanalles ingeeent maar ik niet..

Ben ik me onnodig aan het druk maken?
Ik denk dat het een beetje te ver gezocht is, zeker als er verder geen aanleiding is (tante die ziek is, buikpijn).

Lijd je niet aan een angststoornis? Als je er zó over in zit, daar op díe manier al mee bezig bent, lijkt het of je een lichtelijke 'smetvrees' hebt. Een soort controledwang. Herken je dat ook op ander gebied?

Nou, kijk maar uit, zometeen krijg je malaria, tbc en de hele ratteplan. Zou ook bij je tante uit de buurt blijven
The greatest adventure in life is to follow your heart.
Ligt je tante momenteel op sterven na dood op bed? Dan vind ik het niet vergezocht, anders - ja.
@molly74

ja op sommige gebieden kan dat ik wel eens hebben, voornamelijk met dodelijk einfectie ziektes ed, vandaar dat ik dit hierbij ook heb, krijg het dus niet echt zo goed uit me hoofd...
Het is ver gezocht.

Heb je vaker van dit soort angsten?

Angst kan je totaal irrationeel maken.
Is dit serieus??
Tsja, dan moet je je ook laten inenten elk jaar! Jeetje dat je daar niet van tevoren aan hebt gedacht
quote:karlijn78 schreef op 07 september 2011 @ 19:02:

@molly74

ja op sommige gebieden kan dat ik wel eens hebben, voornamelijk met dodelijk einfectie ziektes ed, vandaar dat ik dit hierbij ook heb, krijg het dus niet echt zo goed uit me hoofd...Dan adviseer ik je oprecht dat je niet iets aan de thee van je tante doet, maar aan je eigen geestelijk welzijn. Wat doe je in andere gevallen als je zo'n angst voelt opkomen? Heb je daar een ritueeltje voor misschien?
quote:VotesforLeo schreef op 07 september 2011 @ 19:04:

Is dit serieus??

Dit kan heel serieus zijn.

Heb een zoon met een angststoornis en die zou ook dit soort irreeele gedachten kunnen hebben.

ik kijk er dan ook niet van op.
Ik zou maar direct naar de eerste hulp gaan, je bent met allerlei ziektes besmet, die zijn speciaal met je tante meegevlogen en aan de armbandjes en in de thee gaan zitten om jou te besmetten
Ja denk dat je zeker in quarantaine moet nu hoor, morgen even naar de huisarts
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Lieve schatten als dit bloedserieus is is het niet echt gepast er de draak mee te steken of sarcastisch te doen.

Mocht to een angststoornis hebben dan zijn dit hele beklemmende angsten, en die zijn vaak vergezocht maar heel serieus voor iemand die dit heeft.
quote:iry schreef op 07 september 2011 @ 19:08:

[...]

Dit kan heel serieus zijn.

Heb een zoon met een angststoornis en die zou ook dit soort irreeele gedachten kunnen hebben. Heftig

ik kijk er dan ook niet van op.Ik wel. Kan best ver meegaan in angsten maar dit vind ik echt heeeel erg ver gezocht en heel snel hulp zoeken!
quote:molly74 schreef op 07 september 2011 @ 19:07:

[...]

Dan adviseer ik je oprecht dat je niet iets aan de thee van je tante doet, maar aan je eigen geestelijk welzijn. Wat doe je in andere gevallen als je zo'n angst voelt opkomen? Heb je daar een ritueeltje voor misschien?

niet echt moet ik eerlijk zeggen.. meestal ik er even een uur echt heel erg mee en verzwakt het daarna.. maar kan ik er wel me dag door laten verpesten en dat is natuurlijk echt onzin..

zit er wel overna te denken om misschien eens met een psycholoog te gaan praten want als ik het zo laat kan het overgaan maar natuurlijk ook erger worden..
Natuurlijk heb je niks...

Bijzondere gedachtegang....
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
quote:iry schreef op 07 september 2011 @ 19:10:

Lieve schatten als dit bloedserieus is is het niet echt gepast er de draak mee te steken of sarcastisch te doen.

Ik denk niet dat iemand die een dergelijke angststoornis heeft, zich aan gaat melden bij het Viva-forum en dan deze vraag gaat stellen.

Die zou dan ook bang zijn dat het toetsenbord besmet is met de enge dingen die ze heeft opgedaan bij haar tante.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:molly74 schreef op 07 september 2011 @ 19:07:

[...]

Dan adviseer ik je oprecht dat je niet iets aan de thee van je tante doet, maar aan je eigen geestelijk welzijn. Wat doe je in andere gevallen als je zo'n angst voelt opkomen? Heb je daar een ritueeltje voor misschien?het wordt soms dan ook alleen maar erger als ik dan bijvoorbeeld super veel last van mijn buik oid krijg nadat ik die lunch heb gehad..dat is natuurlijk stress en angst dat zich in mijn buik afspeelt maar voor mij kan dat dan ook weer een soort van 'gelijk' zijn van ja er iets van een bacterie binnengekomen..pff vermoeiend..
quote:karlijn78 schreef op 07 september 2011 @ 19:12:

[...]

niet echt moet ik eerlijk zeggen.. meestal ik er even een uur echt heel erg mee en verzwakt het daarna.. maar kan ik er wel me dag door laten verpesten en dat is natuurlijk echt onzin..

zit er wel overna te denken om misschien eens met een psycholoog te gaan praten want als ik het zo laat kan het overgaan maar natuurlijk ook erger worden..Dat zou ik zeker doen!
quote:himalaya schreef op 07 september 2011 @ 19:14:

[...]

Ik denk niet dat iemand die een dergelijke angststoornis heeft, zich aan gaat melden bij het Viva-forum en dan deze vraag gaat stellen.

Die zou dan ook bang zijn dat het toetsenbord besmet is met de enge dingen die ze heeft opgedaan bij haar tante.

Geen idee, kan best dat je uit schaamte er niet openlijk over durft te praten omdat je ergens ook wel weet dat het een absurde gedachte is.

Alleen angst kan je toch in de greep houden.
Als je vaker dit soort angsten heb en je steeds meer getriggerd word met allerlei irreele gedachten dan zal ik absoluut snel naar de huisarts gaan.

Laat je doorverwijzen voor hulp.

Wij kunnen hier niet je angsten wegnemen. Als je echt een angststoornis hebt komt er wel een nieuwe gedachte wanneer de andere weggenomen is.

Dit moet je echt therapeutisch aanpakken.
Naast het goede advies van Iry zijn hier op het forum ook diverse topics over angststoornissen waaronder deze: Chatterly in "angststoornis/paniekaanvallen groepje?".

Wie weet heb je er iets aan.
Je beseft dat zowat alle kleren tegenwoordig ook uit Azië komen?

En thee an sich natuurlijk ook, en koffie uit Afrika of Zuid-Amerika....

Als je zo denkt kan je maar beter nooit meer buiten komen, enkel nog water drinken en naakt rondlopen
quote:iry schreef op 07 september 2011 @ 19:10:

Mocht to een angststoornis hebben dan zijn dit hele beklemmende angsten, en die zijn vaak vergezocht maar heel serieus voor iemand die dit heeft.Helemaal eensch met Iry, als dit serieus is, dan moet je daar niet minachtend over doen, het is al erg genoeg.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
TO leg de vraag voor aan je huisarts, hij/zij is de degene die je angst zal kunnen begrijpen/wegnemen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven