weekend Rome
donderdag 8 september 2011 om 07:48
Mijn vriend en ik wilden in november een lang weekend naar Rome.
Ik dacht donderdag t/m zondag, maar vriend kan geen vrij meer krijgen op een donderdag en heeft nu kunnen regelen een vrijdag en een maandag vrij te zijn.
Is er alleen niet heel veel dicht op zondag en maandag in Rome?
Dan zou het zo zonde zijn.
Ik dacht donderdag t/m zondag, maar vriend kan geen vrij meer krijgen op een donderdag en heeft nu kunnen regelen een vrijdag en een maandag vrij te zijn.
Is er alleen niet heel veel dicht op zondag en maandag in Rome?
Dan zou het zo zonde zijn.
donderdag 8 september 2011 om 07:58
donderdag 8 september 2011 om 08:04
ik ben ooit in het laagseizoen in rome geweest, maar ik kan het me eerlijk gezegd niet meer herinneren hoe het met openingstijden zat.
Ik zou dus gokken dat alles gewoon open was, anders had ik vast wekl gemerkt dat ik zondag en maandag nergens heen kon.
Veel plezier hoor, het is een fantastisch mooie stad.
Ik zou dus gokken dat alles gewoon open was, anders had ik vast wekl gemerkt dat ik zondag en maandag nergens heen kon.
Veel plezier hoor, het is een fantastisch mooie stad.
donderdag 8 september 2011 om 08:10
donderdag 8 september 2011 om 10:42
donderdag 8 september 2011 om 13:07
quote:dasminder schreef op 08 september 2011 @ 09:44:
inderdaad deel kerken is dicht, vaticaan is ook geen strak plan én de winkels waren dicht op zondag toen ik er was.
Kerken zijn niet dicht, tussen de diensten mag je er gewoon in. Winkels die op zondag dicht waren? Maar enkelen, zelfs de supermarkt was gewoon open.
Vaticaan is heel druk op zondag, dat klopt inderdaad.
inderdaad deel kerken is dicht, vaticaan is ook geen strak plan én de winkels waren dicht op zondag toen ik er was.
Kerken zijn niet dicht, tussen de diensten mag je er gewoon in. Winkels die op zondag dicht waren? Maar enkelen, zelfs de supermarkt was gewoon open.
Vaticaan is heel druk op zondag, dat klopt inderdaad.
donderdag 8 september 2011 om 15:07
Dank voor jullie reacties!
Besloten gewoon lekker te gaan. Vliegen donderdag vroeg in de avond na het werk en maandagmiddag weer terug.
Vanavond een hotelletje zoeken en boeken en dan lekker verheugen op stedentrip samen! (kinders uit logeren)
Ciao!
Enne, nog leuke tips zijn altijd goed om te horen....
Besloten gewoon lekker te gaan. Vliegen donderdag vroeg in de avond na het werk en maandagmiddag weer terug.
Vanavond een hotelletje zoeken en boeken en dan lekker verheugen op stedentrip samen! (kinders uit logeren)
Ciao!
Enne, nog leuke tips zijn altijd goed om te horen....
donderdag 8 september 2011 om 16:15
Haha, nee hoor never nooit in een Ierse pub. Las net reviews over verschillende hotels waarinniemand schreef over een goeie Chinees... Ga je naar Rome, en dan bij de Chinees eten???
Meest zin heb ik in het weer terugzien van de klassiekers als de Sixtijnse kapel, Vaticaans museum, Forum Romanum etc. En 's avonds de kleine ristorantes proberen te vinden...
Met de Romereis van school (5e klas gymnasium) hebben we werkelijk Alles gezien in 8 dagen, van 's morgens vroeg tot 's avonds, maar ik kan me bijna alles herinneren.
Meest zin heb ik in het weer terugzien van de klassiekers als de Sixtijnse kapel, Vaticaans museum, Forum Romanum etc. En 's avonds de kleine ristorantes proberen te vinden...
Met de Romereis van school (5e klas gymnasium) hebben we werkelijk Alles gezien in 8 dagen, van 's morgens vroeg tot 's avonds, maar ik kan me bijna alles herinneren.
zaterdag 10 september 2011 om 21:47
quote:isisVG schreef op 08 september 2011 @ 16:15:
Ja ik ook dus! Had zelfs de verplichte leeskost van toen (7 dagen Rome) weer mee de laatste keer.
Het is een stad waar je nooit genoeg van kunt krijgen, ik zou zo weer gaan.
Veel plezier!
Ja ik ook dus! Had zelfs de verplichte leeskost van toen (7 dagen Rome) weer mee de laatste keer.
Het is een stad waar je nooit genoeg van kunt krijgen, ik zou zo weer gaan.
Veel plezier!
donderdag 17 november 2011 om 20:37
quote:troetelbeertje30 schreef op 10 september 2011 @ 01:11:
Kijk eens op vakantieitalie.nl niet de goedkoopste maar wel bijzondere locaties. Ik zat vorige maand met een vriendin in trastevere. Gezellige buurt, kleine gezellige straatjes, met leuke restaurantjes en cafeetjes.Wat 'n leuke site!
Kijk eens op vakantieitalie.nl niet de goedkoopste maar wel bijzondere locaties. Ik zat vorige maand met een vriendin in trastevere. Gezellige buurt, kleine gezellige straatjes, met leuke restaurantjes en cafeetjes.Wat 'n leuke site!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
vrijdag 18 november 2011 om 22:26