Smartphone als ereader gebruiken?
donderdag 8 september 2011 om 13:04
Ja dat kan.
Het lijkt me niet lekker lezen langdurig. Waarom?
Smartphone heeft een TFT scherm en dat is op de lange termijn een beetje vermoeiend tegenover een E Ink scherm van een e reader.
E books worden aangeboden in bestandsformaat, je moet even kijken of je smartphone dit bestandstype ondersteunt.
Het lijkt me niet lekker lezen langdurig. Waarom?
Smartphone heeft een TFT scherm en dat is op de lange termijn een beetje vermoeiend tegenover een E Ink scherm van een e reader.
E books worden aangeboden in bestandsformaat, je moet even kijken of je smartphone dit bestandstype ondersteunt.
donderdag 8 september 2011 om 15:28
Ik wil hem ook niet structureel als ereader gebruiken. Maar soms kom ik ebooks tegen waar ik wel benieuwd naar bed (gratis of heel goedkoop) en dan denk ik: zou toch leuk zijn als het kan. Ik heb me wel verdiept in ereaders en ebooks (vind ze nog te duur nu), maar kon niet vinden of dit nou kan. Het geeft niet als het niet ideaal leest. Daar heb ik mijn gewone boekenkast voor.
De nexus schijnt vergelijkbaar te zijn met de galaxy qua capaciteiten en heeft dus inderdaad android.
Welke app heb ik nodig en welk formaat ondersteunt het? Kan ik bij bijv bol.com een ebook kopen en dus lezen?
@ Puberma: kun je me iets meer vertellen over hoe jij je samsung 'ebookklaar' hebt gemaakt?
De nexus schijnt vergelijkbaar te zijn met de galaxy qua capaciteiten en heeft dus inderdaad android.
Welke app heb ik nodig en welk formaat ondersteunt het? Kan ik bij bijv bol.com een ebook kopen en dus lezen?
@ Puberma: kun je me iets meer vertellen over hoe jij je samsung 'ebookklaar' hebt gemaakt?
donderdag 8 september 2011 om 17:49
Ik heb de Galaxy S en lees alleen nog maar boeken op mijn telefoon. Als je FBreader download kun je zelfs de kleuren (achtergrond) aanpassen of op nacht/dagstand zetten.
Sinds ik e-books lees op mijn telefoon, ga ik niet meer naar de bieb, ik vind het echt geweldig!
En batterij slurpen, ik vind het wel meevallen. De telefoons van tegenwoordig moeten toch al vaker aan de lader dan die van 5 jaar geleden, dus dat is gewenning.
Sinds ik e-books lees op mijn telefoon, ga ik niet meer naar de bieb, ik vind het echt geweldig!
En batterij slurpen, ik vind het wel meevallen. De telefoons van tegenwoordig moeten toch al vaker aan de lader dan die van 5 jaar geleden, dus dat is gewenning.
donderdag 8 september 2011 om 18:48
Ik heb een samsung i1900 Smart G. Armani. Met deze telefoon kan ik alles. Ik heb geen pc, topmtom, e-reader, radio of tv meer nodig.
De e-books kun je gratis downloaden, zo heb ik al eer dan 6.000 boeken binnen weten te halen via een torrent site. En dan heb ik het over de nieuwste boeken...! sinds dat ik deze telefoon heb, is mijn boekenkast minder vol geraakt, is wel minder, maar het is stukken makkelijker, aangezien ik niet meer overal mijn boek hoef mee te slepen...
De e-books kun je gratis downloaden, zo heb ik al eer dan 6.000 boeken binnen weten te halen via een torrent site. En dan heb ik het over de nieuwste boeken...! sinds dat ik deze telefoon heb, is mijn boekenkast minder vol geraakt, is wel minder, maar het is stukken makkelijker, aangezien ik niet meer overal mijn boek hoef mee te slepen...
donderdag 8 september 2011 om 19:01
het dowloaden van bol.com kost geld. ik heb gratis boeken...
ik heb voornamelijk epub bestanden.
Ik weet niet wat voor boeken je zoekt, maar ik heb er heel erg veel. Misschien kun je wat titels noemen, kan ik voor je kijken, en dan kan ik een test boek eventueel via mail of msn door sturen? als dat een optie voor je is
ik heb voornamelijk epub bestanden.
Ik weet niet wat voor boeken je zoekt, maar ik heb er heel erg veel. Misschien kun je wat titels noemen, kan ik voor je kijken, en dan kan ik een test boek eventueel via mail of msn door sturen? als dat een optie voor je is
donderdag 8 september 2011 om 19:19
Dank je voor het aanbod bella-diana. Ik heb inmiddels ook wel heel veel ebooks van een torrentsite. Ik lees vooral Nederlandse literatuur (nieuwe boeken, ik koop ze altijd gewoon in papieren versie) of (literaire) thrillers, wel alles Nederlandstalig. Zag nu een boekje van Karin Slaughter van 1,95, dat wilde ik wel eens proberen. Dat heb ik nu dan ook gedownload. Maar weet niet of ik wat doms heb gedaan. Het staat nu nl. wel op de laptop, maar niet op mijn telefoon. Is dat nog op te lossen? Ik probeerde het op mijn telefoon nogmaals te downloaden, maar dat lukt nu (nog) niet.
donderdag 8 september 2011 om 19:30
ik hoop dat je nog niets hebt of hoeft te betalen. Je moet even kijken wat voor een bestand het is, is het een epub bestand of een tft bestand? 1 van deze bestanden moet het doen, maar je zult daar voor wel het boek eerst op de telefoon moeten zetten. en daarna het boek nog uitpakken, ik moet bijvoorbeeld eerst op optie klikken en dan moet ik op importeren klikken. Dan zoekt mijn telefoon alle bestanden op die het programma kan lezen.. misschien gaat het daar ergens fout bij jou..?