Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
quote:sunny_me schreef op 04 september 2011 @ 12:24:

Wat vinden jullie van Thijs of T(h)om? .. verder kunnen we nog niet echt iets bedenken maar mijn man is nog niet zo weg van deze namen maar weet dan ook niet iets anders wat hij wel leuk vindt...

we willen graag een nederlandse naam, kort en krachtig maar geen jan, jaap, klaas, piet, etc....Mischien vind je Ties ook wel leuk? Of Nick, Thomas, Teun, Gijs, Mart, Maurice, Frank, Huub, Joost?
Hmmm, nederlands en kort:

Gijs

Joep

Luuk

Roef

Mats

Brent

Daan

Ruben

Chris / Kris
Sunny_me: Thijs en T(h)om erg leuk!

Andere (leuke) Nederlandse jongensnamen (aanvulling op de rest)...

- Giel

- Jop

- Stijn

- Sil

- Menno

- Dirk

- Rens
Hallo allemaal,

Hier ook een dilemma! Meisjesnamen waren we zo uit, we hebben zelfs al twee leuke namen! Maar meerdere mensen zijn er heilig van overtuigd dat we als eerste een jongen krijgen dus toch maar even over nadenken.

Er zijn maar een paar namen die ik leuk vind: op 1 Laurens (roepnaam eventueel Rens), 2 Thomas en 3 Florian.

Maar de meisjesnamen die we hebben zijn Amerikaans en daar vind ik onze favoriet, Laurens, niet zo bij passen. Het irritante is dat ik in het onderwijs werk en daardoor ook al zoveel namen gehoord heb.

Weten jullie nog leuke, Amerikaanse, namen van 2 of 3 lettergrepen?
@Vissemeisje: Lauren
@ vissenmeisje

misschien

Lennon

Dante

Bennett

Ethan

Elliott

Emerson

Marlow

Preston

William

Wyatt

Lewis

Curtis

Griffin

Joshua

Landon

Logan

Mason

Oliver

lastig zo zonder de meisjesnaam te weten
Niall

Liam

Duncan

David

Nathan

Lawrence

Matthew

Lionel

Humphrey

Gary

Richard

Jonathan

Simon

Jonas

Calvin

Daryl
Je meisjes en jongensnaam hoeven toch niet bij elkaar te passen? Je kindje krijgt toch een van de twee namen en dan komt de ander toch te vervallen? Of denk ik nou te kort door de bocht?

Verder ben ik niet zo goed in tweelettergrepige Amerikaanse namen dus ik kan je niet helpen, succes!
@vissenmeisje, wat vind je van:

Nolan

Lennox

Ilay

Ferris

Kyle

Mats

Micky

Jack

Lennie

Julian
Hello daar!

Even een vraagje. Wij willen ons kindje (jongen) graag vernoemen naar onze beide vaders. Beide namen zijn vrij ouderwets. Als roepnaam krijgt hij dan een door ons gekozen naam die wat 'nieuwerwetser' is. Het wordt zo best een raar rijtje van drie namen. Zouden jullie ervoor kiezen om de namen van de grootvaders alleen als voornamen gebruiken en dan de roepnaam apart? Of wel gewoon alledrie de namen als voornaam? (lekker ingewikkeld verhaal dit)

Een voorbeeld:

Johannes Egbert en we noemen hem Liam

Of: Johannes Egbert Liam

We neigen nu naar het eerste, omdat het andere zo gek klinkt. Aan de andere kant vind ik 3 initialen wel mooi staan. Wat jullie?
Met alle respect, maar je eerste voorbeeld vind ik zo ontzettend raar! Ik ken een kindje die dat zo heeft, maar dan kloppen de initialen niet, wat zijn voornaam-letter komt als laatste.

Doe dan toch ''gewoon'' Liam, Johannes, Egbert

Of klinkt mss nog beter: Liam, Egbert, Johannes.
anoniem_44459 wijzigde dit bericht op 07-09-2011 19:41
Reden: komma vergeten;-)
% gewijzigd
Ik ben het helemaal eens met Joesie. Ko heeft ook 3 namen (ook de voornamen van de opa's) en zijn eigen naam staat voorop. De 2 andere namen zijn een heel stuk ouderwetser maar alledrie de namen zijn wel Hollands. Maar anders zou ik het ook zo gedaan hebben.
Je eerste optie vind ik erg vreemd. Beter passend zou dan zijn: Egbert Johannes en we noemen hem Bert.

Ik zou dus gewoon Liam Egbert Johannes doen. En dan zet je het zó op het kaartje:

Geboren:

Liam

Egbert Johannes

Dan is helemaal duidelijk wat de roepnaam is en heb je 3 initialen.
Ja, precies zoals mijn voorgangers zeggen. Natuurlijk Liam als eerste naam.
Haha, ik bedenk me nu dat dit bij mij wel zo is. Ik heet dus:

Pieternella Geertruida Berendina Jansen. Roepnaam: new_in_town.

En ik vind het zelf helemaal niet vreemd.
New in town, is het niet zo dat op diploma's en ook vliegtickets alleen je "echte" voornamen staan en dan dus niet je roepnaam? Mijn man heet bijvoorbeeld Henk Piet, roepnaam Piet. Op tickets etc. komt dan Henk te staan. Niet echt een groot probleem natuurlijk maar misschien iets voor Simoontje om rekening mee te houden.
Ja, klopt! Op al die papieren staan inderdaad mijn officiële namen en mijn roepnaam komt volgens mij niet voor op officiële papieren.
quote:new_in_town schreef op 07 september 2011 @ 20:09:

Geboren:

Liam

Egbert Johannes

Dan is helemaal duidelijk wat de roepnaam is en heb je 3 initialen.Zo zou ik het ook doen. In ieder geval Liam vooraan, dat is zijn roepnaam.
Google ook eens -vernoemingsregels-

Ik vind dat er sowieso in de eerste 2 'hits' al veel zinvolle informatie staat.

En succes natuurlijk verder met het uitkiezen van de namen!
quote:new_in_town schreef op 07 september 2011 @ 20:13:

Haha, ik bedenk me nu dat dit bij mij wel zo is. Ik heet dus:

Pieternella Geertruida Berendina Jansen. Roepnaam: new_in_town.

En ik vind het zelf helemaal niet vreemd. Geweldig leuk! Zeker gezien je eerdere post
quote:joesie schreef op 07 september 2011 @ 20:49:

[...]

Geweldig leuk! Zeker gezien je eerdere post

Als ik teruglees nog steeds

quote:lulu_ schreef op 04 september 2011 @ 13:11:

[...]

Allebei erg leuk!!

Wat dacht je nog van Ties, Jurre, Yme, Jelle, Jorn, Bas, Bart, Auke. En er is volgens mij eerder in dit topic de naam Duco genoemd... Die naam kende ik nog niet, maar ik vind 'm super!Zo heet mijn oudste zoon, zijn we nog steeds heel erg blij mee!
wij denken dat het hier toch Sake gaat worden, mochten we nog een jongen krijgen. Iedereen bedankt voor het meedenken!
He Simoontje,

Ik ben het eigenlijk wel met de rest eens. Mijn man's naam is een afkorting van zijn doopnaam en wij hebben ondanks waarschuwingen al 2x gehad dat we een tickets moesten laten wijzigen doordat vrienden zijn eerste naam niet goed hadden doorgegeven. Dus bespaar jezelf die ellende! Ik denk dat je vader en schoonvader net zo goed vereerd zijn als ze als 2e en 3e komen hoor!
quote:shyte schreef op 09 september 2011 @ 12:59:

wij denken dat het hier toch Sake gaat worden, mochten we nog een jongen krijgen. Iedereen bedankt voor het meedenken!Sake is leuk!
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven