schematherapie

09-09-2011 19:28 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met schematherapie? Ik ben benieuwd hoeveel sessies je gehad hebt en hoe het daarna is gegaan
Wasda? Een soort familieopstellingen?
Ik ken iemand die het gedaan heeft. Het was heel heel heftig en duurde een half jaar (3 dagen per week). Maar het was supergoed voor die persoon.

Uit onderzoek blijkt dat het effect heel blijvend is, blijvender dan bijv. de stappentherapie. Het verschil zit erin dat je bij stappentherapie het gedrag afleert en bij schematherapie ook de reden aanpakt waarom je dit gedrag vertoont (bijv. de modus bestraffende ouder).
Ik heb nu ook een half jaar therapie gehad. Wekelijks een middag. Ik ben er supertevreden over en heb het gevoel dat ik naar de kern van mijn 'problemen' ga. Maar ik ben er nog niet klaar mee. Dus ik vraag me af hoe het bij anderen verder is gegaan.
Ik heb 12 sessies gehad (pestverleden, zelfbeeld) en vond het heftig maar heel goed. En in mijn geval merkte ik ook snel effect waardoor ik ook met situaties durfde te gaan experimenteren en situaties op te zoeken waar ik normaal voor weg zou lopen.

Ik ben in maart gestopt en heb in november nog een terugkeer afspraak bij de psycoloog. Ik merk dat ik echt anders in m'n vel zit. mijn omgeving vind dat ook en ik kan het alleen maar aanraden. Tot op heden heb ik geen terugval gehad en voel ik me echt weer goed.
Anderhalf jaar 4 dagen per week. Heftig maar ik ben een ander en vooral gelukkig mens nu.
Ah know`t, tha shunt
Hi, ik heb een half jaar therapie gehad. Iedere donderdag middag, in een groep met vier andere vrouwen. Ik ben nu vijf maanden er mee klaar. En je hebt het zelf allemaal in de hand hoe je nu verder gaat...

ik hebt hand grepen gekregen in deze therapie, en het is nu aan mij om alles in de praktijk uit te voeren wat ik heb geleerd. En das verrekte moeilijk!!!! Daarom raden ze ook aan om deel twee mee te doen.. Althans dit is hier in Drenthe voor
*meld* vind het heel nuttig, ben nog bezig, waarschijnlijk ga ik na een jaar stoppen, drie dagen per week. ben veel alerter op signalen en ik snap het hoe en wat van meer dingen, en ik kan krachtiger tegen mijn schema's optreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven