Digideus.
vrijdag 9 september 2011 om 23:22
Beste forummers,
Alhoewel je het misschien niet zou verwachten, gezien het feit dat ik regelmatig forum. Ben ik een echte digideus. Heb geen Hyves, Twitter, Facebook of iets dergelijks.
Emailen doe ik alleen wanneer het écht niet anders kan. Heb zo'n 10 emailadressen waarvan ik regelmatig alle inlogcodes vergeet dus die ik dan maar niet meer gebruik.
Zal er waarschijnlijk ook nooit achter komen wat pepsi hier wil vertellen.
Mis ik het? Nee. Ik mis het niet.
Heb ik het gevoel dat ik iets moet missen? Ja, dat wel. Het lijkt
wel of ik de enige ben die hier niet aan meedoet.
Hoe meer mensen om mij heen aan het Facebooken, Twitteren, hyveren(?) slaan, hoe 'banger' ik ervan word.
Moet ik actie ondernemen? Is het tijd voor mijn digi-doop?
Indien ja. Hoe, wat, wanneer en waarom?
Alhoewel je het misschien niet zou verwachten, gezien het feit dat ik regelmatig forum. Ben ik een echte digideus. Heb geen Hyves, Twitter, Facebook of iets dergelijks.
Emailen doe ik alleen wanneer het écht niet anders kan. Heb zo'n 10 emailadressen waarvan ik regelmatig alle inlogcodes vergeet dus die ik dan maar niet meer gebruik.
Zal er waarschijnlijk ook nooit achter komen wat pepsi hier wil vertellen.
Mis ik het? Nee. Ik mis het niet.
Heb ik het gevoel dat ik iets moet missen? Ja, dat wel. Het lijkt
wel of ik de enige ben die hier niet aan meedoet.
Hoe meer mensen om mij heen aan het Facebooken, Twitteren, hyveren(?) slaan, hoe 'banger' ik ervan word.
Moet ik actie ondernemen? Is het tijd voor mijn digi-doop?
Indien ja. Hoe, wat, wanneer en waarom?
vrijdag 9 september 2011 om 23:40
Ik heb een hyves, facerbook en linkedin account, maar gebruik ik nooit. FB heb ik om in contact te blijven met mijn familie, maar het komt er niks van. Linkedin heb ik ooit gemaakt voor mijn werk en nooit meer gebruikt. Ik heb geen MSN. Ik haat telefoneren en dat is de enige reden dat ik mail vaak gebruik.
vrijdag 9 september 2011 om 23:49
quote:MEFS schreef op 09 september 2011 @ 23:40:
Ik heb een hyves, facerbook en linkedin account, maar gebruik ik nooit. FB heb ik om in contact te blijven met mijn familie, maar het komt er niks van. Linkedin heb ik ooit gemaakt voor mijn werk en nooit meer gebruikt. Ik heb geen MSN. Ik haat telefoneren en dat is de enige reden dat ik mail vaak gebruik.m.a.w. ik mis er dus echt niks aan? Ik telefoneren.
Ik heb een hyves, facerbook en linkedin account, maar gebruik ik nooit. FB heb ik om in contact te blijven met mijn familie, maar het komt er niks van. Linkedin heb ik ooit gemaakt voor mijn werk en nooit meer gebruikt. Ik heb geen MSN. Ik haat telefoneren en dat is de enige reden dat ik mail vaak gebruik.m.a.w. ik mis er dus echt niks aan? Ik telefoneren.
zaterdag 10 september 2011 om 00:22
zaterdag 10 september 2011 om 01:06
@Heleen
Ik ben zover dat ik weet dat in de afbeelding in je OP een QR-Code staat. Wat er precies de bedoeling van is, daar heb ik me nog niet in verdiept. Iets met mobiele telefoons en scannen ofzo.
http://nl.wikipedia.org/wiki/QR-code
Ik ben zover dat ik weet dat in de afbeelding in je OP een QR-Code staat. Wat er precies de bedoeling van is, daar heb ik me nog niet in verdiept. Iets met mobiele telefoons en scannen ofzo.
http://nl.wikipedia.org/wiki/QR-code
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 10 september 2011 om 09:34
zaterdag 10 september 2011 om 09:42
Ik heb alleen hyves en msn. Hyves heb ik het leuke nog niet van gevonden dus daar ben ik nooit. Msn vind ik wel leuk zo af en toe. Maar ik ben gek op bellen. Moet het overdag dan via Skype, en na 20.00 uur en in het weekend bel ik gratis. Ja ik kan uren bellen met vriendinnen.
Twitter heb ik eens op gekeken op internet maar het zijn alleen maar zinnetjes, 1 of 2, wat is daar nou leuk aan?
Ik heb mij ooit voor iets moeten opgeven bij facebook maar ben de gegevens kwijt, ik wilde laatst kijken wat daar nou leuk aan is maar ik kom er niet meer op. Dacht dat ik het ooit geopend heb om een stomme boerderie te openen. Dat spelletje snap ik ook niet wat er leuk aan is. Dus iedereen; plunder mijn boerderie maar, ik doe er toch niets meer mee. Nick is dacht ik dezelfde als hier, zonder streepje.
Twitter heb ik eens op gekeken op internet maar het zijn alleen maar zinnetjes, 1 of 2, wat is daar nou leuk aan?
Ik heb mij ooit voor iets moeten opgeven bij facebook maar ben de gegevens kwijt, ik wilde laatst kijken wat daar nou leuk aan is maar ik kom er niet meer op. Dacht dat ik het ooit geopend heb om een stomme boerderie te openen. Dat spelletje snap ik ook niet wat er leuk aan is. Dus iedereen; plunder mijn boerderie maar, ik doe er toch niets meer mee. Nick is dacht ik dezelfde als hier, zonder streepje.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 10 september 2011 om 11:04
Weet je wat het is. Zelf hoef je het misschien niet leuk te vinden, maar de jeugd groeit er mee op. Zij kennen dit als de enige vorm van communiceren. En wil je straks nog contact kunnen maken met je kinderen of kleinkinderen, dan móét je wel mee gaan.
Zij zijn de nieuwe werkgevers, zij bepalen hoe er gecommuniceerd word, zij maken de media. Zet een 5jarige voor een laptop of ipad en ze weten feilloos wat ze moeten doen of hoe ze iets opstarten.En dan hebben ze echt geen instructies gelezen, ze doen dit puur op hun gevoel.
Dit is de toekomst en of je nu wilt of niet, je zult er in mee moeten gaan wil je bij blijven en connectie houden met de jongere generatie.
Zij zijn de nieuwe werkgevers, zij bepalen hoe er gecommuniceerd word, zij maken de media. Zet een 5jarige voor een laptop of ipad en ze weten feilloos wat ze moeten doen of hoe ze iets opstarten.En dan hebben ze echt geen instructies gelezen, ze doen dit puur op hun gevoel.
Dit is de toekomst en of je nu wilt of niet, je zult er in mee moeten gaan wil je bij blijven en connectie houden met de jongere generatie.
zaterdag 10 september 2011 om 17:22
Ik bergijp wat je zegt. Momenteel is er een website voor mijn werk in de maak en waarschijnlijk aan we daar ook andere 'social media' aan hangen.
Iedereen die ik spreek doet er erg gemakkelijk over, voor mij is het gewoon allemaal 'abracadabra'.
Ik denk dat ik dan maar start met de socialmedia voor werk. Dat moet ook wel in deze tijd. Als ik het onder de knie heb en zie wat het doet ga ik misschien wel privé ook aan de hyves etc.
Iedereen die ik spreek doet er erg gemakkelijk over, voor mij is het gewoon allemaal 'abracadabra'.
Ik denk dat ik dan maar start met de socialmedia voor werk. Dat moet ook wel in deze tijd. Als ik het onder de knie heb en zie wat het doet ga ik misschien wel privé ook aan de hyves etc.
zaterdag 10 september 2011 om 17:32
Heleen, volgens mij ben jij wel boven de 20, dus neem 1 ding van me aan: neem geen hyves. Dat is echt voor 13 jarigen en diensgevolgde hun ouders.
LinkedIn, kan handig zijn, voor je netwerk, hoeft niet.
Facebook, ik vind het leuk, je kan het zo zien dat iedereen zijn eigen digitale prikbord heeft, en daar af en toe een berichtje op zet, gewoon, iets wat je bezig houdt, of een foto, of een link, of een leuk fimpje dat je wil delen met iedereen. Een soort moodboard! Je voegt mensen toe, je vrienden of familie, die ook facebook hebben, en zij kunnen jouw prikbord zien. En dan erop reageren. Ik vind het leuk, je wordt op de hoogte gehouden van het leven van je vrienden op een laagdrempelige manier.
Twitter: vind ik zwaar onnodig, mijn leven is niet zo boeiend maar er zijn mensen die berichten willen posten als: ''in de rij #afhaalchinees'' of ''vanavond naar Transformers 3 #Pathe'' en dat daarmee willen delen met hun followers.
Begin eens met Facebook, de rest (twitter, hyves, linkedin) kan altijd nog (behalve hyves dan, je bent tenslotte geen 13jarig breezer meisje op Uggs.).
LinkedIn, kan handig zijn, voor je netwerk, hoeft niet.
Facebook, ik vind het leuk, je kan het zo zien dat iedereen zijn eigen digitale prikbord heeft, en daar af en toe een berichtje op zet, gewoon, iets wat je bezig houdt, of een foto, of een link, of een leuk fimpje dat je wil delen met iedereen. Een soort moodboard! Je voegt mensen toe, je vrienden of familie, die ook facebook hebben, en zij kunnen jouw prikbord zien. En dan erop reageren. Ik vind het leuk, je wordt op de hoogte gehouden van het leven van je vrienden op een laagdrempelige manier.
Twitter: vind ik zwaar onnodig, mijn leven is niet zo boeiend maar er zijn mensen die berichten willen posten als: ''in de rij #afhaalchinees'' of ''vanavond naar Transformers 3 #Pathe'' en dat daarmee willen delen met hun followers.
Begin eens met Facebook, de rest (twitter, hyves, linkedin) kan altijd nog (behalve hyves dan, je bent tenslotte geen 13jarig breezer meisje op Uggs.).
zaterdag 10 september 2011 om 17:34
stompzinnige gedoe met "social"media..
Mentallydisabled gaan mee in dat soort hypes; ik heb geen:
fb
msn
ms
kriebels
ga terug naar overschrijfkaarten.
*doet wrong=®ight pricipe aanhangen doet*
*iets met back to the eighties mompelt*
@sept. girl: u doelde op: Tickel ?
Mentallydisabled gaan mee in dat soort hypes; ik heb geen:
fb
msn
ms
kriebels
ga terug naar overschrijfkaarten.
*doet wrong=®ight pricipe aanhangen doet*
*iets met back to the eighties mompelt*
@sept. girl: u doelde op: Tickel ?
zaterdag 10 september 2011 om 17:38
MSN moet je ook niet aan willen doen, da's alleen voor puistige pubers. Grote mensen zoals wij moeten, bij behoefte aan communiceren, gewoon even bellen of een borrel gaan drinken in de kroeg.
Skype, kan handig zijn, maar je kan net zo goed je telefoon gebruiken.
Rouke, volgens mij bestaan overschrijfkaarten niet eens meer. Hoe kan je in gutsnaam moeite hebben met telebankieren?
Skype, kan handig zijn, maar je kan net zo goed je telefoon gebruiken.
Rouke, volgens mij bestaan overschrijfkaarten niet eens meer. Hoe kan je in gutsnaam moeite hebben met telebankieren?
zaterdag 10 september 2011 om 20:46
Oké, facebook zal mijn eerste stap zijn. Ik vond ook al een uitlegfilmpje op youtube. Vind het wel genant dat zelfs mijn schoonmoeder al aan het facebooken is terwijl ik geen idee heb wat het is.
Ik geloof dat er voor het bedrijf toch al wel een hyves aangemaakt wordt.
Weet niet of ik daar dan ook wat mee moet doen, maar ja. Dat zal wel uitgelegd worden denk ik.
Het moet een beetje in plaats komen van de papieren mailings die ik nu verstuur.
Ik vermoed ook dat het gros van mijn klanten digitaal een stuk 'verder' is dan ik.
Ik geloof dat er voor het bedrijf toch al wel een hyves aangemaakt wordt.
Weet niet of ik daar dan ook wat mee moet doen, maar ja. Dat zal wel uitgelegd worden denk ik.
Het moet een beetje in plaats komen van de papieren mailings die ik nu verstuur.
Ik vermoed ook dat het gros van mijn klanten digitaal een stuk 'verder' is dan ik.
maandag 12 september 2011 om 12:13
Als je je zakelijke klanten wilt benaderen dan zou ik juist wél Twitter en Linkedin gebruiken. Facebook is leuk voor de foto's en krabbels met je familieleden, maar vind ik zeker geen zakelijk medium!
Je kunt prima nieuwbrieven, linkjes naar je website en ander product- of branche gerelateerd nieuws twitteren.
Hyves is zakelijk ook echt not done, er zitten weinig volwassenen meer op hyves want de meesten stappen over op facebook, dus je spreekt idd alleen maar de 13 jarige kids aan.
Je kunt prima nieuwbrieven, linkjes naar je website en ander product- of branche gerelateerd nieuws twitteren.
Hyves is zakelijk ook echt not done, er zitten weinig volwassenen meer op hyves want de meesten stappen over op facebook, dus je spreekt idd alleen maar de 13 jarige kids aan.
maandag 12 september 2011 om 12:14
Als het trouwens voor je werk is Heleen, is het dan niet een idee om een korte cursus oid te volgen, dan weet je iig wat je aan het doen bent.
Google eens op je woon/werkplaats en op cursus social media. Vaak kan met je ook wel helpen het het opstarten hier van of kijken wat het beste past bij jullie doelgroep.
Google eens op je woon/werkplaats en op cursus social media. Vaak kan met je ook wel helpen het het opstarten hier van of kijken wat het beste past bij jullie doelgroep.
dinsdag 13 september 2011 om 00:20
Ik heb toevallig morgen na werk een 'netwerkbijeenkomst' met ondernemers (georganiseerd door mijn bank). Ik hoop dat ik daar mensen tref die mij het een en ander kunnen vertellen.
Het is niet mijn hobby, zo'n bijeenkomst, maar heb in het verleden gemerkt dat het toch wel prettig is om met anderen uit dezelfde branche te praten.
Het is niet mijn hobby, zo'n bijeenkomst, maar heb in het verleden gemerkt dat het toch wel prettig is om met anderen uit dezelfde branche te praten.