Lusteloos

11-09-2011 12:55 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
In juli heb ik mijn diploma gehaald en sindsdien ben ik volop aan het solliciteren voor een leuke baan. Helaas zijn er erg weinig vacatures op het moment. Omdat ik geen bijbaantje had, was ik deze zomer gewoon thuis. Ik heb wel dingen ondernomen met vriendinnen en mijn vriend toen die vakantie had. Maar het merendeel zat en zit ik veel alleen thuis. Ondertussen heb ik wel een bijbaantje gevonden, daar werk ik nu een paar uurtjes per week.

Nu is het zo dat ik me sinds een paar weken echt heel lusteloos voel, liefst blijf ik op bed liggen om de dag maar sneller door te komen totdat mijn vriend thuiskomt van het werk. Ik weet echt niet meer hoe ik de dag moet doorkomen als ik niet aan het werk ben.. Herkennen anderen dit misschien ook? En heeft iemand misschien tips hoe hier mee om te gaan? Ben echt toe aan een leuke baan!
Rust en regelmaat. Niet uitslapen maar gewoon op tijd je bed uit. En zie het zoeken van een baan als jouw fulltime baan voor dit moment. Dus: elke dag internet afstruinen, afspraken maken met bureaus, enz.
Klinkt als een bore-out. Maar denk inderdaad, wat NZ schrijft, dat ritme wel het beste is. Sport je ook? Je kan je vrijheid daar natuurlijk ook voor gebruiken. Stel jezelf ieder dag een doel.

Nu weet ik dat je nog lustelozer kan worden als je dat doel niet haalt, het kan immers morgen ook, maar probeer het. En kijk hoever je komt.
Ja ik sport inderdaad ook en struin ook het internet af voor banen.. maar na een paar uur ben je daar ook klaar mee. Dan heb ik voor mijn gevoel nog een hele dag voor me..

Ritme zou inderdaad het beste zijn.. daar ben ik nu nog niet mee bezig.. wellicht toch maar eens proberen dan en hopelijk helpt dat een beetje..
Ja hoor, ik werk in de winter 4 maanden niet, en de eerste jaren sliep ik gewoon de hele dag door, echt verschrikkelijk, ik ging er om een uur op 12 in en kwam er de volgende dag om 6 uur s'avonds weer uit. Nu slaap ik de eerste twee weken gewoon uit, en dan zet ik de wekker op 9 uur. Anders word je steeds luier en moeier.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Maar zijn er bijvoorbeeld ook dingen die je graag zou willen doen: bepaalde boeken lezen, kasten opruimen, cursus etc.?

Denk dat het goed is om je focus even af te halen van werk zoeken en te kijken naar andere dingen die je ook wil doen
Als je je iedere dag verveeld is het ook niet gek dat je je nu zo lusteloos voelt. Probeer iedere dag om een vast tijdstip op te staan en besteed dan de ochtend aan sollicitatieactiviteiten. 'S middags ga je lekker uitgebreid lunchen en na de lunch kun je dus lekker doen wat je wilt! Verzin dus iets wat je leuk vindt om te doen alleen (of met iemand die overdag ook thuis is). Denk aan:

- Forummen

- Zwemmen

- Wandelen in het bos

- Sporten in sportschool

- Boek lezen

- De stad in

- Uitgebreid koken voor een lekker avondmaal

- Iets creatiefs, zoals schilderen, kleien, sieraden maken (als dat je ligt)

- Schoonmaakklusjes of opknapklusjes in huis waar je anders niet aan toe komt

- Vrijwilligerswerk zoeken

- Kledingkast opruimen en oude/niet gebruikte kleren op MP zetten (kun je ook nog wat geld verdienen)

- Enz. enz.

Is dit iets?
quote:norma_jeane schreef op 11 september 2011 @ 13:14:

Ja hoor, ik werk in de winter 4 maanden niet, en de eerste jaren sliep ik gewoon de hele dag door, echt verschrikkelijk, ik ging er om een uur op 12 in en kwam er de volgende dag om 6 uur s'avonds weer uit. Nu slaap ik de eerste twee weken gewoon uit, en dan zet ik de wekker op 9 uur. Anders word je steeds luier en moeier.Werk je in de Horeca in een vakantieland?
Ik had zelf ook zo n periode...

Woonde toen pas op mezelf, en ook veel gezeur met werk vinden.

Is het werken via een uitzend bureau een idee voor jou?

Ben toen eigenlijk voor elke dag een lijstje gaan maken wat er gedaan moest worden

Hier is een oudje: 2 uur zoeken naar vacatures bijv van 8 tot 10.

Dan koffie drinken.

Uurtje schoonmaken. ( ene dag bijv de koelkast, die dag erna de kasten,de keuken en zowiezo even stoffen,stofzuigen,dweilen.

Even een uur sporten.

En dan zorgen dat er een gezonde maaltijd op tafel staat voor manlief.

Weet niet of je er iets mee kan, maar ik hoop voor je dat alles gauw weer gaat zoals je het hebben wilt!

Blijf altijd positief hoe moeilijk soms ook, dan kom je er!
Bedankt voor de tips! Ook fijn om te lezen dat er herkenning is, dat ik niet de enige ben...

Ik ga jullie tips zeker eens proberen, hopelijk dat ik na een paar dagen kan zeggen dat ik me niet meer zo lusteloos voel.
Volgens mij word je vooral lusteloos als je geen energie krijgt van dingen en dus niet met trots naar jezelf kan kijken. De kunst is dus om voor jezelf te bepalen waar je energie van krijgt. Succes
quote:VotesforLeo schreef op 11 september 2011 @ 13:25:

[...]

Werk je in de Horeca in een vakantieland?Nee woon wel in het Buitenland maar niet in de horeca.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Vrijwilligerswerk vind ik een goede tip. Dat staat ook nog eens heeeel goed op je CV! Zo laat je zien dat het je niet alleen gaat om het geld, maar ook om affiniteit bijvoorbeeld. En zo doe je alleen maar ervaring op natuurlijk
En verwacht niet meteen enorme verandering. Dat gaat geleidelijk. Dus wordt daar niet door teleurgesteld maar houd er rekening mee dat het vaak stapsgewijs gaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven