Gezondheid alle pijlers

HELP! bedorven kip

11-09-2011 20:18 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eergisteren en gisteren kip gegeten (op brood), en dat wilde ik vandaag weer doen, maar toen zag ik dat de houdbaarheidsdatum tot 30-8 was (vandaag 11-09).... omdat ik het met ketchup heb gegeten rook/proefde ik niets raars.

Het waren gesloten losse verpakkingen dus er was geen lucht bij gekomen.

Ik heb nergens last van gehad de afgelopen 2 dagen, maar toch ben ik erg bezorgd.

weet iemand wat ik moet/kan doen?
Sorry, maar ik vind dit soort topics altijd een beetje 'dommig'

Je kunt zelf toch wel bedenken dat je allang ziek had moeten zijn als het bedorven was geweest?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:misstoesy schreef op 11 september 2011 @ 21:56:

volgens mij was de reactie van Gromm sarcasme Florah, but i'm not sureNee hoor, geen sarcasme
Frankly my dear, I don"t give a damn
Als iets bedorven is gooit je lichaam het er binnen een uur of vier uit. Salmonella kan zich wel pas na een of twee dagen manifesteren maar dat krijg je alleen van rauwe kip of rauw ei, dus niks aan de hand lijkt me.

Beetje domme opmerking trouwens dat je dan maar twee dagen ziek zou zijn en dat dat niet erg is, twee dagen overgeven en misselijk zijn is voor mij als emetofoob bijvoorbeeld veeeel erger dan je been breken. Dat is toch voor iedereen gewoon verschillend? Misschien is to ook wel emetofoob..
Leuk is anders natuurlijk. Maar als je het eenmaal gegeten hebt weet je toch dat er niet veel meer aan te doen is? Helemaal als het al dagen geleden is. Dan kan je er beter om gaan lachen dan je druk maken.
Als het niet meer goed was geweest dan had je dat wel gemerkt binnen een paar uur.
Als het niet meer goed was had je het ook echt wel geproefd en/of geroken.

Verder eens met Calvijn, beetje dom....
Bedoel je dat als reactie op mij Gromm?

Ik heb niet de illusie dat ik na zo lange tijd er nog ziek van word. Maar stel dat ik salmonella op zou lopen dan zou ik die dagen echt wel in bed liggen en hopen hopen en slikken zodat ik niet zou hoeven overgeven. Dat is wel iets dieper dan leuk is anders..
quote:Tomatensoep schreef op 11 september 2011 @ 22:24:

Als iets bedorven is gooit je lichaam het er binnen een uur of vier uit. Salmonella kan zich wel pas na een of twee dagen manifesteren maar dat krijg je alleen van rauwe kip of rauw ei, dus niks aan de hand lijkt me.

Beetje domme opmerking trouwens dat je dan maar twee dagen ziek zou zijn en dat dat niet erg is, twee dagen overgeven en misselijk zijn is voor mij als emetofoob bijvoorbeeld veeeel erger dan je been breken. Dat is toch voor iedereen gewoon verschillend? Misschien is to ook wel emetofoob..Ook al ben je emetofoob en zijn die twee dagen verschrikkelijk, de wereld vergaat nog steeds niet. Net zoals dat de wereld niet vergaat als je je been breekt. Ik begrijp dat het niet makkelijk is Tomatensoep, maar enig realisme is wel op z'n plaats.
Kip op brood dus dan is het kipfiler geweest? Of gebakken kip die je zelf hebt bereid?? Waar maak je je druk over!! Ga slapen!
quote:Tomatensoep schreef op 11 september 2011 @ 22:57:

Bedoel je dat als reactie op mij Gromm?

Ik heb niet de illusie dat ik na zo lange tijd er nog ziek van word. Maar stel dat ik salmonella op zou lopen dan zou ik die dagen echt wel in bed liggen en hopen hopen en slikken zodat ik niet zou hoeven overgeven. Dat is wel iets dieper dan leuk is anders..Was niet echt persoonlijk voor iemand bedoeld. Ik bedoel alleen maar dat ik me niet kan voorstellen dat iemand zich hier echt heel druk om maakt. Je kan er niets meer aan veranderen. Dan niet panieken tot er echt wat is.
Het was inderdaad kipfilet (plakjes van de supermarkt)

Ik weet inderdaad dat als het "standaard" bedorven is dat ik het dan al had gemerkt, maar er zijn ergere dingen dan dat o.a. salmonella.

Ik kan alleen nog hopen op het beste denk ik.
1. Salmonella komt alleen voor bij kip die niet goed verhit is geweest. Dat is bij het broodbeleg kipfilet absoluut niet het geval. Die is gewoon goed verhit geweest.

2. De incubatietijd van een salmonellabesmetting is 12 tot 24 uur. Die heb je al gehad. Wederom geen reden om je zorgen te maken.

Heb je vaker last van dit soort irreële angsten Ikweetgeennaam?
ik denk t van wel....
Je denkt dat je vaker last hebt van irreële angsten? Of bedoel je dat niet?
Mijn partner heeft vanavond tijdens gourmetten zijn vingers afgelikt waar rauwe kip aan zat (en dat wist ie). Terwijl hij weet dat ik doodsbang ben om ziek te worden van iets en dus moet overgeven (hij of ik). Maarja als ie ziek wordt vlucht ik naar mijn ouders (weet ie ook).

Dát vind ik pas dom, vragen zijn niet dom.
De meest heftige vorm van voedselvergiftiging merk je al na een half uur. Je gooit alles aan 2 kanten er weer uit.

Verder zou het kunnen helpen als je wat sterke drank neemt als je zoiets ontdekt hebt.

Toen ik vroeger regelmatig in 'minder ontwikkelde landen' was voor mijn werk, nam ik altijd een paar gin-tonics voor en na het eten. Nooit ergens last van gehad...
quote:ikweetgeennaam91 schreef op 11 september 2011 @ 20:24:

Het is al weggegooid, maar is het niet een mogelijkheid dat ik een bacterie heb opgelopen die (nog) geen symptonen geeft.Het is ook mogelijk dat er een roze olifant op je hoofd valt.
quote:ikweetgeennaam91 schreef op 11 september 2011 @ 23:41:

Het was inderdaad kipfilet (plakjes van de supermarkt)

Ik weet inderdaad dat als het "standaard" bedorven is dat ik het dan al had gemerkt, maar er zijn ergere dingen dan dat o.a. salmonella.

Ik kan alleen nog hopen op het beste denk ik.Niet zo dramatisch doen, je afweersysteem heeft gewoon z'n werk gedaan. Adem in, adem uit en ga verder met je leven.
Dat is nou net het kenmerk van een fobie gromm, dat je dan niet echt anders kunt dan je ee druk over maken. Heel vervelend is dat.

Flowerbomb, jij gebruikte de woorden niet erg. Dat was ik dus niet met je eens, ik heb nergens gezegd dat de wereld vergaat maar voor mij zou het wel echt erg zijn, zoiets.

Dat ligt overigens alleen aan mijn fobie to! Rationeel gezien ben ik het helemaal eens met de rest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven