big brother is watching..?

12-09-2011 10:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik een paar dagen op de hond van vrienden gepast. Op maandag is hij gebracht en op dinsdag vond ik een brief in de bus van de hondenbelasting, ze waren aan de deur geweest om te controleren of wij een hond hebben en dus wel belasting betalen!

Nu vraag ik me af hoe dit werkt.. Hebben ze me heel toevallig zien lopen met de hond (we wonen trouwens niet aan een doorgaande weg en de voordeur is niet te zien vanaf de straat) of heeft 1 van mijn buren het doorgegeven (waarom zou iemand dat doen)

Kennissen van me hadden trouwens hetzelfde meegemaakt, zelfde situatie in andere stad, andere provincie..

Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen, ik heb nu namelijk een diep wantrouwen in mijn overbuurvrouw, dat misschien niet gegrond is...
Staat er geen telefoonnummer op de brief zodat je ze kan bellen? Wel bijdehand, pas je even op en ben je gelijk het haasje. Zou de rekening niet betalen als ik jou was. Als de hond gechipt is is het helemaal mooi want dan heb je het bewijs dat die hond niet van jou is.
Ga het eens aan haar vragen.

Misschien heeft ze er niets mee te maken en is het gewoon toeval dat de gemeentebelasting bij je aan de deur is geweest op het moment dat jij een hond in huis hebt.

Hou de sfeer in de straat goed, praten kan altijd.
Er staat idd een tel nr bij, ik had eigenlijk gehoopt dat ze nog een keer langs zouden komen, kon ik gelijk vragen hoe ze erbij komen dat we een hond hebben..
Toeval lijkt me.
Bij ons in de gemeente gaan ze een keer per jaar alle deuren af en controleren dan wat ze zien met hun gegevens.
Geen idee, maar ik zou me ook afvragen hoe ze opeens 'weten' dat jij een hond hebt.
Hier is de hondenbelasting al een paar jaar geleden afgeschaft. Maar dat is dus niet overal begrijp ik.

En idd even dat nummer bellen en uitleggen dat t een logeerhond is.
Ik had het laatst ook, woon in een flat 8 hoog, geen hond!

Heb het nummer op de brief gebeld, over hoe en wat, zij was van mening dat ze een hond bij ons had gehoord....waarop ik antwoordde dat mijn poezen zover ik weet nog steeds miaauw en geen woef zeggen.

Ze bood haar excuus aan en verder niets, volgens mij zijn dit standaard controles, niet zozeer doorgebeld door buren oid.
Een paar jaar geleden hadden we ook zo'n brief. We hebben nooit een hond gehad of op een hond opgepast. We hebben gebeld en ze zeiden dat het was een fout geweest.
Ik vind het alleen zo toevallig, vooral omdat dit ook al een keer bij kennissen was gebeurt, zelfde hond trouwens...
quote:PetraP schreef op 12 september 2011 @ 11:11:

Ik had het laatst ook, woon in een flat 8 hoog, geen hond!

Heb het nummer op de brief gebeld, over hoe en wat, zij was van mening dat ze een hond bij ons had gehoord....waarop ik antwoordde dat mijn poezen zover ik weet nog steeds miaauw en geen woef zeggen.

Ze bood haar excuus aan en verder niets, volgens mij zijn dit standaard controles, niet zozeer doorgebeld door buren oid.hoe kan zij een hond bij je horen op 8 hoog?
quote:blueberrymuffin schreef op 12 september 2011 @ 11:18:

[...]

hoe kan zij een hond bij je horen op 8 hoog?Ze heeft toch een voordeur neem ik aan? Ze zal wel in het gebouw zijn geweest.
pcies, ze zal wel galerij voor galerij naar boven afwerken
Wat een hondenbaan zeg.
Kun je niet bij buren vragen of zij ook bij de buren zijn geweest om te vragen?
Gemeenten sturen periodiek controleurs de wijk in. Zij bellen overal aan en als ze het idee hebben dat er bij jou een hond zit die nog niet gemeld is, krijg je een brief. Zo simpel is het.
het is heel simpel; ze bellen aan, doe je open dan vragen ze of ze binnen mogen komen. Doe je niet open/ ben je er niet dan gaan ze ongegeneerd door je ramen gluren of ze ook een hondemand of iets dergelijks zien staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven