wat hiervan te denken

12-09-2011 13:17 480 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar hebben mijn vriend en ik van heel dichtbij een sterfgeval meegemaakt die ons allebei erg heeft aangegrepen. Het gaat om mijn kant van mijn familie. Ik heb geen goede contacten met mijn schoonfamilie en zij hebben hier niet veel aandacht aan besteed en is er heel koeltjes mee omgegaan. Ook naar mijn vriend toe. Hij heeft niet veel steun aan ze gehad. Hierdoor is de relatie tussen mijn vriend en zijn familie ook bekoeld, want hij voelde zich in de steek gelaten door ze.

Deze week krijgen we een mail van zijn moeder. Een oom van mijn vriend is erg ziek, en of we deze mensen een kaartje willen sturen om ze te steunen. Normaal gesproken zou ik het geen probleem vinden, nu wel. Schoonmoeder heeft veel contact met deze mensen, wij niet.

Wij willen deze mensen best een kaartje sturen, maar dan niet op commando. Maar gewoon wanneer wij dat willen.

Het ergste vinden wij nog dat schoonmoeder wel erg begaan is met een oom en tante, en vorig jaar duidelijk een stuk minder begaan was met mijn vriend en mij.

Wij sturen nu geen kaartje, misschien later, maar wilde even mijn frustraties kwijt.
Jij had al geen al te best contact met je schoonouders; had je echt verwacht dat ze tijdens die moeilijke periode wel heel hartelijk en meelevend voor je geweest zouden zijn? Da's namelijk heel moeilijk als er van beide kanten niet zo'n beste klik is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zulke dingen kunnen heel pijnlijk zijn, bij ons in de familie hebben een broer/zus het contact verbroken na iets dergelijks.

Ik vind de vraag om een kaartje te sturen over het algemeen niet zo gepast. Dat bepaalt iedereen zelf.

Zijn ze zich er wel van bewust dat je vriend en jij zo'n moeilijke tijd gehad hebben?
Oooooo daar zou ik ook niet tegen kunnen.

Alleen nu al zou ik dus geen kaart sturen.

Vreselijk...
Dus jullie sturen geen kaartje ojm zijn moeder te straffen? Wat kan die doodzieke oom daar aan doen, dan?
@bgb: Wij kunnen die oom wel steunen wanneer en op welke wijze wij dat zelf willen.

Het ging er toen meer om dat ze mijn vriend ook zo hebben laten zitten terwijl het hem ook heel erg heeft aangegrepen.

Ja ze waren/zijn er wel van bewust. Daarom vinden we het nu raar dat uitgerekend zij ons nu gaat vragen om andere mensen te steunen. Dat heeft ze bij ons toch ook niet gedaan?
quote:jazz9 schreef op 12 september 2011 @ 13:25:

@bgb: Wij kunnen die oom wel steunen wanneer en op welke wijze wij dat zelf willen. Maar.........nu dus expres later?

Ja ze waren/zijn er wel van bewust. Daarom vinden we het nu raar dat uitgerekend zij ons nu gaat vragen om andere mensen te steunen. Dat heeft ze bij ons toch ook niet gedaan?

Dus omdat zij jullie niet steunden, steunen jullie nu anderen niet?

Hoeveel moeite is een kaartje op de bus doen?
Zo iemand krijgt vast en heleboel kaartjes.

En ze hebben niet eens contact met die man.....waarom dan wel ineens een kaartje sturen als iemand ziek is?
Precies, die oom en tante hebben we nooit contact mee.
quote:jazz9 schreef op 12 september 2011 @ 13:29:

Precies, die oom en tante hebben we nooit contact mee.

Nou, meid, dan stuur je niets.

Zal de verhoudingen niet ten goede komen, maar dan eh............ " ben je fijn bij jezelf gebleven " of zoiets.

Prima dan toch?

Denkt je partner er net zo over, of zou die wel iets van zich willen laten horen vanwege het goede contact wat hij - misschien - vroeger met die oom had?
Die verhoudingen waren al niet goed. Na vorig jaar helemaal niet meer.

Partner denkt er net zo over.

Ik vind het gewoon vreemd dat als je zelf iemand heb laten zitten, dat je dan uitgerekend aan deze mensen gaat vragen andere mensen te steunen waar jij toevallig goede contacten mee hebt. Die mensen waar je het aan vraagt hebben helemaal geen contact met die oom en tante.
ik herken het wel een beetje. Paar jaar geleden is mijn moeder plotseling overleden toen ze 46 was. Mijn schoonvader was hiervan op de hoogte maar heeft niet echt steun geboden. Een tijdje later overleed de zus van mijn schoonvader plotseling en die was ook in de 40. Toen kregen we een kaart van schoonvader waarin stond beschreven dat we (HIH en ik dus) door het overlijden van zijn zus weer eens moesten beseffen hoe plotseling het leven afgelopen kon zijn. Huh? Hallo denk je niet dat dat besef al gekomen was toen mijn moeder was overleden. Erg raar.

TO, Als jullie de behoefte niet voelen om een kaart te sturen naar zieke oom dan stuur je hem niet maar ik zou niet uit een soort protest naar schoonouders toe geen kaart sturen.
Maar je weet nu toch hoe gewaardeerd steun in zon situatie word?

Je weet nu toch hoe alleen je je kunt voelen?

je weet nu toch toch een blijk van medeleven een wereld van verschil kan maken?

Dan maakt het toch geen bal uit dat je schoonmoeder een sekreet is...? Dat is nog geen reden om jezelf als een kutwijf te gedragen
Kleuter, het word tijd dat je volwassen wordt en niet de moeder van je vriend probeert te straffen door je vriend geen kaart naar zijn oom te laten sturen.
Daarom kunnen wij deze oom wel steunen wanneer en hoe wij dat willen. Dat is toch ook goed dan?
quote:rieltje schreef op 12 september 2011 @ 13:35:

Maar je weet nu toch hoe gewaardeerd steun in zon situatie word?

Je weet nu toch hoe alleen je je kunt voelen?

je weet nu toch toch een blijk van medeleven een wereld van verschil kan maken?

Inderdaad.
quote:jazz9 schreef op 12 september 2011 @ 13:37:

Daarom kunnen wij deze oom wel steunen wanneer en hoe wij dat willen. Dat is toch ook goed dan?

Meid, wat jij wil.

Je wilt toch alleen maar bevestiging dat jij het slim aanpakt op deze manier.
En als je het vervelend vind dat je geen goed contact hebt met je schoonouders of je door hen niet gesteund voelt, zou je dat ook tegen hen kunnen zeggen.

Vind je het contact echter wel prima zo, dan zou ik het gewoon laten gaan en je niet laten opfokken door hun verzoek om het kaartje.
@rieltje: dat wist mijn schoonfamilie ook. Juist omdat zij dat hebben laten afweten kunnen zij dat niet nu niet aan ons vragen.

Wij doen het wel uit vrije wil wanneer wij dat zelf willen. Dan is het ook oprecht.
Doe wat je niet laten kan, erg goed voor de verstandhoudingen binnen de familie van je vriend
@lupine: dat hebben wel al gezegd. Maar daar willen ze niets van weten. Ze willen het er niet meer over hebben dat ze dat verkeerd hebben gedaan.
Je hebt wel een foute topictitel gekozen als je niet wilt weten wat je zou moeten denken volgens ons.
quote:jazz9 schreef op 12 september 2011 @ 13:34:

Die verhoudingen waren al niet goed. Na vorig jaar helemaal niet meer.

Partner denkt er net zo over.

Ik vind het gewoon vreemd dat als je zelf iemand heb laten zitten, dat je dan uitgerekend aan deze mensen gaat vragen andere mensen te steunen waar jij toevallig goede contacten mee hebt. Die mensen waar je het aan vraagt hebben helemaal geen contact met die oom en tante.

Maar het gaat dus om 2 verschillende kwesties:

1: Nu of over een paar dagen een kaartje sturen aan die oom en tante.

2: Aan schoonouders wel of niet voorleggen dat jullie moeite hebben met hun houding in deze en vorige kwestie.
quote:feeks schreef op 12 september 2011 @ 13:41:

Doe wat je niet laten kan, erg goed voor de verstandhoudingen binnen de familie van je vriendOf; doe niet wat je laten kan.
Ik zou boven het gedrag van schoonfamilie staan, en een kaartje sturen.

Je hebt zelf ervaren hoe het is als er niet wordt meegeleefd.

Wees de wijste, en stuur een mooie kaart, niet voor je schoonmoeder, maar voor de zieke oom.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven