Clomid

12-09-2011 12:31 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben sinds vorige maand begonnen met het gebruiken van clomid. Na mijn dochter werd ik niet meer vanuit mezelf ongesteld.... Dat was in het begin wel fijn, maar niet als je toch ook graag een tweede zou willen.

Bij mijn dochter ben ik binnen twee maanden zwanger geraakt, dus het is ook heel vreemd om er op deze manier opeens mee bezig te zijn.

Ik ben benieuwd naar vrouwen die ook clomid hebben gebruikt en daar mee zwanger zijn geworden.

Bij de eerste ronde had ik wel 2 eitjes, maar was mijn baarmoederslijmvlies te dun...

Ik ben nu op dag 3 van ronde 2 en moet op dag 9 terug voor controle, omdat ik de vorige keer wel een vroege eisprong had.... Ik begin daarom ook maar met klussen vanaf woensdag

Hoe gaan jullie hier mee om?

Groetjes
Hoi Tezje,

Ik gebruik ook clomid, mijn eerste kind ook gekregen met clomid, eerste ronde raak. Nu gaat het niet meer zo soepel, ook een snel resultaat idd te dun slijmvlies, dit komt door de clomid, ik ga na deze cyclus ook iets anders proberen, dat baarmoederslijmvlies moet dik genoeg zijn anders heeft het geen zin, wel folikkels, maar helaas heeft het dan weinig houvast, ik raad je aan hier gelijk over te beginnen bij je gyn.
Hoi,

Ik ben nu voor de 2de keer zwanger dmv Clomid, de eerste was bij de eerste kuur gelijk raak. Deze keer bij de 2de kuur, maar ik moet erbij zeggen dat ik er ook Preseed bij gebruikte dat helpt je slijmvlies zo optimaal mogelijk te maken, want dit was bij mij ook niet helemaal goed.

Google er maar eens op.

En ik hoop voor jullie dat jullie snel zwanger mogen zijn !
@ Nanoe, ik lees dat preseed vooral voor vaginale droogheid is, en daar heb ik geen last van..ze hebben er progestan voor ,maar mijn ziekenhuis werkt daar niet mee..
Nou ik heb dit niet voor droogheid gebruikt hoor, als je goed kijkt zie je iets staan over PH waarde in je slijmvlies.

Kijk maar eens bij reacties, je zal zien dat het merendeel het daarvoor niet heeft gebruikt.

• Heeft een pH van 7,2 die overeenkomt met de pH van de vagina en de baarmoedermond tijdens de vruchtbare dagen

• Werpt géén barrière op voor het sperma

• Heeft geen negatieve invloed op de beweeglijkheid én de levensvatbaarheid van het sperma

• Heeft osmotische eigenschappen die de zaadcellen gemakkelijker naar de baarmoedermond leiden

• Ondersteunt daarmee de kans op zwangerschap
Hier ook zwanger geraakt na de eerste ronde Clomid.

Zit niet op een tweede te wachten, dus geen idee hoe dat uitgepakt zou hebben.
@ Nanoe, dan heeft het nog steeds geen invloed op de dikte van het slijmvlies, en dat is juist heel belangrijk bij mij en Teszje.
van zoon na 1 ronde clomid zwanger geworden.

van dochter na half jaar clomid, 1 jaar menopur, half jaar clomid en wederom een jaar menopur (wel met af en toe een pauze ertussen en drie miskramen (alledrie op de menopur trouwens)
Toen ik zwanger wilde worden bleek ik PCOS te hebben, dus ook aan de Clomid. Ronde 1 en 2 kreeg ik 50mg, geen resultaat, daarna 2x 100mg Clomid geen resultaat, en bij de 2de ronde 150mg Clomid 1 eicel. Deze ronde werd ik ook zwanger. Wel kreeg ik pregnyl omdat ei niet wilde springen. Alle eerdere keren clomid kwam er ook geen eicel, dus ik verwachtte niet dat het met clomid nog ging lukken.
idd wel belangrijk detail ja, ik heb ook PCOS. Morgen weer een echo de derde van deze cyclus, en heb al een evaluatie afspraak met de gyn staan, ze wilde verhogen naar 150 mg maar dat heeft icm dat te dunne bms niet echt veel zin ben ik bang, nu waarschijnlijk gaan spuiten.
Bij mijn weten is het goed voor je slijmvlies en ik ben er heilig van overtuigd dat ik mede daardoor zwanger ben geworden.
Bij mijn weten is het goed voor je slijmvlies en ik ben er heilig van overtuigd dat ik mede daardoor zwanger ben geworden.
@een beetje gek. De gyn zei idd dat we het nu nog 1 keer gaan proberen met clomid, dat is dus nu, en anders gaan we de volgende ronde meteen spuiten.... Hoe komt het dan dat die baarmoederslijmvlies te dus is,? Bijwerking? Echt balen..., maar ja ik moet as vrijdag terug voor controle. De gyn zegt dat er een kans is dat het wel pakt ook al is je baarmoederslijmvlies te dun. Klopt dat wel?
@ Teszje, ja het idd een bijwerking van de clomid, het kan wel dat het wel pakt, alleen de kans is kleiner. Ik moet vanmiddag weer voor een echo, kijken hoe het ervoor staat en dan volgende week naar gyn, ook maar gaan spuiten dan.
Ik weet nog helemaal niets van clomid, maar ik denk er wel over na om de stap toch maar te zetten om met medicijnen mijn lijf weer aan de praat te krijgen.

Ben na het stoppen met de pil al 9 maanden niet meer ongesteld geweest (maar helaas niet omdat ik meteen zwanger was ). Op de echo zagen mijn eierstokken er ok uit, maar er rijpt gewoon niets. Het slijmvlies was ook te dun. Ik wil heel graag dat het gewoon uit zichzelf goed komt, maar ik begin ongeduldig te worden. Dus ga ik binnenkort toch de gyn weer bellen.

Maar ik zou hier graag wat info willen inwinnen

Moet je dat spul slikken of spuiten?

Moet je dan regelmatig echo's laten maken?

Hadden jullie veel bijwerkingen?

Vonden jullie het ingrijpend om de zwangerschap zo te medicaliseren?

Op zich word ik wel blij van die verhalen van 1x clomid en zwanger. Ik word wat moedeloos van het idee als je eerst een jaar op een cyclus moet wachten, en dan ook nog een jaar op een zwangerschap...
quote:orchis schreef op 16 september 2011 @ 11:43:

Maar ik zou hier graag wat info willen inwinnen

Moet je dat spul slikken of spuiten?

Slikken, is een kuurtje van geloof 5 tabletten.

Moet je dan regelmatig echo's laten maken?

Yep, zo'n beetje om de andere dag, afhankelijk van wat ze aantreffen daarbinnen.

Hadden jullie veel bijwerkingen?

Viel wel mee. Ik was alleen heel emotioneel op de dagen dat ik de Clomid in had genomen.

Vonden jullie het ingrijpend om de zwangerschap zo te medicaliseren?

Nee, helemaal niet. Ik had tenminste het idee dat er nu eindelijk iets gebeurde. Dat ik een stapje dichter bij een zwangerschap kwam.

Op zich word ik wel blij van die verhalen van 1x clomid en zwanger. Ik word wat moedeloos van het idee als je eerst een jaar op een cyclus moet wachten, en dan ook nog een jaar op een zwangerschap...

Ik had ook na het stoppen 8 maanden geen cyclus. Dat is eerst opgewekt met medicijnen. Daarna begonnen met Clomid en dus gelijk de eerste keer zwanger (tijdens de echo dacht ze te zien dat het eitje net gesprongen was en vroeg ze of we er wel gebruik van hadden gemaakt. Ja, wat denk je!).

Verder is zoonlief ook met medische hulp geboren (ingeleid bij 35 weken ivm gebroken vliezen) dus het cirkeltje was mooi rond.

En hij doet het uitstekend, dus dan maakt het mij niet zo veel uit hoe dat tot stand gekomen is.
Hier nog iemand met PCOS, clomidgebruik en zwanger! Voor de eerste ging het bij ons wat lastiger. 50 en 100 mg sloegen niet aan en ook met 150 mg zat ik nog op een cyclus van rond de 35 dagen. Omdat het niet aan leek te slaan hebben we een evalutiegesprek gehad en daarin besloten om, als diezelfde cyclus langer ging duren dan 35 dagen, ik een HSG zou krijgen en we gingen spuiten. Op dag 35 deed ik een test en bleek ik zwanger. Hij staat nu naast me en is een jaar oud!Afgelopen Augustus besloten we voor een tweede te gaan en we gingen er van uit dat het wel weer even zou duren, vooral omdat ik weer met de laagste dosis moest beginnen....7 september testte ik positief, dus zwanger in de eerste ronde met de laagste dosis!
Heerlijk zo'n forum, dank voor de info!

Biebeltje, je schreef dat je cyclus eerst is opgewekt door medicijnen. Welke? Zo'n primolut oid? Dat heb ik al een paar maanden geleden gehad, en dat hielp helaas niet. Ik hoopte eigenlijk dat de Clomid mijn cyclus op gang zou helpen.

Kan het na een paar kuurtjes clomid ook weer vanzelf op gang komen, of is dat meestal niet zo?

Minime, goed om te lezen dat het bij jou ook heeft gewerkt. Wel na wat uitproberen van de doses, maar toch.
Ik slikte Prevalin en dat werkte bij mij heel goed om een onttrekkingsbloeding op te wekken. Daarna aan de Clomid 50 mg, dat leek eerst niet aan te slaan en ze zaten er al over te denken de volgende ronde de dosis te verhogen, maar hij sprong uiteindelijk toch nog. En nu heb ik een zoontje van bijna 11 weken.

Geen idee of Clomid de cyclus kan regelen, daar heb ik geen ervaring mee. Mijn eitjes maakten allemaal net te veel hormoon aan waardoor niet 1 eitje groot genoeg kon worden om te springen. Symptomen leken op PCOS.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven