Geld & Recht alle pijlers

En het vrekken gaat door (Deel III)

20-04-2011 18:01 2993 berichten
Het vorige topic is in sneltreinvaart gevuld met allerlei tips. Daarom hier al deel III van de Viva Vrekkenclub.

Plaats hier al je gratis tips, actiecodes en goede vrekadviezen!

Iedereen is welkom!

De oude tips zijn hier terug te vinden:

Deel I

Deel II
Alle reacties Link kopieren
Mooi, MoneYou gaat morgen met de rente van 2,7% naar 2,8%. Alle kleine beetjes helpen toch (al heb ik er niet veel staan, het is meer het gevoel)!
Ik ben nu een weekje aan het leven van mijn boodschappenbudget van EUR30. Ik moet zeggen dat met het voorraadje dat ik in de kast had staan, ik nog steeds heerlijk eet. Tot donderdag kan ik er nog prima mee uit de voeten en dat zou dan 10 dagen leven op EUR30. dat opent ook wel weer mijn ogen want normaliter geef ik het driedubbele per week uit. Eigenlijk hoeft dat dus niet.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik EUR20 van mijn moeder kreeg deze week. Ze geeft altijd wat geld als ik vakantie heb. Ik ben met ukkepuk naar de boerenstreekmarkt geweest met de EUR20. Dat is 1. erg leuk en 2. heerlijke biologische groente voor een leuke prijs. Ik kwam voor EUR12 thuis met een halve kilo kaas, 4 pompoenen, 1 brood, ½ kilo bonen, melk, yohurt en potje cougette op zuur (oooh die is zoo lekker). Daarnaast heb ik een groenteabonnement genomen per 1 oktober voor EUR45 per maand. Volgens mij is dat een redelijke prijs voor bio-producten. Daar zit ook 1x in de twee weken eieren bij. Kortom leuk weekend.
Maar Jesmitos, hoeveel heb je nou echt uitgegeven? Want als je

a. je voorraad kast leeg eet

b. de 20 euro van je moeder niet meetelt

dan ben je toch niet een nieuwe koop- en leefwijze aan het ontwikkelen die je de komende tijd ook vol kan houden?

Ik kan ook wel ál mn voorraad opeten, maar dat is niet structureel zuiniger doen. Toch?

Volgens mij gaat besparen eerder zitten in een nieuwe houding tegenover uitgaven, dan tegen 10 dagen de hand op de knip (en sommig geld niet meetellen).
Hi Pinks, heb je ook wel gelijk in. Al is die EUR30 maar eenmalig omdat ik deze maand een forse tegenvaller had. Ik kan van EUR30 per week normaal echt niet rondkomen. Ik had nu nog een aardig voorraadje plus dat geld van mijn moeder was een onverwachte meevaller. Toch heeft het mijn ogen wel deels geopend. In principe kan ik met minder budget toe voor boodschappen elke week. Ik heb nu nog al eens de neiging toch maar snel naar de winkel te rennen omdat ik "zin" in iets heb en dat net niet in huis heb. Ik ben nu een stuk creatiever door te kijken wat ik al heb en daar mijn menu aan te passen. Dat is een stapje in de goede richting want ik gaf (geef) echt veel te veel geld uit aan boodschappen.

Al ik moet er wel bij zeggen dat ik op veel dingen wil bezuinigen maar op eten maar deels. Ik vind het belangrijk dat mijn eten biologisch is. Dat kost soms meer maar het is wel gezonder. Daarnaast probeer ik zo veel mogelijk met de seizoenen mee te eten. Ik ben daarom blij dat ik straks die groentetas heb. Ik heb daar lang naar gezocht omdat vaak niet in mijn dorp werd geleverd. En ik vind EUR45 per maand een redelijke prijs.
quote:Jesmitsos schreef op 12 september 2011 @ 15:14:

Al ik moet er wel bij zeggen dat ik op veel dingen wil bezuinigen maar op eten maar deels. Ik vind het belangrijk dat mijn eten biologisch is. Dat kost soms meer maar het is wel gezonder.

Goed dat je biologisch koopt! Maar biologisch is niet gezonder dan niet biologisch, is al regelmatig onderzocht en de uitkomst blijft dat het niet uitmaakt. Het is wel lekkerder en beter voor het milieu.

Vers of diepvries/potjes maakt ook niet uit qua gezondheid (mits er geen toevoegingen als zout, e nummers etc in zitten).
Voordeelbonnen AH

http://albertheijn.yourzine.nl/pdf/AH_E ... _vlees.pdf
Waar vinden jullie die voordeelbonnen van AH toch altijd?
Heeft iemand toevallig nog een bol.com verzendcode?

Zo niet, dan bestel ik bij Selexyz, 95 ct verzenden.

Scheelt toch weer een euro..
@yasuko: ik heb wel een code voor gratis verzenden bij selexyz
Oh, wat goed!

Wat moet ik nu doen?
mail mij maar op [...]
Ik vind het nog steeds grappig hoe ik bij de plaatselijke (= normaal heel dure) supermarkt steeds goedkoop aan groente en fruit kan komen door op de aanbiedingen te letten. Nu weer, een kilo peren voor 1,-, vorige week waren dat appels.

Andere dingen (melk, brood, aardappels, pasta etc.) moet ik daar echt niet halen, is al snel stukken duurder dan ergens anders - of in het geval van brood zelfs nog duurder dan de bakker hiernaast, en die van de bakker is lekkerder. Maar zo kom ik wel aan mijn vitamientjes
quote:Jesmitsos schreef op 12 september 2011 @ 14:03:

Ik ben nu een weekje aan het leven van mijn boodschappenbudget van EUR30.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik EUR20 van mijn moeder kreeg deze week. Maar Jesmitos, ik wil niet moeilijk doen hoor , maar dan was je weekbudget toch 50 euro?
Ik had mazzel bij de Lidl. Buiten de echte aanbiedingen om hadden ze blauwe druiven voor 0,49 per bakje van 500 gram. Dat is echt spotgoedkoop, bij de AH vragen ze buiten de aanbiedingen om wel 2,- voor zo'n bak.

Heb dus gelijk 2 bakken meegenomen en ze zijn heerlijk sappig en zoet.

En bij mijn AH XL hadden ze de zalm voor de helft. Was nu een tientje per kilo dus ik heb wat in de diepvries gestopt.
@Tegucigalpa, ik heb je gemaild.
Mss niet vrekwaardig maar wel goed voor de gezondheid, lid geworden van de sportschool. Was een jubileumactie, 40 euro per maand en geen inschrijfkosten a 40 euro.
@yasuko: Ik heb geen mail gekregen (ook niet in mijn spam). Zou je nog een keer willen mailen of jouw viva emailadres hier neer zetten, dan mail ik jou.
Het vrekken gaat uitstekend hier! Het bevalt me echt heel goed. Ik ben er ook heel trots op dat ik zoveel minder uitgeef. Maar daar kwamen ineens twee dikke boetes voor te hard rijden!!! 90 euro! Pff zo sonde, dus vanaf nu ook vrekken door me te houden aan de snelheidslimiet, is qua brandstofverbruik ook goedkoper
Haha binkiebill, vervelend he die boetes? Het gebeurd mij gelukkig niet zo vaak, maar heel soms... en dan baal ik flink!

Het valt mij trouwens op dat als je aan het vrekken/ consuminderen bent er elke maand wel onverwachte rekeningen in de bus liggen! (waarschijnlijk viel me dat eerder nooit op)

Hier gaat het vrekken ook goed. We gaan de voorraden hier eens opmaken, want binnenkort (eindelijk!!) op vakantie, dus gisteren wat noodzakelijke boodschappen gehaald voor ¤15,- We kunnen nu makkelijk weer een week vooruit.

En... net lekker zelf verse pasta gemaakt! Vrekkerig en super lekker!
Ik heb een andere baan, rij een andere route. Met radarcontrole dus! Heb de rekening betaald en het leven gaat weer door. Misschien dat het nu extra opvalt omdat ik aan het vrekjen ben dat kan zeker!
Ik las dit net en moest er wel een beetje om lachen.

Denk je te vrekken, moet je alsnog betalen!

http://www.telegraaf.nl/b ... 8/__Patatje_oorlog__.html

En 1 oktober is nationale kringloopdag!
@Tegucicalpa. Het email sturen lukte op de een of andere manier niet meer. Ik heb het boek dus maar gewoon besteld. Ben ook zo'n digibeet... .

Ik denk dat de pc op is.

Maar toch bedankt.
@Hiltje, grom grom, ik heb er net 2 euro betaald voor de druiven. Het probleem is dat de Appie om de hoek zit en de Lidl niet.

Ik ben deze maand ver over mijn budget gegaan. Ik snap het niet. Ik let zo goed op.
@yasuko: vervelend dat het niet lukte. Veel plezier met je boek!
quote:Bucksie schreef op 13 september 2011 @ 16:38:

Ik las dit net en moest er wel een beetje om lachen.

Denk je te vrekken, moet je alsnog betalen!

http://www.telegraaf.nl/b ... 8/__Patatje_oorlog__.html

!

Haha, ik heb dat ook gelezen, maar als je op gratiz.nl kijkt of gewoon op de site van de febo zelf lees je daar niet dat ze de saus óók gratis aanbieden. Okok, ze geven het niet specifiek aan, maar d'r staat dat je gratis een puntzak patat, een rundvleeskroket en een ijsje kunt krijgen.

Ik denk dus dat de mosterd ook niet gratis wordt weggegeven bij de kroket en ook geen spikkels of nootjes bij het ijsje.

Zou anders wel een dure grap worden voor febo.

Maar verder is het toch een aardige actie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven